اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

محمود راد مهر

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۴ ب.ظ

شب آخری که آمد برای خداحافظی و اعزام به سوریه، دوربین را روشن کردم تا تصویر و صدایی را از او به یادگار ثبت کنم.

معمولاً به این جور کارها روی خوش نشان نمی داد؛ اما این بار با لبخندی نجیبانه، گفت و گویی کوتاه را از خود به یادگار گذاشت. جواب هایش سر بالا بود! مثلاً وقتی می پرسیدم: کجا می روی؟ ساده و مختصر جواب می داد: ملک خدا

می پرسیدم: این ملک خدا کجاست؟ می گفت: هر جا خدا بخواهد. پرسیدم: با چه کسانی می روی؟ جواب داد: با بچه هایی مثل خودم...

بالاخره کوتاه آمد و قبول کرد که پشت دوربین بگوید کجا می رود: سوریه.

این را که گفت انگار احساس کرد حرفش را ناقص بیان کرده است و باید چیزی بگوید که افق نگاه آرمانی او و همرزمان از جان گذشته اش را برای نسل های آینده جبهه جهانی اسلام ترسیم کند. می خواست پشت پرده همه خباثت هایی که در جهان اسلام به نفع صهیونیسم خون آشام، فتنه و نفاق را دامن می زند، افشا کند. یک آن سرش را برد عقب و دوباره آورد جلو و خندید. ادامه داد: ان شاءالله از آن جا می رویم یمن و بعد می رویم عربستان و حرم خدا را آزاد می کنیم.

گفتم: بروید مادرجان! ان شاءالله خدا پشت و پناه شما باشد.

مدافع حرم، مدافع حریم اندیشه اسلام و قلمرو ایمان و مبارزه با ظلم و تباهی است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اعتراض به اداره منابع طبیعی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۰۶:۱۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه سه روز پیش در روستای انجلیسی گذشت از دو منظر قابل بررسی است:
الف. مردم منطقه مدعی هستند بر اساس اسناد موجود مجوز تصرف در زمینهای اطراف کارخانه انجلیسی را از نهادهای قانونی داشته اند. منابع طبیعی و دادگستری نظر دیگری دارند. از این زاویه بررسی حقوقی و تخصصی موضوع مرتبط با کارشناسان امر است که منتظر بیان ادله دقیق آنها خواهیم ماند.
ب. فرض را بر این میگذاریم که بازپس گیری زمینهای مذکور دارای وجاهت قانونی است اما نکاتی در اذهان طرح شده که نیاز به تبیین و پاسخگویی است:
یک. حضور این همه نیروی امنیتی (نزدیک به دویست نفر) در منطقه ای که تنها ۲۷ خانوار در آن ساکن هستند چه ضرورتی داشت؟ ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی با چه هدفی صورت گرفت؟
دو. چرا باید وجاهت مردمی و انقلابی بسیج که اتفاقا دارای پسوند مستضعفین است صرف مواجهه با لایه هایی از طبقات مستضعف جامعه شود؟ به تبعات فرهنگی این اقدام توجه کرده اید؟ تا آنجا که مشخص است وظیفه اولیه تامین نظم عمومی بر عهده نیروی انتظامی است و بسیج تنها در فرض ضرورت وارد این معرکه میشود.
سه. قطع درختان اتفاقی دردآور و تاسف بار بود. اگر دارید زمین را پس میگیرید آنهم به دلیل صیانت از منابع طبیعی چرا با قطع درختان اقدام به تضییع منابع طبیعی نمودید؟!
چهار. چه در انجلیسی و چه در بعضی نقاط دیگر دستگاههای دولتی از سالها قبل اقدام به ارائه خدماتی چون برق و ... به ساکنین نموده اند که طبعا قرینه ای برای موجه بودن حضور اهالی محسوب میشد. خسارت وارده به مردم را چه مرجعی باید جبران نماید؟
پنج. بی تعارف باید اذعان داشت که انتشار مکرر تصاویری از ساخت و سازهای اعیانی در دل کوه و جنگل و ... باعث بدبینی و بی اعتمادی مردم نسبت به صداقت مسئولان در صیانت از منابع طبیعی گردیده و در افواه عموم اینطور تلقی میشود که قانون صرفا برای اجرا در حیطه ضعفاست.
شش. سوءتدبیر در واقعه اسفناک سال گذشته جنگل تورسو( که در روز ولادت امام عدالت و در سرمای زمستان اقدام به تخریب کلبه ها و سرپناه مردم گردید) و موارد مشابه دیگر که بازی با حیثیت نظام اسلامی محسوب میشد ظن به دوستی نافرجام خرس خاله ها را تقویت مینماید.
هفت. اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به بهانه هجرت آفتاب

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶ ق.ظ

این حرفها توی دلم مانده بود صبح گذاشتم داخل اینستا. نمی نوشتم انگار خفه می شدم

 

3448c00d-177f-4bdd-8d76-63cd2669dad7_624k.jpg

49d5f3f7-fe35-4502-ab80-114d8b0653b9_ld0t.jpg

 

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا