اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بلوک جدید شرق

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴ ب.ظ

درس‌های کیان ایرانی درباره مکتب وحدت بخش! - تابناک | TABNAK

 

با تصویب مجلس عراق، اول فروردین از این پس به عنوان عید نوروز در این کشور تعطیل رسمی خواهد بود.

این اتفاق مبارک درست در روز سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر رخ داد.

فراموش نکنیم سالهاست عناصر جهانی فتنه از طریق رسانه های مجازی و ... درصدد ایجاد تنش بین فارس و عرب هستند.

تا پیش از جنگ جهانی اول اصلا کشوری به نام عراق وجود خارجی نداشت. این سرزمین در طول چند سده اخیر بین ایران و عثمانی دست به دست می شد. بعد از جنگ جهانی اول، عراق (بین النهرین) با پیروزی انگلیس و تصمیم این دولت به کشوری مستقل تبدیل شد. از جمله شرارتهای انگلیس در مناطق تحت سلطه، ترسیم مبهم و شرارت آمیز خطوط مرزی به منظور تنش زایی مستمر بود. اروند و حق کشتیرانی در آن یکی از همین چالش ها بود که با شیطنت انگلیس خبیث به طور مبهم در توافق مرزی ایران و عراق جای گرفت و در نهایت بهانه ای برای آغاز جنگ گردید. در سایر مرزهای ایران نیز چنین شیطنتی به چشم می خورد.

همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان، بستر شکل گیری اشتراکات فرهنگی را ایجاد کرده است. توجه به اشتراکات فرهنگی چه از جنبه ملی و چه مذهبی، سیاستی راهبردی است که ضامن امنیت کشور و منطقه خواهد بود. کشورهای کوچک خلیج فارس نیز اغلب ایرانی الاصل و آشنا با فرهنگ سرزمین مادری هستند.

رایزن های فرهنگی باید تلاش کنند فارغ از شرارت رسانه های فتنه گر به آرامی اقدام به تقویت مشترکات فرهنگی در کشورهای همسایه نمایند. ثمره این حرکت استراتژیک، تثبیت امنیت در منطقه خواهد بود. وحدت بر سر اسلام و باورهای انسانی و بومی بر خلاف منافع آمریکا و انگلیس و اسرائیل خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">