اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۴۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

تشکر از امام جمعه بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵ ب.ظ

بر خودم لازم می دانم از موضع انقلابی امروز امام جمعه بابل در خصوص برگزاری کنسرت تشکر کنم.

متأسفانه از صدا و سیما تا ارشاد و شهرداری و ... دیگر مجموعه های فرهنگی مدت هاست که درصدد تبدیل موسیقی به عنوان نیاز و خواسته اصلی مردم هستند و این مسأله البته در راستای ایجاد غفلت و سرخوشی کاذب نسبت به حقایق عالم خلقت و زدودن اصالت های فطری است.

هنر تا زمانی ارزش تلقی می شود که بیدار کننده و رشد دهنده بشر باشد.

حقیقت امر آن است که اصرار بیش از حد بر گسترش موسیقی در قالب برگزاری کنسرت و آلوده نمودن جامعه به فضاهای هیجانی و مختلط و محرّک و وسعت بخشیدن به دامنه گناه و هرزگی، یک ترفند سیاسی و مخدر در جهت حقیقت زدایی و ایجاد حاشیه امن برای سیاست بازانی است که بقای ثروت و قدرت و استمرار چپاولگری و زیاده خواهی خود را در تباهی و غفلت مردم می دانند.

هیچ کس با موسیقی مخالف نیست؛ اما قرار دادن موسیقی به عنوان مطالبه و نیاز نخست جامعه، دروغی فاحش به منظور فراموشی اولویت های واقعی زندگی مردم است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دادستان بابل یاد بگیرد

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۲۷ ب.ظ

معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد بازداشت شدند

واقع امر آن است که دادستان ها اگر بخواهند، می توانند در بسیاری از امور دخالت کرده و در مقابل کژی ها قد علم کنند.
اتفاق خلاف شرعی که در یکی از مجتمع های تجاری شهر مشهد رخ داد و منجر به دخالت دادستان و برخورد با دو تن از مسئولان فرهنگی این شهر گردید، جالب و درس آموز است. فضای هیجانی و مختلط و موزیکالی که در یک مراسم جشن رقم خورد، رقص تعدادی از جوان های دختر و پسر را به دنبال داشت که حساسیت دادستان این شهر را برانگیخت.
به همان میزان که رقص مختلط زن و مرد حرام شرعی و مستلزم برخورد مسئولان است، تشویق بانوان به دوچرخه سواری علنی در سطح معابر که از سوی شهرداری بابل و هیأت دوچرخه سواری صورت می گیرد نیز بنا بر نص صریح فتوای مقام معظم رهبری و همه مراجع، دارای حرمت شرعی است.
دعوت از بانوان برای حضور در استادیوم ورزشی و تماشای مسابقات بسکتبال مردان نیز همین طور.
دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند و باید به گزارش استانداری درباره تخلفات اداری در زمان شهرداری سابق و نیز زمزمه هایی که در مورد تخلفات مالی شهرداری فعلی شنیده می شود ورود پیدا کرده و ضمن استیفای حقوق جامعه، اعتماد مردم به نظام اسلامی را تقویت نماید.
سطح دغدغه مسئولان در نظام اسلامی باید به گونه ای باشد که دفاع از حق دین و مردم را اولویت اصلی کار خود بدانند.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

خدا را شکر دولت منحرف نیست!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۲۳ ب.ظ

انرژی هسته ای را دادیم رفت مفت چنگ آمریکا و اروپا در ازای دستاوردی تقریباً هیچ، تحریم ها هم هر روز سر جای خود ابقا می شود، دلار به عرش اعلی پرواز می کند، دیپلماسی لبخند، جز سرافکندگی در مقابل ملت های مستضعفی که به ایران اسلامی چشم دوخته بودند حاصلی برایمان نداشته است. پچ پچ ها درباره مذاکرات موشکی و کاهش توان دفاعی کشور دیگر از حالت درگوشی خارج شده است.

از کمیته مذاکرات محرمانه هسته ای تا سازمان محیط زیست و ... به حیاط خلوت جاسوس ها تبدیل شده است.

فرهنگ جهاد و شهادت به مرور از کتاب های درسی حذف می شود و جای خود را به آموزش روابط جنسی می دهد قربة الی الغرب!

رسانه های انقلاب و نیروهای مستقل حزب الله هر روز بیشتر از دیروز مورد تحقیر و تحدید و تهدید دولتی ها قرار می گیرند.

رئیس جمهور با ادبیاتی گزنده به عالی ترین مقام سیاسی و مذهبی کشور طعنه و کنایه می زند، سپاه و دیگر نهادهای ارزشی را مورد هجو و تخریب قرار می دهد، از رفتار و گفتار ائمه، تفسیری واژگون و تحریف شده ارائه می کند.

آمار اختلاس ها و زد و بندهای چپاولگرانه سیاسیون وابسته به دولت سر به فلک کشیده است.

اقتصاد مملکت اوضاع خوبی ندارد و هر روز خبر ورشکستگی یکی از کارخانه ها و معادن و ... از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد. آمار بیکاری رو به فزونی است. بازار دچار رکود شده است.

وزرا و مسئولان عالی دولت، فرهنگ رفاه طلبی، اشرافی گری و زراندوزی را یک ارزش تلقی کرده و خلق و خوی شان میانه ای با شعائر انقلاب ندارد.

جبهه فرهنگی مومن انقلاب در اوج غربت قرار گرفته و امکانات مادی و معنوی دولت در خدمت جناح فرهنگی غیر مومن و غربگرا به کار گرفته می شود.

رسانه های وابسته به دولت فرصتی دست بدهد احکام اسلام و اصول انقلاب را مورد تردید و تمسخر قرار می دهند.

عمران و آبادی و طرح های بزرگ خدماتی سال هاست که به حالت تعلیق درآمده و بخش قابل توجهی از وزارتخانه ها در عرصه خدمت رسانی، حرفی برای گفتن ندارند. دیگر خیلی ها به این باور رسیده اند که انگار عده ای از سر وابستگی یا وادادگی مأموریت دارند ملت را به مرز ناامیدی و طغیان سوق بدهند.

همه این حرف ها درست؛ اما باز هم باید خدا را شکر کرد که لااقل دولت، منحرف نیست!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مدعیان حقوق بشر بخوانند!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۵۴ ب.ظ

کسی که خدا را قبول دارد و به وحدانیت و تدبیر و تقدیر او ایمان آورده است اگر نعمتی را در اختیار برادر مومنش دید، یقین دارد که مصلحت الهی بر این امر قرار گرفته و در دل خود نه تنها احساس ناراحتی نمی کند، بلکه خداوند را بر آن چه که بر خود و دیگران مقدر دانسته سپاس می گذارد. این گونه است که حسد را مترادف با نفی ایمان به وحدانیت خدا و همطراز با شرک دانسته اند.

کسی که خدا را قبول دارد و به وحدانیت و تدبیر و تقدیر او ایمان آورده است، نیک می داند که مراعات حقوق مادی و معنوی دیگران و حفظ حریم افراد، به معنای اطاعت از خدا و حفظ حریم حق تعالی است. بی اعتنایی به حق الناس، گناهی سخت و بزرگ است که هرگز از انسان مومن حقیقی، سر نخواهد زد. از این رو کسی که حقوق دیگران را پایمال می کند در واقع در تبعیت و اعتقاد به خدا سستی ورزیده و از این که او را قدرت مطلق و ناظر اعمال خویش بداند، غفلت نموده است.

حسد، البته یکی از ریشه های اصلی تجاوزگری به حقوق دیگران است و حتی اگر به مرحله عمل یعنی بغی و تجاوز نرسد نیز امری نکوهیده محسوب می گردد. دوست و دشمن، به خصوص دلدادگان به غرب، این آموزه اسلام را بیاموزند که صدها سال پیش از ظهور همه داعیه داران حقوق بشر، مردم را از تجاوز به حقوق دیگران حتی در مرحله ذهن و قلب، نهی نموده و آن را معادل شرک به خدا تلقی نموده است:

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: یَقُولُ إِبْلِیسُ لِجُنُودِهِ أَلْقُوا بَیْنَهُمُ الْحَسَدَ وَ الْبَغْیَ فَإِنَّهُمَا یَعْدِلَانِ عِنْدَ اللَّهِ الشِّرْکَ


شیطان به سپاهیانش مى گوید: میان مردم حسد و تجاوزگرى بیاندازید چون این دو، نزد خدا برابر با شرک است.

کافى (ط-الاسلامیه) ج2، ص327، ح2

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یادداشت مقام معظم رهبری درباره مناجات شعبانیه

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم 
دعا، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم»1. 

بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 

مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 

مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است. 
خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. 
آمین. 

69/10/1 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
1. قُلْ مَا یَعْبَؤُاْ بِکُمْ رَبِّی لَوْلا دُعَآؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزَاماً. بگو: اگر دعای شما نباشد، پروردگار من برای شما وزن و ارزشی قائل نیست (زیرا سابقه‏ی خوبی ندارید). شما حقّ را تکذیب کرده‏اید و به زودی کیفر تکذیبتان دامن شما را خواهد گرفت. سوره مبارکه فرقان آیه 77 
  • سیدحمید مشتاقی نیا

فقط دو روز دیگر فرصت باقی است!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ب.ظ

روزهای آخر اسفند را که خوب به یاد دارید. وقتی تنها یکی دو روز مانده است به پایان سال، همه انگار در حال دویدن هستند. انگار احساس می کنیم فرصتی دارد از دست می رود و آنها جامانده اند!

آآاااییی جامانده های ماه رجب! میهمان های سفره الهی!

فقط دو روز دیگر فرصت داریم از نهر شیرین و بهشتی رجب، جرعه ای نوشیده و تشنه کام نمانیم.

دو روز هم برای خودش دو روز است. همه ائمه و رسول الله یک روز روزه ماه رجب را هم نعمت و ره توشه ای ارزشمند برای سفر آخرتمان دانسته اند.

آنهایی که مثل من از درک فیض این ماه پر برکت جامانده اند دو روز فرصت دارند تا دست خالی نمانند. یادمان نرود که طرف معامله ما، اهل کرامت و سخا و رحمت است.

قدر همین دو روز باقی مانده را لااقل بدانیم. 

شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در باب اعمال ماه رجب، روایتی را بیان می کند که مطالعه آن برای این روزهای ما مفید است:

ابن بابویه از سالم روایت کرده است که گفت: در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(علیه السلام)رسیدم. وقتی نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‏ اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود که آنقدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر از خدا کسى نمى‏ داند. به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و گرامی داشتن روزه دار را در این ماه بر خود واجب گردانیده است.


پس گفتم یابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏ داران آن نائل مى‏ گردم؟ فرمود: اى سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر کس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر کس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند. و بدان که براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده که اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ .


  • سیدحمید مشتاقی نیا

شما خودتان زلزله اید!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۲۵ ب.ظ

یک لشکر آدم را جمع می کنید، یک هفته خرج ایاب و ذهاب و خورد و خوراکشان را می دهید که از این ور کشور بروند آن طرف، میان مردم زلزله زده کرمانشاه و بعد از چهار پنج ماه که از وقوع زلزله گذشته، خدمتی به آنها کرده باشند.

اجرتان محفوظ اما؛

معلوم نیست که در این یک هفته بشود کار خاصی انجام داد یا نه ولی به یقین با هزینه ای که قرار است برای این تعداد آدم انجام بدهید می شود گره از کار بعضی از زلزله زده ها باز کنید. استان کرمانشاه از وجود نیروهای جهادگر مومن و انقلابی خالی نیست. مسأله همان پول است که باید سرجای خودش هزینه بشود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خدا را این گونه باید جست!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ب.ظ

وقتی توصیه می شود که همیشه باید به ذکر خدا مشغول باشیم، شاید گمان کنیم که لابد باید تسبیحی به دست گرفته و هر آن نام خدا را ببریم.

البته ذکر نام و یاد خدا هم مورد تأکید بوده و مومنین در این خصوص نیز توصیه به تسبیح نام خداوند شده اند؛ اما نباید گمان کرد که ذکر خدا را گفتن و ذاکر بودن، منحصر به چرخش زبان و تکرار لقلقه آلود کلمات است.

چه بسیار افرادی که خدا را جز در سطح زبان و محصور در قالب واژه ها نمی خوانند و رفتارشان بویی از خدایی بودن را ندارد. آیا به چنین افرادی می توان گفت که ذاکر یاد خداوند هستند و در صف مومنان حقیقی جای دارند؟

گاهی هم این گونه تصور می شود که به یاد خدا بودن، مستلزم ترک دنیا و فعالیت های اجتماعی است و اگر قرار است هر آن یاد خدا باشیم پس باید از همه کارهای دنیایی اجتناب ورزیده و در کنجی خلوت، تسبیح به دست بگیریم!

مولای متقیان امام علی علیه السلام در خطبه 222 نهج البلاغه، صفات یادآوران خدا و اهل ذکر را چنین بر می شمارد:

"همانا مردمی هستند که ذکر خدا را به جای دنیا بر می گزینند، که هیچ تجارتی یا خرید و فروشی، آنها را از یاد خدا باز نمی دارد." 

بنابر این فرمایش مولای متقیان، داد و ستد و اشتغال و فعالیت های اجتماعی، منافاتی با به یاد خدا بودن ندارد؛ بلکه مهم این است که این نوع اشتغالات موجب غفلت از خدا نگردیده و شیرینی آن باعث نشود که انسان خدا را به فراموشی بسپارد. واضح ترین مثال برای تبیین این گفتار امیرالمومنین علیه السلام، جمله معروف شهید رجایی است که "به نماز نگویید کار دارم، به کار بگویید که نماز دارم."

امام علی علیه السلام در ادامه عبارت فوق، اوصاف اهل ذکر را چنین بیان می نماید:

"با یاد خدا روزگار می گذرانند و غافلان را با هشدارهای خود، از کیفرهای الهی می ترسانند. به عدالت فرمان می دهند و خود عدالت گسترند. از بدی ها نهی می کنند و خود از آنها پرهیز دارند."

چنان که در این عبارت مشهود است، کسی که همواره به یاد خداست، نسبت به اطرافیان خود بی تفاوت نبوده و آنها را نیز با گفتار و کردار خود به یاد خدا و تقوای الهی می اندازد. نکته مهم تر این که ذاکر حقیقی خدا اهل عمل است نه آن که فقط تسبیح و چرخاندن کلمات را ذکر خدا بداند. مومن حقیقی به آن چه که بر زبان می آورد اعتقاد داشته و عمل می کند و رفتار اوست که نشان می دهد به یاد خدا است نه صرف گفتار او.

 به یاد خدا بودن، مستلزم نفی یاد و علقه به غیر خداست. اگر می خواهیم بدانیم فرمانروای واقعی دل ما خداست یا غیر او، نباید تنها به تکرار نام او اکتفا کرده بلکه باید ببینیم موقع عمل و تصمیم گیری در امور مختلف زندگی، حکم و سلیقه خدا را ملاک قرار می دهیم یا از غیر او اطاعت می ورزیم؟ آن وقت است که عیار صداقت ما در ذکر نام خداوند لااقل برای خودمان مشخص می شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بهارنارنج از شعار تا واقعیت!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ق.ظ

شیراز از کلان‌شهرهایی است که در آن درختان نارنج زیادی وجود دارد و بهارنارنج آن از شهرت زیادی در کشور برخوردار است.

 730 هکتار باغ نارنج تجاری و 700 هکتار درخت نارنج  در فضای سبز شیراز وجود دارد که سبب شده استان فارس با برداشت 12 تن گل بهار در سال از نظر تولید و سطح زیر کشت نارنج، رتبه برتر را در کشور داشته باشد. بر اساس آمارهای رسمی هر سال حداقل هشت تن از محصول بهارنارنج استان فارس به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می شود.

آن وقت بعضی از شهرهای مازندران که قادر به فروش چند شیشه مربای بهارنارنج به میهمانان و مسافران هم نیستند هر ساله بر سر تصاحب این نام دعوا دارند و تا کنون میلیاردها تومان از درآمدهایی که باید خرج رفاه و ارائه خدمات عمومی شهروندان می گردید را به بهانه رقابت بر سر مصادره عنوان بهارنارنج به هدر می دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دانش و قیام!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

اولین عبارت کلام خدا که به گوش جان پیامبر(ص) نشست، امر به خواندن بود و سخن از علم و دانش و قلم در ذیل باور به خدای بی همتا: "اقرأ باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقرأ و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علم الانسان مالم یعلم"

همه ماجرا اما این گونه نیست. اسلام مکتبی مبتنی بر فرهنگ و دانش است ولی متوقف در علم و فرهنگ نیست. علم و دانش و خواندن و نوشتن به خودی خود ارزش و هدف نبوده و مسئولیت آور است.

پیامبر که به خانه رسید و به بستر رفت و روی خود را پوشاند، کلام دیگری به او وحی شد که مکمل پیام اول بود و نشان داد دین خدا صرفاً جنبه فردی و درونی ندارد: "یا ایها المدثر، قم فأنذر"

عالم حقیقی، ورای کتاب و دفتر و اندیشه و قلم، اهل قیام است و نمی تواند در برابر جهل جامعه و جور ظالم سکوت کرده و گوشه انزوا را برگزیند. اقرأ باسم ربک، منهای قم فأنذر، ناقص و ابتر می ماند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جنایت و مکافات!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۲۶ ب.ظ

ساعتی پس از طلوع آفتاب صبح پنج شنبه، خبر قتل دو جوان ۲۵ و ۳۵ ساله در یکی از روستاهای بابل در همه کانال ها و گروه های مجازی این شهر منتشر گردید.

حتی اگر اعضای کانال های تلگرامی بابل را منحصر به مردم این شهرستان بدانیم کمتر گروه بابلی را می توان سراغ گرفت که از دیگر شهرهای استان و کشور در آن حضور نداشته باشند.

کمتر از بیست و چهار ساعت بعد از وقوع این جنایت، نیروی انتظامی موفق به دستگیری عوامل دخیل در قتل دو جوان شد که انتظار می رود خبر آن با همان شدت و حدتی که شاهد انتشار خبر تلخ جنایت بودیم، در گروه های مجازی بازتاب داشته باشد.

فراموش نکنیم که احساس ناامنی، بدتر و خسارت بارتر از خود ناامنی است و بار روانی آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد؛ چونان که وقتی از امام حسن مجتبی علیه السلام درباره فقر سوال کردند پاسخ داد:بدترین نوع فقر، احساس فقر است.

از آن جا که به طور معمول صاحبان تریبون عادت به تشکر در ازای موفقیت ها ندارند بر خود لازم می دانم از سرعت عمل نیروی انتظامی شهرستان بابل در پیگیری پرونده این قتل دلخراش و دستگیری عاملان جنایت تقدیر نموده و البته به مسولان دادگستری یاداور شوم که سرعت عمل و قاطعیت در محاکمه مجرمان، تصویری خوب، سازنده و امیدوارکننده از صلابت و عدالت نظام جمهوری اسلامی در اذهان عموم به جا خواهد گذاشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یاللعجب!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶ ق.ظ

یکی نیست خدمت این بزرگوار بگه: حاج آقا! شما که دامادت رئیس قوه قضاست، برادر دامادت رئیس مجلسه و اتفاقاً رابطه خوبی هم با دفتر شما داره، رییس دولت هم که همواره مورد حمایت شما بوده؛ بعد می فرمایید حکومت چون روز شهادت امام هفتم علیه السلام رو تعطیل نکرده، پس گمراهه؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اعلام حمایت جمعی ازمردم شهرستان بابل از مواضع انقلابی آیت الله توکل

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که شبیخون فرهنگی دشمن از در و دیوار، به ساحت باورهای دینی و ملی مردم این مرزو بوم هجوم آورده ودر قالب "نفوذ فرهنگی"، در صدد رخنه در پیکره ایمانی ملت مسلمان کشورمان است.

کیست که نداند "اندلس" سازی از ایران اسلامی، هدف غایی این حمله ناجوانمردانه فرهنگی است؟

نفوذ دشمن در اندیشه فرهنگی بعضی از مسئولان را باید در میزان پایبندی آنان به آموزه ها و احکام دین جستجو کرد. عده ای گمان می کنند که چند قدم عقب نشینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب می تواند چند صباحی خطر اصلی دگرگونی در باورهای اعتقادی را به تأخیر بیندازد. غافل از آن که هیچ فرهنگی به طور ناگهانی دچار تحول و تغییر نشد بلکه به شیوه ای نرم و نامحسوس تار و پود آن زیر و رو گردید.

در این راستا باید تأکید داشت که هر عنصر فرهنگی که به ابزاری برای دگرگونی باورهای اعتقادی جامعه در جهت اهداف ضد دینی دشمن تبدیل شود، در خدمت به ناتوی فرهنگی اجانب محسوب خواهد شد.

موضع قاطع مجتهد انقلابی و عالیقدر، حضرت آیت الله توکل، نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در خصوص مخالفت با کنسرت های مختلط و مروّج لاابالی گری و اشاعه دهنده منکر، در دوره ای که بعضی ها گمان می کنند سکوت در مقابل زیاده خواهی های دشمن، نوعی تسامح و جاذبه برای خود – به نام دین – است، حرف دل همه دلسوزان انقلاب و اسلام عزیز است که تا کنون برای تحقق احکام شرع از هیچ گونه جانفشانی دریغ نورزیده اند.

آن گونه که حضرت امام رحمةالله علیه فرمود: "ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم"؛ باید تأکید نمود که مخالفت با کنسرت های مبتذل، نه به معنای مخالفت با موسیقی که به منظور پاکسازی ساحت هنر از هرگونه خودباختگی و گرایش به انحطاط و نیز دستیابی به هنر فاخر و زلال و فطری است که واسطه ای برای رشد فکری و غنای فرهنگی جامعه محسوب می شود.

فراموش نکنیم که "تغافل نسبت به حق" و "بی اعتنایی به واقعیت ها"، انگیزه پنهان دشمن برای به خدمت در آوردن هنر در جهت استثمار فکری جوامع بشری است. وقتی می توان نعمت خدادادی هنر و اندیشه را در راه کمال و سعادت و بیداری بشریت به کار بست اصرار بر گرایش به ابتذال و انحطاط و غریزه گرایی در لوای هنر، چه هدفی را دنبال می کند؟

امت حزب الله و شهیدپرور دارالمومنین بابل ضمن قدردانی مجدد از آگاهی بخشی و تلنگر دینی و انقلابی استاد برجسته و فرهیخته حوزه علمیه قم حضرت آیت الله توکل، از مدیران و سیاست گذاران عرصه فرهنگ و هنر انتظار دارند با نگاه به قله های رفیع انسانی از انفعال در برابر هیاهوی تبلیغی جبهه غفلت و وادادگی، اجتناب ورزیده و حرکت مستمر به سمت هنر متعهد و متعالی را در چشم انداز رسالت خود ترسیم نموده و پیراستگی عرصه فرهنگ از غبار لودگی و آلودگی را همواره خدمتی سازنده و ماندگار بدانند.

والسلام علی عبادالله الصالحین

جمعی از بسیجیان و امت حزب الله شهرستان بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نسل حدید!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴ ق.ظ

ساعاتی مانده است به شب پنج شنبه 25 رجب، سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام که یادگارش در قم، محور صدور معارف اهل بیت به سراسر گیتی است.

درست در همین لحظات، آمریکا و اسرائیل و آل سعود خبیث به بهانه حمله احتمالی به خاک کشور سوریه، مشغول خط و نشان کشیدن برای جمهوری اسلامی هستند.

یادآوری این حدیث شریف از امام موسی کاظم علیه السلام به چنین مناسبتی، خالی از لطف نیست:

رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ یَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ، یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الحَدیدِ
مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی چون پاره‌های آهن [استوار]، پیرامون او گرد می‌آیند.

بحارالأنوار، ج 57، ص 216

آمریکا و متحدان سرسپرده اش بدانند: ما وارث خون سربداران هستیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حزب اللهی ها عبرت بگیرند

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۲۴ ب.ظ

چندمین بار است که این اتفاق تلخ و ناجوانمردانه از سوی مسئولان برای یکی از بر و بچه های حزب اللهی رقم می خورد.

وقتی کسی ضعفی را در مجموعه ای اداری می بیند طبعاً وظیفه دارد برای اصلاح آن قدم برداشته و مسئول مافوق و یا نهادی نظارتی را از موضوع مطلع کند.

وظیفه مسئول مافوق یا نهاد نظارتی ذی ربط این است که میزان صحت و سقم گزارش دریافتی را بررسی نموده و در صورت انطباق با واقعیت نسبت به اصلاح آن رویه غلط اقدام نماید.

متأسفانه برای چندمین بار است که دیده می شود مقام مافوق و یا مسئول نهاد نظارتی، نامه، گزارش و یا شکایت محرمانه دریافتی را ارجاع می دهد به همان مجموعه ای که درباره اش گزارش دریافت کرده و مجموعه مذکور نیز ضمن رد محتوای نامه، بلافاصله اقدام به پرونده سازی و شکایت از فردی می کند که با هدف تقویت سلامت نظام اداری، اقدام به ارائه گزارش نموده است!

این رفتار زشت و ناپسند چند نتیجه تلخ اما بدیهی را به دنبال خواهد داشت:

ایجاد بدبینی و سرخوردگی نسبت به نظام اسلامی

بی رغبتی نسبت به اصلاح امور جامعه و تقویت مفاسد و معضلات اداری

گرایش به افشاگری عمومی و تخریب رسانه ای به جای ارائه گزارش محرمانه

خداوند مسئولان خواب آلود و میز پرستی که جایگاه متزلزل خود را مساوی با اعتبار نظام دانسته و برای حفظ موجودیت خود و همدستانشان، نیروهای دلسوز انقلاب و اسلام را ذبح می کنند و خواسته یا ناخواسته به ریشه نظام سرافراز اسلامی تیشه می زنند، از خواب غفلت بیدار کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

راز فاصله ما با حال و هوای دهه شصت!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۲۷ ب.ظ

رهبر معظم انقلاب امروز (بیستم فروردین 97) با جمعی از مسئولان نظام دیدار داشتند و با یادآوری روحیه انقلابی و خدمتگزارانه حاکم بر مدیران کشور در دهه 60، خطاب به مسئولان خاطرنشان کردند: "آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به‌یاد دارید؟ اشکال کار این است که گاهی آن ارزشها فراموش می‌شود."

همه کسانی که سال های سرشار از معنویت دهه شصت را به خاطر دارند خوب می دانند که درآن دوران طلایی که روح ایثار و سلحشوری در همه مردم و البته مسئولان به چشم می آمد، تقوا، معیار و ملاکی مهم برای انجام مسئولیت های اجتماعی و خدماتی و سیاسی در سطح جامعه بود.

الان شاید گاهی احساس بشود که بعضی از ما مردم و البته مسئولان به دلیل گرایش افراطی به مادیات و محور دانستن این دنیای فانی از تقوای الهی فاصله گفته اند. امروز مقام معظم رهبری ریشه بروز این معضل را نیز بیان فرموده و راه حل آن را ارائه دادند:

«تقوا» و «اجتناب از گناه، خیانت و دنیاطلبی» که عامل ایستادگی، و برای مسئولان از اوجب واجبات است، در گرو تقویت ارتباط با خداست".

خدا را گم نکنیم!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دوستان هیاتی بابل بخوانند

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ب.ظ

برادران عزیز

حاج رضا دادپور و عباس آقای طهماسبپور

در مورد واقعه اخیر مسجد قهاریه به اندازه کافی شاهد انتشار نظرات موافق و مخالف بوده ایم.

این تقاضا را باید بزرگان شهر مطرح می کردند که یا دخالت نکرده و یا در مواردی بر طبل اختلافات نیز کوبیدند.

عاجزانه از شما خواهش می کنیم دعوای درون خانوادگی انقلاب را بیش از این مقابل نگاه مضحکه آلود بدخواهان به نمایش نگذاشته و با تبعیت از خرد و استطعانت از نعمت صبر در فضایی غیر علنی به نقد و بررسی این رخداد بپردازید.

هیچ عقل سلیمی بی شک استمرار این نزاع در شبکه های مجازی را به صلاح جبهه انقلاب اسلامی نمی داند.

این دعای همیشگی محافل اهل بیت را دوباره تکرار کنیم که خدایا ما را دشمن شاد نگردان.

والعاقبه للمتقین

جمعی از بسیجیان دارالمومنین بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پرواز دلار به عرش اعلی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ب.ظ

کاش به جای سیمان، قلب رآکتور هسته ای اراک را با دلار پر می کردیم که امروز لااقل در قبال آن چه که دادیم، دستاوردمان در حد هیچ نبود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

عقد شهادت

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ق.ظ

خانم اقدس ملاحسینی، اهل عباس آباد تنکابن است.

اوایل جنگ، دانشجویی به خواستگاری اش آمد. بله را گرفت و جشن عقد را به بازگشتش از سفر جبهه موکول کرد؛ اما پیکرش را به شهر آوردند. زن، صبوری کرد.

رجب جورسرا به خواستگاری اش رفت و با او ازدواج کرد. سه ماه بعد از عقد بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر، او نیز آسمانی شد. زن، دل به خدا بست و صبوری نمود.

سال62، پرویز کهنسال با او ازدواج کرد و دو فرزند دوساله و هفت ماهه را به یادگار گذاشت و در جبهه مفقود شد. نه سال بعد، چند تکه استخوان و یک پلاک را از او به شهر آوردند. زن، بانوی استقامت بود. تمام عشقش را به خاک سپرد و به آسمان چشم دوخت. حسبنا الله و نعم الوکیل ...

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هر چه بکاریم، درو می کنیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ق.ظ

نام "قنبر" را که می شنویم به یاد یکی از وفادارترین غلامان و یاران مولا علی علیه السلام می افتیم. اصلاً انگار نام قنبر با دلدادگی و ارادت به مولا گره خورده است.

حالا به این روایت جالب که امام محمدباقر علیه السلام نقل کرده، توجه کنید:

"علی علیه السلام با غلامش قنبر به بازار رفت و از فروشنده دو پیراهن به ارزش پنج درهم خواست. فروشنده گفت: دو عدد پیراهن دارم، یکی به ارزش سه درهم و دیگری به ارزش دو درهم. امیرمومنان علیه السلام فرمود: هر دو را بیاور.

سپس فرمود: ای قنبر! تو پیراهن سه درهمی را بگیر.

قنبر گفت: ای امیرمومنان! شما از من  به آن سزاوارتری، چون بر منبر می روی و با مردم سخن می گویی.

امام فرمود: ای قنبر! تو جوان هستی و خواسته جوانی داری و من از خدایم حیا می کنم که خود را بر تو مقدم دارم ...!" (بحارالانوار، ج100، ص93)

دقت فرمودید؟ قنبر، غلام علی بود. با این حال، مولا به سن او و اقتضائات دوران جوانی توجه نشان می داد. سن جوانی، شرایط و حالات و نیازهای خاص خودش را دارد که گرایش به زیبایی یکی از نمونه های آن است. درک جوان و توجه به خواسته های مشروع او و مقدم داشتن جوان بر خود، روش تربیتی صحیح اسلام در مواجهه با جوانان است.

نسخه تربیتی مولا را بیاموزیم و به آن عمل کنیم تا بذر محبت و دوستی خود را در دل جوانان کاشته و حلاوت دین داری را با احترام گذاشتن و شخصیت دادن به آنها به کامشان بنشانیم.

تا رفتارمان علوی نشده، انتظار نداشته باشیم مریدانی چون قنبر در نسل جوان داشته باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا