اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۱ مطلب در مهر ۱۳۸۸ ثبت شده است

آرشیو مهر88 اشک آتش

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ


گناه امر به معروف

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم مهر 1388 ساعت 22:4 شماره پست: 256

اخطار به دادستان شهرستان بابل

 

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

ناله را هرچند می خواهم که در دل بر کشم

سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن

عمل ننگین بازداشت و ضرب و شتم آزاده دلاور ، شیر مرد بیشه اسلام و انقلاب ، فریادگر علیه زر و زور و تزویر، پاسدار حریم ولایت ، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس ٬ محمد حسین منصف به جرم ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دادستان شهر ، اقدامی سفیهانه و نابخردانه بوده که مسببین آن الگوی تنبیه اراده حزب الله قرار خواهند گرفت .

دادستان بابل بداند در دوره ای که بسیجیان مظلوم انقلاب ، آماج سخیف ترین تهاجمات تبلیغی و فیزیکی منافقان داخلی قرار گرفته اند قربان نمودن آبروی فردی خود در برابر عظمت  گام های راهیان مسلخ عشق ، کمترین دینی است که نسبت به نسل سینه چاک اسلام ادا خواهند نمود.

دادستان بابل بداند ضرب وشتم حیوانی غیور مردی که طعم زنجیر دژخیمان بعثی را سال های سال به جان خرید و تاوان پافشاری بر اندیشه روح اللهی اسلام ناب محمدی را پیشه همت خویش ساخت جز آویختن برگه ننگ بر پرونده کوته نظران عافیت طلب و اشباه الرجال میادین بی خطر ،  ثمر دیگری نخواهد داشت.

آیت الله صادق لاریجانی ، بی تردید با عزل و مجازات خائنین و غاصبین مناصب قضایی که با نابخردی خویش حیثیت اسلام و انقلاب را به سخره گرفته اند صداقت دستگاه عدلیه در دفاع از حقوق ملت را به اثبات خواهد رسانید.

قسم به غربت فرزندان روح الله و مدافعان بی نام و نشان حریم ولایت ، عاملان این گستاخی ناجوانمردانه و قرون وسطایی با ضربت کلیم اللهی طلاب و حزب الله مظلوم شهر، آئینه عبرت میراث خواران اسطبل های قدرت و نکبت قرار خواهند گرفت.

وماالنصر الا من عند الله

از نسل مالک
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم مهر 1388 ساعت 19:56 شماره پست: 255

چند نفر از دوستان که  به خاطر فاصله از تهران و شنیدن خبرهای ضد و نقیض در جریان فتنه اخیر دچار تشویش خاطر شده بودند با سردار شهید شوشتری تماس گرفتند و از اوضاع پرس و جو کردند.

سردار ، جمله ای گفت که به همه نگرانی ها پایان داد:

تا زمانی که از حنجره ام صدایی شنیده می شود نخواهم گذاشت هیچ منافقی از خاکریز ولایت فقیه عبور کند.

به نقل از سردار " استاد حسینی " فرمانده تیپ 2 ابا عبدالله الحسین قم لشکر 17 علی بن ابی طالب علیه السلام

به تیتر نیاری نیست!

+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم مهر 1388 ساعت 8:23 شماره پست: 254

جوانی بود که خانه اش با اصابت موشک دشمن بعثی ویران شده و والدینش به شهادت رسیده بودند.

جلوی دوربین خبرنگار که قرار گرفت با قیافه ای جدی گفت : خوشحالم از این که توانستم چنین پدر و مادری را در راه اسلام تربیت کنم ...!!

خیلی مهم نیست این قصه ، طنز بوده یا واقعیت اما ؛

فرزند شهید بودن افتخاری است بزرگ  ولی فضیلت نیست.

تیتر ندارد!
+ نوشته شده در دوشنبه بیست و هفتم مهر 1388 ساعت 21:45 شماره پست: 253

چند تا از طلبه های سال اولی که سن و سال کمی داشتند کتاب زندگی حاج احمد را دست  گرفته بودند که بعله ! فرزند امام هم در دوره طلبگی بازیگوشی می کرده ، امجدیه می رفته و ... این طوری شاید می خواستند شیطنت های خودشان را توجیه کنند.

استاد جوانی داشتیم. کناری کشیدشان و گفت:

حاج احمد انسان بزرگی بود اما با داشتن چنان پدری هم  نتوانست مثل برادرش آقا مصطفی به درجه اجتهاد برسد وعالمی شود و ...

(موسسه تنظیم و نشر آثار بیت ! امام لطفا خونش به جوش نیاید).

بگذریم.

اول آبان سالگرد شهادت آقا مصطفی است. می دانستید؟ همانی که به اذعان اهالی تاریخ ، خونش نقطه عطف رویش انقلاب بود.

حمله به کروبی چرا؟

+ نوشته شده در شنبه بیست و پنجم مهر 1388 ساعت 11:59 شماره پست: 252

با عرض پوزش...

 

کروبی سوابق انقلابی درخشانی دارد. آدمی نیست که به راحتی دروغ بگوید. در جریان جنجال های اخیر شاید واقعا حق با کروبی باشد و او به خاطر حفظ حریم ها در لفافه سخن گفته است. شاید او چیزی می داند که دیگران نمی دانند. کروبی و تهمت؟ کروبی و آبرو بردن از دیگران؟ کروبی و خدشه در حیثیت نظام؟ شاید...

بهتر است عاقلانه و در مرز انصاف تصمیم گرفت و از دامن زدن به تب و تاب های جناحی پرهیز نمود. فریادهای او بعید است بی دلیل بوده باشد. به جاست پزشکانی مجرب و بی طرف ، بدون هیچ سوء نیتی آزمایشات لازم را از نامبرده به عمل بیاورند.شاید رویش نشده همه چیز را بگوید!

رد پای آبی!
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و سوم مهر 1388 ساعت 9:9 شماره پست: 251

برنامه کودک شبکه دوم سیما صبح ها حوالی ساعت ده ونیم برنامه ای پخش می کند به نام "رد پای آبی ".

این برنامه غیر ایرانی فقط یک بازیگر دارد با چهره ای شبیه جان واریو(بازیکن تیم استقلال) و تیپی مشابه عمو پورنگ خودمان!

هدف این برنامه نیز آموختن برخی از تجربیات زندگی به کودکان است. طراحان ردپای آبی تنها با استفاده  از روانشناسی رنگ ها و کلمات ، به راحتی در دل مخاطبان خود نفوذ کرده و طرفداران بسیاری را در بین کودکان به خود اختصاص داده اند بی آن که به این بهانه از موزیک های تحرک زا! مانند برنامه "فتیله"(جمعه صبح شبکه2) و یا به کار گیری کلمات سخیف و شوخی های گاراژپسند!"پنگول"(شبکه تهران) استفاده نمایند.

سوال های بی جواب
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم مهر 1388 ساعت 2:46 شماره پست: 250

 

به قول آقای قرائتی: در کتب تاریخی مورد قبول اهل تسنن نیز ذکر شده که احمد بن حنبل و شافعی و مالکی و حنفی ودیگر روسای فرق ، همگی از شاگردان ائمه اطهار بوده و مدتی را در محضر بزرگان شیعه همچون امام صادق علیه السلام کسب فیض نموده اند ؛ اما

هیچ جای تاریخ ، کسی ادعا نکرده که امامان ما هم شاگرد کسی بوده و در دایره خلقت ، استادی چیره دست ، این علوم بی پایان را در اختیار آنان قرار داده است.

به راستی این مذاهب با یک دیگر قابل قیاس هستند؟!

 
ادای دین
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و یکم مهر 1388 ساعت 9:5 شماره پست: 249

 

 در سوگ صادق آل محمد(ص)

مراجع عظام تقلید روز چهارشنبه با پای برهنه

 به سمت حرم مطهر عمه سادات عزاداری می کنند.

مومنین در سراسر کشور انشاءالله سنگ تمام خواهند گذاشت.

 

 
دلسوزی دایه ها!
+ نوشته شده در یکشنبه نوزدهم مهر 1388 ساعت 17:27 شماره پست: 248

 

من از بیگانگان هرگز ننالم . . .!

 

تک تک سنگ نوشته های مزار شهدا و نوع چینش و تزئین تابلوها و انتخاب تصاویر آذین بسته شده بر گلدسته های قبور مطهر شهیدان ، پاره هایی است از تاریخ مظلومیت فرزندان خمینی وحکایتی است از سال های فراموش شده حاکمیت عاشقی.

این را آنانی تایید می کنند که ساعاتی از عمرخود را در خلوت گلزار هابیلیان به نجوای غربت و جاماندگی نشسته و ندبه فراق سر داده باشند.

یک سان سازی مزار شهیدان، از بین بردن یادگارهایی مکتوب یا تصویری و نابودی روایت های بی زبانی است که عطر ناب وصال را بی دریغ ،  پیشکش زائران حریم دلدادگی می نمودند.

این تکرار همان بلای جاهلانه ای است که در سال های پس از قبول زهرنامه ، با منطق بازسازی مناطق جنگی به ویران سازی تمدن آسمانی ملکوتیان خاک نشین انجامید.خدا بیامرزد شهید بهروز مرادی هنرمند با درایت خرمشهری را که در روزهای نخست جنگ ، چه آتشی سوزاند برای حفظ درگاه مسجد جامع و دیوار نوشته هایی همچون "جئنا لنبقی" تا امروز گنجینه ای ولو کوچک برای مسافران نور ، در گوشه ای از بندر خون به یادگار بماند.

قرار است تجربیات فرهنگی گذشته  در چه عهد و دوره ای به کار بیاید؟ برای اظهار ارادت به ساحت شهیدان به جای چنین هزینه های غیر ضروری می شد به سراغ هزاران سوژه بکر اما غبار گرفته و ثبت ناشده دفاع مقدس رفت که در کلام آقا به گنج تعبیر شده اند. همان گنجی که دوستان برای جستنش به جای اندیشه و تامل ، تیشه به دست گرفته و مزار عاشقی را زیر و رو می کنند.

 
سوز دلدادگی
+ نوشته شده در شنبه هجدهم مهر 1388 ساعت 13:16 شماره پست: 247

 

چند روز پیش نزدیکی های اذان مغرب یک خمپاره فسفری که تقریبا آتش زاست به روی سنگر برادران امام شهری سرایت نمود که در اثر آن یکی از برادران دچار سوختگی شدیدی شد به طوری که تمام لباسش در اثر آتش سوخته بود و ایشان در همان حین که در آتش می سوخت فریاد می زد الله اکبر خمینی رهبر...

 

فرازی از نامه شهید هاشم اصغر پور از قله های غرب به برادرش در بابل 7/5/1360

 
کارت های قرمز
+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم مهر 1388 ساعت 23:6 شماره پست: 246

 

آنها که از کارت خودشان استفاده نمی کنند سرنوشتشان با آنها که خطا می‌کنند گره خورده و بالاخره مشمول کارت سرخ خواهند شد.داور برتر چندین بار تکرار کرده که خواص٬ نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدی بگیرند.این،نشان دادن کارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مکرر!


آیت الله حائری شیرازی:

خطاهای مکرر خواص منجر به دریافت کارت قرمز خواهد شد


آنها که از کارت خودشان استفاده نمی کنند سرنوشتشان با آنها که خطا می‌کنند گره خورده و بالاخره مشمول کارت سرخ خواهند شدداور برتر چندین بار تکرار کرده که خواص نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدی بگیرند.این،نشان دادن کارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مکرر.

 

 

1.       به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حائری شیرازی، این سایت مطلبی را به قلم ایشان با عنوان "در رابطه با مسائل پس از انتخابات " منتشر کرده که متن کامل این نوشتار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مسایل بعد از انتخابات کشور و مسئله فارس و سایر چالش‌های نظام اموری است که اتفاق افتادن آن بهتر از سر باز نکردن و به قلب زدن است به قول ملک الشعراء:
بیرون فکن آتش درون را زین سوخته جان شنو یکی پند
گر آتش دل نهفته داری جانت بسوزد به جانت سوگند
انسان را بشناسیم تا راه اصلاح او را بفهمیم وقتی خطایی اتفاق می افتد یا عمدا جرمی واقع می شود اگر کارت زرد نشان داده شود و یا با ارائه کارت سرخ مجرم حذف نشود خطاکار گرفتار توهم می‌شود که گفته من حق بود و گرنه چرا فلان سیاست‌مدار درجه یک که داور است به من کارت خود را نشان نداد.
این را هم گفته باشیم که معنی (کلکم راع و کلکم مسئول) یعنی همه‌تان داورید و همه تان کارت زرد و سرخ دارید وهمه تان باید پاسخگو باشید که چرا از کارت زرد و سرختان استفاده نکردید.
میگویند چرا نخبگان فارس چنین بیانیه ای نوشتند، نخبگان فارس کارت خود را نشان دادند و اگر نشان نمی دادند مواخذه می شدند، نشان دادند تا طرف مقابل از توهم خارج شود آنها که نشان ندادند به طرف مقابل دشمنی کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.
آنکه شب و روز آمدنش را طلب می‌کنیم در اولین فرمان "تواصوا بالحق و تواصو بالصبر " را احیا می‌کنند که همگان از کارت‌های زرد و سرخشان استفاده کنند.
بازداشت شدگان در تنهایی خودشان از توهم خارج شدند و معاف شدگان در توهم ماندند تا طوفان توهم سبک‌تران را بالاتر برد آن مخاطبش که بود که گفت تجزیه‌ات خوب بود اما .....
اینها مراتب توهم است و همه حاصل محافظه کاری انسان ها به همنوعان یا برادران دینی (اما اخ لک فی الدین او نظیر و لک فی الخلق)
گفتن و کارت زرد و سرخ نشان دادن خدمت به‌فرد وخدمت به جامعه است و عدم استفاده از کارت ها لطمه به‌فرد و لطمه به جامعه است. آنها که از کارت خودشان استفاده نمی کنند سرنوشتشان با آنها که خطا می‌کنند گره خواهد خورد بالاخره مشمول کارت سرخ خواهند شد.
داور برتر تا حال چندین بار تکرار کرده است که خواص نگفتن ها را مثل غلط گفتن ها جدی بگیرند. این اخطار او نشان دادن کارت زرد به خواص بود آن هم بصورت مکرر.
ما در حال عبور از غفلت‌های گذشته هستیم و همین عبور با همه تلخی هایش مبارک است ما در حال حرکت به سمت انسان شناسی هستیم، ما با انسان شناسی فاصله خود را با داور برتر کم می‌کنیم، ما با جدی گرفتن اخطارهای او آرامش را به بازی بر می گردانیم که همه در این مسابقه از توان خود بهره گیرند نه اینکه حق دیگران را ضایع کنند.
قانون الهی بر مبنای حق وضع شده است و جز با رعایت آن حق احیا نخواهد شد پس اول کردار و رفتار دوم گفتار و آموزش و تعلیم که آن عزیز فرمود: هرکس خود را برای آموزش دیگران آماده می‌کند اول از آموزش به خودش شروع کند و آموزش به عمل و رفتار را پیش از آموزش به استدلال و گفتار قرار دهد، که فرمود:(کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم)


 

 

 

مظهر اتحاد!

+ نوشته شده در سه شنبه چهاردهم مهر 1388 ساعت 21:46 شماره پست: 245

 

نقطه مشترک جناح ها و مقوله وحدت ملی!

 

جناح های مختلف سیاسی تا کنون در هر فرصتی که پیدا کرده اند دست به افشاگری و مچ گیری بر ضد یک دیگر زده اند.اتهام ارتباط با بیگانگان مانند مذاکرات نیک براون(لاریجانی) و سوروس(خاتمی) ، مدارک جعلی در باره افرادی مانند کردان ، توکلی ، خاتمی و ... ، زد و بند های مالی ، سوء مدیریت ها و ... بخشی از این افشاگری هاست که در سطح گسترده ای از رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.

این وحدت رویه که تقریبا به اقدامی عادی در بین سیاسیون و اهالی مطبوعات تبدیل شده در یک حالت است که به گونه ای دیگر، باز نقطه مشترک همه جناح ها محسوب می شود و آن  فقط زمانی است که کسی دست به افشاگری بر ضد خاندان هاشمی بزند! تنها در این فرض است که همه دلسوزان نظام! یک صدا توصیه می نمایند که نباید پیش از اثبات یک ادعا به کسی تهمت زد .

اثبات این دعاوی نیز نیاز مند تشکیل دادگاهی است که انشاءالله به زودی با ظهور حضرت ولی عصر(عج) و نه به دست تولیت مدرسه ولی عصر(عج) که هم اکنون سکاندار امور قضایی است انجام خواهد پذیرفت.

 
بسیجی بی خطر؟...نداریم!
+ نوشته شده در شنبه یازدهم مهر 1388 ساعت 11:20 شماره پست: 244

ازبسیجی های واقعی تا

 

شهدای ملوس...!!!

 

 

"اعلامیه داد که از هر خانه ای یک تیر کلاش شلیک شود، جوابش را با خمپاره شصت می دهیم.زیرش هم امضا کرد محمود کاوه ، فرمانده عملیات سپاه مهاباد.

همه می گفتند مردم را با ما دشمن می کنی. شب که شد از یک خانه چند تیر کلاش رسام شلیک شد.انگار طرف داشت می گفت: اگه راست می گی ، بزن.

زد. با آرپی جی و خمپاره شصت هم زد.همان شد.کومله و دمکرات زدند از شهر بیرون. رفتند به کوه."

یادگاران.کتاب کاوه.ص50.روایت فتح.

این خاطره را نوشتم برای آنانی که این روزها شعار می دهند و تبلیغ می کنند : بسیجی واقعی شهدا بودند نه این بچه بسیجی های پاپتی که مقابل آشوبگری های ما( ضد انقلاب) صف آرایی کرده اند.

 هر چند منظور آنها تظاهر به شهید شناسی٬ شیک! نشان دادن وجهه شهدا و تخریب چهره بسیج است اما اندکی تامل در گفتار مزورانه آنان ثابت می کند که راست می گویند مگر نه؟!!

توالت mdf !!

+ نوشته شده در پنجشنبه نهم مهر 1388 ساعت 13:43 شماره پست: 243

کشکی به نام تبلیغات ...!

 

شاید بسیاری از فعالان عرصه های فرهنگی هم تا کنون نامی از دفتر تبلیغات اسلامی وابسته به حوزه علمیه قم نشنیده باشند. بسیاری نیز آن را با سازمان تبلیغات اشتباه می گیرند.

این دفتر تنها وابستگی اسمی به حوزه علمیه داشته و به صورتی کاملا مستقل با ردیف بودجه ای مشخص در مجلس شورای اسلامی ودر اختیار داشتن برخی موقوفات و گاه تفقد برخی مسئولان اداره می شود.

الحمدلله کسی نیست که با این دفتر سر و کار داشته باشد و ازکسری بودجه آن دم بزند!

آن چه که دردآور است این است که به رغم توانایی های مادی ، هیچ گونه اثری از فعالیت تبلیغی این دفتر در عرصه های تصویری ، مجازی ، پیامکی و ... به چشم نمی خورد.

زیر نظر داشتن چند موسسه علمی،چاپ کتاب به سبک سنتی و انتشار چند نشریه که فراتر از جغرافیای قم چندان شناخته شده نیست، اهم فعالیت های این دفتر محسوب می شود.

این دفتر که توالت های جدید خود را نیز از جنس mdf تدارک دیده هنوز در انجام صحیح رسالت ذاتی خود یعنی اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور به قصوری شگفت آور مبتلاست.

امید است  دفتر مذکور که ماهیت آن با ماهیت انقلاب گره خورده است با شناخت صحیح از شرایط زمان و امکانات پیچیده و نوین تبلیغی و تغییر برخی مدیران بی دغدغه که عملکردشان گاه با مبانی انقلاب اسلامی تفاوتی فاحش دارد ، رویکردی انقلابی و اثر بخش در جبهه فرهنگی اسلام ناب محمدی پیدا نماید.

به مسئولین این نهاد سی ساله، کلام امام روح الله را یادآوری می کنم که در وصیت نامه اش فرمود:"امروز دنیا روی تبلیغات می چرخد و ما در تبلیغات ضعیف هستیم..."

تغییر مدیریت در شهرستان بابل
+ نوشته شده در پنجشنبه نهم مهر 1388 ساعت 11:50 شماره پست: 242

تغییر چند تن از مدیران سیاسی و فرهنگی شهرستان بابل اعتراض خشمگینانه برخی از شخصیت ها و گروه های دلسوز این شهر را به دنبال داشته است. سخن حقیر با عزیزان این است که ارزشی بودن چند چهره مدیریتی نافی توانایی های دیگر مدیران نیست و چه بسا کمی حوصله و مرور زمان نشان دهد که مدیران جدید از خلاقیت ها و دغدغه های بیشتر و هوشمندانه تری برخوردار هستند.

به روایت صریح تر باید گفت امثال بزرگوارانی همچون آقایان نوری و حسینی نیا آش دهان سوزی نبوده و پدیده ای خاص در عالم مدیریت به حساب نمی آیند. باید مراقب بود علائق شخصی برخی بزرگان شهر در جهت گیری های ارزشی ما تاثیری نگذارد.

آن قدر آرمان های بر زمین مانده وجود دارد که سنگ قدرت دیگران را به سینه زدن از اولویت چندانی برخوردار نخواهد بود.

مدیران جدید نیز در بستری ارزشی انتخاب شده اند و تنها در صورت اثبات خلاف این مدعا آن هم با رصد عملکرد آنان می توان به تکلیف بلامنازع امر به معروف و نهی از منکر عمل نمود.

کوتاه اما دلنشین

+ نوشته شده در چهارشنبه هشتم مهر 1388 ساعت 19:38 شماره پست: 241

 

در آستانه هفته دفاع مقدس سه جلد کتاب باعنوان" کوتاه اما دلنشین" در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی موسسه حدیث مهتاب منتشر گردید.همچنین کتاب دیگری نیز با عنوان" شور و شعور هیئت "حاوی اشعاری لطیف و نکته بینانه از سوی همین ناشر در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

ویژگی چهار اثر مذکور علاوه بر قلم شیوا و رعایت ظرافت های محتوایی و آموزنده، حجم اندک و ذوق سرشار در نوع طراحی صفحات می باشد. مطالعه این اثار وزین را به همه دوستداران کتاب های مذهبی توصیه می نمایم. به دوستان زحمت کش این موسسه به خصوص برادر عزیزم حسن آقای حقیقیان نیز خدا قوت و دست مریزاد عرض می کنم.

 امیدوارم انتظار طولانی حقیر و سایر دوستان در ارائه هر چه زودتر کتاب" هفت تپه روایت ناخوانده" که گامی در زدودن غبار غربت و مظلومیت از این عقبه معنوی لشکریان کربلاست از سوی این موسسه به سرانجام برسد.

از مسئولین مراکز وبنیاد های عریض و طویل و نفت خور وادی دفاع مقدس نیز انتظار می رود صداقت شعارها و ادعاهای خود را در حمایت از گروه ها ، مراکز و موسسات پر تلاش و گمنام شهرستانی به اثبات رسانده و مانند برخی ورشکستگان سیاسی، همه ایران رافقط در تهران نبینند.

برای تهیه آثار یاد شده می توانید با این شماره ها تماس برقرار نمائید:

01112195420------09113130462

 
....شر مرسان!
+ نوشته شده در یکشنبه پنجم مهر 1388 ساعت 20:28 شماره پست: 240

 

از سینما تا بی نما!

 

فیلم های شبه سینمایی! امسال سیمای جمهوری اسلامی در گروه دفاع مقدس دارای چند نقطه مشترک بوده اند:

۱.طراحی صحنه ها اغلب با عجله ، مضحک و بی دقت صورت گرفته بود. مثلا جعبه های جدید ماءالشعیر درفضای دهه شصت به نمایش در آمد، نوحه کربلا منتظر ماست بیا تا برویم موقع اعزام خوانده شدو...چند سال پیش فیلمی ساخته شده بود که درباره نخلستان های ماووت و قله های شلمچه!بود.یاد اخراجی های2افتادم که در اسارت راجع به هاچ بک و صندوق دار بحث می شد و...

۲.بیشتر فرماندهان و قهرمانان داستان ها جوانانی بزک کرده و سوسول های روشنفکری بودند که نسبت به مسائل پیرامون خود و بروز برخی منکرات اجتماعی هیچ گونه واکنشی نداشتند.طبق روال فیلم اگر این چهره ها زنده می ماندند بی تردید امروز کارگردان سینما یا همین بی نمای خودمان(سیما)می شدند.

۳.قهرمانان بسیجی و پاسدار حتی در آخرین لحظات عمر ترانه می خواندند،کف می زدند و گاه از خود حرکات موزون نشان می دادند!

۴.اصرار بر آزادی ارتباط دختر و پسر به بهانه آشنایی با خلق و خو و مرام شهدا در متن فیلم ها، وجه المصالحه سیما با سازندگان بودجه خور آثار سفارشی دفاع مقدس بوده است.

۵.مظلومیت تاریخی دلاور مردان ارتش و آزادگان غیور همچنان ادامه داشت.سوژه های بر زمین مانده با بی اعتنایی مواجه بوده و داستان های تکراری ، غیر ضروری و بی جاذبه مورد توجه مقاطعه کاران عرصه فرهنگ و هنر قرار داشته است.

۶.متاسفانه نمایش این نوع فیلم های ضعیف و شتابزده و کنتراتی!ممکن است این ذهنیت را در بینندگان نا آشنا به وجود بیاورد که شاید واقعا در طول هشت سال دفاع  مرد و زن صبور ایرانی اتفاق خاص و مهمی رخ نداده و جنگ یک مدل تفریح بی خطر و بدون حاشیه بوده است!

متولیان محترم سیما باید در ازای بودجه ای که صرف افزایش آمار تولیدی خود می کنند نسبت به کیفیت و محتوای فیلم ها نیز احساس مسئولیت نمایند.   

 

جمکران ثانی؟!!

+ نوشته شده در جمعه سوم مهر 1388 ساعت 1:18 شماره پست: 239

 

فقط بابلی ها بخوانند(2)!!

 

یک سال گذشت از سخنان ناطق نوری در جمع انبوه روزه داران ویران شهرتهران که در ژستی خرافه ستیزانه! انتساب بنای  مسجد محدثین شهرستان بابل به امر حضرت صاحب(عج) را فاقد سند عنوان نمود.

در این خصوص یادآوری چند نکته، خالی از لطف نیست:

1.بعید است این رئیس جمهور بالقوه! زحمت تحقیق درباره اسناد تاریخی مربوط به تاسیس این مسجد را به خود داده باشد؛ زیرا در این صورت بی شک به جای نفی استناد ، به رد اسناد می پرداخت.

2.جناب ناطق در حالی داعیه دار مقابله با خرافات گردیده که در مصاحبه خود با ویژه نامه روزنامه اطلاعات در سالگرد حضرت روح الله(خرداد88)اذعان داشت که درباره شایعه وجود عکس امام(ره)در کره ماه !به خاطر بهره برداری سیاسی بر ضد رژیم طاغوت سکوت نموده است!

3.مسئله پیرامون این مسجد، یک موضوع شهری یا نهایتا درون استانی است وطرح آن در یک محفل ملی ، حسن نیت گوینده را مورد تردید قرار می دهد.

4. به راستی اگر نماینده فقید ولی فقیه در استان زنده می بود ، آقای ناطق جرات چنین برخوردی را به خود می داد؟آیا شهرستان بابل یا استان مازندران بزرگتری ندارد که یک روحانی سیاسی و با سطح علمی نه چندان درخشان به خود اجازه دخالت در این گونه امور را بدهد؟ در صورت صحت ادعای خیر خواهی، ایشان تا کنون با کدام یک از علمای استان برای حل این موضوع گفت و گو نموده است؟

5.مدتی بود که نامبرده، ادعای ایجاد وحدت ملی در عرصه کشوررا سر می داد؛ اما این رفتار نشان داد که ایشان حتی قدرت حفظ وحدت استانی را نیز ندارد.

6.مسجد محدثین از روحانی جوان،عالم و پویایی برخوردار است. مدیریت مسجد باید تلاش نماید از هر نوع اظهار نظرغیر ضروری برخی مانند برتر دانستن این مکان مقدس نسبت به مسجد جمکران و ... که شائبه افراط در ابراز ارادت را دامن می زند جلوگیری کند.

7.گذشته از وجود اسناد غیر قابل انکار در باره تاسیس مسجد مقدس جمکران و نیز مسجد محدثین به دستور مستقیم حضرت ولی عصر(عج)نباید از یاد برد که صرف حضور و اجتماع شکوهمند عاشقان حریم مهدویت، خار چشم معاندان مکتب تشیع بوده و موجب استحکام صفوف مسلمین می گردد.

هر نقطه ای از عالم خلقت ممکن است قدمگاه شریف منجی آخر باشد اما مکان هایی مانند مسجد جمکران ،میعادگاه و پایگاه استوار دلدادگان کوی انتظار است. تجمع میلیونی منتظران حضرت در شب نیمه شعبان نشان داد که وجود چنین مکان هایی ، مانور قدرت شیعه در برابر هیمنه پوشالی کوردلان دین ستیز محسوب می شود.

والعاقبه للمتقین.

 
  • سیدحمید مشتاقی نیا