اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

آیا نتانیاهو واقعا بابلی است؟

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۲۶ ق.ظ

ساری مازندران - عکس خشنود( بنیامین نتانیاهو) نخست وزیر اسرائیل در دوران  کودکی در شهر بابل مازندران سال ١٣٣٨ | Facebook
 

احتمالا بسیاری از هم سن و سال های دهه شصتی حقیر، به خاطر دارند که در دوران مدرسه، معمولا یکی از همکلاسی ها پدر یا پدربزرگی داشت که در دوران کودکی، در دبستان بدر (بعضی ها هم دبستان سعدی) تحصیل کرده و از قضا همکلاسی و یا هم مدرسه ای بنیامین نتانیاهو بود.
وقی از چند و چون این قضیه پرسش می شد پاسخ می دادند که نام فارسی اش شاهرخ خوشخو (یا خوشنود) بود که تا کلاس پنجم در بابل درس خواند و پس از آن با خانواده اش به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرد.
در سال های اخیر که هر از چندگاهی این بحث در فضای مجازی مطرح می شد، چند باری در این بستر به جستجو پرداخته و اندک شواهدی از اصلیت ایرانی و یا بابلی این فرد پلید نیافتم.
به نظر می رسد دو عامل سبب رواج این گزاره غلط در فضای حقیقی و مجازی جامعه، به ویژه در سطح استان مازندران گردیده:
یک) حسادت از برخی نقاط قوت بابل در بعضی هم استانی ها
دو) بیماری خود مهم پنداری برخی همشهریان (حتی با انتصاب یک جانی بالفطره، اما مشهور چون نتانیاهو به دیارشان)
در روزهای اخیر نیز با انتشار ویدئوی یک نظامی صهیونیست که پدر و مادرش را اصالتا بابلی اعلام کرده بود، مجددا این بحث سخیف رواج گرفت و در کمال تعجب نوشته ای از برادر عزیزی که به تحقیق در مورد تاریخ بابل مشهور است منتشر شد که با استناد به یک عکس قدیمی و فرم بینی و انحنای چانه ی یک دانش آموز، تلویحا این انگاره را تقویت کرد. 
اما اسناد از نتانیاهو و اصالتش چه می گویند؟
بنیامین متولد 1949 در تل آویو است. او در سال های 1956تا 1958 و 1963 تا 1967 و همچنین سال های تحصیلات دانشگاهی را در امریکا تحصیل و زندگی کرد.
همچنین پدرش بن زایون (بن صهیون) مایلیکوفسکی فرزند یک خاخام یهودی است که در لهستان به دنیا آمد و در سال 1920 به همراه خانواده اش به فلسطین مهاجرت و در بیت المقدس ساکن شدند.
از طرفی بودند سیاستمداران و مسئولانی از رژیم صهیونیستی که اصالت ایرانی داشته و همگان نیز بدان مطلع بودند که مهمترینشان موشه کاتساو (موسی قصاب)، رئیس جمهور اسبق و شائول موفاز، وزیر دفاع اسبق این رژیم جعلی بودند، حال سئوالی که مطرح است این است که چه مانعی بر سر اعلام اصالت ایرانی نخست وزیر این رژیم وجود دارد که این موانع برای رئیس جمهور و یا وزیر دفاع آن وجود ندارد؟
پس مشاهده می فرمایید که حتی نتانیاهو و دو نسل پیش تر از او نیز هوای دل انگیز شهرمان بابل به مشام شان نخورده و تکرار شوخی و جدی این گزاره، فایده ای جز رسوب یک انگاره غلط در اذهان، نخواهد داشت.

به قلم مطلب احمدی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

بابل دارالمومنین

نظرات  (۲)

سلام علیکم 

تشکر از اطلاعات و توضیحات خوب شما 

بله این موجود خبیث که روی فرعون مصر را در جنایت سفید کرد و با کشتار ناجوانمردانه زنان و کودکان بی دفاع غزه داغ ننگی بر پیشانی خودش و حامیانش گذاشت ایرانی نیست بلکه مولود نکبت اروپا است . 

خداوند به زودی او را به هلاکت برساند و مسلمانان را از شر او و کل رژیم غاصب صهیونیستی نجات دهد. 

 

  • مجتبی موقر
  • عالی بود 😄👌

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">