اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۴۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

کسی یارانه جدیدو گرفته؟

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۵۵ ق.ظ

 

من تا این لحظه جزو اون چهل میلیونی که به ادعای دولت یارانه جدید رو دریافت کردن نبودم. از رفقا هم نتونستم کسیو پیدا کنم. شما اگه یکیو سراغ دارین جزو این چهل میلیون نفر بوده و یارانه جدیدو گرفته به منم خبر بدین. آدم دلش مطمئن باشه راحت تره!

دیروز سخنگوی دولت بعد از اینکه گفت زندگی اغلب مسئولان دولتی شبیه مردم عادیه! مدعی شد دولت در زمینه گرانی بنزین اقناع لازم رو از ماه ها قبل انجام داده بود و این مردم بودن که توجه نکردن!!

نمیخوام کلمه اقناع رو تفسیر کنم اما کلا میزان اعتماد به نفس مسئولان در نوع خودش جالبه و این که در هر ماجرایی ما مردم مقصر و محکوم همیشگی هستیم.

واقعا به گفتار و رفتار چنین دولتمردایی میشه اعتماد کرد و خوشبین بود؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

می دانید مخرج مشترک این سه خبر چیست؟

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ب.ظ

 

از میان اخبار و مطالبی که امروز در سایت ها خواندم تیتر سه مطلب برایم جالب توجه بود.

یک- آمار ازدواج در سال جاری چهل درصد کاهش داشته است.

دو- شناسنامه های لاکچری با قید "تهرانی"!

سه- زندگی اغلب مسئولان دولت شبیه مردم عادی است!

 

الف- نظام ما قرار است اسلام را در جامعه گسترش دهد و اسلام روی مسأله ازدواج تأکید فراوانی دارد. کاهش رویکرد به امر مقدس ازدواج یک نقص بزرگ محسوب می شود.

ب- بعضی از خانواده های شهرستانی موقع زایمان به تهران می آیند تا فرزندشان لااقل در شناسنامه بچه تهرون به حساب آمده و با استناد به آن بتوانند بین اقوام و همسایگان پز بدهند! احساس خودباختگی و عقب ماندگی نسبت به پایتخت نشینان نشانه عدم آشنایی با مفاخر و عناصر بومی هویت بخش در مناطق مختلف کشور به شمار می آید.

ج- سطح حقوق و مزایایی که مسئولان از قبل تصدی امور دولتی به دست می آورند چند پله بالاتر از درآمدی است که مردم عادی کوچه و بازار کسب می کنند. از این بابت یک نگاه گذرا و حساب سرانگشتی هم ثابت می کند که سطح زندگی اغلب مسئولان شباهتی به مردم عادی جامعه ندارد و اتفاقا همین فاصله باعث کاهش آستانه تحمل ملت در قبال فشارهای اقتصادی گردیده است. سخنگوی دولت در بیان این ادعا خطای آشکاری را مرتکب شده است.

 

در وهله نخست اینگونه به نظر می رسد که مخرج مشترک هر سه معضل مورد اشاره، ضعف فرهنگی است. خودباختگی بعضی از شهروندان نسبت به پایتخت نشینان، دروغ گویی و یا بی اطلاعی مسئولان از وضع معیشت مردم و کاهش تمایل به ازدواج بی شک مبّین ضعف شدید فرهنگی در سطح جامعه است؛ اما دردمندانه باید اعتراف کرد که در واقع این سه موضوع بیانگر آن است که در جامعه امروز خیلی چیزها سر جای خود قرار ندارد. عدالت یعنی هر چیزی در سر جای خودش باشد و این ناهنجاری ها گواهی است بر فاصله ما با مفهوم عدالت که ابعاد روزمره آن همچون موریانه ای پایه های ماهیت نظام مبتنی بر عدالت را از درون سست و ویران می سازد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مردم شورش کرده اند یا مسئولان؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰ ب.ظ

به پیر به پیغمبر اوضاع قم آرام است. یعنی از اول هم آرام بود. اینجا اصلا اتفاقی نیفتاد. نه شورشی نه آشوبی نه تجمعی. همه یک ناچ ناچی زیر لب گفتند و بر مسببین گرانی لعنتی فرستادند و مسئولان را هم حواله دادند به تیر غیب. همین. دیگر خبری نیست.

البته به گفته آقای امیرآبادی نماینده قم، هفته های قبل این شهر شاهد خودسوزی یک فرزند شهید و چهار جانباز مقابل بنیاد شهید قم بود که به نظر با توجه به گرانی قیمت بنزین، این معضل هم خود به خود حل شده است. رییس بنیاد شهید کشور هم باجناق یک آدم کت و کلفت است و اعتراض و خودسوزی و ... به جایی نخواهد رسید.

حالا که خیالتان راحت شد و مطمئن شدید قم آرام آرام است اینترنت ما را وصل کنید لامصبا، کار داریم به جان شما. 

زندگی ما به اینترنت گره خورده است درست مثل بنزین. گرانی و کمبود و اختلال این دو، روال عادی زندگی را بر هم می زند. الان با این وضعیت بنزین و اینترنت خدا وکیلی مردم شورش کرده اند یا مسئولان؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سازمان ملل به فکر ماست!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸ ب.ظ

سازمان ملل خواهان پایان محدودیت در دسترسی به اینترنت در ایران شد.

به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد به قطعی اینترنت در ایران واکنش نشان داد و خواهان برقراری مجدد اینترنت در ایران و احترام به حق آزادی بیان در ایران شد.

ایلنا

 

کودکان یمن یا زیر بمباران می میرند یا بر اثر گرسنگی. در سوریه و عراق و کشمیر و میانمار و افغانستان و سومالی و ... چه گذشت بماند. در همین ایران خودمان مدت هاست که به خاطر تحریم، شرایط درمانی بسیاری از بیماران نامطلوب شده و عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز بعضی بیماران جان آنها را به مخاطره انداخته است. اما سازمان بی طرف ملل نگران محدودیت دسترسی اینترنت در ایران است! بر حقوق بشر آمریکایی لعنت!

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بنز برای شما بنزین برای ما!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ب.ظ

دوستی تماس گرفت و گفت از طرف من بنویس:

ما مثل زمان جنگ، همه سختی ها را تحمل می کنیم. اگر شرایط کشور شرایط جنگی است ایرادی ندارد، می ایستیم؛ اما صبر ما منوط به این است که مسئولین هم مثل زمان جنگ شبیه مردم زندگی کنند.

چقدر از گردن کلفت ها هستند که مالیات نمی دهند؟

چقدر از مسئولان هستند که حقوق های نجومی می گیرند؟

چقدر ویلا و امتیاز و وام کلان و ... نصیب از ما بهتران می شود؟

مسئولین اگر شبیه مردم زندگی کنند کسی از سختی هراسی ندارد اما اگر قرار است فشاری باشد فقط روی دوش محرومین پیاده نشود.

ما مردانه پای انقلاب می ایستیم و بنزین سه هزار تومانی را هم پرداخت می کنیم اما شما نامردید و خودتان و نور چشمی هایتان از سفره انقلاب ارتزاق می کنید و آخرش هم یک لگد حواله انقلاب و ارزش ها می سازید. راستی آقازاده چند نفر از مسئولین خارج از کشور زندگی می کنند؟ با چه درآمدی دلارهای آنها تأمین و ارسال می شود؟ ما چرا وقتی مدرسه فرزندمان قبض همیاری می فرستد رنگ و روی مان سرخ می شود؟ شما بنز سوار می شوید و ما هنوز دغدغه بنزین داریم!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

در حاشیه بازداشت عبدالرضا داوری

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۳۷ ب.ظ

«عبدالرضا داوری» به اتهام همکاری با آمدنیوز بازداشت شد

 

پیش از آن که بخواهم درباره بازداشت عبدالرضا داوری حرف و حدیثی را وارد کنم ذکر دو نکته را لازم می دانم:

الف- عبدالرضا داوری را یک شرور و بیمار سیاسی می دانم که در پس اطلاعات جالب تاریخی و سیاسی اش با لجبازی و نیز رفتاری مرموز در نقاب خودی، افراطی گری و بی اخلاقی و ناجوانمردی و آرمان ستیزی را به مثابه خنجری که از پشت، پیکر نیروهای انقلاب را می درد رسم و مشی فعالان سیاسی منتقد و عدالتخواه جلوه دهد. مزخرفات او درباره شهید نواب صفوی بیش از آنکه یک جفای تاریخی باشد بی شرفی محض بود.

ب- تا آنجا که تحقیق کرده ام عبدالرضا داوری برخلاف ادعای خود و پوشش رسانه های معاند یا رقیب، نه مشاور احمدی نژاد است و نه جزو حلقه اول یاران نزدیک او. با این حال برائت از این عنصر مشکوک می توانست عقلانیت و اعتدال و زکاوت احمدی نژاد و اطرافیانش را نشان دهد.

اما:

یک- عبدالرضا داوری به اتهام ارتباط با آمدنیوز بازداشت شده است. از بدو دستگیری روح الله زم، هجمه شدیدی برای متهم سازی جریان احمدی نژاد به ارتباط با این سایت که به طور واضحی وابسته به بعضی مسئولان داخلی به نظر می رسید، آغاز گردید. بعضی روزنامه های رسمی و پرتیراژ کشور با پشتیبانی رسانه های گسترده مجازی، محمدحسین حیدری از فعالان رسانه ای نزدیک به احمدی نژاد را عامل داخلی زم معرفی نموده و خبر بازداشت او را منتشر ساختند. سردار کوثری هم بی توجه به صحت خبر در تور رسانه ای شیطنت آلود یکی از خبرنگاران گرفتار شد و در این خصوص بی هیچ تحقیقی موضع گرفت. محمدحسین حیدری تنها با استفاده از رسانه های مجازی خبر احضار و دستگیری و بازداشت خود را تکذیب نمود و دروغ گو ها را به خدا سپرد تا این که در نهایت بعضی از روزنامه ها مجبور به تکذیب این شایعه گردیدند. این واقعه نشان می داد که استعداد و وفاق خاصی در هر دوجناح کشور برای سیبل قراردادن جریان احمدی نژاد و تخریب آن وجود دارد.

دو- مدت زیادی از دستگیری روح الله زم می گذرد. مسئولان ذی ربط بارها خبر از شناسایی کلیه همدستان و مرتبطین آمدنیوز داده اند. بعد از گذشت حدود چهل روز از دستگیری زم، بازداشت فقط یک نفر و آن هم عبدالرضا داوری با برجسته سازی ادعای نزدیکی او به احمدی نژاد، به اتهام ارتباط با آمد نیوز قابل تأمل است. یا برخلاف ادعای نهادها مرتبطین داخلی زم اصلا شناسایی نشده اند و یا این که قرار است جهت دهی خاصی در انتشار این خبر به خورد افکار عمومی داده شود. واقعا کانال پر سر و صدای آمدنیوز با هزینه فراوانی که روی دست نظام گذاشت فقط یک رابط در داخل کشور داشته است؟! قبول کنیم که این کانال ضدانقلاب به رغم انتشار برخی اخبار سری و دسترسی به بعضی بولتن ها هیچ رابطی در بین اصلاح طلبان و فتنه گران و نهادهای دولتی نداشته است؟!

سه- در جریان اغتشاشات دی ماه 96 که ابتدا با برگزاری تجمع از سوی مالباختگان موسسات اعتباری، کارگران اخراجی و بازنشسته هایی که حقوقشان به تأخیر افتاده بود کلید خورد و سپس مورد سوءاستفاده عناصر فرصت طلب قرار گرفت، رسانه های دولتی تلاش فراوانی کردند که حامیان احمدی نژاد و یا شخصیت هایی چون آیت الله علم الهدی را مسبب ناآرامی ها معرفی نمایند. در روزهای اخیر نیز همان رسانه ها درصدد بودند تا خبرگزاری فارس را عامل محرک و مهیج تجمعات نشان دهند که این خبرگزاری با تیزهوشی خاصی به قیمت متهم سازی سایر نیروهای انقلابی در فاصله فکری با رهبری، خود را از کمند این اتهام رها ساخت.

چهار- آشوب های اخیر فرصتی استثنایی را برای مسببان بی تدبیر گرانی رقم زد تا با حمایت ایثارگرانه و خردورزانه رهبر معظم انقلاب و جانفشانی بسیجیانی که به رغم انتقاد از سیاست های بی خردانه دولت بی عرضه تنها به عشق اسلام و انقلاب و ولایت به میدان دفاع از رازشها شتافتند، بی کفایتی خویش در اداره امور را مخفی نگاه دارند. کیست که نداند وطن فروشی بعضی مسئولان در جریان امضای ننگین برجام و بی توجهی به توصیه های رهبری در تقویت اقتصاد و تولید ملی منتهی به ورشکستگی دولت و تحمیل بار سنگین آن بر گرده ملت گردیده است؟

پنج- از تخریب جریان احمدی نژاد در ماجرای اغتشاشات اخیر باز هم دو طیف سیاسی سود می برند. یک طیف، فتنه گران و حامیان فتنه هستند که از آبشخور این وقایع درصدد بازسازی چهره سیاه خود و انتقام گیری از رقیب هستند. طیف دیگر هم جریانی است که همواره درصدد مصادره شعائر انقلاب به نفع یک طیف و یک نهاد بوده و از اینکه کاندیداهای بدلی آنها هیچ گاه مورد اقبال و اعتماد عموم قرار نگرفته اند آزرده خاطر هستند. هر دو جناح یک هدف را دنبال می کنند: هیچ فرد یا جریان مستقلی در فضای سیاسی کشور قابل هضم نیست و عدم وابستگی به کانون های قدرت، تخریب و انزوا را به دنبال خواهد داشت. گرانی های اخیر می تواند باعث محبوبیت احمدی نژاد شود که لازم بود خدشه ای نسبت به آن وارد گردد.

شش- عبدالرضا داوری در خرداد 96 نیز با اتهامی عجیب (درج کامنت توهین آمیز یکی از مخاطبان در صفحه شخصی) به زندان رفت؛ اما عجیب تر این بود که مدتی بعد در حالی که دوران محکومیتش را می گذراند ناگهان با نقض حکم قضایی، آزاد گردید.

 

 

https://www.farsnews.com/news/13980828000744/%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%AF

  • سیدحمید مشتاقی نیا

محمد بنا و کارت سوخت!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۴:۳۹ ب.ظ

 

 

مسکن مهر را مسخره کردند اما در نهایت مجبور شدند همان طرح را به شکلی گران تر به نام مسکن ملی به اجرا در بیاورند.

سفرهای استانی را شوی تبلیغاتی نامیدند خودشان هم همان را تکرار کردند.

به دولت قبل تهمت بی کفایتی و فساد زدند، دلار و طلا در دوره خودشان چند برابر رشد کرد و هر روز یک مفسد از دم و دستگاهشان دستگیر شد.

ورود زنان به ورزشگاه را شماتت کردند خودشان مجبور به انجامش شدند.

کارت سوخت را کنار گذاشتند، دوباره به طرفش رفتند.

دولت سابق را بابت تحریم مقصر دانستند در دوره خودشان تحریم ها چند برابر شد.

پرداخت یارانه را پول پاشیدن بین فقرا نامیدند الان دنبال افزایش آن هستند.

حالا در کشتی هم به اینجا رسیدند که محمد بنا، مربی مورد قبول و حمایت دولت سابق را دوباره بر سر کار بیاورند.

 

 

 

شما که نسخه ای برای ادراه کشور نداشتید برای چه وقت مردم را گرفتید و فرصت ها را هدر دادید؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خون این بچه ها پای بی عرضگی شماست

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ق.ظ

 

شهید شیخی متولد سال ۱۳۷۶ و شهید رضایی متولد سال ۱۳۶۵ است و فرزند دوم شهید پاسدار مرتضی ابراهیمی به تازگی به دنیا آمده بود.

نحوه شهادت هر سه شهید بزرگوار نیز همانند ترورهای دهه ۶۰ به دست منافقین است. به طوری که در کمین و ایجاد حلقه محاصره، به وسیله سلاح سرد به شهادت رسیدند.

مراسم تشییع این سه شهید حفظ امنیت کشور چهارشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۰ صبح در ملارد و بهارستان برگزار خواهد شد. 

 

آن مردکی که گفت از صبح پس از برجام، شاهد لغو همه تحریم ها خواهیم بود

آن ساده لوحی که پیام داد هر روز تاخیر در پذیرش برجام چند میلیارد دلار به کشور خسارت می زند

آن یابویی که به بسیجی های منتقد و دلسوز می گفت بروید به جهنم

می توانند جواب خون این بچه های مظلوم و خانواده های شان را بدهند؟ آن دنیا خدا با عمامه کاری ندارد. دروغ گو و خائن را به صلابه خواد کشاند.

تاوان بی عرضگی شما را بچه های بسیجی پس می دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

گرانی بنزین و مرگ مشکوک فرزندان مسئولین!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۵۸ ب.ظ

از بین یادداشت های فضای مجازی این دو مطلب از سات های 598 و تابناک با تو برایم جالب توجه بود.

مقاله سایت 598 با عنوان: 

خسارت سنگین دولت روحانی بر اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی انقلاب

و مقاله سایت تابناک با تو با عنوان:

 

ماجرای مرموز همه‌ی فرزندان مسئولان که کشته شده‌اند

با یک کلیک مخاطب این دو یادداشت باشید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرهنگ را آتش زدند!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۲۳ ب.ظ

نابودی ۱۳هزار جلد کتاب در آتش سوء استفاده از اعتراضات+عکس

نابودی ۱۳هزار جلد کتاب در آتش سوء استفاده از اعتراضات+عکس

 

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که در طول جنگ های تاریخ رخ داده، به آتش کشیده شدن کتابخانه ها و سوزاندن کتاب ها بوده است. همیشه ملت ها از این اتفاق به زشتی یاد نموده و عوامل آن را قومی وحشی و نادان و فرهنگ ستیز توصیف کرده اند.

دیشب کتابخانه تفکر در شهرستان شهریار توسط اوباش به آتش کشیده شد و سیزده هزار جلد کتاب سوخت و خاکستر شد.

تاریخ درباره عوامل این توحش و فرهنگ ستیزی چه قضاوتی خواهد داشت؟

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و مبتنی بر اندیشه و علم و ادب و مطالعه است و دشمنان آن می دانند که جنگ با فرهنگ، راه مصاف با نظام دینی است.

ما هم بر عوامل گرانی لعنت می فرستیم اما یک تار موی انقلاب را به لجنزار غربزدگی و حیوان صفتی نمی فروشیم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

رییس جمهور به فدایتان!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۵۹ ب.ظ

امشب مبالغ حمایتی برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت می‌‌شود/ رئیس‌جمهور خود را فدای مردم کرد

 

علی ربیعی امروز در مصاحبه با خبرنگاران در موضوع آزاد سازی قیمت بنزین گفت: رئیس جمهور خود را فدای مردم کرد!

حضرات وقتی از سوی افکار عمومی زیر سوال می روند می گویند افزایش قیمت بنزین تصمیم سران قوا بود. وقتی می خواهند از خودشان قهرمان بسازند می گویند رییس جمهور خودش را فدای مردم کرد!

دقیقاً به خاطر همین چاخان گفتن های بی پایان امثال ربیعی و نوبخت و جهانگیری و روحانی است که مردم نمی توانند به تصمیمات دولت خوشبین باشند و گرانی ها را برخلاف ادعای رییس جمهور به نفع خود نمی دانند.

رییس جمهور اگر فدایی ملت بود شش سال کشور را معطل سیاست خارجه نمی کرد و با رها سازی اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به تولید ملی و توان داخلی، نگاهش را به عنایت غرب نمی دوخت.

رییس جمهور اگر فدایی مردم بود خون برادر کلاهبردارش را از سایر مردم رنگین تر نمی دانست. رییس جمهور فدایی ملت، گرانی ارز و سکه و سوخت و آب و برق و گاز  و فشار بر ضعفا را راه حل جبران کسری بودجه و ریخت و پاش دولت نمی داند و فرآیند اقتصاد را به سمت سرمایه دار شدن سرمایه داران و ویژه خواران سوق نمی دهد.

دلارهای 4200 تومانی که به جیب دلال ها رفت و تولید ملی را به خاکستر تبدیل ساخت نشانه فدا شدن مسئولان برای ملت است؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مجلس را تعطیل کنید!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ

نماینده مجلس در حال استراحت +عکس

 

بالاترین امید مردم برای انتخاب یک نماینده، تاثیرگذاری در امور مرتبط با معیشت است. میلیون ها تومان برای تشکیل یک جلسه در مجلس و امتیازاتی که به نماینده می رسد، صرف می شود.

اگر قرار است یک امضای موازی از طرف چند نفر جایگزین مصوبات مجلس شود و نمایندگان نتوانند در مهمترین تصمیمات اقتصادی که زندگی ملت را زیر و رو می کند نظر موافق یا مخالف بدهند، خوب در مجلس را گل بگیرید تا لااقل بودجه ای هنگفت به نفع بیت المال صرفه جویی شود.

رییس مجلس، مسئول اداره جلسات مجلس است و مثل سیصد نماینده دیگر فقط یک رأی دارد. سران قوا دقیقا طبق کدام قاون مجاز به وضع قانون و موازی کاری با مجلس هستند؟ حتی قوه قضاییه هم نمی تواند بدون مجوز و تصویب مجلس قانونی را به مرحله اجرا دربیارود.

حالا که دیگر سران قوا هم به این نتیجه رسیده اند مجلس در رأس امور نیست و می شود بدون نظارت شواری نگهبان و بی اعتنا به قانون اساسی به جای مجلس در اتاقی در بسته به وضع قانون و زیر و رو کردن زندگی مردم پرداخت اشکالی ندارد، لااقل نمایندگان مجلس را با آن حقوق ها و مزایای کذایی، مرخص بفرمایید و بار مالی عظیمی را از گرده بیت المال بردارید.

مجلس واقعاً خانه ملت است؛ چون ثابت شد نمایندگان هم مثل خود ملت از آنچه که قرار است بر سرشان بیاید بی اطلاع هستند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اوباش تر از اوباش!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴ ق.ظ

 تخریب ها و خسارت های اشرار

 

قطعا کسانی که به هر بهانه ای اموال عمومی را آتش زده و به اماکن دولتی و خصوصی خسارت وارد می کنند مشتی اوباش هستند؛ اما کسانی که با بی درایتی بر خزانه بیت المال و ذخایر طلا و ارز کشور چوب حراج زده و میلیاردها تومان از اموال عمومی را خرج باندبازی و اشرافی گری خود و آقازاده هایشان می کنند و بی اعتنا به توان داخل و اقتصاد ملی، نگاه خود را به نظر لطف اربابان خارجی دوخته و کار و کارگر ایرانی را به حاک سیاه می نشانند و آبروی انقلاب را بازیچه بی عرضگی خویش می سازند، اوباش تر هستند.

دسته اول به دادگاه و زندان می روند و چند نسلشان داغ آشوبگری را به میراث می برند.

دسته دوم با عزت و منّت، از خودشان قهرمان می سازند، بار چند نسلشان را می بندند و به ریش همه ما می خندند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از زیر دامن زنان، عکس نگیرید!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۴۲ ق.ظ

از دو منظر به این خبر توجه کنید.

در غرب آزادی جنسی یک قانون است و موانع دست و پا گیر برای ارتباط جنسی وجود ندارد.  با این حال، شهوت به عنوان باتلاق غرایز، همان انسان آزاد و سیراب از ارتباط جنسی را با ولع بیشتر برای دسترسی به حریم زنان دیگر سوق می دهد. برخلاف تصور عده ای که محدودیت های شرعی را باعث طغیانگری می دانند این آزادی جنسی است که خوی حیوانی را برجسته می سازد. شهوترانی یک بیماری است و انتها ندارد.

نکته دیگر این که عقل می گوید حجاب، نشانه حرمت و کرامت بانوان است.

حالا این خبر را بخوانید:

 

به نقل از خبرگزاری آلمان، دولت آلمان قانونی را تصویب کرده که براساس آن عکاسی و فیلمبرداری از زنان از زیر دامن جرم اعلام شد. اجرای این قانون منوط به موافقت پارلمان است.

براساس این قانون، افرادی که از گوشی های هوشمند موبایل و عصای سلفی در عکاسی یا فیلمبرداری از زنان از زیر دامن آنها به هنگام ایستادن بر روی پله برقی یا پله منازل یا راه رفتن در خیابان ها استفاده کنند با مجازات روبه رو خواهند شد.

این قانون همچنین درباره افرادی است که از زنان عکس و فیلم هایی بگیرند که خط سینه زنان را بدون اراده آنها، برجسته کند.

خانم "کریستین لامبرشت" وزیر دادگستری آلمان در این باره گفت: تصویربرداری از یک زن از زیر دامن یا تصویربرداری از خط سینه، نقض توهین آمیز و بدون توجیه حریم خصوصی این خانم است.

او ادامه داد که معمولا این تصاویر در گروه های چت یا حتی در بازاریابی های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

قبل از این در آلمان، تصویربرداری زنان از زیر دامن، غیرمجاز بود اما جرم نبود مگر اینکه فرد، اقدام به لمس یا توهین کند.

تا پیش از این به دلیل نبود قانون و جرم انگاری تصویربرداری از زیر دامن زنان، مقابله و مجازات با عاملان این اقدام در دادگاه ها، مشکل بود و جای خالی قانون وجود داشت.

عصرایران

  • سیدحمید مشتاقی نیا

گند می زنند و طلبکارند!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۴۹ ب.ظ

 

مظلومترین قشر کشور، بسیجی ها، حزب اللهی ها و طلاب هستند. نه به روحانی رأی داده اند نه از سیاست های غلط اقتصادی او حمایت می کنند، بیشترین نگرانی و انتقاد را برای وضع معیشت مردم دارند، بعد اراذلی که اغلب به همین دولت رأی داده اند، به خاطر برجام زدند و رقصیدند، در اعتراض به سیاست های غلط همین دولت به حوزه علمیه حمله می کنند و ژست طلبکار و حق به جانب می گیرند!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آشوبگر عزیز! عقل داشته باش!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۵:۰۲ ب.ظ

 

هیچ مشکلی با اغتشاش حل نمی شود. آشوبگری جز ضرر به مردم و تضعیف اقتصاد کشور اثری ندارد.

آنهایی که در تیر 78 و فتنه 88 لیدر جریان اغتشاش بودند الان خودشان در مصدر قدرت هستند و از این باب باید گفت جماعت ضدانقلاب و فرصت طلب، یتیم هستند.

جوجه آشوبگرهای تازه به دوران رسیده هم در نهایت پس از دستگیری به مخبر بعضی از نهادها تبدیل می شوند و رفقایشان را لو می دهند. معدود آدم های خل و چل و جوگیر و بی کس و کار هم جز این که پرونده ای سیاه در دستگاه قضا و امنیت برای خود باقی بگذارند محصولی درو نخواهند کرد.

با گرانی بنزین به این شکل ناجوانمردانه مخالفم اما اوباشگری نتیجه ای جز وطن فروشی و استیلای بیگانه ندارد. هر نقطه ای متعلق به بیت المال که آسیب می بیند از جیب من و شماست که ترمیم می شود. اوباش گمان نکنند حالی از مسئولین گرفته اند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بی وجدان، درد ندارد!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲ ب.ظ

رزمنده ای بود تعریف می کرد با دوستانش برای تحویل اسلحه به یکی از یگان های ارتشی رفته بودند. برایشان چای آوردند. کسی قند برنداشت. گفتند قند بیت المال است صرفه جویی شود بهتر است. مردم به خاطر قند و شکر در صف می ایستند... 

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در مصاحبه ای اعلام کرد: "80 هزار تن برنج برای تنظیم بازار از سوی دولت وارد شد که همه آنها در انبارها ماند و به خاطر عدم توزیع به موقع فاسد شد و در نهایت همه آنها دور ریخته شد که اسناد همه آن موجود است."

 

می دانید با هشتاد هزار تن برنج شکم چند نفر سیر می شود؟

می دانید خرید این محصول با ارز دولتی صورت گرفته است؟

کسی را سراغ دارید بابت این اتفاق محاکمه و توبیخ شده و یا لااقل عذرخواهی کرده باشد؟

 

http://www.jahannews.com/news/707601/%DB%B8%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مقتل اقتصاد!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

همیشه کسانی برای اقتصاد جامعه تصمیم می گیرند که مستغنی هستند. همیشه این طیف طرفدار گرانی هستند. همیشه مستضعفین با گرانی مخالفت می کنند. آیا واقعا هر کس که سرمایه دار است اقتصاد را بهتر می فهمد یا لزوما هر کس که از اقتصاد چیزی سر در می آورد پول دار هم می شود؟ 

یعنی مستضعفین را محکوم کنیم به بی سوادی در اقتصاد؟

این معما زمانی حل می شود که مسئولین و تصمیم گیران جامعه بدون حقوق آنچنانی به سیاست گذاری اقتصادی اقدام نمایند که لااقل بگوییم اقتصاددانی که همدرد مردم است از گرانی حمایت کرده است. این تصور البته هیچ گاه تصدیق نخواهد شد. تا بود چنین بوده و تا هست چنین هست. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دستگیری یا بازگشت؟

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲ ق.ظ

 

اول بعضی از رسانه ها اینطور وانمود کردند که دانیال زاده، ابربدهکار بانکی و سلطان فولاد، در خارج از کشور دستگیر و به ایران منتقل شده است.

پشت سر این ادعا بعضی هم رجز خواندند که از این به بعد همه مجرمان و مفسدان اقتصادی فراری باید منتظر دستگیری و انتقال به ایران و محاکمه باشند.

سخنگوی قوه قضاییه اما به گونه ای سخن گفت که نشان داد خود دانیال زاده برای ورود به کشور تمایل و همکاری نشان داده و دستگیری در کار نبوده است:

"براساس مذاکراتی که با خانواده داشتیم و همچنین بررسی‌های فنی نشان می‌داد که دانیال‌زاده قصد مراجعت به کشور را نداشت، ولی با انجام مذاکرات توسط برخی دلسوزان و همچنین اقدامات اطلاعاتی و با هدایت پاسداران امام زمان و با اعتماد به قوه قضائیه و جامعه اطلاعاتی کشور، به ایران بازگشت. بازگشت به کشور براساس این تدابیر بود و خودش پذیرفت که به ایران بازگردد.

او یادآور می‌شود: با عنایت به اعتماد مشارالیه به دستگاه قضائی و مراجع اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری‌هایی که در مسیر تحقیقات قضائی انجام داده است، قطعا از مساعدت‌ها و اقدامات قانونی برخوردار خواهد شد و این قاعده و رویه قضائی شامل حال تمامی متهمان و محکومانی خواهد شد که در مسیر جبران اشتباهات خود قدم بردارند."

  • سیدحمید مشتاقی نیا

لبخندی که خشکید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴ ق.ظ

نامردها درست روز میلاد رسول اکرم، اوقات مردم را تلخ کردند.

 

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا