اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۸۷ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

سوت ها و شوت ها

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۴۸ ب.ظ

photo_2022-11-21_18-30-47_jsfh.jpg

 

نیمه اول افتضاح بود. یعنی اگر یک تیم از لیگ دسته اول را به قطر می فرستادند بهتر میتوانست جلوی انگلیس بازی کند. بازیکنان مقهور ترور رسانه ای عناصر دشمن و خودی بودند.

البته یادمان نرود هنرپیشه، حمال اندیشه دیگران است، بازیکن فوتبال هم یک شوت زن. اندازه انتظار ما از آنها باید به میزان بضاعتشان باشد و از چپ و راست رفتنشان دلگیر نشویم و جدی نگیریمشان.

نیمه دوم، مهدی طارمی ثابت کرد که هیچ قدرتی قدرت تام و بی نقص و شکست ناپذیر نیست. همان دو گل به رغم شش گلی که خوردیم، دل مردم را شاد کرد و خودباوری را به تیم بازگرداند.

از چینش تیم در نیمه اول اینطور بر می آید که کیروش باخت مقابل انگلیس را مسلّم میدانست و دل خوش به کسب احتمالی شش امتیاز از دو بازی بعدی و رکورد شکنی برای صعود تاریخی به مرحله بعد است.

امیدوارم فوتبال این ایام حال و هوای مردم را خوش کند و خشم و عقده و کینه را از دلها بزداید.

 

photo_2022-11-21_18-30-38_utlv.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

قالیبافی ها شکارچی شده اند!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۴۴ ب.ظ

قالیباف مجلس

 

مرور فعالیت رسانه ای سایتها و خبرگزاریهای وابسته به قالیباف و نیز رصد محتوای منتشر شده از سوی مشاوران و دلدادگان وی همچون رضوی، فضائلی، قدیانی و... نشان از خیز انتخاباتی دیگری میدهد که با محوریت انتقام گیری از رقیب و قهرمان سازی از سردار در حال پیگیری است.

آن قدری که هم و غم نویسندگان مذکور صرف مچ گیری و ایراد و کوبیدن عناصر خودی مانند علم الهدی، رسایی، رائفی پور و مجموعه وابستگان سیاسی طیف پایداری گردیده متمرکز بر تقابل با جریان سرکش و طغاینگر دو ماه اخیر نبوده است.

شخص قالیباف نیز که مجلس تحت مدیریت او مخاطب اصلی مطالبات ملت و رهبری در ضرورت کنترل فضای درندشت مجازی است با اتخاذ مواضع زیگزاگ و یکی به نعل یکی به میخ قصد دارد از خود چهره ای روشنفکر و معتدل و قهرمان و ناجی ملت به نمایش بگذارد. کسی آخر متوجه نشد جناب ایشان حامی فیلتر نرم افزارهای غیر بومی و مهاجم است یا طرفدار رفع فیلتر آنها.

 پیش تر نیز وی در ادبیاتی سخیف و با رویکرد عقده گشایی، منتقدان و نیروهای انقلابی عدالتخواه را سوپر انقلابی لقب داد. به نظر میرسد افشای جریان موسوم به سیسمونی و فایل صوتی مرتبط با هلدینگ یاس تلخی غیرقابل تصوری را در کام او و هوادارانش نشانده است. مشخص نشده است آیا جناب سردار دکتر خلبان و رییس صرفا در هوای قهرمان سازی از خویش و تخریب و حذف رفبای خودی است یا با احساس خطر از شکست در انتخابات آتی مجلس، دوباره سودای صندلی پاستور را در سر پرورانده است. شاید هم قرار است در مسیر حیرانی و سرگشتگی ضرغامی قدم بگذارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هایده در نجف دفن شده است؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶ ق.ظ

photo_2022-11-21_09-18-58_zvwy.jpg

 

هایده را نوحه خوان های قدیمی تهران، علاقمند به روضه دانسته و  گفته اند که در روز عاشورا، بساط عیش و نوش را جمع نموده و مجلس روضه و ندبه در خانه راه می انداخت.

البته هیچ کس را نمی شود صفر و صدی نگاه کرد.

امروز مطلبی در صفحه اینستاگرام یکی از فعالان مجازی منتشر شد با این ادعا که بنا بر وصیت مرحومه معصومه دَده بالا معروف به هایده، جنازه وی بعد از مدتی که در آمریکا امانی به خاک سپرده شد با پیگیری دکتر ولایتی مخفیانه به وادی السلام نجف منتقل و دفن گردید.

الله اعلم. تصویر صفحه مربوطه را گذاشتم خودتان ببینید. همه ما باید به فکر مرگ و قیامت باشیم؛ اما این تفکر زمانی ارزشمند است که در حیات ما نیز اثر گذار باشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به خدا دهن کجی نکن!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۵۵ ق.ظ

لزوم توجه به احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب

 

خانمی می گفت از کنار دختران و زنهای بی حجاب که می گذرم فقط یک جمله می گویم و  رد میشوم: به خدا دهن کجی نکن!

او با این جمله اش هم از کنار یک منکر بی تفاوت نگذشته هم یاداوری کرده که کشف حجاب نه اعتراض به نظام و انقلاب که در واقع بی احترامی نسبت به خداست.

این که شنونده آیا آن لحظه مجاب به اصلاح پوشش خود میشود یا نه اصلا مهم نیست. همین که در ضمیرش این عبارت حک شود شاید روزی در خلوتی تلنگری برای تغییر رویه اش باشد. بالاخره خیلی از همین خانمهای بی حجاب محرم که بشود سر سفره نذری حسین علیه السلام میروند و از مادرش حاجت طلب میکنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

گوگل در شمیرانات!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶ ق.ظ

آیا تهران خیابانی به نام موتور جست‌وجوی «گوگل» دارد؟ | ارتباط تنگاتنگ اقتصاد و معیشت شمیرانی‌ها با گوگل

 

به تجریش که مسیرتان بیفتد از دیدن تابلوی خیابانی به نام گوگل حتما متعجب میشوید نام یک موتور جستجو گر خارجی چرا باید روی یکی از خیابانهای پایتخت گذاشته شود؟!

واقع امر اما جالب و شنیدنی است.

مردم قدیم تهران در منطقه شمیران از نظر گویش متأثر از لهجه مازندرانی و زبان تاتی بودند. "گو" در ادبیات مازندارن به معنای گاو است. "گَل" را هم تاتی ها به گله می گویند. نام این خیابان در حقیقت گوگَل است. اینجا در قدیم میدانی بود که گله های گاو را برای فروش می آوردند و...

  • سیدحمید مشتاقی نیا

همه مشکلات مملکت!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۰۰ ق.ظ

photo_2022-11-20_03-41-50_k22t.jpg

 

همین طوری نشسته بود کنارم. پایش را گذاشته بود روی صندلی جلویی. خواستم تذکر بدهم که رفتارت اشتباه و به دور از فرهنگ غنی ایرانی است، مسافر بعدی که سوار اتوبوس شود و بخواهد آنجا بنشیند لباسش کثیف میشود. لااقل کفشت را در بیاور بعد اینطور شاهانه بنشین روی صندلی اتوبوس.

می دانستم این تذکر من به مذاقش خوش نمی آید و احتمالا می رود سر این بحث که حالا من پایم را جمع کنم و درست بنشینم همه مشکلات مملکت حل میشود؟ و من باید برایش از صفر توضیح بدهم که بالاخره هر کس یک ضعف و اشتباهی دارد و اگر از کنار هر عیب و نقدی به راحتی بگذریم به این بهانه که مگر اصلاح این کار غلط باعث اصلاح همه امور میشود؛ دیگر هیچ عیب و ضعفی قابل اصلاح نخواهد بود. همه مشکلات مملکت از همین طرز فکر است که عیب خود را پشت همه مشکلات مملکت قایم میکنیم.

اساسا قرار نیست همه مشکلات جامعه در یک حرکت و در یک زمان قابل حل باشد. یک قاتل و دزد هم میتواند مدعی شود که دیگرانی با ضریب خطای بالاتر از او وجود دارند و اولویت اصلاح با او نیست و اصلا مگر با دستگیری و برخورد با او همه مشکلات جامعه حل خواهد شد؟!

 در این حین یاد اتفاقی افتادم که چند سال پیش در شهر مرزی جلفا مشاهده کردم. تمیزی خیابانهای این شهر کوچک برایم جالب توجه بود. در بازارچه مرزی آراز فردی را دیدم که زباله ای روی زمین ریخت. بلافاصله خانمی خم شد، بدون آنکه به آن بابا نگاه کند زباله را برداشت و انداخت داخل سطل. آن فرد صورتش از خجالت سرخ شد. به گمانم درسی گرفت که دیگر هوس ارتکاب این خطا را به سرش راه ندهد.

صبر کردم. پسر جوان پایش را که روی زمین گذاشت بدون آنکه حرفی بزنم دست دراز کردم و جای خاکی کفشهایش را که روی صندلی جلویی مانده بود با دست تکاندم و تمیز کردم. بنده خدا قرمز شد و عذرخواهی کرد. پسر فهمیده ای بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چقدر این خانم زشت است!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷ ق.ظ

photo_2022-11-20_03-41-39_epzn.jpg

 

افسانه بایگان که کشف حجاب کرد بی استثنا در همه گروههای مجازی موافق و مخالف نظام چند نفری زیرش نوشتند این زن چقدر زشت است!

راست میگویند بندگان خدا. تا الان که حجاب داشت همه فکر میکردند زیباست. اتفاقا یکی از کارکردهای حجاب، مخفی نگاه داشتن معایب و نواقص و زیبا جلوه دادن چهره بانوان است.

بعضی خانمها واقعا زشت هستند بعضی هم البته زیبا. خدا حساسیت و ظرافت روحی زنان را به خوبی میشناسد. حفظ حجاب در جامعه علاوه بر بستن راه شیطان و پیشگیری از لغزش دلهای ضعیف و بیمار و منع از مسابقه خودنمایی و جلوه فروشی، باعث میشود خانمهایی که بهره کمتری از زیبایی دارند احساس تحقیر و خجالت نکرده و از نظر روحی آسیب نبینند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پایانی بر یک توجیه خام

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶ ب.ظ

فرمانده سابق سپاه: حاکمیت با اغتشاشگران مماشات نکند/ نقش هیأت در بیان  مظلومیت جمهوری اسلامی | خبرگزاری فارس

 

فرمانده سابق سپاه: حاکمیت با اغتشاشگران مماشات نکند.

سردار عزیز جعفری فرمانده سابق سپاه هم از مسئولان خواست به مماشات با اوباش خاتمه دهند.

چرا این سخن وی برجسته و قابل اهمیت است؟

چون بعضی آقایان که به هر دلیلی رغبت به برخورد جدی با آشوبگران نداشتند و زمینه خسارت هنگفتی بر کشور را فراهم آوردند و بر خلاف نوع مواجهه ای که در دولت روحانی بابت افزایش عجیب قیمت بنزین با معترضین داشتند این بار با جان دهها بسیجی و مامور بی دفاع انتظامی بازی نمودند پشت سر رهبری مخفی شده و مدعی شدند که نظر ایشان بر مدارای با اغتشاشگران است کما اینکه در ماجرای برجام و ... نیز تصمیم اشتباه خود را به گردن رهبری انداختند.

این بار سخنان صریح فرمانده سابق سپاه که قطعا جزو مطلعین از پشت پرده سیاستها و تصمیم گیری هاست خط بطلانی بر توجیه گری متولیان امنیت در مماشات با معارضین مسلح و خون آشام است.

امروز هم آقا تأکید کردند با هر کس متناسب جرمش برخورد شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

درآمدی بر آینده اغتشاشات در ایران

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۱۴ ب.ظ

فیلم ماجرای نیمروز 1 دانلود و تماشای رایگان | فیلیمو

 

ایران بعد از انقلاب بارها تجربه شورشهای خیابانی و حتی جنگ مسلحانه شهری را داشته که هر یک با مختصاتی ویژه در نهایت به شکست و تغییر وضعیت معارضین انجامید.

اغتشاشات اخیر که از آخر شهریور 1401 آغاز شده متفاوت از همه آشوبهای قبل، با رویکرد شهوانی و جنسی کلید خورد که همچنان جسته و گریخته ادامه دارد.

پیش بینی میشود استمرار وضع موجود، تغییراتی را در آینده کشور رقم خواهد زد که به بعضی از آنها اشاره میگردد:

1- اغتشاشات لااقل تا چهارشنبه آخر سال و نوروز 1402 ادامه خواهد داشت و بعد از آن با توجه به ایام عید و ماه مبارک رمضان موقتا فروکش خواهد کرد. دسیسه دشمن به علاوه سوءتدبیر نهادهای مسئول باعث قبح شکنی از هنجارها و جری شدن تعدادی از جوانهای تربیت یافته فضای مجازی گردیده و آشوبگری را به تفریح آنها بدل ساخته است. با توجه به عدم اقبال عمومی به مطالبات شهوانی این طیف و عدم برخورداری آشوبگران از بدنه اجتماعی، خشونت گرایی و ترور و آسیب زدن به اموال عمومی از طریق حرکتهای موقت چریکی تا مدتها ادامه خواهد داشت و به چیزی شبیه پدیده مانسون تبدیل خواهد شد که صرفا جنبه ویرانگری داشته و دستاورد قابل اعتنایی برای اپوزیسون حاصل نخواهد کرد.

2- نظام در محاسبات خود به اینجا خواهد رسید که بی توجهی به نیازهای غریزی جوانان و الگوبرداری از سیستم آموزشی غرب باعث تربیت جوانان و نوجوانانی شده که هویت خود را در بی هویتی می جویند، میوه کرم خورده فضای فاسد مجازی شده اند و به دلیل فقدان هویت و مسئولیت فردی و اجتماعی و غلیان شهوات جنسی، بالاترین مطالبه آنان در حیطه خشتکشان قرار گرفته و دغدغه ای جز رسیدن به یک تکه گوشت! ندارند. در نهایت با کوتاه تر شدن سالهای آموزش و ایجاد زمینه های ازدواج، درصدی قابل توجه از احتمال بروز آسیبهای اجتماعی و طغیان جنسی دختران و پسران تحریک شده؛ کاسته خواهد شد.

3- شهر قم که در سالهای بعد از انقلاب به رشدی چهاربرابری رسیده باز هم شاهد رشد فزاینده مهاجرت هموطنان و توسعه بیشتر شهر و استان خواهد بود. فضای آرام و معنوی آن برای مردم جذابیت بیشتری پیدا خواهد کرد. به نظر می رسد قم در آینده ای نه چندان دور به پایتخت رسمی کشور بدل شود. گسترش حریم شهری در نهایت دیوار قم و تهران را به هم متصل خواهد کرد.

4- میزان جذب و استخدام نیروهای مسلح افزایش پیدا میکند که این مسأله در کاهش آمار بیکاری نیز اثر مثبت دارد.

5- اشراف اطلاعاتی و تسلط امنیتی نهادهای نظارتی بر زندگی خصوصی مردم به خصوص منتقدان افزایش پیدا خواهد کرد. احتمالا تا مدتها سخن از عدالتخواهی در چارچوب نظام هم به دلیل قرار گرفتن در "برهه حساس کنونی" سرکوب خواهد شد و طبعا بستر مناسب تری برای رشد مخفیانه بعضی تخلفات اقتصادی مثل جریان پتروشیمی میانکاله و... فراهم میشود که البته موقت خواهد بود.

6- آسیب شناسی درباره وجود خلأهای فرهنگی باعث تقویت حرکتهای خودجوش و تازه نفس هنری و فرهنگی در چارچوب انقلاب و رشد و ظهور استعدادهای ناشناس اما بی حاشیه و سالم خواهد گردید. به زودی شاهد روی کار آمدن نسل جدید هنرمندان و تحولی شایان در عرصه آثار و محصولات فرهنگی و عقب رانده شدن طیف سلبریتی خودباخته و وطن فروش خواهیم بود.

7- گفتمان اصیل عدالتخواهی فارغ از برخی سوءاستفاده ها برخاسته از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ادبیات و دغدغه های رهبری معظم انقلاب است که ریشه ای عمیق در منابع و اندیشه دینی دارد. بازخوانی گفتمان امام و رهبری و تقویت زیرساخت های فکری جریان انقلاب به مرور باعث تقویت باورهای علوی مردم در اقبال به حکمرانی سالم و جامع دینی در همه زمینه های اجتماعی خواهد گردید. به یقین در آینده با معرفی صحیح و کامل آداب و آیین دین در عرصه های اجتماعی و حاکمیتی، امربه معروف و نهی از منکر به عنوان اصل مترقی دین در اصلاح و رشد جامعه منجر به برجسته سازی قبح همه گناهان اجتماعی از رانت و تبعیض و غارتگری تا بی عفتی و کشف حجاب گردیده و زمینه سالم سازی محیط زندگی و دفع خبائث اجتماعی را فراهم می آورد.

حرف آخر:

سالها همه مسئولان و صاحبان تریبون اعلام نمودند که هدف دشمن در سالهای بعد از جنگ، اندلس سازی ایران برای فروپاشی حاکمیت اسلامی است اما هیچ نهاد و مرکزی برای پیشگیری از ظهور چنین پدیده ای برنامه عمقی و راهبردی نداشت و اغلب شعارها و ادعاها در سطح فعالیتهای روتین و بی تأثیر و روبنایی باقی ماند.

اگر کمی دیگر روند فعالیتهای مخرب دشمن در عرصه های هنری و خبری و فکری ادامه پیدا میکرد امکان ابتلای بخش عمده ای از بدنه نیروهای متدین به پوچی و بی تفاوتی و غوطه ور شدن در شهوات و کسب حرام و... بسیار بالا بود و به معنای واقعی کلمه، ایران به اندلس تبدیل میشد.

بلوای زودهنگام جنبش زیرشکمی معدود جوانان لمپن علاّف و شکم سیر و شهوت پرست با مطالبات مضحکی در سطح سلف مختلط و آغوش رایگان و بوسیدن جنس مخالف در خیابان فارغ از انحرافی که در جریان مطالبه گری مردم رنج کشیده ایجاد کرد و حتی مورد تمسخر فعالان کهنه کار سیاسی در طیف نهضت آزادی واقع شد، زنگ خطر تکرار دوباره واقعه اندلس را به صورت عینی به صدا درآورد که در نهایت باعث بیدار باش دلسوزان حقیقی انقلاب و رفع برخی آسیبها و بیمه شدن نظام برای سالهای متمادی خواهد گردید. بخش مهمی از وضعیت امروز نتیجه خروج نظام از آموزه های اسلام و خط انقلاب اسلامی است که در بلندمدت با احیای گفتمان عدالت و تسرّی احکام دین در همه اجزای حاکمیت و از بین رفتن فقر و فساد و تبعیض و رانت و تزویر اصلاح خواهد شد. تمدن اسلامی زمانی محقق میشود که رویکرد دینی نظام از حالت کج دار و مریز خارج شده و سبک زندگی اسلامی در دایره صاحبان قدرت و مکنت نهادینه شود.

فتنه به معنای عام به هر نوع امتحان و ابتلای اجتماعی اطلاق میشود. خدا رحمت کند مرحوم فلسفی را که در روز 12 بهمن 57 قبل از سخنرانی امام در جمع سران مبارز انقلاب در مدرسه علوی تهران به منبر رفت و بیانش را با این حدیث شریف امام صادق علیه السلام آغاز کرد:

تمنوا الفتنه، ففیها هِلاک الجبابره و طهارة الارض من الفَسِقَه...

ما  از فتنه های تند روزگار ترسی نداریم که غایت آن به نابودی دشمنان دین و ملت ختم خواهد شد اگر بر سر میثاق ایمانی خویش با خدا استقامت بورزیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چگونه ممکن است هند جگرخوار شوید؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۹ ب.ظ

ایرنه پاپاس بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت

 

یک زن هر کجا که باشد رأفت و مهر و عطوفت با ذاتش عجین شده است. خدا او را مظهر عشق و محبت و معدن لطف و گذشت قرار داده است. با همین ویژگی است که اینطور صبورانه پای سختی های مراقبت از نوزاد و کودکش می ایستد از دوره بارداری تا لحظه ای که عمرش به جهان است برای فرزندش در هر سن و جایگاه و قدر و منزلتی که باشد مادری میکند و هر سختی و ناملایمتی را به جان میخرد.

زن از نگاه اسلام، ریحانه است. روح لطیف او مخزن آرامش و معدن مهر و بزرگواری و مودت است.

زن هر جا که باشد با همین خصیصه شناخته میشود و این شاخصه را با خود حمل میکند. برای همین است که اخبار ناگوار، روح و جان لطیفش را زود آزرده ساخته و او را حتی در مواجهه مستقیم با بدخواهانش دچار رأفت و رقّت قلب می سازد.

حال چگونه است زنی بی اعتنا به همه موهبتهایی که خدا در نهادش قرار داده، می ایستد و مظلومیت جوانی را می بیند که میان جماعتی گرگ به محاصره درآمده و در خونش دست و پا می زند و نفس های آخرش را می کشد، دلش به رقّت نمی افتد، احساساتش تکان نمی خورد، جیغ و گریه راه نمی اندازد، لااقل سکوت هم نمی کند که هیچ، بلکه با همان گرگها همراه شده و خودش هم لگدی به پیکر بی رمق یک انسان مظلوم و ضعیف وارد می سازد؟

حقیقت امر آن است که روح آلوده به نافرمانی خدا به مرور برای ارتکاب هر خباثتی آماده شده و هر روز از مبدأ عالم خلقت فاصله ای بیشتر می گیرد.

حجاب، فراتر از هر علت اجتماعی، یک مسأله تربیتی بین خدا و آفریده خاص او یعنی زن است. دخنری که زودتر از پسران به سن تکلیف رسیده و قرار است زودتر به مقام قرب الهی برسد و جامعه ای پاک و سالم را ساخته و تربیت کند، در حفظ حجاب ولو به اندازه یک تار موی سر خویش نیز باید درس خویشتنداری بیاموزد و با غلبه بر امیالش، آماده جذب خوبی ها و پاکی ها و انتقال آن به فرزندانش باشد.

سیگار روزنه ابتلا به بسیاری از جرائم و پلیدی هاست. بی حجابی نیز به عنوان منشأ نافرمانی از خدا، دریچه گرایش به خبائث و میل به سیاهی هاست.

روح هم مثل جسم نیاز به خوراک سالم دارد تا سالم و زلال بماند. خو گرفتن با گناه و فرو رفتن در منجلاب تباهی و عادی شدن نافرمانی از خالق، زمینه ساز ظلم به مخلوق و بی تفاوتی نسبت به تضییع حق و همراهی با جنایت است.

هند جگرخوار، نورانیت مسیر پیامبر خدا را دید و تاب نیاورد و بطالت و سرخوشی از گمراهی و درآمیختگی با غفلت را بر فرمانبری از آیین حق، رجحان داد که در نهایت در شمار خبیث ترین جانیان تاریخ بشریت جای گرفت.

به قلم سرکار خانم اکرم پوراحمد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ابتکار جالب شبکه سلامت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶ ب.ظ

International Symbol for Deafness.jpg

 

شبکه سلامت که صبحهای جمعه فیلمهای سینمایی مرتبط با امور بهداشت و درمان را پخش میکند برای آنکه افراد ناشنوا هم از تماشای این فیلمها لذت ببرند بطور معمول فردی را در پایین تصویر نشان میداد که کلمات را با کمک دست و لب خوانی (زبان اشاره) برای این دست از مخاطبان قابل فهم سازد.

مشکل آن جا بود که گاهی در یک صحنه فیلم سینمایی چند نفر با هم مشغول گفتگو و صحبت میشدند. این موقع سه یا چهارنفر در زمینه صفحه تلویزیون به نمایش کلمات و سخنان شخصیتهای فیلم می پرداختند که عملا بخشی از صفحه را اشغال نموده و تمرکز بیینده را بر هم میزدند.

امروز دیدم شبکه سلامت ابتکار جدیدی به خرج داد.

دیگر موقع نمایش فیلم سینمایی اثری از کسانی که با حرکات دست و دهان درصدد فهماندن داستان فیلم به مخاطبان ناشنوا بودند به چشم نمی خورد.

تقریبا اغلب قریب به اتفاق ناشنوایان با سواد هستند. زیرنویس متن گفتگوی شخصیتهای فیلم، کار ساده و جالبی است که خواندن آن برای همه مقدور بوده و نیازی به قدرت شنوایی ندارد. امروز شبکه سلامت به جای زبان اشاره از زیر نویس برای انتقال مفاهیم و دیالوگ فیلم استفاده کرد.

الان شاید مدیران سیما به خودشان بگویند چرا زودتر به فکرمان نرسید که به جای استفاده از زبان اشاره که تصویر آن موقع نمایش فیلم آزاردهنده بود از زیرنویس استفاده کنیم؟ اقدامی ساده و کم دردسر که حوصله مخاطب را هم سر نمی برد.

 اما

 باید یادآور شد که این ویژگی عقل و خرد انسان است که با مرور زمان و با کسب تجربه رشد کرده و پخته میشود و نواقص را برطرف میسازد.

هیچ کس نمیتواند مدعی شود که عقلش کامل است. برای همه این اتفاق در طول زندگی رخ میدهد که سرشان کلاه می رود یا بخاطر تصمیمی اشتباه، حسرت گذشته را میخورند و بابت کاری که اگر زودتر به فکرشان میرسید و انجامش میدادند خوشبخت تر بودند خودشان را شماتت میکنند.

عقل همه انسانها ناقص است و نیاز به مشورت و راهنما و تجربه و اندیشه و دقت بیشتر دارند. دقیقا از این باب است که خدا پیامبرانی را برانگیخته تا در انتخاب و تشخیص راه درست به مردم کمک کنند و دین را کتابچه راهنمای زندگی سالم و موفق بشریت قرار داده است.

علم بشر هم ناقص و ناکافی است. خیلی حوادث است که بعدها متوجه میشویم به نفع یا ضررمان بوده است در حالیکه پیش تر نگاه دیگری به آن داشتیم. از همین جهت باید به علم و حکمت خدا اعتماد کرد و تقدیر او را بهترین دانست.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شأن خودت را پایین نیاور حاج آقا

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴ ق.ظ

امام جمعه شهری کوچک ضمن گلایه از استاندار مربوطه اینطور بیان داشت که جناب استاندار نه تنها تلفن من بلکه تماسهای نماینده خبرگان را هم پاسخ نمیدهد.

این قلم شاید جزو اولین هایی بود که استاندار مورد نظر را به انتقاد گرفت و صلاحیتش را برای تصدی در فضای مدیریتی آن خطه به نقد کشاند؛ اما

راستش را بخواهید من هم جای مسئولین باشم تلفن بعضی ائمه جمعه را جواب نمی دهم وقتی بدانم این تماسها اغلب نه برای رفع مشکلات مردم و فعالیت در حیطه وظایف امامت مردم که به منظور اعمال نفوذ برای طرح مسأله ای باندی و امتیاز گیری بیشتر به نفع یک جریان و دخالت در عزل و نصب ها و ... است.

متأسفانه باید اذعان داشت تعدادی از ائمه جمعه بی اعتنا به وظیفه ای که به عنوان نمایشگر شخصیت رهبری و امامت مسلمین پذیرفته اند بالاترین دغدغه شان شده است رانت و منفعت جویی برای بستگان و کامروایی وابستگان و چالش های فرهنگی جامعه دینی و انقلاب اسلامی را به حال خود رها نموده اند و سنگر نمازجمعه را از خدمت در راستای تحقق اهداف تمدن ساز انقلاب جهانی اسلام خارج ساخته اند.

روحانیون و علمایی که دنیا و چرب و شیرین عرصه قدرت را به تقویت ایمان و تأمین آخرت ملت ترجیح داده اند و تلاشی برای رفع مشکلات فرهنگی و معنوی اجتماع ندارند در واقع خود به یکی از معضلات فرهنگی جهان اسلام تبدیل شده اند که برای اصلاحشان باید چاره ای مهم اندیشید و تصمیمی جدی اتخاذ نمود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امشب حرم حضرت معصومه چه خبر بود؟

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴ ب.ظ

امشب توفیق شد رفتم زیارت حضرت بانو، نایب الزیاره همه دوستان بودم. ازدحام جمعیت مرا به وجد آورد. دعا کردم این خیل زائران از بارگاه استجابت خانوم دست خالی بیرون نروند.

دیشب مطلبی منتشر کردم درباره توهین عناصر هویت ستیز آشوبگر به مجسمه مرحومه پروین اعتصامی در تهران. پروین خانم در یکی از حجره های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مدفون است. پای مزار این بانوی فرهیخته هم رفتم و فاتحه ای نثار کردم.

در همان حجره با چند متر فاصله مرقد بانوی بزرگ دیگری نیز هست. خانم سیده فخرالدین طباطبایی از زنان مبارز عراقی که همسر و چهار فرزند و برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت رسیدند. باید مباهات کرد به وجود چنین بانوانی که در عرصه شعر و ادب و حماسه و عرفان به قله های افتخار نائل آمدند. حقیقت زن، شخصیت انسان متعالی و ترجمه انسانی ربوبیت الهی است. آنچه از دخترکان هوس بازی که جسمشان دستمایه سرگرمی و لذت جویی مردان هیز و هرز است دیده میشود تصویری ناقص و ناصحیح و موهن از ساحت بانوان مردآفرین و انسان ساز محسوب می شود.

 

photo_2022-11-17_20-39-57_40w9.jpg

photo_2022-11-17_20-40-26_apzp.jpg

photo_2022-11-17_20-40-41_5j9q.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاشیه ای بر محکومیت سعید قاسمی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۱۹ ب.ظ

محکومیت سردار سعید قاسمی به ۱۳ماه حبس

 

سعید قاسمی به زندان محکوم شد با شکایت رضا گلپور.

سعید قاسمی حرفهای خوب زیادی می زند اما بعضی وقتها هم حرفهایش نادرست و بیانش غیرضروری است. حاج سعید اما عملش از حرفش درخشان تر است. اصلا او آدمی است که بخاطر عملش شناخته شده است. از خطوط مقدم دفاع مقدس و مرصاد تا خط شکنی در نبرد بوسنی و اردوهای جهادی و ابداع مسکن فوری و ارزان قیمت و فعالیت فرهنگی متاثر از همنفسی با سید مرتضی آوینی و...

رضا گلپور مدتها در زندان بود به اتهام جاسوسی که البته خیلی چسبناک نبود و از منظر نگاه بعضی صاحب نظران بر میگردد به تسویه حسابهای درون گروهی طوایف بالا دستی و ... اصلا سر کتاب شنود اشباح عده ای او را مهره مزدور دایره فلاحیان دانستند و حتی حسین شریعتمداری نیز متعرض او شد که این حجم سیاهنمایی و ادعای دروغ ولو درباره رقبای سیاسی چپگرای داخل به دور از جوانمردی است و...

قاضی می گوید سعید قاسمی در سخنرانی مربوط به تشییع یا بزرگداشت نادر طالب زاده گلپور را تهدید کرده است.

خوب جناب قاضی بهتر میداند که در فرآیند اثبات وهن و تهدید، نیّت و قصد گوینده نیز مدّنظر قرار میگیرد و حرفهای بی پشتوانه صوری هیجانی متوقف در لفظ، معمولا در محاکم جدی گرفته نمیشود کما اینکه سر جریان تهدید مشایی توسط حاج منصور ارضی یا توهین زشت حدادیان در مجلس اباعبدالله نسبت به رییس جمهور وقت نیز قضات به چنین مبنایی استناد نمودند.

نظر خودم این است که قاضی بهتر از من به چنین ظرفیتهایی در قانون اشراف دارد اما گویا بنا براین است از باب تشفّی دل معترضان و اوباش و حامیان سیاسی و سلبریتی ها ژست عدالت و بی طرفی و حق گرایی عزیزان عدلیه با محکوم ساختن چهره محبوب حزب الله در بوق و کرنا شود. یعنی باز هم رضا گلپور فقط یک مهره است که پشت سری هایش را به مقصود برساند.

عیبی ندارد اما قوه قضاییه یادش نرود با این کارها کسی باور نمیکند نهادی که از کنار ویلاهای غیرمجاز اغنیا به سادگی میگذرد و کلبه محقّر روستاییان جنگل نشین را در فصل زمستان برسرشان ویران میسازد در داعیه عدالت و حق طلبی صداقت صد در صدی داشته باشد؛ حالا پرونده رها شده روحانی و جهانگیری و زنگنه و آخوندی و برادرانشان پیشکش.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظام در آستانه فروپاشی است

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵ ق.ظ

photo_2022-11-17_10-29-07_2knl.jpg

 

این بابا اولین نفر و آخرین نفری نیست که ادعا میکند نظام در حال واژگونی است. حالا رفقا متلک انداخته اند که باید ساقی اش را عوض کند که البته از باب مزاح است. بماند که از ابتدای انقلاب هم عده ای همواره میگفتند این نظام خانه پرش یکی دوماه دیگر سرنگون میشود. فتنه78 و 88 و 96 و 98 هم همچنین.

این مدت با افراد مختلفی از طیف معترض یا اغتشاش گر همصحبت شده ام که واقعا تصورشان بر این است نظام در حال از بین رفتن است. حالا با این که فردای فروپاشی فرضی نظام قرار است چه اتفاقی بیفتد و با هجمه دهها گروهک مسلح و غیر مسلح تجزیه طلب و ... چه بر سر ایران می آید حرف دیگری است اما عجیب است این بندگان خدا حتی اینقدر زحمت فکر به خودشان نمیدهند که ببینند نظام اساسا از تمام ظرفیتهایش برای کنترل آشوب به هر دلیلی تا کنون استفاده نکرده است. به تعبیر بعضی دوستان، نظام در حال لاس زدن با معترضین و برخی اوباش است. حتی بعضی لیدرهای آشوبگر آزاد شده اند و دوباره به کف خیابان بازگشته اند. چرایی این بحث بماند برای بعد.

اما

اینکه چرا عده ای را چنین وهمی گرفته، شبیه همان بابایی که میگفت آمریکا یک دکمه را فشار دهد ایران از بین میرود، بر میگردد به فضای فکری و خبری محدود و تنگی که در آن به سر می برند.

حقیقت آن است که مدعیان آزادی با دست خود، خودشان را در حصر کُشنده و ملال آور رسانه ای به بند کشانده اند خودشان اخباری که خوششان می آید را پشت سر هم تولید و پمپاژ میکنند، خودشان به هیجانات مطلوب دست میزنند و خودشان هم آن چه را که در حصار رسانه ای خود ایجاد کرده اند باور کرده و بر مبنای آن دست به تحلیل میزنند.

اینکه میبیند بعضی سلبریتی ها که ممکن است آدم بدی هم نباشند اما این روزها بی اعتنا به خیل عظیم بسیجیان و مامورانی که در بلبشوی بی قانونی اوباش به خاک و خون کشیده شده اند پی در پی نظام را به کشتار معترضین متهم می سازند، یا اساسا عده ای در توهم خوداکثریت پنداری محبوس مانده اند و باورشان شده است نظامی که مبتنی بر ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت و نشأت گرفته از نهضت عاشوراست و ابرقدرتهای ستمگر عالم را به چالش کشیده است با هیاهوی چند جوانک شهوتی که اوج دغدغه شان فراتر از محیط خشتکشان نمیرود به زودی فرو خواهد پاشید، ناشی از همین قطع ارتباط با فضای رسانه ای مستقل و یا لااقل تحقیق از منابع غیرهمسو ست.

به مدعیان آزادی بیان و قلم و اندیشه و رسانه پیشنهاد میشود محض تنوع هم که شده از فضای آکواریومی و پاستوریزه خبری که مثل پیله دور خود کشیده اند بیرون خزیده و گاهی هم از منابع خبری و رسانه ای و تحلیلی غیرمعاند و بیطرف ارتزاق کنند بلکه فکر و ذهنشان کمی به سوی واقعیتها تمایل پیدا کند. معترضین خودشیفته بالاشهری بی دردی که مطالبات بر حق مردم را از حیطه نیازهای زندگی به ارضای هوسهای غریزی خود سوق داده اند طبیعی است که از دایره واقعیتهای جامعه فاصله ای شگرف داشته باشند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

با پروین هم خصومت دارید؟

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲ ب.ظ

 

گیریم سعدی و حافظ را نشناختید و به صرف وجود عمامه، جواز توهین به تمثالشان را صادر نمودید، به مجسمه پروین اعتصامی چرا اهانت کردید؟ زن مطلوب شما حتی اهل ادب و شعر هم نباید باشد و شبیه همین دخترکان ولگرد باید پا به پای تان شعار جنسی و غلیان شهوت سر بدهد؟

درد این جماعت اوباش فرهنگی نه دین است نه سیاست. درد بی هویتی و گرایش به پوچی و هرزگی به جان این میوه های کرم خورده فضای مجازی افتاده است.

کاربرد الفاظ رکیک چاله میدانی و جنسی لمپن های دختر و پسر در کنار هم، اهانت به پرچم و سرود ملی، درنوردیدن مرزهای بی اخلاقی و روابط علنی جنسی در سطح معابر که در ایران قبل از اسلام نیز قبیح شمرده می شد و... نشانه هایی از هویت گریزی طبقه ای هرز و بی تعهد است که بی اعتنا به مطالبات واقعی مردم، تمایلات غریزی و حیوانی خویش را سر دست گرفته و هر آن چه نشانی از فرهنگ و ادب و هنر اصیل داشته باشد را در تعارض با مکتب پوچ گرایی و توّهم زدگی خویش می دانند.

همان طور که داعش در حملات تروریستی به شاه چراغ ثابت کرد با اساس مذهب تشیع مشکل دارد و در ارتکاب جنایت تفاوتی بین شیعه سیاسی و شیعه غیرسیاسی قائل نیست، اوباش فرهنگی عمله شورش جنسی نیز ثابت کرده اند نه فقط با دین بلکه با تمدن و آداب اصیل ملی نیز بیگانه بوده و هویت خویش را در بی هویتی و هرزگی می جویند.

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بولدوزری که کابوس حاکمیت را له کرد!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۱۴ ب.ظ

photo_2022-11-16_17-53-33_mmcq.jpg

 

شاید یک الدنگ ناقص العقلی مثل سوشا مکانی دلش غنج برود برای اینکه دستگیر و بازداشت شود و بعد با وساطت اهالی فوتبال، آزاد شود و به عنوان قهرمان اوباش سری میان سرها دربیاورد و پز بدهد که از علی دایی و علی کریمی و یحیی دانمارکی و... عقب نمانده است.

برنامه طنز پاورقی که مدتی است شبها از شبکه دوم سیما پخش میشود ظرف چند دقیقه از خجالت این کوتوله سیاسی لمپن درآمد و با بولدوزر از روی هیکل نحسش رد شد. باور کنید سوشا حاضر است زندان بورد دادگاهی شود اما اینطور رسوا و ضایع نشود.

خصلت جنگ نرم و رسانه همین است. به همان میزان که میتواند مخرّب باشد و باری روی دوش مردم تحمیل کند میتواند سازنده هم باشد و باری از روی دوش جامعه بردارد.

این چند دقیقه کوتاه طنز پاورقی درباره سوشا را در لینک زیر تماشا کنید، لبخندی بزنید و او را مانند سایر اوباش کف روی آب، به فراموشی بسپارید:

https://www.aparat.com/v/c2vml

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شیر و کفتار!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۲۷ ب.ظ

لاشخورها کنار جسد شیر

 

عکس را ببینید. کفتار چقدر مرد شده! و آن دو لاشخور، که پنداشتند شاخی هستند برای خودشان. انگار سالها منتظر چنین صحنه ای بودند. دور جنازه شیر، شیر شده اند!

دشمن اما این آرزو را به گور خواهد برد. ایران شجاع و شیر، طعمه زیاده خواهی کفتارها نخواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کسی اپوزیسیون را سر کار گذاشته؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

 

باور کنید آدم گاهی شک میکند این بندگان خدا که نه بدنه اجتماعی دارند نه عقل درست و حسابی، خودشان از انقلاب کاریکاتوری که در واقع شورشی شهوانی است خنده شان نمی گیرد؟ کسی از مجموعه نظام داخل آنها نفوذ کرده و سر کارشان گذاشته است؟

به انحراف بردن مطالبات اصلی مردم و پرداختن به مسائل دست چندم و غیر ضروری مثل آزادی حجاب و طرح ایده آغوش رایگان و سلف مختلط که حتی مورد اعتراض و تمسخر تعدادی از اعضای نهضت آزادی واقع شد و بدنه مردمی را از معترضان جدا کرد یکی از همین بی عقلی های مضحک جریان آشوبگر است.

حالا این قضیه اعتصابات هم هر بیننده و شنونده ای را به خنده وا میدارد. در این اوضاع اسفناک اقتصادی، تحمیل بستن مغازه ها معلوم است که با استقبال بازاری ها مواجه نمی شود. بماند که اینقدر فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای دولتی و شبه دولتی وجود دارند که بود و نبود بعضی مغازه ها خللی در تأمین مایحتاج مردم ایجاد نمی کند. بماند که بعضی از مدعیان اعتصاب هم یواشکی از طریق مجازی به فروش اجناس خود اقدام میکنند چون میدانند که تعطیلی کسب و کار به معنی ضرر به خود و پراندن مشتری به سمت رقیب و کسب درآمد بیشتر برای کسبه فعال است.

کجای اقتصاد کشور بند چند دهنه مغازه است که پایین بودن یا نبودن یکی دو روزه کرکره آنها آسیبی به دولت وارد کند؟!

از قدیم یک جمله ای را بعضی ها زیاد تکرار میکردند: عقل که در بدن نباشد جان در عذاب است!

این سطح از حماقت برای مبارزه با نظام خنده دار و حیرت انگیز است. قبل از مبارزه کمی هم فکر کنید که اساسا چه میخواهید و از چه طریق میخواهید به آن برسید؟ این بلبشوی در شعارها و رفتارهای داعشی و نزول سطح مطالبات به طرح امور غریزی و حیوانی و میدان داری گروهکهای متضاد هزار رنگ و... ثمره جایگزینی سلبریتی های بی سواد و لمپن به جای اندیشمندان و صاحبان فکر و خرد است که به طور معمول در اغلب تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ پیشتاز بوده و امروز فقدان این طبقه در میان معترضان باعث لوث شدن حرکت آنها گردیده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

رییس بی عرضه دانشکده فنی استعفا بدهد

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۴۶ ق.ظ

دیروز فیلمی رقت بار از تجمع پنجاه شصت نفری دانشجویان دانشکده فنی (دانشگاه صنعتی) بابل منتشر شد که حاوی الفاظ رکیک و شرم آور این عده در لوای مطالبه آزادی بود!

اینکه علت این سطح دریدگی تعدادی دختر و پسر کنار هم چیست را در بعضی تصاویر جنسی مرتبط با حاشیه فعالیت آشوبگران و نیز مشکلات فرهنگی خانواده های آنها میتوان جست. پسرهای رها شده ای که گویا از ادای رکیک ترین الفاظ بی ناموسی حتی مقابل خانواده چاله میدانی خود ابایی ندارند و دختران فاقد شرافتی که در بیان این واژگان شرم آور جنسی همراهی نموده و رسما اعلام میدارند حریم و شئونی برای خود قائل نیستند میخواهند نسخه نجات جامعه را بنویسند؟!

اما

مسئولان دانشکده فنی آنهم در یک شهر مذهبی و انقلابی دو ماه وقت داشتند بابت هنجارشکنی های معدودی جوان لمپن شهوتی چاره ای بیندیشند. یا با آنها برخورد انضباطی کنند یا کار فرهنگی انجام دهند.

تصاویر روز گذشته نشان داد که مسئولان مربوطه در این دوماه قادر به کنترل وضعیت موجود نیستند.

ریاست ضعیف و بی دست و پای دانشکده فنی به چیزی جز استعفا نباید بیندیشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا