اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۴۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

من، او و دیگر هیچ

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ب.ظ

غروب های رمضان بسیار زیباست. طبیعت بکر وجدانمان چقدر دیدنی است.

درست نیم ساعت مانده به اذان هیچ نعمتی بالاتر و زیباتر از تنهایی و خلوت نیست.

سر انسان یک وجب می رود پایین تر و انگار می افتد درون قفسه سینه اش. برای همین چشمش می شود چشم دل. 

این لحظه است که انسان حقیقت عالم را درک می کند. حقیقت در پشت نقاب هویت دیگران نیست و چشم دل نه برای فضولی در کنه حیات و ذات دیگران.

حقیقت عالم این است که ما تنهاییم و فقیر و برخلاف آن چه که در شلوغی پیرامونمان می پنداریم، تنهای تنهای تنها هستیم.

شیرینی درک فقر و نیاز به خدایی که بدون تکیه بر او کمتر از هیچ می شویم مرهون لحظات خلوت در ساعات پایانی عصر رمضان است.

خدایا ماییم و این دل شکسته که بی تو نیست می شویم. خدایا سرمایه ما در این عالم همین حس شیرین تهیدستی از همه چیز و نیاز مطلق به توست. یاری مان کن تا نزد تو فقیر محشور نگردیم. عاقبتمان عاقبت قطره ای ناچیز باشد که در وجود دریا هست می شود. دنیا و آخرتمان بی تو مباد یا رب العالمین.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

میز برای شما میزان برای ما!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ب.ظ

با بدحجابی بی پروای زنان خودنما فعلا کاری ندارم

با آلودگی صوتی باند خودروها هم همچنین

اما

روزه خواری علنی را که دیگر هیچ وجدانی نمی پذیرد. خودم هنوز شکر خدا حس و حال تذکر دادن را دارم. ولی همین یکی دو روز اول حسابی خسته شده ام. می دانم همین چند خط ناراحتی دوستان خوش نشین را رقم می زند و خواب خوششان را از بین می برد.

چه می شود کرد و چه می توان گفت وقتی دغدغه نخست بعضی حضرات حفظ میز اربابان قدرت است و حاضرند با سند و بی سند زندگی همه را زیر و رو کنند تا بالاخره آن ناجوانمرد خبیث بی دینی که به اسب داماد فلانی یابو گفت شناسایی شده و به سزای عمل قبیحش برسد.

 ما که دغدغه دین و ارزش ها را داریم متهمیم آن هم از سوی همان هایی که همه چیز را به حال خود رها کرده و دو دستی به میز متزلزلشان چنگ زده اند.

بعضی ها چه فهم سخیفی از مفهوم انقلاب دارند. گمان می کنند انقلابی تر از همه کسی است که فیش حقوقی چاق تری دارد. 

تنها دلخوشی ما این است که خدا می بیند و خون شهدا روزی گریبان مدعیان را خواهد گرفت.

آن گونه که اباعبدالله فرمود:هون علی ما نزل بی انه بعین الله.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شهرداری ها به خودشان بیایند!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۴۴ ب.ظ

خبر درگیری ماموران سد معبر منطقه پانزده تهران با عوامل انتطامی را که شنیده اید.


"رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نیروی انتظامی در برابر توهین به ماموران پلیس به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید گفت: علاوه بر فحاشی و توهین به ماموران پلیس، انتشار این فیلم در شبکه‌های معاند و غیرمجاز نیز از جمله جرائم ماموران سد معبر شهرداری منطقه 15 بود که این موضوع نیز در دست بررسی است."

بارها در سطح کشور اخبار درداور و عجیبی درباره نوع برخورد بعضی از کارکنان واحد سد معبر شهرداری با مردم و دستفروشان که از اقشار ضعیف جامعه هستند منتشر شده است. مطمین باشید خیلی از این دست اخبار هم جایی ضبط و منتشر نشده است.

فراموش نکنیم در ساحت جمهوری اسلامی عملکرد هر مجموعه ای خواه ناخواه تبعات فرهنگی نیز به دنبال دارد. مردم ضعف در عملکرد مسیولان و ناتوانی در خدمت رسانی را به پای نظام گذاشته و توفیق و سربلندی نهادها و ادارات را هم به پای نظام و تقویت اعتبار آن می نویسند.

به نظر لازم است شهرداری ها ملزم شوند در به کار گیری و استخدام عناصر مرتبط با سد معبر که پیشاهنگ اعتبار شهرداری ها در مواجهه با مستضعفان و ولی نعمتان جامعه هستند مولفه های فرهنگی و اعتقادی را اصلی خدشه ناپذیر در گزینش نیروها بدانند.

به راستی استیلای کدام نگاه در شهرداری هاست که منجر به بهره گیری از بعضی نیروهای لاابالی و بی فرهنگ در بعضی مجاری اداری شده و تجری آنان را به حدی می رساند که از درگیری خود با ماموران پلیس هم ابایی نداشته و به تهیه فیلم از صحنه های آن می پردازند؟

جالب و البته دردناک است که همین شهرداری با همین نگاه غلط حاکم بر آن متولی بخش قابل ملاحظه ای از فعالیت های فرهنگی جغرافیای خدماتی خود نیز قرار دارد؛ یعنی همان مثال قدیمی گندیدن نمک!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مردی برای غیرممکن ها!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ق.ظ

مقام معظم رهبری: شیرودی نخستین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم.

شهید تیمسار فلاحی، رئیس ستاد مشترک ارتش:

ناجی غرب و فاتح گردنه‌ها و ارتفاعات آریا، بازی دراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود. او غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. کسی بود که وقتی خبر شهادت شیرودی را به امام خمینی دادم، امام درمورد وی فرمود: او آمرزیده است.

خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی دارای رکورد بالاترین پرواز عملیاتی در جهان

متولد: دی ماه 1334 بالا شیرود تنکابن

شهادت: 8 اردیبهشت 1360 بازی دراز، دشت ذهاب

مزار: گلزار شهدای شیرود.  یادمانی از این شهید در منظقه بازی دراز ساخته شده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آتش به بهانه آرش!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۳۳ ب.ظ

حضرات متولیان فرهنگی در آمل و ساری!

یک بار با دقت این متن را بخوانید:

"آرش بر فراز دماوند می‌رود و تیر را در چله کمان گذاشته و پرتاب می‌کند. آرش که همه هستی و توانش را برای پرتاب تیر گذاشته بود، پس از این تیراندازی از خستگی جان می‌دهد؛ پیکرش پاره‌پاره شده و در خاک ایران پخش می‌شود و روانش در تیر دمیده می‌شود. تیر از بامداد تا هنگام غروب خورشید پرواز کرده و در کنار رود جیحون یا آمودریا بر درخت گردویی فرود می‌آید، که آنجا مرز میان ایران و توران خوانده می‌شود." در چند کتاب تاریخی اما فاقد سند، این قصه با اندکی تفاوت، بیان شده است.

حالا سوال اساسی از حضرات این است که آیا واقعاً باورتان شد این ماجرا؟

به همین راحتی کل داشته ها و سرمایه های انسانی پرافتخار شهر خود را به یک افسانه فروختید؟ حالا سر این که آرش آملی بود یا ساروی قیل و قال راه می اندازید و برای انتخاب روز آمل یا ساری، دنبال مصادره این داستان هستید؟

آمل مهد حاکمیت شیعه و دیار علم و فرهنگ و شهر هزار سنگر، ساری آوردگاه ایمان و حماسه و علم و ادب؛ کار مسئولان فرهنگی تازه از گرد راه رسیده شان به این جا رسیده که به تمام افتخارات هویت ساز خاک خود پشت می زنند؟

هواپیما هم از صبح تا غروب پرواز کند، بنزینش تمام می شود، آن وقت تیر آرش ولو از جنس پر عقاب همه  این مدت روی هوا در حرکت بوده است؟! راستی این ماجرا اگر مرتبط با یکی از کتب روایی و دینی بود جوجه روشنفکرهای خودباخته تا به حال چقدر به بهانه مبارزه با خرافه پرستی، گریبان چاک می زدند؟

دلسوزان فرهنگی شهرهای ساری و آمل آن طور که پیداست رسالتی خطیر در آسنا سازی متصدیان امور با معارف و حقایق اصیل و برجسته دیار پرافتخار خود بر عهده دارند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ستاره ها، شب و جاده!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۴۵ ب.ظ

حسین روح اللهی، معلم شهید بابلی است که توصیه نامه ای زیبا و انسان ساز را از خود به یادگار گذاشته است. مطالعه این توصیه ها و عمل به آن، گمگشتگان راه هدایت و رستگاری را بی تردید به سرمنزل مقصود، رهنمون خواهد ساخت. این متن بدون هیچ تغییر و اصلاح نوشتاری به محضر خوانندگان عزیز وبلاگ تقدیم می شود:


1-همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید و در صورت اجرای واقعی این مسئله هرگز دنبال گناه نخواهیم رفت.

2-همیشه از تمام اوقات برای فراگیری قرآن و مسائل و قوانین اسلامی و یا برای یاد دادن آنها به دیگران یا جهت خدمت به افراد خانواده و اجتماع اسلامی استفاده کنید زیرا با این عمل جامعه زنده می ماند و اجر اخروی نیز دارد در غیر این صورت بعداً حتی در قیامت انسان پشیمان می شود.

3-از روحانیت و فقهای واقعی شیعه تبعیت کنید و با آنها در تماس باشید زیرا بدینوسیله می توانید اسلام واقعی را درک کنید.

4-آنان که با روحانیت و فقهای شیعه مخالفند در هر لباسی باشند در صورتیکه احساس کنید که قابل اصلاح نیستند ارتباط خود را به آنها قطع کنید.

5-از خدا و پیغمبر اکرم (صلی ا... علیه و آله) و حضرت زهرا(سلام ا...) و 12 امام بر حق که وصی پیغمبرند تبعیت و آنها را از دل و جان دوست داشته باشید و فرمان آنان را اطاعت کنید« اطیعوا ا... و اطیعو الرسول»

6-در هر شغل و کاری مشغول هستید صداقت اسلامی خود را حفظ کنید تا اینکه مردم به صداقت شما ایمان داشته باشند.

7-از پدر ومادر تبعیت کنید چه جلب رضای آنها موجب رضای خداست مگر اینکه شما را به خلاف شرع مقدس امر یا نهی کنند که در این صورت اطاعت نکردن از آنها واجب است در آن امر«بالوالدین احساناً»

8-نظافت شخصی و اجتماعی را در هر کجا هستید رعایت کنید چه آنکه« النظافه من الایمان»

9-در اول وقت نماز بخوانید و سعی کنید با جماعت باشید و در مشکلات زندگی صبر واستقامت داشته باشید زیرا«واستعینوا بالصبر و الصلوه ان ا... مع الصابرین...»

10-هر عملی را که انجام می دهید بدانید که قیافه آن عمل چه خوب باشد یا بد فردای قیامت در حضور پروردگار و در حضور پیامبر اکرم(صلی ا... علیه وآله) انسان قیافه آن عمل را می بیند« فمن یعمل مثقال ذره خیره یره ومن یعمل مثقال ذره شرً یره»

11-در تمام امور به خدا توکل کنید چون او قدرتش فوق قدرتهاست« ومن یتوکل علی ا... فان ا... عزیز حکیم.»

12-هرگز دست نیاز بسوی کسی از مخلوق دراز نکنید و هرچه می خواهید از خدا بخواهید «ادعونی استجب لکم .»

13-با مردم با خوشروئی برخورد کنید و بدینوسیله آنها را به اسلام دعوت کنید.

14-از خطاهای قابل اغماض دیگران درگذرید همچنان که خدای بزرگ از خطاهای بندگانش می گذرد.

15-در کارها با برادران ایمانی مشورت کنید چه آنکه کسی از مشورت ضرر نمی کند.

16-بزرگتر از خود و کوچکتر از خود را احترام کنید.

17-خوبیهای خود را فراموش کرده بدیهای خود را بزرگ شمارید چه آنکه گناه موجب ماندن در آتش جهنم و موجب سخط پروردگار است.

18-به فامیلان و دوستان خود سرکشی کنید و به این وسیله اسلام را به همه جا برسانید.

19-سعی کنید همیشه به یاد خدا باشید و به ذکر خدا مشغول باشید.

20-هرگز تن به ذلت و خواری در برابر جنایتکاران ندهید زیرا ما تابع 14 معصوم هستیم که هرگز تن به ذلت نداده ایم امام حسین (علیه السلام) «هیهات من الذله»

21-هر غذائی که می خورید مواظب باشید که حرام یا مشکوک نباشد زیر غذاهای حرام اثر بسیار بد بر روی روان و جسم دارد.

22-هر مطلبی که می شنوید بسیار مواظب باشید که نکند مخالف دستور خدا و پیغمبر و ائمه اطهار (علیها السلام) باشد که اگر مخالف اسلام باشد فکر را مسموم می کند و انسان را بسوی هلاکت سوق می دهد.

23-برای پر کردن شکم، حق دیگران را ضایع نکنید و برای دفع شهوت تابع شیطان نباشید با ازدواج مشروع خود را از هلاکت نجات دهید و با کار کردن مشروع خود را از دیگران بی نیاز کنید.

24-آنچه را که برای خود دوست دارید برای دیگران نیز دوست بدارید و آنچه را که برای خود بد می دانید برای دیگران نیز بد بدانید.

25-هر هفته یا کمتر و یا بیشتر سری به آرامگاه شهداء وقبرستان مؤمنین بزنید و برای آنان فاتحه بخوانید مرا هم از دعای خیر فراموش نفرمائید.

26-از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خونبهای هزاران شهید ارزنده اسلامی است  تبعیت کنید.

27-از ولی فقیه تبعیت کنید.

28-آنانکه با شما مومنین برای گرفتن دیار شما و یا نابود کردن حقوق شما در جنگ اند در جنگ در آئید و با تمام وجود از جان و مال خود دفاع کنید و دشمن را سرکوب و ریشه کن نمائید و در این راه چه کشته شوید و یا بر دشمن غلبه کنید پیروزید زیرا که وظیفه خود را انجام داده اید.

29-سعی کنید اگر سواد دارید بی سوادان (را سواد بیاموزید)

30-زنگها و آلودگیهای قلب و جان خود را با تلاوت قرآن کریم و دعا و مناجات پاک کنید و روح را شاد و خالص نمائید.

31-از مصاحبت با افراد ول گرد و بی حیا و کسانیکه حلال و حرام را تشخیص نمی دهند دوری            کنید مگر اینکه خود در سطحی باشید که بتوانید با رفت و آمد با آنها آنان را اصلاح کنید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دوست یعنی ابرهیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۰۶ ق.ظ

یکی از صفات حضرت ابراهیم علیه السلام مهمان نوازی است. او نه تنها از مهمانان خود با کمال احترام پذیرایی نموده و در اطعام و اکرام آنها از چیزی دریغ نمی کرد بلکه اگر روزی مهمانی در خانه نداشت خود از منزل بیرون می رفت و تا مهمانی نمی یافت به خانه باز نمی گشت. او مستمندان و بینوایان را نیز همواره مورد محبت قرار می داد. این اخلاق پسندیده، نشان گر عظمت روحی اوست که جز در وجود نیکان به چشم نمی آید.

روزی ابراهیم بر سر سفره نشست، اما هر چه صبر کرد کسی به خانه اش نیامد. او بی آن که لقمه ای از غذا بردارد از منزل خارج شد.

او هر چه گشت نتوانست کسی را به خانه خود دعوت کند. ابراهیم دلگرفته و غمگین به خانه بازگشت. دوست نداشت غذایش را به تنهایی بخورد و این مسئله باعث ناراحتی او می شد.

وقتی در خانه اش را گشود و وارد اتاق شد ناگهان مردی را دید که گوشه ای نشسته و گویا انتظار او را می کشد. ابراهیم با دیدن او یکه ای خورد و با تعجب پرسید: ای بنده خدا با اجازه چه کسی وارد این خانه شدی؟!

مرد که به احترام ابراهیم از جای خود برخاسته بود پاسخ داد: با اجازه پروردگار تو.

ابراهیم فهمید که او کسی نیست جز جبرئیل، فرشته مقرّب درگاه خدا. از این بابت خدا را شکر کرد و آماده شد تا از او پذیرایی کند.

ابراهیم از مأموریت او در زمین سؤال کرد. جبرئیل گفت: خداوند من را به نزد بنده ای از بندگانش فرستاد که او را خلیل خود قرار داده است.

ابراهیم با کنجکاوی پرسید: به من بگو آن بنده کیست که تا زنده ام خدمتگذار او باشم؟

جبرئیل گفت: تو همان خلیل خدا هستی.

ابراهیم با تعجب علت آن را جویا شد. پاسخ شنید: به این دلیل که تو تا کنون پناهی جز خدا برای خود برنگزیدی و هیچ گاه حاجتمندی را از خود نراندی ...  به راستی معنای دوست همین است که انسان از کسی جز دوست خود چیزی نخواهد.

ابراهیم به حمد و سپاس خدا برخاست.

مدتی بعد جبرئیل به همراه عده ای از فرشتگان به میهمانی ابراهیم آمد. ابراهیم با دیدن آنها خشنود شد و گوساله ای را بریان نمود و نزد آنان برد.

فرشتگان دست به سوی غذا نبردند. ابراهیم دوباره از آنها دعوت کرد. آنها گفتند: تا نگویی بهای این پذیرایی چیست و ما در ازای آن چه کاری باید انجام دهیم لقمه ای هم نخواهیم خورد.

ابراهیم گفت: هنگام حوردن، « بسم الله » بگوئید و چون از خوردن فراغت یافتید، « الحمدلله » را بر زبان جاری کنید؛ همین!

در این وقت جبرئیل به همراهان خود رو کرد و گفت به راستی خدا حق دارد چنین شخصی را خلیل خود بنامد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

زیبا بود و زیبا رفت

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ

8a4g_1.jpg


شهید مهدی مولانیا

تولد: روستای هکان جهرم- 27/10/1362

شهادت: درگیری با عناصر گروهک پژاک - ارتفاعات جاسوسان سردشت- 12/6/1390

مزار: گلزار شهدای فردوس جهرم

 

 

=کاری به کار کسی نداشت. مظلوم بود و توی خودش. یک روز توی مدرسه کتابش را پاره کرده بودند. به من نگفته بود تا مبادا ناراحت شوم.

 

=هیچ وقت بی حرمتی از مهدی ندیدم. وقتی مرا می دید دستش را روی سینه اش می گذاشت، به حالت احترام خم می شد و می گفت: مادر سلام.

 

=بزرگتر که شد، کنکور شرکت کرد و قبول شد؛ رشته عمران. یک روز آمد و گفت: «می خوام برم سپاه.» دانشگاه را رها کرد و رفت سپاه.

 

=مغز متفکر بود برای خودش. طوری شد که از اصفهان خواستندش. نرفت و ماند جهرم. جزواتی نوشته بود در مورد زندگی در شرایط سخت و اسلحه M16 . برای جمع و جور کردن این جزوه‌ها خیلی زحمت کشید. چندین ساعت از روز را به تحقیق و جستجو اختصاص می داد. بیشتر شبها تا ساعت دو بامداد، رویشان کار می کرد؛ از بس اشتیاق داشت. توی هر کاری که وارد می شد تا آخرش را می رفت. پیگیر بود. اهل نیمه کاره رها کردن کار نبود. آنقدر ادامه می‌داد تا درست و کامل تمامش کند.

 

 

=دنبال مطالعه و بالابردن سطح سوادش بود. نمی گذاشت فرصت های روزانه اش به بطالت بگذرد. خودش می گفت: «اگه من روزی دو سه ساعت مطالعه نکنم، انگار گم شده ای دارم.»

 

=همرزمانش می گویند زمانی که با هم زاهدان بودیم، یکبار توی جاده، یک نفر بلوچ تصادف کرده بود. با توجه به شرایط منطقه، کسی جرأت نمی کرد برای کمک برود. احتمال داشت تله ای در کار باشد. مهدی گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود. تا می دید کسی نیاز به کمک دارد، درنگ نمی کرد. این بار هم با توکل به خدا رفت بالای سر طرف. شروع کرد خون را از دهانش بیرون آوردن و تنفس مصنوعی دادن.

نجاتش داد.

 

=شبی که  آمد خواستگاری و برای اولین بار با هم صحبت کردیم، رفتار گرم و صمیمی اش توجهم را جلب کرد. لابه‌لای صحبت‌هایش گفت: «من یک دختر یتیم رو سرپرستی می کنم. کسی از این موضوع خبر نداره به جز صمیمی‌ترین دوستم. اگه شما راضی باشی، این کارو ادامه می‌دم.» برایم جالب بود پسری مجرد، یتیمی را تحت پوشش قرار داده باشد. با اشتیاق پذیرفتم. خوشحال شد.

 

=کارهای خیری که کرده بود به این ختم نمی شد. با چند نفر از دوستانش پول جمع می‌کردند و برای زنان بی‌سرپرست، چرخ خیاطی می خریدند. این طوری آن بندگان خدا دیگر دستشان جلوی کسی دراز نبود و برای خودشان درآمدی پیدا می کردند.

 

=قرآن می خواند. مخصوصاً سوره واقعه را مداومت داشت. شبها کنار هم می نشستیم و واقعه می خواندیم. بعضی شبها هم قرآن را باز می کردیم و هر صفحه ای می آمد، با معنی می خواندیم. قرار می گذاشتیم هر دستوری را که توی آن صفحه آمده انجام دهیم.

 

=کارهای منزل را در کنار من انجام می داد. جارو برقی می کشید، دستمال بر می داشت خانه را تمیز می کرد. بعضی وقتها که از سر کار می آمد و می‌دید در حال ظرف شستن هستم به زور پیش بند از گردنم باز می‌کرد و دستکش‌ها را از دستم در می ‌آورد. می گفت: «توی کدوم کتاب نوشته که کارهای خونه رو باید زن انجام بده؟ وظیفه منم هست.»

 

=با همین کارهایش توی فامیل زبانزد شده بود. خیلی از دخترهای فامیل آرزوی داشتن چنین شوهری را می کردند. هوایم را داشت، دوران بارداری ام بیشتر. نمی گذاشت دست به سیاه و سفید بزنم. وقتی تماس می گرفتم، می گفت: «تو فقط استراحت کن، توی آشپزخونه نری، من خودم میام غذا درست می کنم.»

 

 

=بچه ها را خیلی دوست داشت. مخصوصاً دختر بچه ها را. توی مهمانی های فامیل، جمعشان می کرد دور خودش. سرشان را گرم می کرد، داستان های دینی برایشان می گفت.

 

=یک روز توی خیابان سوار موتور، ‌بی هوا، زد روی ترمز. فکر کردم اتفاقی افتاده. نگاهش را که دنبال کردم، دیدم خیره شد به اعلامیه فوت یک دختر بچه روی دیوار. با ناراحتی رو به من کرد و گفت: «خانوم! امشب یه فرشته به فرشته های خدا اضافه شد.» خیلی غصه خورد آن روز.

 

=اگر فقیری توی خیابان می دید برای کمک کردنش جوری رفتار می کرد که کسی نفهمد. پول را توی دستش می‌گرفت، بعد هم طوری که انگار می خواهد مصافحه کند، دست طرف را می گرفت و پول را می‌گذاشت کف دستش.

 

=یکبار که توی خیابان، عکس های شهدا را دید گفت: «این عکسا رو می بینی چقدر قشنگه؟ یه روزی میاد عکس من رو هم توی خیابون می زنن و زیرش می نویسن شهید مهدی مولانیا. وای چقدر با ابهته...»

چند ماه پیش از شهادتش که هنوز حرفی از مأموریت و رفتن به منطقه نبود، بعد از نمازش رو به من کرد و گفت: «اگه من رفتم و دیگه نیومدم بلند گریه نکنی ها!»

 

 =با هم کلیپ شهدا را نگاه می کردیم. خیلی گریه کرد و گفت: «داداش! یعنی می شه منم یه روز شهید شم؟» تعجب کردم و به شوخی گفتم: «پاشو برو به ریخت و قیافه ات نگاه کن! مگه شهادت اَلَکیه؟!»

با رفتنش ثابت کرد دین اسلام و فرهنگ شهید و شهادت با شاد بودن، منافاتی ندارد. می شود امروزی بود، زیبا پوشید، زیبا زندگی کرد و زیبا رفت.

 

=می گفت: «مادر! اگه یه روز شهید شدم، سرت رو بالا بگیر و بگو من پسری داشتم که در راه علی اکبر امام حسین علیه السلام دادم. ناراحتی نکنی ها! خدا رو شکر کن.»

حالا که رفته، افتخار می کنم. به این که توانستم درست تربیتش کنم. به این که سرفراز شدم. به این که مادر شهید شدم...

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بغض مصوّر

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ب.ظ

 مستند راز حلب، بسیار عالی و تماشایی است. بی اغراق، روایت فتح یک بار دیگر روایت فتح شد.

تصاویر ناب و گزارش صادقانه و نگاه معنوی و حقیقت جویانه حاکم بر فضای این مستند زیبا، مخاطب را به جغرافیای میدان نبرد می کشاند و حسّ حضور در میدان تقابل با دشمن را میهمان ذهنش می سازد.

"راز حلب" را باید یک بغض تصویری لقب داد. این را تنها کسانی درک می کنند که دل به تصاویر این مستند داده باشند و ناگاه در اوج تماشای فیلم، چشمشان میزبان جمال مشعشع شهدایی چون قربانی و کیهانی و باغبانی و ... شود.

آزادی حلب، و نبل و الزهرا، آزادی دوباره خرمشهر بود؛ مصداق مکرر پیروزی خون بر شمشیر و تحقق  این وعده تخلف ناپذیر الهی که: ماالنصر الا من عندالله.

راز حلب حسن شمشادی را با دقت ببینید تا یک بار دیگر هیجان تمتع از حج تصویری سید مرتضای آوینی را پس از سال ها، تجربه کنید. کعبه را اگر بشناسیم همیشه در طواف خواهیم بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حجاب از نگاه زن های صلیبی!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۵۱ ب.ظ

هر دو ماه یک بار، پنج نفر از نمایندگان صلیب سرخ جهانی از اردوگاه بازدید می کردند. سه نفرشان مرد و دونفرشان زن بودند. برای ما جالب بود که این دو زن با روسری و لباس بلند وارد اردوگاه می شدند. می دانستیم که از جانب عراقی ها اصراری برای حفظ حجاب آن ها وجود نداشت. برای اسرا سوال بود که علت این کار نمایندگان زن صلیب چیست؟

یک بار به واسطه مترجم از آن ها پرسیدیم: شما که مسیحی و اروپایی هستید چرا حجاب می کنید؟

پاسخ شان برای مان جالب بود. آن ها احترام به عقاید اسرا را یک اصل می دانستند؛ اما دلیل دیگری را هم بیان کردند که شنیدنش خالی از لطف نیست.

یکی از خانم های صلیبی می گفت: وقتی حجاب می کنم، احساس آرامش دارم، این احساس رو حتی تو کشور خودم و بین نزدیکانم ندارم. کاش تو کشور خودمون هم حجاب رایج می شد تا همه زن ها در امنیت باشند. حسّ امنیتی که این جا کنار اسرای مسلمون وجود داره تو کشورهای اروپایی نیست. نبودن حریم تو غرب باعث فروپاشی خونواده ها شده و ...

فرصت مناسبی بود تا پرسشی را هم درباره بعضی شایعاتی که درباره امنیت اخلاقی غرب وجود دارد از آن ها بپرسم. گفتم: آیا راسته تو غرب، دخترای بسیاری از طرف پدر یا برادرشون مورد آزار جنسی قرار می گیرن؟

خانم نماینده صلیب، سرش را به زیر انداخت و با شرم پاسخ داد: بله، تو جامعه ای که اسیر مشروبات الکلی باشه و عقل ها زایل بشه، غرایز حیوانی به حرمت انسانی چیره میشه ...

راوی: روحانی آزاده، حجت الاسلام سید احمد رسولی
  • سیدحمید مشتاقی نیا

احیای دوباره راهیان نور درون استانی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸ ق.ظ

برادر جانباز و آزاده جنگ های سخت و نرم، حسین آقای منصف عزیز

احیای دوباره اردوهای راهیان نور درون شهری و درون استانی که از ابتکارات فرهنگی ماندگار شماست، در برهوت غفلت و بی تفاوتی که میراث تفکر دنیازدگی و خودمحوری صاحبان پرمدعای عرصه قدرت و عافیت است، یک بار دیگر عطر معنویت و عشق و وارستگی را بر دل های غبار گرفته ما افشاند و بیرق یاد و نام و راه مجاهدان حقیقی طریقت دلدادگی را در فضای جامعه زنده نمود.

چه کسی است که نداند سرافرازی شیران بیشه مقاومت در خطوط مقدم نبرد با جبهه کفر و نفاق و رمز پیروزی لشکر توحید بر سپاه جهل و جنایت و خباثت در سوریه و دیگر محورهای مقاومت، نشأت گرفته از فرهنگ گرانسنگی است که با خون سرخ جوانان بی نام و نشان این مرز و بوم در دوران طلایی دفاع مقدس، کتاب تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی را مشحون از رشادت و ایمان و ایثار و شهادت طلبی نموده است؟

امروز بی تردید، ثمربخش ترین حرکت فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، احیای گفتمان ایثار و شهادت است که اقتدار این سرزمین کهن را در مقابل خیل عظیم دشمنی ها بیمه می سازد.

ورای همه تنگ نظری ها، هوچی گری ها و بیراهه هایی که در مشی مدیریتی برخی متولیان ناآگاه و یا خودباخته عرصه فرهنگ و معنویت دیده می شود و تقویت جبهه فرهنگی غیرانقلابی و خط لیبرالیسم فرهنگی از نتایج آن بوده است، اقدام خودجوش و مخلصانه شما در برافراشته نگاه داشتن علم گفتمان مقاومت، لبیک به توصیه رهبر مقام معظم انقلاب مبنی بر عمل آتش به اختیار در عرصه حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است.

به سهم خود از تلاش و زحمات شما و سایر دوستان و تشکل های همراه و نیز حمایت های بی منّت شهرداری بابل در این خصوص تشکر نموده و از درگاه حضرت حق، همنشینی با شهدا را برایتان آرزو دارم.

سید حمید مشتاقی نیا 1397/02/22 حوزه علمیه قم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شوریدگان

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۲۲ ب.ظ

h09x_photo_2018-03-07_17-09-43.jpg


احمد در کربلای چهار ماند و دیگر بازنگشت.

شهربانو صبر کرد و وقتی برایش یقین شد که احمد دیگر بر نمی گردد، گفت: اگر قرار است روزی استخوان هایش را برایم بیاورند در حالی که نه چشم دارد و نه زبان، من هم دلم نمی خواهد چشم و زبانی داشته باشم.

خاطرات روزهای خواستگاری و عقد و عروسی را همیشه برای خودش مرور می کرد. دلش هوای آن لحظاتی را داشت که دست در دست هم، سوار ماشین عروس شدند، هم پای هم قدم بر می داشتند و بقیه هم پشت سرشان.

چهارده سال گذشت. سال 79 بود که شهربانو سرطان گرفت و در بیمارستان بستری شد. بیماری اش هر روز وخیم تر می شد. کلیه اش را از دست داد. اندکی بعد، زبانش از حرکت ایستاد و چشم هایش هم دیگر جایی را ندید.

ناگهان خبر آوردند، استخوان های احمد را پیدا کرده اند. شهربانو خبر را که شنید، جز اشک، نتوانست واکنشی نشان بدهد. جز خدا، کسی از دل او خبر نداشت. ساعاتی نگذشت که دیگر نفسی برای شهربانو باقی نماند.

همه چیز مثل روز عروسی شان شد. انگار دست در دست هم داشتند و پا به پای هم قدم بر می داشتند؛ مردم هم پشت سرشان. هر دو کنار هم در خاک آرمیدند.

خاطره شهید احمد لر مرزبالی و همسر بزرگوارش/ بابل/ زرگرشهر/ روستای مرزبال


j1jb_photo_2018-03-07_17-09-26.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یوم الله 26 اردیبهشت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ق.ظ

فعالیت های فرقه ضاله بابیه در زمان محمد شاه قاجار به اوج رسید و با فشار علما منجر به نبرد نیروهای دولتی با آنان شد.

با مرگ محمدشاه و به پیشنهاد محمد علی بارفروش (قدوس) قوای بابیه به جنگل های مازندران به خصوص در اطراف شهر نور وارد شده و قرار شد تا شهر بارفروش (بابل) را به مرکزیت حکومت خود تبدیل کنند.

به دنبال صدور فتوای جهاد از سوی عالم برجسته جهان اسلام علامه سعیدالعلمای بارفروش، مومنین به کمک نیروهای دولت ناصرالدین شاه شتافته و با تقدیم شهیدانی جان برکف و فدایی اسلام بالاخره توانستند هزار و پانصد نفر از قوای مسلح این فرقه را به هلاکت رسانده و در تاریخ 23 جمادی الثانی 1265 قمری مصادف با 26 اردیبهشت 1228شمسی  بساط آنان را از استان مازندران جمع کنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بصیرت، شرط انقلابی گری

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۵۹ ب.ظ


انقلابى باید بصیر باشد، باید بینا باشد، باید پیچیدگى‌هاى شرائط زمانه را درک کند. مسئله اینجور ساده نیست که یکى را رد کنیم، یکى را اثبات کنیم، یکى را قبول کنیم؛ اینجورى نمیشود. باید دقیق باشید، باید شور انقلابى را حفظ کنید، باید با مشکلات هم بسازید، باید از طعن و دق دیگران هم روگردان نشوید، اما باید خامى هم نکنید؛ مراقب باشید. مأیوس نشوید، در صحنه بمانید؛ اما دقت کنید و مواظب باشید رفتار بعضى از کسانى که به نظر شما جاى اعتراض دارد، شما را عصبانى نکند، شما را از کوره در نبرد. رفتار منطقى و عقلائى یک چیز لازمى است.29/7/1389 مقام معظم رهبری

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پرنده تر ز مرغان هوایی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۲۱ ق.ظ

سال 61 در عملیات محرم با شهید حسن محمودنژاد در گردان محمّد رسول الله (ص) تیپ17 علی ابن ابی طالب (ع) بودم.

وسط عملیات رو کرد به من و گفت: شیخ! تا به حال حمام رفته ای؟ گفتم: بله، چطور؟!

گفت: کیسه کشیده ای؟ گفتم: بله.

گفت: چه احساسی داشتی؟ گفتم: احساس سبکی!

گفت: من چنین احساسی دارم.

اندکی مکث کرد. دوباره گفت: شیخ! تا به حال حمام رفته ای؟ گفتم: بله، همین الان پرسیدی!

اعتنایی نکرد. گفت: آیا پس از شست و شو، بوی خوشی حس کرده ای؟ گفتم: بله.

گفت: من الان چنین حسی دارم.

باز مکث کرد و پرسید: شیخ! تا به حال حس کرده ای که می خواهی پروازکنی؟

نگران شدم. گفتم: نکند می خواهی پرواز کنی؟

گفت: بله من چنین حسی دارم.

طولی نکشید درست دو ساعت بعد از شروع مرحله چهارم عملیات محرم با رمز ( یا زینب س ) ترکشی به نخاع گردن او اصابت کرد. او را به عقب بردند و بعد از چند روز در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان به درجه شهادت نایل شد.

حجه الاسلام زارعی یزدی  ( همرزم شهید )

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پا بر جام می مانیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۰۷ ق.ظ

ماه رمضان سال 94 بود. برای رفتن به مراسمی، از تاکسی تلفنی استفاده کردم. راننده پراید، مردی حدود سی و پنج ساله بود. وقتی دید مسافرش طلبه است شروع کرد به بیان درد دل و شکایت از زمانه. بعد هم انگار که راه حلی به ذهن رسیده باشد رو کرد به من و  گفت: حاج آقا دعا کن، توافق هسته ای امضا بشه، من هم بتونم پرایدمو رد کنم جاش پژو بگیرم!

پرسیدم: پس اندازی هم داری؟

گفت: نه:

گفتم: مومن خدا، بر فرض که با توافق هسته ای، ارزونی بشه، این ارزونی شامل پراید هم میشه، اون وقت چطور میتونی با پول فروش اون، بری پژو بخری؟

بنده خدا ناراحت شد و سکوت کرد. فقط نگاه خاصی به من انداخت که انگار یعنی شما چشم دیدن پیشرف و خوشبختی ما را نداری!

یادتان هست که شب اعلام تصویب برجام، یک عده به خیابان ریختند و اسکناس های دلار و هزار تومانی را کنار هم در دست گرفتند و رقصیدند؟ بنده های خدا فکر می کردند از این به بعد دیگر همه چیز ارزان خواهد شد.

از روز تصویب برجام تا همین حالا، که آمریکا از برجام خارج شده، شیب افزایش قیمت کالاها سیر صعودی داشته است. یکی دو ماهی هم هست که البته بازار ارز حالت آشفته ای به خود گرفته. دلار به مرز هشت هزار تومان هم نزدیک شده است.

آمار بیکاری و تعطیلی کارخانه ها در تمام این سال های پس از برجام بیش از همیشه تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بوده. برای اولین بار ایران پس از انقلاب در زمستان 96 شاهد تظاهرات سراسری ضد گرانی و رکود اقتصادی بوده است.

همه این نتایج البته در قبال تعطیلی فعالیت های هسته ای و بتن ریزی خفت بار در قلب رآکتور اراک و هدر دادن خون شهدایی چون مصطفی احمدی روشن و تنزل جایگاه و شأن جمهوری اسلامی در نگاه آزادی خواهان و مستضعفان عالم صورت گرفته است.

مشکل را باید آن جایی جست که بخشی از جامعه به رغم باخت تیم فوتبال ایران در قبال آرژانتین به خیابان آمده و شادی نمودند!

مشکل ما ذهن هایی است که در قبال جوّسازی رسانه ها و القای ناراستی ها و عوامفریبی ها، تأثیرپذیر بوده و توان تحلیل و تشخیص واقعیت ها و بهره گیری از تجربیات تاریخ را ندارند.

امروز یکی از مهم ترین کارهای فرهنگی در جامعه، بیان حقایق تلخ و شیرین تاریخ است وگرنه باز هم پیروزی از آن سیاسگذارانی خواهد بود که برای تأمین منافع حزبی و باندی خود، بر مرکب خدعه و نیرنگ سوار می شوند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

برسد به دست رسانه های عرب

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۱ ق.ظ

چند ماه پیش، نشریات و تریبون های رسانه ای عرب، نقل قولی را بارها منتشر کردند که متاسفانه در کشور ما نیز دست به دست چرخید.

حرف طعنه آمیزشان این بود که چرا سپاه قدس، برخلاف اسمش، به جای جنگ با اسرائیل در حال نبرد با شورشیان سوریه است؟

مضمون این سخن این بود که ایران دارد راهش را اشتباه می رود و دشمن اصلی را به حال خود رها کرده و ...

برای رد این حرف می شد کیلومترها جواب نوشت و اسنادی را رو کرد و ... کما این که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تأکید فرمود: مسأله اصلی جهان اسلام، آزادی قدس شریف است.

الان اما فقط طرح یک سوال کافی است:

چرا رژیم غاصب صهیونیست بارها با موشک و هواپیما و ... به مواضع ایران و حزب الله و دولت سوریه حمله کرده اما حتی یک بار هم کاری به کار شورشیان سوریه نداشته است؟

دشمن اصلی، بهتر از هر کس می داند که بیخ گوشش چه اتفاقی در حال رخ دادن است، نیاز به سفسطه بازی رسانه های خودباخته عرب نیست.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از این محصولات فرهنگی حمایت کنید

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳ ق.ظ

جبهه فرهنگی فاطمیون در عمر کوتاه فعالیت فرهنگی خود، به لطف الهی و مساعدت یاران مخلص انقلاب، موفق به تولید محصولات متنوع فرهنگی در قالب کتاب، فلش کارت، تابلوهای هنری و نمایشگاهی، لوازم التحریر ارزشی و ... گردیده است.

مجموعه محصولات نفیس و اقلام برجسته فرهنگی جبهه فاطمیون بدون انگیزه درآمد زایی و تنها در مسیر تقویت جبهه مومن انقلاب اسلامی و تقابل با جنگ نرم دشمنان تولید و با قیمتی نازل عرضه گردیده و به سهم خود جایی در میان علاقمندان فرهنگ جهاد و مقاومت و پایداری به دست آورده است.

استمرار این مسیر، نیازمند همراهی و حمایت مادی و معنوی همه ارادتمندان راه شهدا و دلدادگان طریقت آسمان است.

به مدد امام عصر(عج) و همدلی سربازان بی ادعای جبهه اسلام، انشأءلله فراتر از مرزهای این آب و خاک، پهنه گیتی با رنگ و عطر معارف حق و مفاهیم بلند ایمان و حماسه، آشنا و مزیّن خواهد شد.

شما هم یک یاعلی بگویید

مرکز پخش: بابل، جنب سازمان تبلیغات اسلامی، فروشگاه شهید بصیر

09111119361

01132298155

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مزد عاشقی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷ ق.ظ

خاطره ای درباره شهید مدافع حرم، عبدالصالح زارع:

 وطیفه فرهنگی خودم می دانستم که خواهرزاده ها و گاه سایر بچه های کم سن و سال فامیل را با مطالعه کتاب و نیز معارف دینی آشنا کنم. هربار برای بچه ها کتابی مناسب سن و سالشان هدیه می اوردم و شرط می کردم که اگر برای دفعه بعد هم کتاب می خواهند باید این کتاب را خوب مطالعه و خلاصه نویسی کنند. همه خواهرزاده هایم از این حرکت استقبال می کردند. خواندن این کتاب ها ذهن انها را با پرسش های جدید آشنا می کرد. همه خواهرزاده هایم با من مأنوس بودند و به عنوان مشاوری امین در همه امور جزیی و محرمانه زندگی خود با من مشورت می کردند. در این بین صالح به نسبت سایر بچه ها ذوق و شوق بیشتری برای دانستن و پرسشگری از خود نشان می داد. گاه ساعت ها می نشست و درباره مسائل مختلف دینی به بحث و گفت و گو می پرداخت. یکی از روش های ابتکاری صالح برای آشنایی بیشتر فامیل با معارف اسلام این بود که در جمع های خانوادگی با طرح پرسش هایی جذاب، همه را وارد بحث می کرد و در نهایت من به عنوان روحانی جمع به بررسی جوانب مسأله و روشنگری پیرامون آن می پرداختم. قبل از ازدواج، اغلب سوال هایی که طرح می کرد جنبه اعتقادی داشت و بعد از ازدواج بیشتر پرسش هایی را در مهمانی ها و گعده های خانوادگی به زبان می آورد که به درد زندگی مشترک خانواده ها خورده و همسران را از حقوق و وظایفی که نسبت به یک دیگر دارند مطلع سازد.

دغدغه هایی که نسبت به مسائل اسلام داشت باعث شد تا چند بار با من در سفرهای تبلیغی به مناطق محروم که اغلب محل فعالیت گروه های تبلیغی غیرشیعی بود، همراهی کند. او در طول سال، مرخصی های خود را نگه می داشت تا بتواند در زمان همراهی با من از آن استفاده کند. همواره نسبت به جدیت و سخت کوشی دستگاه های تبلیغی وهابیت و کم کاری نهادهای خودی معترض بود و افسوس فرصت هایی را می خورد که به راحتی از دست می رفت. همین شناخت او نسبت به خباثت وهابیت باعث شد که آگاهانه به دنبال حضور در سوریه و نبرد با عناصر جنایتکار تکفیری باشد. در یادداشت هایش نیز تأکید کرده که بعد از جبهه سوریه به نبرد مستقیم با آل سعود کودک کش و تفرقه افکن می اندیشد.

در سفرهایی که صالح همراهی ام می کرد از انجام هر کاری که برایش مقدور بود ابایی نداشت. گاه همراه من مثل یک کارگر ساده به بازسازی و تعمیر مسجد و حسینیه آن منطقه می پرداخت و گاه به هماهنگی جلسات مردمی جهت ارتباط گسترده تر تبلیغی اهتمام می ورزید. یکسال در سفری که به نمایندگی از سوی دفتر آیت الله وحید خراسانی به استان بوشهر داشتم صالح با من آمد و به طور شبانه روزی به هماهنگی مسئولین استانی جهت ملاقات و تشویق آنها به برگزاری عاشورایی عزای حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت. آن سال ایام فاطمیه مصادف با مرداد ماه بود. گرمای هوای بوشهر و شهرهای اطراف، باعث شده بود پوست تنش پر از جوش شود. صالح یک بار هم اعتنایی به سوزش و خستگی و گرمای آزاردهنده نشان نداد و با علاقه ای وصف ناشدنی، بسیج امکانات استانی برای برگزاری باشکوه عزاداری روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را دنبال می کرد. از نظر من او مزد مجاهدت هایی که برای بزرگداشت نام و هدف حضرت زهرا سلام الله علیها در شهرهای مرزی کشور کشید را گرفت و شهادتش به گونه ای رقم خورد که مراسم گرامیداشت خودش نیز با ایام فاطمیه مصادف شود.

راوی: حجت الاسلام والمسلمین مقداد پورکریم، دایی شهید

  • سیدحمید مشتاقی نیا

وکیل ملت یا وکیل دولت؟

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰ ق.ظ

شورای نگهبان اعلام کرد مصوبه مجلس در خصوص پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو به دلیل مغایرت ترجمه آن با متن اصلی قرارداد، از درجه اعتبار ساقط و باطل است.

هنوز هیچ نماینده ای در مجلس به خاطر این فریبکاری به هیات رئیسه و یا مرکز پژوهش ها و یا دولت،اعتراض نکرده است.

انگار بعضی ها از این که بازی خورده و مغبون باشند چندان ناراحت نمی شوند.


  • سیدحمید مشتاقی نیا