اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

۶۶ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

برداشت اول

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۵۷ ب.ظ

امروز در صفحه حوادث یکی از سایتها دو خبر پیرامون قتل را خواندم.

اولی مربوط بود به یکی از افغانستانی های مقیم ایران که دست به جنایت زد و هموطن خود را که البته مدعی بود به دخترش تعرض کرده، کشت.

دومی مربوط بود به قتل یک دانشجوی نخبه ایرانی در فنلاند توسط یک جوان ایرانی دیگر که همشهری او بود و غیرقانونی در فنلاند و در خانه این دانشجوی نخبه و مبتکر به سر میبرد و وقتی با درخواست او برای دریافت مجوز اقامت و یا خروج از خانه وی مواجه شد دست به قتل زد...

اگر قرار باشد با خواندن خبر اول اقدام به تحلیل کرده و حکم کلی صادر کنیم که افغانستانی ها آدمهای بدی بوده و باید از کشور خارج شوند، خب باید به فنلاندی ها هم حق بدهیم همین برداشت را درباره ایرانی ها داشته باشند. کما اینکه مدتی در ژاپن به ایرانی هایی که برای کار رفته بودند نگاه بدی وجود داشت.

خوب یا بد بودن آدمها ربطی به ملیت و نژادشان ندارد. البته مخالف حضور بی حساب و کتاب و ثبت نشده و بی سر و سامان مهاجران در کشور هستم و اصل بر محوریت قانون است اما ایجاد دشمنی بین دو ملت که از سوی رسانه های بیگانه تبلیغ میشود و برخورد زننده بعضی هموطنان با مهاجران افغانستانی را خلاف فهم و تمدن ایرانی میدانم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

در حاشیه تغییر و تحولات جدید استانداری مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۴۵ ب.ظ

قیمت و خرید تابلو بوم طرح دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ مدل SDB707

 

دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حماس دشمن ماست؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۴۲ ب.ظ

حماسه گلستانی‌ها در حمایت از حماس +فیلم و عکس | خبرگزاری فارس

 

دوستان مطالبی میفرستند درباره نقش حماس در جنگ سوریه که مقابل ما ایستادند و... یکی از کسانی هم که جواب داد علیرضا کمیلی است. گفت حماس از نظر تشکیلاتی مقابل ما نبود حالا شاید عده ای خودسر از حماس مقابل ما ایستاده باشند و...

من به علیرضا کمیلی هم اعتماد ندارم. او به قول خودش علی مطهری را الگوی فکری و عدالتخواهی پسندیده و طبعا اینطور آدمها کمی از نظر شخصیتی و عقلی ریپ میزنند اما

حتی اگر بپذیریم حماس به شکل رسمی و تشکیلاتی مقابل ما ایستاده که البته سندی در این باره موجود نیست خانه پرش عربستان سعودی که دستش در جنایات مختلف بر ضد حجاج ایرانی تا همدستی با صدام و کشتار وحشیانه مردم یمن آلوده است؛ باز هم اسراییل غده سرطانی جهان اسلام است و نمیتوان روی جنایات این رژیم سفاک و ضرری که وجودش برای اسلام و بشریت دارد سرپوش گذاشت. حماس یا اخوانی ها یا هر گروه دیگری می آیند و می روند؛ آنچه ما از آن حمایت میکنیم آرمان قدس شریف و آزادی مسلمین از یوغ تسلط و خباثت صهیونیسم غاصب است.

البته جهت اطلاع این فیلم کوتاه از عرض ارادت یکی از رهبران و فرماندهان میدانی مقاومت حماس نسبت به جمهوری اسلامی و آیت الله خامنه ای را اینجا تماشا کنید:

https://www.aparat.com/v/P9Axm

  • سیدحمید مشتاقی نیا

"گاو" از زاویه نگاه طلبگی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۳ ب.ظ

گاو» داریوش مهرجویی را روی پرده سینما ببینید - همشهری آنلاین

 

1- خانمها همه حجاب دارند و اکثریت مطلق چادری اند؛ آنهم در فیلمی که متولد 1348 است.

2- میخواهند پوست گاو مرده را بکَنند. مشتی اسلام تذکر میدهد پوست مردار نجس است.

3- زنی متأهل با مردی غریبه ارتباط نامشروع دارد. معلوم میشود شوهر او دزد است.

4- مشتی حسن تبدیل به گاوی میشود که به او عشق می ورزید. المرء مع مَن احبّ.

5- تا اینجایش با نگاه خوشبینانه بود. بدبینانه بخواهیم نگاه کنیم البته آنکه از روی مصلحت دروغ گفت و مشتی حسن او را مسبب حال خرابش معرفی میکند، مشتی "اسلام" است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سلاح ما قرآن است

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۳ ب.ظ

فلسطین الیوم نوشت: این زن، یکی از ده‌ها مجروحی است که به بیمارستان ناصر در مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه منتقل شد تا توجه همگان را به میزان پایبندی خود به این موضوع جلب کند.

او هنگام خواندن قرآن بمباران شد و پس از فروریختن خانه‌ای که همراه خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرد، اصرار داشت که قرآن را با دستان خود بگیرد.

در برابر این چالش‌های سخت، این زن نیرومند به خواندن قرآن ادامه داد. وی کتاب خدا را در دست گرفت تا نشان دهد در زمان بی‌عدالتی و وحشی‌گری هولناک اسرائیل آن را تنها سلاح و چراغ راه خود می‌داند.

صحنه‌های زیادی از ایمان و استواری افسانه‌ای شهروندان فلسطینی از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه دیده شده است و این زن که مانند ققنوس از زیر خاکستر بیرون می‌آید تا شهادت دهد یکی از این موارد است.

این زن در دل طوفان همچون چراغی درخشان به صفحات قرآن چنگ زده بود و تسلیم ناامیدی نشد. بلکه دیوار‌هایی از استواری و ایمان در اطراف او ساخته است.

جنایات دشمن صهیونیستی که در ریختن خون کودکان و زنان و سالمندان ادامه دارد و حتی درختان و سنگ‌ها نیز از ظلم آن در امان نیستند.

 

داستان زن فلسطینی بیرون آمده از زیر آوار با قرآن در دست

داستان زن فلسطینی بیرون آمده از زیر آوار با قرآن در دست

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تصویری جالب از خلاقیت میوه فروش یمنی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶ ق.ظ

تصویری جالب از خلاقیت میوه فروش یمنی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بهشت تهران

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۹ ب.ظ

درباره حیات علمی و سیاسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سالروز ولادت او - قدس  آنلاین

 

امروز روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی از امامزادگان واجب التعظیم در ری است. او از اولیای خالص الهی و مزارش که قبله تهران لقب گرفته، محور ظهور کرامات و مصدر شفای دل مومنان است.

به لطف خدا از شیرین ترین لذتهای مادی و معنوی ام در طول این سالها مداومت بر زیارت قبور مطهر امامزادگان و شهدا و علما بوده است. در این میان البته نوعی اعتیاد به زیارت حرم قدس رضوی و کریمه اهل بیت و جناب شاه عبدالعظیم پیدا نموده ام که اگر مدتی بگذرد و از پابوسی آستان شریفشان محروم بمانم حال کسی را دارم که گم کرده ای دارد. مثل منی که بعید است جایی در بهشت داشته باشد دلخوشی و کعبه آمالش این است که روحش بعد از مرگ به اذن خدا باز هم مأنوس بارگاه نور و کبوتر حرم آل الله باشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خون، بیدارگر است

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۵۶ ق.ظ

photo_2023-10-20_06-43-37_u3t.jpg

 

درآذرماه ۱۳۳۲ گروهی از دانشمندان و علمای اسلامی اجلاسی را تحت عنوان «مؤتمر اسلامی»، به منظور چاره جویی برای مقابله با تهاجمات اسرائیل و کمک به مردم فلسطین در اردن برگزار کردند.

شهید نواب صفوی نیز در این اجلاسیه شرکت و سخنرانی پرشوری داشت.

پس از کنفرانس نواب با هفتاد نفر برای بازدید بخش اشغالی قدس رفته بود یکباره عبایش را کناری انداخت و به حاضران گفت که باید برویم و درآن مسجدی که در منطقه اشغالی واقع است نماز بخوانیم و هر کس آماده شهادت است با ما بیاید. درحالیکه همه ترسیده بودند ، او حرکت کرد و دیگران نیز با وجود آنکه سربازان اسرائیل دستها را بر روی ماشه گذاشته بودند به دنبال وی به راه افتادند و نماز را به همراه وی خواندند.

نواب در جواب احمد سوکارنو رئیس جمهور وقت اندونزی که پس از بازدید، از نواب پرسیده بود که چرا چنین کاری کردی و نزدیک بود ما را به کشتن دهی؟ گفته بود:
بردم تا شهیدتان کنم تا ملتهای مسلمان با کشته شدن نمایندگانشان، بیدار شوند.

 

جراحت محسن مقصودی البته جزیی است. اما اصل حرکت او و تیم رسانه ای اش برای اعزام به مناطق نزدیک به درگیری غزه و تهیه گزارش از مظلومیت مردم فلسطین و ثبت ناجوانمردیهای ارتش صهیونیسیم بسیار ارزنده و قابل تقدیر است. چنین حرکتهایی اگر از سوی عناصر متدین و متعهد کشورهای اسلامی صورت بگیرد در بیداری ملتها و اتحاد برای نابودی ظلم بی مثال رژیم غاصب موثر خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خبر خوب

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۶ ق.ظ

photo_2023-10-20_06-27-11_ndvr.jpg

 

در بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم روی داد؛
🔺چهاردهمین فرزند پدرومادر دهه شصتی به دنیا آمد!

🔹چهاردهمین فرزند خانواده طلبه نام آشنای یزدی، امروز در بیمارستان گلپایگانی قم با سلامت کامل به دنیا آمد.

🔸مادر ۴۰ ساله ی این نوزاد، با حضور متخصص زنان و زایمان، متخصص بیهوشی و گروه جراحی بیمارستان، ظهر امروز، پنجشنبه ۲۷ مهر نوزاد خود را به دنیا آورد.

➖گفتنی است نام این نوزاد به درخواست خانواده اش، توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است.

🌏 #تخریب‌‌چی👇
🆔 @takhribchi110

ماشاءالله لا حول و لاقوة الا بالله.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک تصویر جالب

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۸ ق.ظ

رسانه ها این سوتی حمید صفت را دست گرفته اند که اشتباهی جای پرچم فسلطین از پرچم سودان در استوری خود استفاده کرده است؛ اما از این اشتباه که بگذریم اصل تصویر، جالب و دیدنی است:

 

سوتی خنده‌دار حمید صفت در حمایت از غزه

  • سیدحمید مشتاقی نیا

احمق ها به بهشت نمی روند!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۴ ق.ظ

یکی از تلخ‌ترین پدیده‌هایی که چند سالی است سروکله‌اش در کشور ما هم پیدا شده، جشن طلاق است. مراسمی تاسف‌بار که در آن، برخی از زوج‌ها برای جدایی از هم جشنی برپا می‌کنند، دوستان و اقوام‌شان را دعوت می‌کنند تا جدایی‌شان را به دیگران اعلام کنند.

 

تلخ‌ترین پدیده‌‌ای که به تازگی در ایران مرسوم شده

 

به‌تازگی، ویدئویی از کادوی یک پدر برای جشن طلاق دخترش در فضای‌مجازی خبرساز شده است. حالا سوال این است که آیا برگزاری چنین جشنی باعث خوب‌شدن حال این دختر بعد از طلاق خواهد شد؟ آیا همراهی بعضی والدین با فرزندشان برای برگزاری جشن طلاق که در این ویدئو هم مورد توجه قرار گرفت، تصمیم درستی است؟

آن‌طور که گفته می‌شود، ریشه و پیدایش این مراسم در ابتدا از آمریکا بوده است و آن‌ها بر این باورند که این جشن، زهر جدایی و تلخی‌اش را می‌گیرد و تحمل رنج زندگی پس از طلاق را می‌کاهد. از منظر روان‌شناسی، این باور کاملا اشتباه و غلط است و متاسفانه این رفتار غلط مانند بعضی از رفتارهای اشتباه دیگر، وارد کشور و فرهنگ ما شده است.

جشن طلاق عمدتا در گروه‌هایی رخ می‌دهد که بین 20 تا 40سالگی هستند و از نظر طبقاتی در سطوح بالای اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار دارند. شاید به‌عبارتی بتوان گفت بیشتر نوکیسه‌ها این کار را می‌کنند که بی توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، از دل هر اتفاقی دنبال فخرفروشی هستند.

خودشیفتگی، تخریب همسر و جلب توجه دیگران

یکی از دلایل تصمیم برخی افراد برای برگزاری چنین جشنی، می‌تواند آگاهی‌رسانی و اطلاع به دیگران از این اتفاق تلخ باشد. یعنی می‌گویند که از طریق جشن طلاق، می‌خواهیم به همه خبر بدهیم از هم جدا شده‌ایم! طبیعتا این شیوه باعث ریخته شدن قبح طلاق می‌شود و به همین دلیل، توصیه نمی‌شود.

دلیل دیگر به ویژگی‌های شخصیتی خاص افراد برمی‌گردد. برخی افراد بزرگ نمایی می‌کنند و مایل اند همیشه کارهایشان سروصدا داشته باشد و با جشن طلاق می‌خواهند به دیگران بگویند که ما حتی در طلاق چنین کاری کرده‌ایم. در واقع آن‌ها با قصد و نیت مطرح‌کردن خودشان بیشتر دست به این‌گونه فعالیت‌ها می‌زنند. بعضی افراد هم خودشیفته هستند و با برگزاری این جشن، می‌خواهند به دیگران بگویند که خودشان هیچ تقصیری در آن نداشتند. بعضی از افراد هم این موضوع را دستاویزی برای جلب ترحم دیگران قرار می دهند تا همسر سابق خود را به عنوان یک دیو ‌صفت معرفی کنند و نشان دهند که چقدر در زندگی با چنین فرد پلیدی، رنج و دشواری را تحمل کردند.

تلاش بی‌فایده برای کوچک‌شمردن دردهای طلاق

از آن جا که طلاق امر بسیار ناخوشایندی است و می‌تواند آسیب‌های جدی به روحیات افراد وارد کند، با به نمایش گذاشتن و برگزاری این نوع جشن‌ها و کوچک شمردن موضوع، فقط صورت مسئله را پاک می‌کنیم. جدایی یک ناکامی بزرگ و تجربه سنگین است، حالا چه فرد به آن اعتراف کند و چه نکند، چه به ازدواجش علاقه داشته باشد و چه نداشته باشد. افراد در زمان جدایی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. برخی بدون انجام کار خاصی روال زندگی خود را در پیش می‌گیرند، برخی دیگر ممکن است به سرعت دوباره ازدواج کنند یا با فرد دیگری وارد رابطه شوند. در واقع با انجام چنین کارهایی نوعی همپوشانی ایجاد می‌کنند تا آسیب‌های ناشی از جدایی برای‌شان کمتر و قابل هضم‌تر شود. بنا بر مقتضیات روزگار حالا مد به سمتی رفته است که برخی افراد برای اعلام جدایی خود متوسل به برگزاری مراسمی به نام جشن طلاق می‌شوند تا با توسل به چنین رفتارهایی خشم و ناکامی و سرخوردگی خود را تسکین دهند. البته برگزاری این نوع مراسم‌ و توسل به روش‌های مشابه هرگز درد ناشی از جدایی را در افراد کاهش نمی‌دهد و تلاشی بی‌فایده است.

اشتباه والدین در همراهی با فرزند در جشن طلاق

متاسفانه برخی والدین در برپایی این جشن با فرزند خود همکاری می‌کنند اما آن‌ها نباید فکر کنند چنین جشن‌هایی تاثیر روانی مثبت بر روحیه فرزندشان دارد. این پدیده نه تنها به آن‌ها کمک نمی‌کند بلکه فرزندشان با برپاکردن جشن طلاق، نفرت و شکست خودش را پشت نقاب شادی پنهان می‌کند که رفتاری بسیار اشتباه و فرار رو به جلو بعد از شکست محسوب می‌شود. به طور کلی، عوارض ناشی از جدایی و طلاق در هر فردی متفاوت است اما با برگزاری چنین جشن‌هایی معمولا عمیق‌تر می شود و بسته به میزان سرخوردگی و آسیب ناشی از آن، می‌تواند دردسرهای بیشتری داشته باشد.

جشن طلاق باعث حال خوب نمیشود

ذات از دست دادن و طلاق با افسردگی در ارتباط است. وقتی ما چیزی و فردی مهم را از دست می‌دهیم، احتمال آن که دچار افسردگی شویم بسیار زیاد است. در این جا هم مشخص است زوج ها دارند یکدیگر را از دست می‌دهند و افسرده می‌شوند. آیا فرار از این افسردگی با برگزاری جشن طلاق، فایده‌ای خواهد داشت؟ مسلما حال فرد خوب نخواهد شد و جشن طلاق، فرار کردن از اصل موضوع است و از تلخی طلاق کم نخواهد کرد.

خراسان

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دراویش اهل سنت

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۳۰ ب.ظ

تصاویری از مراسم جشن دراویش قادریه مریوان در خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شده که گفتم شاید برای شما هم جالب باشه:

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کاخ ها بر روی کوخ ها

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۴۵ ب.ظ

کاخ‌نشینی در برج‌های لوکس تهران با امکانات‌ عجیب!

 

این مطلب را امروز در بعضی سایتها خواندم. درباره برجهای اعیان نشین تهران با امکاناتی در حد کاخ. یکی باید پاسخگوی این سطح از شکاف طبقاتی باشد:

این ساختمان‌ها امکانات لوکسی همچون باند هلی‌کوپتر، پزشک اختصاصی، کارواش ویژه و باغ‌های عمودی دارند که رونمایی از جدیدترین آپشن این فضاعای فوق لوکس در بین کاربران فضای مجازی خبرساز شده است.

سایت برترینها:

مهدی، یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: ‌

از دیروز که فهمیدم یه سری برج مسکونی هست تو تهران که هر روز صبح رستوران سلف داره واسه ساکنین، هنوز نتونستم به حالت عادی برسم!

خیلی‌هاشون رستوران داخل برج دارن که از همون شارژ هزینه پرسنل و مواد غذایی داده میشه یک سرآشپز هست که مدیریت میکنه و طبق برنامه روزانه صبحانه ناهار و  شام آماده میشه. کارمند ماساژور و... هم دارن. کارکنان نظافت داخل منزل هم هست که بیشتر خارجی هستن واقعا به حال طبیعی برنگشتم!

هزینه شارژ ماهانه این برج های لاکچری بیش از 30 میلیون تومان است!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حماسه جسر نادری

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ

زوایای مختلفی از تاریخ دفاع مقدس همچنان برای بسیاری از مردم به درستی و کامل بیان نشده است. یکی اش حماسه مقاومت مردم اندیمشک در پل نادری است. سرکار خانم شهین پوراحمد از هنرمندان موفق و خوش ذوق خوزستان در تازه ترین اثر خود به این موضوع پرداخته است:

 

photo_2023-10-19_18-13-01_0wbg.jpg

 

ششم مهرماه روز حماسه جسر نادری در اندیمشک
ششم مهر ماه سال ۱۳۵۹ لشکر زرهی مجهز رژیم بعث عراق پس از عبور از جاده دهلران به پل نادری یا همان (جسر نادری) رسیدند.

از آنجا بود که شهر‌های اندیمشک و دزفول را به راحتی مورد حمله طوفانی خود قرار دادند.


مردم اندیمشک با دست‌های خالی و با هر آنچه که در دست داشتند و با تجهیزات ابتدایی به سمت کرخه هجوم آوردند.


ارتش صدام به دنبال این بود که با عبور از پل نادری و تصرف مناطق اندیمشک و کرخه حلقه محاصره خوزستان را کامل کند و مسیر راهبردی لوجستیکی و ترانزیتی تهران به خوزستان را به طور کامل قطع کند.


مردم محلی و عشایر غیور این منطقه با اقتدا به امام امت و مسئولیتی که داشتند سریع و شجاعانه خود را به این منطقه رسانده و با دشمن درگیر شدند و با تقدیم چندین شهید و مجروح موفق به انهدام پل نادری شدند و دشمن متجاوز را در همانجا زمینگیر کردند؛ و سرانجام عملیات مردم اندیمشک به عنوان حماسه جسر نادری در تاریخ کشورمان ثبت و ماندگار شد.
طراحی حماسه جسر نادری 

سایز :60در 40

تکنیک :سیاه قلم 

#طوفان _الااقصی #فلسطین #ایران #خوزستان #اندیمشک

@Art_shiina

https://eitaa.com/shiina

  • سیدحمید مشتاقی نیا

درباره خودسوزی این زن

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۵ ق.ظ

ویدیو | خودسوزی زن آبادانی مقابل شهرداری

 

روز گذشته زنی در مقابل شهرداری آبادان، خودش را آتش زد و گویا در کماست. چرا؟ نسبت به فروش قبر مادربزرگش توسط شهرداری اعتراض داشته است. چند بار هم بین شهرداری و شورای شهر پاس کاری شد. نهایتاً شیک و مجلسی به او گفتند که ورودش به ساختمان شورا ممنوع است و ... حالا که این خانم خودش را آتش زد مسئول آرامستانهای شهرداری مذکور را برکنار کرده اند!

خب اگر درخواست این خانم قانونی بود غلط کردید که اینقدر او را اذیت کردید اگر درخواستش غیرقانونی بود چرا مسئول مربوطه را برکنار کردید؟ فارغ از اینکه نوع برخورد با این خانم یعنی ممانعت از ورودش به شورا کار زشتی بود باید توجه داشت که اگر مسئول آرامستانها تخلف کرده، شهرداری و شورا هم با او هم دست و شریک هستند که بنابراین نباید برخورد صرفاً با کسی صورت بگیرد که پایین ترین مرتبه قدرت را داراست.

اقدام به خودسوزی به هیچ وجه درست و قابل دفاع نیست اما ای کاش نهادهای نظارتی که بعضا وقتشان را ماهها و سالها بابت کنترل و خاموش نمودن صدای منتقدان تلف نموده و به جای صیانت از نظام مشغول صیانت از میز مسئولان نظام و ماله کشی بر بی کفایتی ها هستند پاسی از فرصت خویش را صرف اصلاح امور و برخورد با مسئولان بی لیاقتی نمایند که گاه عملکردشان بالاترین مصداق تضعیف نظام اسلامی است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

توزلا تا غزه

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴ ق.ظ

جنگ غزه و ظهور خاورمیانه جدید

 

توزلا سومین شهر بزرگ بوسنی، شاهد یکی از وحشیانه ترین کشتارهای تاریخ توسط صربها بوده است. مردم مقاوم این شهر اما جانانه ایستادگی کرده و از دیار خود با چنگ و دندان دفاع نمودند.

ورودی قبرستان توزلا، جایی که پیکر انبوهی از شهدای مسلمان به خاک سپرده شده این تابلو نقش بسته که فلسفه مقاومت آنان در اوج مظلومیت و تنهایی را به ثبت رسانده است:

 

زندگی نمی کنیم برای آن که زنده بمانیم؛

زندگی نمی کنیم برای آن که بمیریم؛

ما، می میریم برای آن که دیگران زنده بمانند!


 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بیدارشو عزیز!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۴۷ ق.ظ

فوری؛ حمله وحشیانه اسرائیل به یک بیمارستان در غزه با 500 شهید+ عکس/ اعلام  آماده باش کامل پنتاگون به نیروهای آمریکا در منطقه/ افزایش تعداد شهدای غزه  به 4200 نفر/ تبادل آتش

 

سال 65 شدیدترین حملات هوایی به مناطق مسکونی کشورمان صورت گرفت. مدارس بروجرد، زمین فوتبال سنندج، کارخانه های اراک، خیابانهای اندیمشک و ... دهها زن و کودک بیگناه در خون غلتیدند. کمی بعد حملات گسترده شیمیایی به شهرهای مرزی مثل سردشت را هم شاهد بودیم. رسانه های دنیا منعکس کردند؟ خیر. دولتهای غربی محکوم کردند؟ خیر. در جریان جنایات فجیع و نسل کشی صربها در نبرد بوسنی نیز همین روند را در رسانه های غربی شاهد بودیم. توحّش صربها در مواردی بالاتر از جنایات داعش بود. اما غرب نمیخواست خودش را زیر سوال ببرد. حالا هم در فلسطین شاهد فجیع ترین جنایات ضدبشری مثل حمله به بیمارستان و ... هستیم اما رسانه ها و دولتهای غربی ساکتند.

در جریان مرگ مهسا همین رسانه های غربی چه جنجالی بلند کرده و چگونه دم از حقوق بشر و انسانیت و ... می زدند؟

آنهایی که دل در گرو آزادی های غربی و حاکمیت رسانه های دشمن بسته و به گمانشان غرب بهشت گمشده آزادی و حقوق بشر است و دولتهای اروپایی دلسوز مردم دنیا هستند کی قرار است از خواب غفلت بیدار شوند؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

العزة للغزه

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۳ ب.ظ

امید، شجاعت و مقاومت در یک قاب

 

پیروزی از آن کسانی است که در اوج مشکلات و فشارها خم به ابرو نمی آورند. آنکه برای خدا زندگی میکند و برای خدا می جنگد، همیشه پیروز است؛ سست و رنجور نشده و در برابر شدائد روزگار چون پاره پولاد می ایستد و لبخند می زند. آنکه خدا را می بیند همیشه راضی است؛ همیشه سربلند است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سردار شهید طوسی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۴۸ ق.ظ

شهید سردار طوسی، مرد بی ادعایی که به دنبال نام و مقام نبود - ایرنا

 

اطلاعاتی زبده:

بدون آنکه آموزش کار اطلاعاتی ببیند متکی به استعداد و نبوغ فردی شاهکارهای اطلاعاتی از خود بجا گذاشت. در حالی که بچه کشاورز و جوانی بیست و خورده ای ساله بود. یک نمونه اش قضایای جنگل و فعالیت گروهکها بود که عقل جوانان را ربوده و حرکتهای ایذایی و تروریستی آنها در مجموع امنیت روانی و فیزیکی منطقه را از بین برده بود. ایجاد بستر نفوذ با محوریت شهید تورانی از شاهکارهای مخفی و عملیات سرّی با طراحی شهید طوسی بود که نزدیکترین نیروهای همکار او نیز در جریان مراحل آن نبودند و در نهایت بساط فعالیت مسلحانه گروهکها را در جنگلهای شمال از بین برد و امنیت را به استانهای مرزی شمال کشور بازگرداند.

عملیات والفجر هشت نیز نمونه دیگری از کار اطلاعاتی بزرگ و تشکیلاتی با محوریت شهید طوسی بود که با حفظ اصل غافلگیری منجر به شکست دشمن و فتحی بزرگ گردید که همچنان مورد توجه استراتژیستهای نظامی دنیا قرار دارد.

در جلسات فرماندهی همیشه دستش پر بود و حرف و نکته ای برای گفتن داشت که باعث جلب اعتماد بیشتر فرماندهان عالی میشد. قدرت طراحی و نبوغ اطلاعاتی او باعث شد فرماندهی سپاه بعضی مأموریتهای اطلاعاتی کلان سپاه را نیز به اطلاعات لشکر 25 کربلا بسپارد.

 

نیروشناسی:

همیشه با نیروهایش مشورت میکرد و با آنها همکلام می شد. از این رهگذر با پیشنهادها و طرحهای آن آشنا می گردید و در محاسبات خود پخته تر و جامع تر عمل میکرد. از سوی دیگر توان ذهنی و بضاعت فکری و میزان نبوغ نیروهایش را می سنجید و بر همین اساس آنها را در مأموریتها به کار میگرفت یا مسئولیتی به آنها واگذار میکرد. نیروهایش چون دستچین و زبده بودند روی توانمندی و افزایش کارکرد آنها برنامه ریزی میکرد از این نظر وسواس خاصی در حفظ سلامت نیروهایش داشت و در زمانی که مأموریت مستقیمی نبود از نیروهایش میخواست که از خط فاصله بگیرند. در شناسایی ها نیز روی محاسبات ریز و پیش بینی از حوادث احتمالی دقت نظر داشت تا کمترین آسیب ممکن به نیروها برسد.

 

سربلند افتاده!

موقع خطر از همه جلوتر بود. فرماندهی بود که در سخت ترین شرایط جنگ یا شناسایی در کنار نیروهایش قرار می گرفت؛ اما در بهره گیری از مزایای مادی از همه عقب تر بود.

فرماندهان بابت حضور مداوم در منطقه امکان تردد مستمر در عقبه را نداشتند. دستور آمد خانواده شان را بیاورند در پایگاه شهید بهشتی اهواز که امکان سرکشی به آنها را داشته باشند. طوسی هم خانواده اش را آورد؛ با این حال اغلب شبها کنار رزمنده ها می خوابید و به خانه نمی رفت مبادا دیگران حس غربت و دلتنگی کنند. تا همرنگ بقیه باشد. در صورتی که سایر نیروها مأموریت موقت داشته و با اتمام آن به شهر خود باز می گشتند.

در پایگاه شهید بهشتی اهواز در خانه ای مشترک با خانواده ای دیگر زندگی میکرد. میتوانست طبق قانون از غذای پایگاه برای خانواده استفاده کند. این کار را نمیکرد. برنج و بعضی محصولات کشاورزی را از مازندران و زمین پدری می آورد. اقلام مورد نیاز دیگر را اهواز میخرید و خانمش غذا درست میکرد تا دین کمتری از بیت المال بر گرده او قرار بگیرد.

برادرش محمدابراهیم طوسی در چیلات به شهادت رسید. نگذاشت جنازه اش را به عقب بیاورند، گفت یا همه یا هیچکس. پیکر برادر سیزده سال در غربت و گمنامی کنار سایر ابدان مطهر شهدا باقی ماند.

دغدغه داشت اگر شهید شود چون جایگاه مهمی دارد و همه مسئولان استان او را می شناسند برایش سنگ تمام می گذارند آن وقت شهدای دیگر که همراه او تشییع میشوند کمتر مورد توجه قرار میگیرند. میگفت من خودم را کوچکتر از آن بسیجی ها می دانم. از خدا خواست مثل حضرت زهرا مفقودالاثر شود. پیکرش ماند و هشت سال بعد به شهر بازگشت و تشییع شد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرضیه ای بر قتل داریوش مهرجویی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵ ق.ظ

سلبریتی ها افراد جوّگیری هستند. تأثیر گذاری آنها از طریق رسانه های غیر رسمی بر افکار عمومی بیشتر از رسانه ها و نهادهای رسمی است.

دو سال اخیر دو گسل امنیتی برای به چالش کشاندن نظام در اولویت سرویسهای تهاجمی دشمن قرار گرفت.

یک- ایجاد جنگ با طالبان از طریق فعال شدن رسانه های اصلاح طلب و سلبریتی ها با ژست دلسوزی و مبارزه با ظلم که به نتیجه دلخواه نرسید.

دو- فتنه مهسا و شعار غیرت و ناموس از طریق افرادی که اساساً با این دو مقوله بیگانه بوده اند. این گسل چندماهی در ایجاد اغتشاش موثر واقع شد.

اما برنامه ریزی گسترده برای احیای آشوبها در سالمرگ مهسا به جایی نرسید که هیچ، زمین بازی عوض شد و اسرائیل به بدترین شکل ممکن دچار آشوب و آتش گردید.

بلافاصله بعد از شکست پروژه آشوب در سالمرگ مهسا، خط درگیری بین ایران و افغانستان از سر گرفته شد. به یکباره اخبار متعدد از حضور غیرقانونی مهاجران افغان در کشور توسط سلبریتی ها، اصلاح طلب ها و رسانه های بیگانه پررنگ گردید. بر اثر این موج سازی، در بعضی شهرها شاهد برخورد زشت تعدادی از هموطنان با مهاجران بودیم.

قتل هولناک داریوش مهرجویی و همسرش را شاید بتوان در همین راستا تحلیل کرد. همسر مهرجویی پیش تر مدعی شد با تماس تلفنی یکی از اتباع بیگانه مورد تهدید قرار گرفته است. قتل این دو چهره هنری میتواند با ورود انبوه پیامها و واکنشهای احساسی و نامعقول سلبریتی ها گسل درگیری ایرانی افغانی را فعال نموده و بالطبع با پاتک رسانه های طیف ارزشی، اخبار غزّه را نیز در افکار عمومی مردم کشور از تب و تاب بیندازد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا