اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نامه سرگشاده به ریاست اداره ارشاد بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئول محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل سلام علیکم

احتراماً باستحضار می رساند: همان طور که مطلعید یکی از مشکلات عدیده شهروندان بابلی آبگرفتگی معابر به خصوص خیابان های فرعی در زمان بارندگی است که تردد را به ویژه برای کسانی که از نعمت خودرو بی بهره اند بسیار دشوار می سازد.

آسفالت بسیاری از معابر، خیابان ها و کوچه های شهر نامناسب و پر از دست اندازهای ناشی از تخریب روکش یا نبود زیرسازی آسفالت است که حتی آدم پیاده را گاه به زمین می اندازد! این شاخصه به گونه ای است که اگر کسی را ناغافل و با چشمان بسته از نقطه ای دیگر به این شهر آورده و رها سازند او با چند قدم پیاده روی در خیابان از چاله های متعدد معابر به راحتی می تواند حدس بزند که این جا بابل است!

در فصل تابستان بعضی از جوی های خیابان های مرکزی شهر دچار خشکی و تعفن می شوند. در این بین ورود فاضلاب های خانگی نیز رنجی مضاعف را بر مشام رهگذران تحمیل می سازد.

جمع آوری زباله از سطح شهر هنوز نظم و انضباط خاصی نداشته و گاه باعث آلودگی سطوح خیابان و محلات می گردد ....

از آن جا که یکی از مطالبات به حق و بدیهی شهروندان از مسئولان خدمات شهری، رفع نیازهای اولیه مرتبط با فضای شهرنشینی است که متأسفانه به رغم شعارها و ژست های تبلیغاتی هنوز به سرانجام نرسیده  و نیز به این دلیل که برخی مسئولان محترم شهر علاقه شدیدی دارند تا فارغ از شرح وظایف اداری خود، برای رضای خدا! به امور مرتبط با حیطه مدیریتی شما بپردازند؛ از حضرتعالی به عنوان متولی امور فرهنگی و هنری شهر که احتمالاً با ورود نهادهای خدماتی دیگر به حوزه مسئولیتی تان کار بر زمین مانده ای نداشته و از تیم رسانه ای مزد به گیر و قلم فروشان موظف به تخریب منتقدان هم بی بهره اید؛ تقاضا می کنم در رسیدگی به این گونه معضلات و رفع حداقل توقعات مردم، نهایت همت و عنایت خویش را مبذول فرمایید. با تشکر

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مقدمه ای که برای کتاب خاطرات کورسل نوشتم

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ

مرزهای جغرافیایی، ساخته و پرداخته دست انسان هاست. زمین خدا، هیچ دیواری ندارد.

حق و باطل، ربطی به جغرافیا نداشته و گستره تعریف آن فراتر از مرزها و قراردادهای سیاسی است.

انسان ها به حکم فطرتشان گرایش به نیکی دارند. اساس انسانیت نیز مبتنی بر خوبی ها و ارزش هاست.

انسان اگر می خواهد انسان باشد به خوردن و خوابیدن که وجه اشتراک همه موجودات زنده است، اکتفا نمی کند. گاهی برای انسان بودن باید سختی کشید و پای در راهی طولانی و دشوار نهاد.

کمال کورسل، رزمنده فرانسوی جبهه حق بود که در این مسیر گام برداشت تا راه انسانیت را برای همه مردم جهان ترسیم نماید.

جنگ ناخواسته ای که به مردم مظلوم ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شان تحمیل شد، یک جنگ نا برابر به سردمداری صدام و حمایت جانانه بسیاری از کشورهای قدرتمند غربی و عربی بود. حمله صدام و حامیانش به ایران اسلامی، جنگ بر سر مرز و جغرافیا نبود. شعار و آرمان انقلاب مردم ایران، حمایت از مستضعفان و آزادی خواهان عالم بود و این هدف، با برنامه های چپاول گرانه و قدرت طلبانه کشورهای زورگو و غارتگر سنخیت نداشت و منافعشان را به خطر می انداخت.

درک این موضوع، جوانی چون کمال کورسل را بر آن داشت تا در دفاع از مفهوم حق و معنای آزادگی در کشوری غیر از موطن خود،  به حکم فطرت انسانی خویش عمل کرده و تا پای جانش در راه صیانت از ارزش های الهی مقاومت کند.

این اثر را تقدیم می کنیم به همه رزمندگان گمنام و بی ادعای جبهه جهانی حق که بی توجه به معیارهای سیاسی حاکم بر دنیا، در جای جای پهنه گیتی، پای باورهای معنوی شان ایستاده و بی تفاوتی در قبال مظلومان و محرومان برای شان معنایی ندارد. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

قرار بود انقلابمان جهانی باشد

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

وظیفه ما دفاع از مظلوم است. این جمله را خوب است روشنفکرهای حزب اللهی خوب توی مغزشان فرو کنند. هندی های کشمیر، شیعه باشند یا سنی، مسلمان باشند یا هندو نباید در برابر مظلومیتشان سکوت کرد و بی تفاوت ماند که مولا مرگ مومن برای کشیدن خلخال از پای زن یهودی را روا می دانست. ما از فلسطین به حق حمایت می کنیم اگر چه مردمانش شیعه نباشند. از مبارزان کوبا و ونزوئلا نیز حتی اگر مسلمان نباشند.

الغرض: راه انقلاب را فراموش نکنیم. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یادی از محمد امین کریمیان

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ب.ظ

محمد امین کریمیان که شهید شد دلم خیلی گرفت. نه برای او نه برای خانواده اش نه برای خودم

محمد امین طلبه جوانی بود که پایه دهم حوزه را با معدل 19/5 به اتمام رساند. شنیده ام در رشته فلسفه هم تحصیل می کرد و آن جا هم همین معدل را به دست آورد. به زبان انگلیسی مسلط بود. به سینمای هالیوود و نقد رویکردهای آن اشراف داشت.

محمد امین جوان بود. درس خوان بود. خوش فکر بود. خوش صدا بود. خوش صحبت بود. خوشگل بود. وضع مادی پدرش هم خوب بود. او هر بهانه ای برای دلبستگی به دنیا داشت اما دلبسته نشد. محمد امین اگر می ماند هاشمی نژاد دیگری برای مازندران می شد.

شما را به خدا می بینید ادعا کردن شده کار ما و عمل و اثبات صداقت شد سهم امثال محمد امین. از خانواده شهید که می دانم این مطلب را می خوانند بابت جمله ای که الان به کار می برم عذر خواهی می کنم. واقع امر آن است که معتقدم این یک الف بچه روی امثال مرا کم کرد.

او مصداق کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم شد.

امسال ماه مبارک، ثواب تبلیغم را تقدیم کردم به روح آسمانی طلبه شهید محمد امین کریمیان، که در ماه خدا میهمان خدا شد و در کربلای سوریه به معراج عاشورائیان تاریخ پیوند خورد و پیکرش در غربتکده شام جا ماند. روحش شاد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کشمیری ها به ما دل نبندند

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ

دلم می خواهد به انقلابیون انتفاضه کشمیر بگویم معطل ما نمانند.

نه فقط از این جهت که سه سالی است از مسیر آرمانی انقلاب اندک فاصله ای گرفته و دنبال خط و مشی کدخدا پسندانه هستیم و دیگر برای شیعیان مظلوم بحرین و یمن و پاکستان و کشمیر دل نمی سوزانیم نه. از این حرف ها که بگذریم لازم است کشمیری ها یک درس از انقلاب اسلامی ما را خوب به خاطر داشته باشند. انقلاب مردم ایران فقط با اتکا به خدا بود که به پیروزی رسید نه به خاطر حمایت این کشور و آن دولت.

آزادی خواهان مظلوم کشمیر یا هر نقطه دیگر عالم هم اگر می خواهند نصرت الهی را شامل حال خود نمایند فقط یک راه دارند و آن هم مجاهدت برای یاری خداست که گفته اند: ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کودتای ترکیه در نگاه نخست

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ق.ظ

الان برای قضاوت درباره کودتای نظامی در ترکیه و تحلیل پیرامون ماهیت این کودتا بسیار زود است. اکنون تنها چند ساعت از آغاز این کودتا می گذرد. اخباری هم که از داخل ترکیه منتشر می شود ضد و نقیض است.

در چنین شرایطی آن چه مهم به نظر می رسد نه اظهار نظر یا رد و تأیید مسائل داخلی ترکیه، که درانداختن طرحی برای شکار لحظاتی تاریخی در کشور سوریه است. اکنون به هر علتی، عقبه استراتژیک تروریست های جبهه النصره هدف قرار گرفته شده است.

رژیم ترکیه حتی در صورت پیروزی بر کودتاچیان تا مدت ها درگیر تثبیت موقعیت حاکمیت درونی است و تمرکز لازم را برای توجه به اهداف برون مرزی از دست داده است. الان وقت آن است که ضرباتی کاری بر پیکره تروریست های سوری وارد شود. امیدوارم قدردان این لحظات تاریخی باشیم.

عبرتی هم که از ماجرای ترکیه باید گرفت مربوط به ضعف اطلاعاتی نهادهای حاکمیتی این کشور است. اگر باور کنیم تحرکاتی گسترده برای تحقق بخشیدن به کودتا در آن وسعتی که دیده ایم از چشمان مسئولان امنیتی ترکیه مخفی مانده است چاره ای جز این نیست که خلأ مسئولیت شناسی نهادهای اطلاعاتی این کشور را عنصری تعیین کننده در وقایع اخیر بدانیم. البته بنا به تجربه، حتی اگر ضعف سیستم اطلاعاتی دولت ترکیه را بپذیریم بعید است که بتوان غفلت و بی اطلاعی نهادها و سازمان های جاسوسی مرتبط با آمریکا و انگلیس و اسرائیل را هم پذیرفت. با این حال جای پرسش درباره علت سکوت و عدم اطلاع رسانی دولت های مذکور جهت پیشگیری از کودتایی با این وسعت و دامنه تخریب همچنان باقی خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حرفی برای بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۹ ب.ظ

این وبلاگ قرار نیست رویکرد شهری داشته باشد. برای همین سعی می کنم نود و نه درصد مطالب را با نگاه ملی و جهانی به قلم بیاورم.

یک ماه و نیم گذشته را در بابل بودم. در جریان بسیاری از امور جاری شهر به طور مستقیم و بی واسطه قرار داشتم. البته در قم هم که هستم تلاش داشته و دارم که در پیگیری مسائل مرتبط با زادگاهم جدیت به خرج دهم. اگر بخواهم خیلی مختصر قضاوتی درباره شهر خودم داشته باشم باید بگویم واقع امر آن است که بخش قابل توجهی از مسئولان این شهرستان در سطح و تراز مردم فرهیخته و مومن بابل نیستند. این افراد، مدیران کوچکی هستند که از خلأ موجود در فضای راهبردی شهر، بهره برده و توانسته اند سری میان سرها دربیاورند. بی تعارف و بی هیچ زمینه باندی و حزبی، معتقدم تعداد قابل ملاحظه ای از مسئولان تکیه زده بر مناصب مهم شهر بابل، فقط بر اثر سهل انگاری های نظارتی توانسته اند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

من روی مردم شهرم، تعصب ندارم اما بر اساس واقعیات و درک و لمس شخصی خود فعالان فرهنگی و دینی و اجتماعی این شهر را چند سر و گردن بالاتر از همتایانشان در شهرهای دیگر می دانم با این وصف با تأسف شاهد روی کار آمدن مدیرانی در بعضی نهادهای دولتی و غیردولتی هستیم که در شأن این مردم نیستند.

شهرداری بابل با روی کار آمدن سرهنگ اردشیر (حسین) بیژنی گام های خوب و امیدوارکننده ای برداشته است. با این حال به گمانم تعارضات ذهنی مدیر پنهان عرصه شهرداری یعنی آقای ج ب عزیز و فاصله فکری او با بعضی آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، دیر یا زود تقابلی ناگریز را بین جامعه مذهبی بابل با شهردار خدومشان رقم خواهد زد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پان ایرانیسم در سوریه!!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ

http://beytozahra.org/dl/seda/ramezan/1395/shab21_950406/ramzan_shab21_95040602.mp3


این فایل هم صوتی است کمتر از ده دقیقه وقت بگذارید لطفا!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

الهی هیچ وقت برنگرده جنگ!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

هیچ کس از جنگ خوشش نمی آید. جنگ خرابی و ویرانی و مرگ و اسارت و نقصان عضو و آوارگی و .... به دنبال دارد. ما هم اگر از خاطرات جنگ می گوییم نه از باب جنگ طلبی که از برای عرض ارادت به ساحت شهیدان بی ادعای راه دفاع از دین و ملت و نیز درس آموزی از مکتب و فرهنگ به جا مانده از دوران باشکوه دفاع مقدس است. این حرف را تا اینجا داشته باشید.

کشوری که به خاطر مواضع ضد استکباری و حمایت از مظلومین و پابرهنگان عالم، هر ساعت مورد تهدید بیگانگان و دشمنان قرار دارد باید ظاهرش را به گونه ای حفظ کند که بدخواهان گمان نکنند جنگ، پاشنه آشیل این مملکت است و هر بار که بخواهند می توانند با استفاده از این نقطه ضعف، فشاری را بر مردم کشور تحمیل نمایند. از این جهت باید گفت هر پیامی که در رسانه های رسمی و غیررسمی کشور طرح شده و بنای آن بر ترس از جنگ و حمله دشمنان باشد بی تردید بر ضد منافع ملی محسوب خواهد شد.

دیشب برنامه پربیننده خندوانه، چند بار این پیام را تکرار کرد که الهی هیچ وقت برنگرده جنگ!

البته شکی نیست که خندوانه با توجه به رویکردهای آشکاری که اتخاذ کرده در واقع تریبونی برای نهادینه سازی فرهنگ مطلوب دولت یازدهم است. از این رو، انفعال در مقابل زیاده خواهان و امپریالیسم جهانی، برای این طیف از خانواده انقلاب، تفکری معمول و راهبردی شمرده می شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ضد ولایت، نداریم!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ


هیچ کس ضد ولایت نیست اما بعضی ها ضد ولایت فقیه هستند!     این فایل صوتی را از دست ندهید:


http://beytozahra.org/dl/seda/ramezan/1395/shab19_950404/ramzan_shab19_95040402.mp3

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به یاد مسجد

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۳ ق.ظ

یاد شیرین همه عزیزان نمازگزار مسجد النبی حکیم آباد بابل را از خاطرم محو نخواهم کرد. رمضان امسال چقدر دلچسب بود


  • سیدحمید مشتاقی نیا