اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

حیا زدایی در اینستا و سکوت متولیان امر

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۸ ب.ظ

این خبر را امروز سایت تابناک منتشر کرد:

"رئیس پلیس امنیت عمومی تهران گفت: در فضای مجازی کسانی که ناخواسته حجاب را رعایت نکنند به پلیس فراخوانده می‌شوند."

 

دوستان اگر یک گذری به صفحات اینستاگرام و بعضی شبکه های اجتماعی دیگر داشته باشند به راحتی متوجه موج هنجارشکنی های علنی و اسم و رسم دار بعضی عناصر لاابالی برای از بین بردن عفت و زدودن حیا از سطح جامعه خواهند شد. سکوت و عدم برخورد با این افراد واقعا جای سوال و تعجب دارد. چگونه عده ای این قدر با خیال راحت با تصویر حقیقی چهره خود در پارک ها و معابر به طور مکرر به ساخت کلیپ های ضداخلاقی اقدام می کنند و هیچ پیگردی هم شاملشان نمی شود؟ 

جالب است سال گذشته یکی از خبرنگاران بسیجی در جلسه ای اختصاصی، پلیس فتا را به دلیل اهمال در برخورد با بعضی هنجارشکنی های مجازی فشل دانست که به این دوستان بر خورد و از موضعی حق به جانب دست به شکایت بردند. قاضی هم در حکمی سفارشی این خبرنگار بسیجی را به پرداخت یک میلیون و هشتصد هزار تومان جریمه محکوم کرد.smiley می دانم باورش برایتان سخت است ولی ما گاه با مسئولانی طرف هستیم که کارشان را درست انجام نمی دهند و وقتی کسی به آنها بگوید که چرا کارتان را درست انجام نمی دهید طلبکار هم می شوند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

با ما یا مقابل ما؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۱۵ ب.ظ

حسین شریعتمداری عصا به دست شد +عکس

 

حسین شریعتمداری ادم خوب و زحمت کشی است. خیلی از حرفهایش هم درست است اما یک مبنای غلط دارد که البته در بعضی منابع امنیتی نیز مشاهده می شود اینکه هر کس نظرش مطابق میل و دیدگاه ما نیست قطعا مأمور بیگانه و آلت دست استکبار است. 

مثلا عده ای در قم در اعتراض به رفتارهای علی لاریجانی به سمت او مهر و کفش و ... پرت کردند. این کار قطعا نادرست است. اما اینکه این جمع هیجان زده را آلت دست سرویس های جاسوسی بیگانه بدانیم تهمتی ناروا به نیروهای خودی است که جز ایجاد دردسر برای آنها و دلزدگی از انقلاب ثمری نداشته است. به جای طرح اتهامات فاقد استناد می توان با دلیل متقن به نقد رفتارهای دیگران پرداخت.

اخیرا هم حاج حسین برای مخالفت با طرح استیضاح رییس جمهور حامیان استیضاح را تکمیل گران پازل دشمن دانست. هر کسی حق دارد مطابق قانون طرفدار استیضاح باشد یا نباشد و دیدگاه های طرف دیگر را نقد کند. اما آیا خوب است عده ای به حسین شریعمتداری مخالف استیضاح بگویند که تو بازیچه دست استکبار هستی و در راستای تکمیل پازل دشمن برای فشار معیشتی بیشتر بر مردم با حسن روحانی همدست شده ای؟

حدود یکماه پیش حسین شریعمتداری در اقدامی نامعقول به نقد مواضع آیت الله سیستانی پرداخت که در نهایت با اعتراض شدید دولت و ملت عراق مجبور به عذرخواهی شد. عده ای همان وقت این پرسش را مطرح کردند که اگر از مرجع و رهبر مذهبی سیاسی و طراز اول کشور اسلامی عراق می توان به راحتی انتقاد کرد از رهبری جمهوری اسلامی هم می توان با همین صراحت نام برد و ...

حسین شریعمتداری نباید خودش را در حد یک جوان تازه کار وبلاگ نویس جویای نام ببیند. او ضاحب رسانه ای متصل به یت المال و حکومتی و منصوب به رهبری انقلاب است. مواضع سطحی و ژورنالیستی و غیرمنطقی چنین جریده ای به پای نظام نوشته شده و عوراض و تبعات آن هزینه ای گاه جبران ناشدنی بر گرده حاکمیت می نشاند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مردانه شهید شد

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۴۷ ب.ظ

 

گزارشی که منتشر شد به این شکل بود: چند نفر از اراذل و اوباش موقع پارک خودرو به ماشین یکی از شهروندان آسیب می زنند. خانمی که صاحب ماشین خسارت دیده بود به آنها عتراض می کند که با فحاشی رکیک آنها مواجه می شود. صاحب نانوایی هم می آید بیرون از آن خانم دفاع می کند و دعوا اوج می گیرد. محمد محمدی که در حال عبور از آن نقطه بود به اوباش اعتراض می کند که عفت کلام را رعایت کنند. اوباش با او درگیر می شوند. به دوستانشان هم اطلاع می دهند آنها هم از راه می رسند و چند نفره به جان محمد محمدی می افتند و در نهایت با ضربه چاقو او را به شهادت می رسانند. نیروی انتظامی هم از راه می رسد و دو نفر را همان جا دستگیر می کند و ...

کاش نیروی انتظامی کمی زودتر به صحنه رسیده بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ممنوعیت ورود کرونا به مدارس!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۵۸ ب.ظ

 

امروز اعلام شد سه معلم ایلامی در روزهای اخیر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. اینکه اساسا در استانهای دیگر چه تعداد از فرهنگیان و یا دانش اموزان با این ویروس کشنده دست و پنجه نرم کرده اند آمار درست و قابل اعتمادی در دست نیست.

اگر متوفیان کادر درمان که در مواجهه با این ویروس مرگبار جان شریف خود را از دست داده اند را به درستی شهید می نامیم جان باختگان عرصه تعلیم و تربیت را نیز حتما باید شهید بدانیم. جان باختگانی که بر اثر سیاست مشکوک و متناقض متولیان امر در عادی نمایی شرایط و اصرار نا موجه به بازگشایی مدارس بدرود حیات گفتند را باید قشری مظلوم دانست که آه جانسوز عزیزانشان روزی دامنگیر بازیگران عرصه سیاست و تجارت خواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

استیضاح روحانی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۳۹ ب.ظ

 

به عقل و منطق ذوالنور خوشبین نبوده و هیچ گاه به او رای نداده ام

اینکه استیضاح رییس جمهور خوب است یا بد نظری نمی دهم چون می دانم هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد

اما طرح بحث استیضاح و استفاده از این فرصت تبلیغاتی برای معرفی بیشتر ماهیت دولت بی تدبیر و عقب راندن مسئولان بز دل حامی مذاکره و سازش با غرب را مفید می دانم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۲ ق.ظ

قیام مرجعیت علیه استعمار؛ نقش فتوا در رویارویی با زر سالاران اقتدار طلب

 

برای سلامتی آ سید سجاد ایزدهی دعا کنید.

ویروس کرونا این مجتهد جوان و دوست و استاد نازنین ما را در بیمارستان امیرالمومنین قم زمینگیر ساخته. او استاد مسلّم خارج فقه حوزه علمیه، اندیشمند و صاحب نظر و آثار فاخر در حوزه فقه سیاسی، افتخار و امید آینده اسلام است. البته به مرام سالهای ایثار و شهادت و همنفسی با شهدا همچنان خاکی و بی ادعا و دوست داشتنی است. بی تعارف، حوزه علمیه امثال او را کم دارد.

دلدادگان رسول اکرم و شیفتگان حسن مجتبی و عاشقان علی بن موسی الرضا این وارث راستین علوم آل الله را از دعای خیر فراموش نسازند.

آنهایی که در جوار مضجع شریف امام هشتم پیام حقیر را میخوانند دخیل ارادت این دلباخته غریب خراسان را به پنجره فولاد عشق آقا گره بزنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بشارت مقام معظم رهبری به حاج رحیم کابلی

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۲ ب.ظ

تصاویر دیده نشده پیشکسوت بسیجی شهید مدافع حرم رحیم کابلی

 

همه از خانطومان برگشتند الّا حاج رحیم کابلی.

دوستی با ظرافت می گفت: در جنگ هم رسم بود فرمانده ها و بزرگان اول نیروها را به عقب می فرستادند و بعد خودشان باز می گشتند.

این روزها بچه های مازندران وسط هیاهوی استقبال از پیکر مطهر شهدا حواسشان به دل شکسته خانواده حاج رحیم هم باشد و تکریم و تجلیل از آنها را فراموش نکنند. هر چند این خانواده نستوه و صبور، بهتر از همه می دانند که عزیز دلشان میهمان حریم زینب کبرا و بر خوان کرامت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست. به قول پیر خمخانه عشق: سلام ما به پاره های تن این ملت که همدمی جز نسیم صحرا و مونسی جز مادرشان حضرت زهرا ندارند.

اما این خاطره زیبا درباره وعده صادق مقام معظم رهبری به حاج رحیم کابلی نیز حتما خواندنی است:

 

بعد از کربلای پنج بود که عده ای از رزمندگان لشکر25 کربلا از جمله رحیم کابلی را برای دیدار با حضرت امام انتخاب کرده و از جبهه به تهران فرستادند. آقا رحیم تمام راه در فکر فرو رفته و در حس و حال خودش بود. گاهی زیر لب تکرار می کرد: این که بین این همه از نیروهای لشکر، ما را برای دیدار با امام انتخاب کرده اند، سعادت بزرگی است.

شب برای استراحت در پادگان امام حسن مجتبی علیه السلام تهران مستقر شدیم. همه خسته بودیم و به خاطر راهی طولانی که طی کرده بودیم، نیاز به استراحت داشتیم. دراز که کشیدیم خوابمان برد. نیمه های شب که بیدار شدم دیدم آقا رحیم سر جایش نیست. کمی صبر کردم. نیامد. نگران شدم. رفتم داخل محوطه و شروع به جست و جو کردم. کمی که گذشت پیدایش کردم. گوشه ای نشسته و به فکر فرو رفته بود. رفتم کنارش و گفتم: مرد حساب! نمی گویی وقتی غیبت می زند ممکن است نگرانت بشویم؟! این جا آمده ای با خودت خلوت کرده ای که چه بشود؟!

تبسمی کرد و گفت: می دانی چیست؟ فردا قرار است مهم ترین اتفاق زندگی من رقم بخورد. دیدار با امام و مقتدایم که سال ها به عشق او زندگی کرده و خود را برای شهادت و جهاد آماده کرده ام، حادثه ساده ای نیست که بتوانم از کنار آن به راحتی بگذرم و با آرامش به گوشه ای بروم و بخوابم. مگر می شود خواب به چشمانم بیاید در حالی که مدت ها آرزوی چنین روزی را داشته ام؟ مانده ام فردا اگر نگاه امام به من افتاد چه حالی خواهم داشت ...

عشقش به امام صادقانه بود. مبهوت این همه علاقه و ارادت او شدم. همین حرف هایش باعث شد که فردا در حسینیه کوچک و ساده جماران، نگاهی به او نیز داشته باشم. همه لحظاتی که امام سخن می گفت، رحیم به چهره ایشان خیره بود و اشک می ریخت.

سال ها گذشت. مصلای شهرستان ساری، میزبان مقام معظم رهبری بود. مردم برای دیدار مستقیم با ایشان در صف ایستاده بودند. حاج رحیم هم خودش را رساند. آن قدر ایستاد تا بالاخره نوبتش شد. حالا دیگر می دانست در همان چند لحظه ای که نگاهش به نگاه مقتدایش دوخته می شود، چه حالی خواهد داشت و چه باید بگوید. دست آقا را بوسید و گفت: من از شما تقاضایی ندارم. نیامده ام مشکلاتم را برای شما بگویم و کمک بخواهم؛ اما فقط یک خواهش دارم. برای عاقبت به خیری من دعا کنید.

آقا لبخندی زیبا و پر محبت به چهره داشت. فرمود: انشاءالله عاقبت به خیر می شوی. حاج رحیم تشکر کرد. خواست خداحافظی کند که آقا دوباره فرمود: انشاءالله عاقبت به خیر می شوی.

آرامش حاج رحیم دیدنی بود. انگار به آرزوی دیرینه اش نزدیک می شد. می دانست دعای آقا در حق او مستجاب می شود. صبر کرد. در راه حق باقی ماند تا سال ها بعد در کربلای خان طومان، عاقبت به خیر شد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

زن باید شخصیت داشته باشد!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۳ ب.ظ

اسلام رابطه بین زن و مرد را در چهارچوب ضوابطی خاص، محدود ساخته و نتیجه بی مبالاتی در روابط دو جنس مخالف را ترویج هرزگی در جامعه و ظلم به زنان برشمرده است. 

برخلاف تصور عده ای حتی در جوامع غربی که آزادی جنسی مرزهای بی بند و باری را درنودیده نیز حس زیاده خواهی و تنوع طلبی برخاسته از غریزه حیوانی منجر به آزار بخش قابل توجهی از زنان گردیده و به هیچ وجه این نوع آزادی ها ضامن حفظ کرامت و شأن زنها و دختران نبوده است.

در ادامه گزارشی از آزار زنان اعم از جنسی، هتاکی و ... آنهم در فضای مجازی را می خوانید که نشان می دهد اصرار دین بر ضرورت رعایت حریم در روابط بین زن و مرد، یک حکم عقلانی و ضامن منافع و شئون بانوان است:

 

«تابناک باتو» ـ نتیجه‌ی تحقیق سازمان بین‌المللی پلَن اینترنشنال، حاکی از آن است که اکثر دختران و زنان جوان، تجربه‌ی آزار در فضای آنلاین را دارند؛ تجربه‌ی ترسناکی که برای آن‌ها با آسیب، هراس و ترومایی گاه ماندگار، همراه است.

این نهاد مستقل جهانی برای این تحقیق با ۱۴ هزار دختر و زن جوان که بین ۱۵ تا ۲۵ سال دارند، مصاحبه کرده است. بیش از نیمی از این زنان و دختران گفتند که در فضای مجازی با آزار مجازی، تعقیب، تهدید، تحقیر، دریافت عکس از آلت جنسی و پیغام‌های جنسی آزارگر مواجه شدند.

سازمان پلن اینترنشنال می‌گوید آزار و اذیت زنان و دختران در فضای آنلاین، یک معضل جهانی است و شبکه‌های اجتماعی را متهم می‌کند که هیچ‌یک اقدامات ضروری و کافی برای محافظت از امنیت زنان و دختران پیش‌بینی و طراحی نکردند و در اکثر موارد زن و دختر آزاردیده، عملا هیچ راهی برای احقاق حق از دست‌رفته خود و مجازات خاطی ندارد.

گروه تحقیق زنان و دخترانی در ۲۲ کشور جهان‌اند و تقریبا همه‌ی آن‌ها اعلام کردند که وقتی آزار و اذیت را به شبکه‌های اجتماعی گزارش کردند، هیچ اتفاقی نیفتاده و شبکه‌ی اجتماعی هیچ اقدامی انجام نداده است.

آن بریژیت آلبرکستن، رئیس این سازمان جهانی می‌گوید این تهدید‌ها و آزار‌ها فیزیکی نیست، اما اغلب تهدیدآمیز است و زندگی واقعی دختران نوجوان و زنان جوان را با هراس واقعی مواجهه کرده و حق آزادی بیان آن‌ها در فضای آنلاین را نیز سانسور یا نقض می‌کند. حملاتی که مستقیم اعتمادبه‌نفس دختران و زنان جوان را نیز نشانه گرفته و آن‌ها را به گوشه‌ی رینگ پرتاب می‌کند. این آزار‌ها کاملا زنان و دختران را بی‌قدرت کرده و توانایی دیده شدن، شنیده شدن و حضور در عرصه‌ی عمومی آن‌ها را محدود کرده و گاه کاملا تخریب می‌کند.

این دختران شبکه‌های مجازی را ترک می‌کنند

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد آزار و اذیت‌های آنلاین، ۲۰ درصد دختران و زنان را وادار کرده که شبکه‌های اجتماعی را کامل ترک کنند، ۱۲ درصد این کاربران نیز بعد از تجربه‌ی آزار و اذیت، نحوه‌ی استفاده‌ی خود از شبکه‌های اجتماعی را تغییر دادند. نزدیک به ۴۰ درصد گفتند آن‌ها در فیس‌بوک با آزار و اذیت و تهدید مواجه شدند، اما باقی شبکه‌ها از جمله اینستاگرام، تیک‌توک، توییتر و اسنپ‌چت هم وضع بهتری ندارند.

تحقیقات نشان می‌دهد اغلب حمله‌ها به دلیل نژاد، جنسیت، هویت جنسی و سیاسی زنان صورت می‌گیرد. بیش از نیمی از گروه تحقیق گفتند که حملات به آن‌ها به دلیل این‌که در گروهی "اقلیت" جا می‌گیرند (از اقلیت مذهبی و نژادی گرفته تا جنسیتی و جنسی) رخ داد. ۵۶ درصد این زنان و دختران خود را عضوی از جامعه‌ی «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» می‌دانند.

آزار و اذیت‌ها طیف وسیعی از رفتار‌ها از تهدید جنسی گرفته تا فحاشی، از تحقیر اندام زنان گرفته تا به افشای هویت و نشانی خانه و ... را شامل می‌شود. یک چهارم این زنان گفتند که بعد این آزارها، در جهان واقعی نیز احساس ناامنی می‌کنند. بعضی از آن‌ها ناچار به مراجعه به پزشک و روان‌درمان‌گر و درخواست کمک حرفه‌ای برای مدارا با احساس ناامنی و وحشت شدند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد آزارگران اغلب نه تنها هیچ مجازاتی نمی‌شوند، بلکه خیلی راحت شناسه‌ی کاربری تازه‌ای راه انداخته و آزار و اذیت زن را ادامه می‌دهند.

در سال ۲۰۱۸، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل متحد در امور خشونت علیه زنان، در نامه‌ی سرگشاده‌ای از تمام دولت‌ها خواسته بود تا سلسله قوانین تازه‌ای را تصویب کنند و از امنیت زنان و دختران در فضای آنلاین محافظت کنند. او در این نامه گفته بود که حق آزادی بیان زنان، حق حریم شخصی و امنیت آن‌ها هر روز در فضای آنلاین نقض شده و با تهدید‌های جدی روبه روست.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تجاوز یک پسر به سیصد دختر دانشجو!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۲۰ ب.ظ

                                                   محاکمه متجاوز به دختران دانشجو

 

یک جوان در طول ده سال توانست به سیصد دختر دانشجو تجاوز کند!

او ابتدا با دختران طرح دوستی می ریخت و سپس آنها را به خانه می کشاند و آبمیوه ای مسموم به آنها می داد و ... 

دخترها از تجاوز و هتک حیثیت شان در رنج و عذابند اما آیا حالی شان می شود که خودشان با پاسخ مثبت به دوستی غیر متعارف و نامعقول با جنس مخالف، زمینه این اتفاق تلخ را فراهم آورده اند؟ آیا دختران و زنانی که این نوع اخبار را خوانده یا می شنوند عبرت گرفته و به توصیه اسلام در ضرورت حفظ حریم در روابط بین زن و مرد ایمان می آورند؟ متأسفانه تجربه ثابت کرده باز هم عده ای از دختران جوان بی اعتنا به این حوادث ناگوار باز هم از دوستی با پسران استقبال کرده و آینده ای شوم برای خود رقم می زنند.

خبر را بخوانید:

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، پرونده این مرد که کیوان‌. الف نام دارد هم‌اکنون در شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران زیر نظر بازپرس روح‌الله رضاپورگتابی، تحت رسیدگی است و تاکنون حدود 30دختر جوان که از سوی وی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند از او شکایت کرده‌اند.

10نفر از این دختران در مواجهه‌ حضوری با متهم او را شناسایی کرده و نزد بازپرس پرونده توضیح داده‌اند که چطور متهم با فریب و ریختن طرح دوستی آنها را به خانه‌اش کشانده و پس از خوراندن نوشیدنی مسموم، به آنها تجاوز کرده است. بقیه شاکیان نیز به‌صورت تلفنی با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. شاکیان این پرونده دختران جوانی اهل تهران و برخی از شهرستان‌ها هستند و حتی برخی از آنها از خارج از کشور با دادسرا تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند.

هر چند کیوان‌. الف در جریان بازجویی‌های اولیه مدعی شده بود که شاکیان با اراده خودشان با او ارتباط برقرار کرده‌اند. اما وقتی مأموران به دستور قاضی رضاپور گتابی محل زندگی متهم را بازرسی کردند فیلم‌های سیاهی به‌دست آوردند که وی از صحنه تجاوز به برخی از قربانیانش ضبط کرده بود. با کشف این فیلم‌ها متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت این بار مدعی شد که به بیماری سادیسم مبتلا است و به‌خاطر تجربه هیجان دست به این اقدامات می‌زد.

این مرد که پس از دستگیری و انتقال به زندان اوین از بیماری سنگ کلیه رنج می‌برد با دستور بازپرس به بیمارستان منتقل شد و پس از عمل جراحی و درمان بیماری‌اش هم‌اکنون در بازداشتگاه پلیس امنیت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. این در حالی است که بازپرس پرونده، قرار است به‌زودی قرار جلب به دادرسی(کیفرخواست) برای او به اتهام افساد فی‌الارض صادر کند و پس از صدور این قرار پرونده وی برای شروع محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده خواهد شد.

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران به همشهری گفت: رئیس پلیس تهران در جلسه ای اعلام کرد که متهم به تجاوز به بیش از 300دختر طی 10سال اعتراف کرده اما تنها حدود 10نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم او را شناسایی کنند. همچنین به گفته یکی دیگر از نمایندگان تهران، پلیس موفق به کشف فیلم‌های سیاه از تجاوز به 46دختر جوان از مخفیگاه متهم شده‌ و رسیدگی به این پرونده و تلاش با هدف تشویق شاکیان برای مراجعه به دادسرا و پلیس و طرح شکایت از متهم ادامه دارد.

شکایت در فضای مجازی

کیوان. الف پس از آن تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت که از اوایل شهریورماه در فضای مجازی توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد. برخی از افرادی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و جرأت نکرده بودند شکایت کنند، حالا در فضای مجازی به بازگویی روایت‌های تلخی از لحظاتی که قربانی تجاوز شدند پرداخته بودند تا شاید از این طریق بتوانند متجاوز را رسوا کنند. بسیاری از این روایات تکان‌دهنده علیه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نام کیوان. الف بود که بازتاب گسترده‌ای داشت. دختری جوان مدعی شده بود که کیوان او را فریب داده و به خانه‌اش کشانده و بعد از تعارف نوشیدنی مسموم به او تجاوز کرده است. بقیه دختران نیز روایات مشابهی علیه این مرد مطرح کردند و این در حالی بود که هیچ دختری از ترس آبرویش از فرد متجاوز شکایت رسمی نکرده بود.

آنطور که قربانیان مطرح کرده بودند، متهم دانشجوی رشته باستان‌شناسی بود که پس از آشنایی با دختران دانشجو در دانشگاه و یا فضای مجازی آنها را به خانه خود دعوت می‌کرد. دختران دانشجو مدعی شدند که وی مشروبات الکلی سرو می‌کرده که آنها پس از نوشیدن از هوش می‌رفتند. وقتی هم به هوش می‌آمدند که کار از کار گذشته و متوجه می‌شدند که به آنها تجاوز شده است. روایت‌های افشاگرانه از این مرد باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه مخصوصا زنان و دختران شد و در ادامه مأموران پلیس امنیت عمومی،با دستور قاضی روح‌الله رضاپورگتابی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت اخلاقی تهران وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند. هر چند قاضی پرونده و پلیس از قربانیان خواستند که بااطمینان از محفوظ ماندن هویت‌شان و همچنین مطرح نشدن هیچ اتهامی علیه خودشان برای شکایت به دادسرا یا پلیس امنیت مراجعه کنند، اما متهم شاکیان بسیار زیادی دارد که آنها هنوز شکایت‌شان را مطرح نکرده‌اند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

محمود رادمهر

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۴ ق.ظ

 

دبیرستان که بود حرف اول را از نظر علمی می زد. در دانشگاه نظامی اصفهان در رشته توپخانه نفر اول دوره خود شد. در امور شناسایی، عملیات و دیگر فعالیت های نظامی به اعتراف همرزمان و فرماندهانش حرف اول را می زد و کم نظیر بود. او را به سپاه تهران دعوت کردند تا به عنوان استادی کارآزموده مشغول به کار شود، نپذیرفت. هر مأموریتی که در هر جای ایران یا سایر جبهه های جهان اسلام پیش می آمد داوطلبانه شرکت می کرد؛ اما کم پیش می آمد که بخواهد حق مأموریتی دریافت کند. در جنگ های سی و سه روزه لبنان در عمق خاک رژیم اشغالگر قدس به شناسایی و عملیات دست زد. سه بار خواستند برای قدردانی از زحمات و خدماتش به او درجه تشویقی بدهند، هیچ وقت نپذیرفت و می گفت: اگر همه نیروهای لشکر را تشویق کردید، من هم مثل بقیه قبول می کنم. بارها خواستند به او مسئولیتی مانند فرماندهی عملیات لشکر را اعطا کنند. هیچ گاه نپذیرفت؛ اما قول می داد که با تمام وجود به مسئولی که انتخاب می شود کمک کند. می گفت: هدف من کار کردن برای خداست، پست و مقام چه ارزشی دارد؟ می گفت: دلم نمی خواهد به دنیا غرّه شوم.

هیچ کس از اقوامش نمی دانست او چه مسئولیتی دارد و چه مأموریت هایی می رود. سپرده بود که اگر کسی پرسید بگویند او بنّاست و به این حرفه مشغول است. او واقعاً بنّایی می کرد و تا فرصتی دست می داد به خانه های مستمندان و فقرا می رفت و عیب و ایرادهای ساختمانی شان را با هنرمندی خاصی و بی هیچ توقعی، برطرف می ساخت.

فرماندهان با اعزام او به سوریه موافق نبودند. می گفتند: چیزی ات بشود مثل تو را کجا پیدا کنیم؟ بغض می کرد و اصرارهایش را بی وقفه ادامه می داد.

پایش شکسته بود. برای این که از اعزام عقب نماند، با این که هنوز شکستگی مچ پایش جوش نخورده بود، گچ آن را خودش باز کرد. در هوای سرد سوریه وقتی می خواست تنهایی به مأموریت برود موتور را به جای ماشین انتخاب می کرد تا هزینه کمتری بر گرده بیت المال تحمیل شود.

فیش حقوقی اش بیشتر از یک و نیم میلیون نرسید. می گفت: به آنهایی که می گویند مدافعین حرم برای دنیا خطر کرده اند و ماهی سی میلیون یا پنجاه میلیون حقوق می گیرند بگویید ما هفتصد میلیون یا اصلاً یک میلیارد حقوق می گیریم. بر آتش دلشان یخ بگذارید.

به همسرش سپرد راضی نیستم بعد از شهادتم بروی این طرف و آن طرف از من تعریف کنی. وصیت کرد اگر قسمت بود و پیکرش بازگشت ببینند جایی از بدنش برای نجات جان بیماری به درد می خورد یا نه، همان را هم به نیازمندی هدیه بدهند.

جز خدا، سهمی از دنیا نمی خواست. وسط آتش و انفجار و خون و دود و خطر می توانست خودش را نجات بدهد. گفت: رایانه ای که در ساختمان جامانده حاوی اطلاعاتی است که اگر دست دشمن بیفتد خیلی ها به خطر می افتند. جان من یک نفر، فدای جان بچه های دیگر. رفت و دیگر باز نگشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

منطبق با عقل روحانی!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۴ ب.ظ

عکس/ برخورد خشن محافظان روحانی با کارگران و خانواده های داغدار معدنکاران یورت

 

به محافظان آقای روحانی پیشنهاد میکنم اگر خدای ناکرده خطری متوجه وی شد طبق توصیه خودش عقلانیت به خرج داده و در مسیر سیلاب قرار نگیرندwink

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به بهانه تشییع شتابزده شهدای خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴ ق.ظ

مدافعان حرمی که درخان طومان کربلایی شدند/ اسامی شهدای مدافعان حرم مازندرانی+تصاویر و مداحی تصویری

 

دردسری به نام پیکر شهید!

چه کنیم از دست شهدا راحت شویم؟

خانطومان را رها می کردید و بر می گشتید عقب، عقل که داشتید! مسیر سیلاب چرا؟! ایستادید و مقاومت کردید که چه بشود؟!

حالا یکهو پیکرهایتان بعد از چهارسال از راه می رسد نظم شهرهایمان را به هم می ریزد و آرامشمان را سلب می کند. چه می کشیم ما از دست شما شهدای بین المللی جبهه اسلام!

نشسته بودیم پشت میز و برای خودمان حال می کردیم. شما دیگر از کجا پیدایتان شد!

خدا بیامرزد پدر این ویروس کرونا را! تشییع بگیریم برایتان که خطرناک است. شمال فقط لب دریاهایش ضد کروناست!

خوب، پس شد تشییع خودرویی.

قرار باشد همین تشییع خودرویی را بگذاریم روزهای شهادتی ائمه که دو تا ثمره بد دارد. یکی اش اینکه نمی شود ساعت اداری را پیچاند و در رفت، یکی دیگر اینکه طولانی تر شدن مدت حضور ابدان شهدا یعنی فرصت بیشتر برای تجلیل بیشتر و فضاسازی شهرها به یاد شهدا که این مسأله هم با تعهدات بین المللی ما سازگار نیست. سال بعد هم که انتخابات است. مردم یاد شهدا بیفتند یادشان می رود که مشکلات کشور فقط با صدقه نگاه کدخدا حل می شود.

پس باز هم خدا پدر ویروس نه چندان منحوس را بیامرزد. تشییع خودرویی را صوری و فرمالیته و گزارش کاری از باب رفع تکلیف برگزار کنید برود پی کارش. یاد شهدا را هم بگذارید برای فضای مجازی. فضای واقعی را که باید مغزهای کوچک زنگ زده ما رقم بزند. منفعت طلبی و خودمحوری و پول پرستی با آرمان های شهدا سازگار نیست.

برای تشییع پیکر شهدا شتاب کنیم و فرصت های فرهنگی را همراه شهدا یکی یکی زیر خاک دفن کنیم. پیکر شهدا، فقط چند تکه گوشت و استخوان نیست؛ پیک مقاومت و مردانگی و شرافت است که شرّ می شود برایمان!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

صلی الله علیک یا علی بن موسی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۱۹ ب.ظ

فیلم دیده نشده از مجروحیت شهید حسن رجایی فر

 

هر وقت دلش می گرفت می گفت: بروم به رفیقم سر بزنم زود بر می گردم. می رفت مشهد، پابوس آقا و بر می گشت.

بعد از چند سال؛ حالا در آستانه شهادت امام هشتم، پیکرش را از خانطومان به شهر می آورند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شورای نگهبان، معصوم نیست

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۱ ق.ظ

243i_photo_2020-10-09_06-03-29.jpg

 

امیدوارم این نامه صحت نداشته باشد

شورای نگهبان در وضعیت امروز کشور بی تقصیر نیست

صلاحیت حسن روحانی با آن سوابق مشکوک امنیتی در حالی برای تصدی ریاست جمهوری تایید شد که بهترین بچه های این مملکت مثل زاهدی، سعیدی کیا، زاکانی، متکی، باقری لنکرانی و ... رد صلاحیت شدند. حالا تایید صلاحیت هاشمی طبا و غرضی بماند.

جالب تر آن که قبل از ریاست جمهوری نیز شورای نگهبان در اقدامی عجیب در حالی که از اغلب اساتید مسلم حوزه علمیه قم برای ورود به مجلس خبرگان امتحان علمی گرفت و حتی شخصیت جا افتاده ای چون آقاتهرانی را بعد از قبولی در امتحان کتبی در امتحان شفاهی مردود شمرد حسن روحانی را بدون شرکت در امتحان بعنوان فقیه متقی!!! مورد تأیید قرار داد.

تایید صلاحیت امثال تاجگردون در انتخابات مجلس هم بماند.

حالا یک نفر این وسط از شورای نگهبان انتقاد میکند حضرات طلبکار هم هستند؟!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جیب بری به جای تسلی!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۳ ب.ظ

 

یکی از تخلفات کارکنان دستگیر شده شهرداری و شورای شهر ساری فروش قبرهای ده دوازده میلیونی به قیمت هفتاد هشتاد میلیون تومان به مردم عزادار و مصیبت زده است که انصافا مصداقی از نامردی و حیوان صفتی است.

این پرونده با شکایت چند تن از شهروندان به دادگستری استان مازندران تشکیل شد که رسیدگی شجاعانه آن جای تقدیر دارد. می ماند جای این گله از نهادهای نظارتی و بازرسی که چرا آن قدر ضعیف و ناکارآمد هستند که هر کس به خودش جرات می دهد اینگونه بی پروا به حقوق مردم دست درازی نموده و به آنها ظلم روا دارد؟ 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نایب الزیاره

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۷ ب.ظ

 

پارسال میگفتن هر زائر به یاد یک شهید به اربعین برود

امسال اما

از شهدا بخواهیم به نیابت از ما ضریح آقا را زیارت کنند

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرماندار بابل استعفا دهد

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶ ق.ظ

مناطقی از شهرستان بابل برای چندمین بار در سالهای اخیر با مشکل کم آبی و قطع آب شرب دست و پنجه نرم می کند. گویا عزیزان مسوول که دیده اند مردم نمی توانند به کربلا بروند کربلا را به بابل آورده اند!

برای اطلاع غیر بابلی هایی که این مطلب را می خوانند یاداور می شوم بابل شهری محروم در حومه استان سیستان و بلوچستان و یا قطعه ای دور افتاده از یک منطقه کویری کشور نیست و در بسیاری از بخش های این شهر با دو سه متر کندن زمین می توان به آب رسید اما دولت بی تدبیر گویا تکمیل تصفیه خانه آب شرب مورد نیاز بابل را نیز به برجام بی فرجام و صدقه نگاه غرب گره زده که همچنان ناتمام باقی مانده است.

به نظر می رسد نماینده عالی دولت بی کفایت در بابل به نیابت از روسای فرتوت و تنبل خود با عذر خواهی از ساحت مردم مظلوم این دیار از صندلی فرمانداری برای همدردی با شهروندان و در اعتراض به ضعف مفرط عملکرد دولت در خدمت رسانی به مردم دل کنده و استعفای شرافتمندانه خود را به پیشگاه ملت تقدیم نماید. 

بی شک این اقدام غیرتمندانه او در حافظه تاریخی این دیار باقی مانده و نیز صدای اعتراض مردم را بیشتر به دروازه گوش مسوولان خواهد رساند. هر چند که حر بودن شهامتی عاشورایی طلب می کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بر این آتش هیزم نریزید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۲ ب.ظ

                                                   بیانیه نمایندگان ولی‌فقیه در حمایت از جمهوری آذربایجان

 

چهار نماینده ولی فقیه در استان های شمال غربی در حالی از جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان تمام قد دفاع نموده و کشته شدگانشان را شهید قلمداد کردند که موضع رسمی و منطقی جمهوری اسلامی با توجه به تحرکات مشکوک اسرائیل و ترکیه، ضمن احترام به حق آذربایجان در حاکمیت بر منطقه قره باغ، تشویق دو طرف به گفتگو و اتمام سریع تنش های نظامی و پرهیز از جنگ و خونریزی است.

برای نمایندگان ولی فقیه باید این پرسش به وجود بیاید که چرا گروه های تروریستی که خون بسیاری از مردم سوریه و نیز رزمندگان ایرانی به گردن آنهاست به رغم همجواری با غاصبان قدس شریف به جای جنگ با اسرائیل به نبرد با ارمنستان در همسایگی جمهوری اسلامی تمایل پیدا کرده اند؟

حاکمیت قره باغ را حق کشور آذربایجان می دانیم اما با توجه به روابط نزدیک این کشور با رژیم صهیونیستی که گاه موجب ناامنی در بعضی مناطق مرزی کشورمان شده است و تحرکات مشکوک گروه های تکفیری و نیز احترام به حق حیات انسانها، جنگ را راه حل مناسبی برای حل و فصل مناقشات سیاسی نمی دانیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کج دار و مریز!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۳۵ ب.ظ

کشف حجاب

 

روز گذشته برای کاری در تهران بودم؛ حوالی تهرانپارس. کشف حجاب معدودی از خانم ها یک امر عادی بود و این که گفته می شود نیروی انتظامی عزم جدی در برخورد با این ناهنجاری دارد به نظرم حرف مفت است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بحران مدیریت و فتنه های دولت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۴۳ ق.ظ

شنیده شده ظرف دو سه روز پس از تحصن جمعی از کادر درمانی یکی از شهرهای شمالی، بخش قابل توجهی از مطالبات آنها پرداخت گردید.

اتفاق مذکور حامل این پیام برای همه صنوف و اقشار جامعه است که می توانیم حقتان را بدهیم اما صبر میکنیم تا کارد به استخوانتان رسیده و به اعتراض خیابانی روی بیاورید.

امیدوارم بعضی مسوولین گل به خودی امنیتی درک درستی از عمق این فاجعه مشکوک مدیریتی داشته باشند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا