اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

نیش تر!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶ ق.ظ

قوه قضاییه گفته: بخش قابل توجهی از زندانیان به مرخصی بیست روزه می روند.

 

دیگه خودتون مواظب زار و زندگیتون باشید!

 

 

دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت: کسانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند مانند تروریست انتحاری هستند.

 

اون بابایی هم که کرونا رو جدی نگرفت و مملکتو به حال خودش رها کرد تا این همه تلفات به بار بیاد خود ملاعمره!

 

 

مرزبانی ناجا اعلام کرده سال گذشته 72 تن ضایعات پلاستیکی قاچاقو کشف کردن! توضیح داده که ضایعات پلاستیکی رو اون ور مرز چهار برابر قیمت داخل خریدارن.

 

حالا ببین واسه ضایعات پلاستیکی ما اینقدر پول میدن به مسئولین وطن فروش و روشنفکرای خودفروش چقدر حاضرن پول بدن؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ویروس اتریشی!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱ ق.ظ

سردار حجازی به لقاءالله پیوست

 

حجت الاسلام فرحزاد در گفتگوی تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که سردار حجازی بر اثر ابتلا به یک ویروس جدید و ناشناخته ناگهان بیمار شد و از دنیا رخت بر بست.

با توجه به این که هنوز کسی برای این ویروس جدید اسمی انتخاب نکرده بنده پیش دستی نموده و نام آن را "ویروس اتریشی" می گذارم تا یادآور همزمانی این اتفاق با مذاکرات وین و حادثه هسته ای نظنز باشد!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ولایت سلیمانی 2

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷ ب.ظ

 

از جمله واقعیت های تلخ تاریخ کنونی، مظلومیت ولی فقیه در اوج اقتدار و تدبیر است. مظلومیت ولیّ خدا اما میراثی به جا مانده از تاریخ انبیا و اولیای الهی است. چه اینکه همه رهبران و امامان روشنگر به رغم آنکه به گردن همه جوامع بشری حق هدایت و رستگاری دارند؛ اما با توجه به ناسازگاری منافع قدرت طلبان همواره آماج تهمت ها و تخریب ها قرار داشته اند. رسانه زبان و قلم، کمترین و آسان ترین ابزار دفاع از غربت و مظلومیت ولیّ خداست که همه مریدان راه حق باید به عنوان تکلیفی شرعی به آن نگاه کرده و از سکوت در مقابل تخریب وجهه حق و تکرار عاشورای شصت و یک هجری اجتناب ورزند.

خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز که جانم فدایِ جان او باد قرار دادی. وصیتنامه حاج قاسم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ولایت سلیمانی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۱۸ ب.ظ

گزیده تصاویر سپهبد شهید قاسم سلیمانی

 

انقلاب های مختلفی در جهان شکل گرفته که بسیاری از آنها مدعی استقلال و آزادی خواهی بوده اند؛ اما به مرور یا به دلیل خیانت رهبران و یا عدم استحکام مبانی فکری و فقدان رهبری متمرکز و خیرخواه و متفکر، از ماهیت اصیل خود روی گردانده و عاقبتشان یا به فروپاشی انجامید و یا تنها پوسته ای از ظاهر شعارهایشان باقی ماند و حقیقت درونی شان به دگرگونی و تضاد با آرمانهای اولیه گرایید.

رمز عبور انقلاب اسلامی از چالش های متعدد و مستمری که سرویس های جاسوسی و اتاق فکرهای شیطانی با چیدن انواع توطئه ها و برنامه های مخرّب سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و نظامی و هزینه صدها میلیارد دلاری ایجاد کرده اند، وجود رهبری دینی و درایت توحیدی ولایت فقیه و دلدادگی و رهروی جامعه از خط و مشی های ولی فقیه است. اعتقاد به ولایت فقیه در عصر غیبت، ادامه شاکله ماهوی حکومت اسلامی منطبق بر اندیشه امامت و رسالت است. دشمن به خوبی این رمز موفقیت را شناخته و به انحای مختلف درصدد تخریب ستون خیمه انقلاب برآمده است. از این منظر دفاع از ولایت فقیه و پیروی از فرامین و منویات ایشان، وظیفه ای عقلایی برای تثبیت حاکمیت اسلامی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و خنثی سازی دسیسه های دشمنان قسم خورده این آب و خاک به شمار می آید.

 

"برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب میدانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید]به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه‌ی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است. دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیتاللهالحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب میبیند." وصیتنامه حاج قاسم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مسئولیتی که سنگین است

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰ ب.ظ

نمایش عکس‌های نبردها و مراسم تشییع سردار سلیمانی

 

جمهوری اسلامی، انقلابی مردمی است که مستقل از ابرقدرت ها و بی اعتنا به سلطه جویی شرق و غرب، ظهور پیدا نموده و موفقیت و سربلندی آن می تواند الگویی از استقلال طلبی و هویت خواهی ملت های ستم دیده را پیش روی مستضعفان عالم قرار دهد. تأسی مردم دنیا به انقلاب اسلامی منجر به نفی استیلای جهانخواران و قطع دست غارتگران بین اللملی از سفره ملت های زجر کشیده خواهد شد. صرف پیروزی انقلاب اسلامی و شکست هیمنه حکومت طاغوت به عنوان نماینده و ژاندارم امپریالیسم در منطقه، فارغ از اهداف و سیاست های جهانی انقلاب، سیلی محکمی بر صورت ابرقدرت ها محسوب می شود. از این رو مجموعه دولت های مستکبر در اتحادی آشکار همواره تلاش نموده اند تا سرنوشت این نظام مردمی به شکست و فروپاشی بینجامد. به همین دلیل است که حفظ اساس جمهوری اسلامی باید همواره مورد اهتمام همه دلسوزان قرار داشته باشد.

 

امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).(وصیت نامه شهید سلیمانی)

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مقصران اصلی دلزدگی مردم

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴ ق.ظ

 

هر حرکت فردی یا اجتماعی به مرور زمان ممکن است دچار آسیب هایی شود. این آسیب ها یا از ناحیه بیرون و به شکل تحمیلی است و یا از درون و متأثر از ظهور بعضی انحرافات و تغییر در ذائقه هاست. آن چه مهم است ضرورت توجه به آسیب های احتمالی هر جنبشی است تا پیش از بروز چالش های فرصت سوز، نسبت به رفع نقص ها و تهدیدها اقدام نمود. بیانیه گام دوم انقلاب را باید یکی از برجسته ترین تئوری های آسیب شناسانه نظام های سیاسی عالم دانست. رهبر فرزانه انقلاب در جایگاه یک اندیشمند مسلط به وقایع و حقایق، به منظور پیشگیری از فرسایش و بلاتکلیفی نیروهای انقلاب، برنامه چهل ساله دوم انقلاب اسلامی را در راستای دستیابی به تمدن جهانی اسلام و تثبیت حیات اثر بخش حاکمیت دین، به عنوان خط و مشی فردی و اجتماعی همه آحاد و گروه های حامی تفکر انقلاب ترسیم نمودند. "آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها." بیانیه گام دوم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سعید کمالی (2)

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۶ ب.ظ

در مقرّ گردان حمره، حد فاصل تل یک و تل دو، جاده ای قرار داشت که در تیررس مستقیم نیروهای دشمن بود و رفت و آمد در آن به سختی مقدور می شد. برای ارتباط بین نیروهای گردان هم چاره ای جز تردد از این مسیر وجود نداشت. در نهایت تدبیر بر این شد که در نقطه دید دشمن، آن قدر خاک انباشته کنیم که امنیت جاده تأمین بشود.

برای اجرای این طرح نیاز به حمل چند کامیون خاک داشتیم که البته برای سهولت کار باید شبانه انجام می گرفت. من چون آشنایی بیشتری با زبان عربی و بومی آن منطقه داشتم مسئولیت کار را قبول کردم. راننده ای سوری را پیدا کردم و با او بر سر حمل شبانه خاک به این نقطه به توافق رسیدم.

شب در دل تاریکی راه افتادیم که گلوله دشمن به سمتان فرود آمد. راننده کامیون ترسید و بهانه آورد. به هر زحمتی بود راضی اش کردم جلوتر برویم. درست در مقابل نقطه دید دشمن، ناگهان تیراندازی ممتد شروع شد. به راننده گفتم سرعت را بیشتر کند تا زودتر از آن قسمت عبور کنیم؛ اما او ترسیده بود و به محض این که ماشین خاموش شد زود پرید پایین. من هم دنبالش رفتم. زیر چرخ های کامیون پناه گرفتیم. تشویقش کردم و خواستم به او روحیه بدهم. حرف هایم تأثیری نداشت او واقعاً ترسیده بود و نمی توانست کاری بکند. با بیسیم تماس گرفتم. شهید محمد بلباسی جلوتر از ما رفته بود. او هم در آن اوضاع و احوال و با توجه به حساسیت دشمن نمی تواسنت با ماشین به عقب برگردد. مانده بودم که چطور باید از این وضع خلاص شد. اگر چند دقیقه دیگر می ایستادیم ممکن بود کامیون را با موشک نشانه می گرفتند و منفجر می کردند. ناگهان صدای گام هایی راشنیدم که به سرعت به سمت کامیون نزدیک می شد. ترسیدم و یک آن احساس کردم دشمن خودش را رسانده تا ما را غافل گیر کرده و به اسارت بگیرد. در همین حین صدای بلباسی را از پشت بیسیم شنیدم. گفت: سعید کمالی دارد می آید پیشتان.

شنیدن اسم سعید هم به همه آرامش می داد. او هر جا که قرار می گرفت کارش را به درستی و کامل انجام می داد و مشکلات را از سر راه بر می داشت. در آن لحظات شنیدن این خبر که سعید برای کمک می آید، مثل نوشیدن آبی خنک و گوارا در اوج عطش و اضطراب می ماند. سعید نفس نفس زنان از راه رسید. گفت: چرا معطلی؟ گفتم: فکر کنم کامیون خراب شده. با هم گشتیم و راننده کامیون را پنجاه متر آن طرف تر پیدا کردیم. سعید راضی اش کرد بیاید پیش کامیون. راننده آمد؛ اما می ترسید کاپوت ماشین را باز کند، دستی بکشد و کامیون را راه بیندازد. سعید خودش دست به کار شد. راننده کمی به خود آمد و رفت کمکش. هنوز دست راننده می لرزید. سعید پرید بالای بلندی، رو به روی دشمن ایستاد. گفت: نگاه کن! اگر قرار باشد تیری بیاید اول به من می خورد و می افتم. شما با خیال راحت کارت را برس. راننده نفس راحتی کشید. جرأت کرد و چراغ قوه موبایلش را گرفت طرف کاپوت ماشین و زیر نور آن مشغول تعمیر شد.

بالاخره راه افتادیم و خاک را در نقطه ای که تعیین شده بود خالی کردیم. سعید رو کرد به من و گفت: تو حسابی خسته شدی. همین قدر کفایت می کند. برو بگیر استراحت کن. من با کامیون بر می گردم عقب. فکر کردم او هم می رود برای استراحت. صبح که از خواب بیدار شدم، سعید داشت برای چندمین بار با همان کامیون خاک می آورد. با راننده انگار رفیق شده بود. خیلی تعجب کردم. کار را که به اتمام رساند با چشمانی خسته و صورتی خاک آلود در حالی که لبخند به لب داشت رفت که نماز صبحش را اول وقت اقامه کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ننگ بر مسئول بی لیاقت

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷ ب.ظ

تعارف که نداریم شهردار بابلسر باید برکنار شود. چرا یک جانباز قطع نخاعی باید بارها پیگیر ساخت یک معبر در پیاده روی کنار خانه اش باشد اما شهرداری به روی مبارک خودش نیاورد؟

ما از نیروی انتظامی بابلسر گله داریم. وضعیت اسفبار سواحل بابلسر داد مردم را در آورده اما مامور انتظامی زورش را بر سر یک جانباز قطع نخاعی خالی کرده و پشت او را به خاک می مالد.

از سپاه گله داریم که چرا در مواقعی آن طور که باید پشت بچه های ارزشی نمی ایستد؟ 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خروج و نون خ

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۵ ق.ظ

ماجراهای تازه در سریال نون-خ 3

 

در سریال نون خ، عاقد که نماد طیف خاصی از جامعه است هم کاسب است هم راننده مینی بوس هم آدم به خط می کند، با خلافکارها همدست شده و برای غارت اموال متعلق به مردم حتی در تأمین خوراک تبلیغاتی به منظور هجمه و تخریب نسبت به حامیان قانون، نقش آفرینی می کند.

علی اخوان در نقش آقا سلطانی! سرپرست توریست ها و یک کلاهبردار رسمی و اهل دروغ و کلک و غیر قابل اعتماد است که از قضا گویش او به جای کردی با لهجه قمی است.

در فیلم سینمایی خروج که در همین نوروز چند بار از شبکه های مختلف پخش شد نام قم به میان آمده و جایگاه این شهر فرصتی برای اغوای معترضین و مصادره عدالت به نفع حاکمان و صاحبان زر و زور تلقی می شود. هر چند حاتمی کیا در جایی به شکل خصوصی عنوان داشته که گنجاندن نام قم و خروج از این شهر ادای دین و تأسی به ماجرای پیاه روی عدالت خواهانه طلبه سیرجانی بوده است اما برداشت مخاطب از نقش قم در رابطه با حق و باطل در این فیلم چیز دیگری خواهد بود.

شخصا از این نگاه حمایت می کنم و واقعیت امر را همین می دانم که عده ای از جایگاه مذهب برای توجیه خطای عناصر ظاهرالصلاح استفاده می کنند البته نباید وجود این واقعیت را به همه طلاب و متدینین تعمیم داد.

تأکید می کنم هم از دیدن فیلم خروج لذت بردم و هم تماشای سریال زیبای نون خ و به کارگردانان این دو اثر فاخر دست مریزاد می گویم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ایران و چین

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ

کریمی فیروزجایی: همکاری اقتصادی 25 ساله کشورمان با چین راهبردی است

 

قرارداد اقتصادی و تجاری با هر کشوری اگر منجر به شکوفایی تولید و تقویت اقتصاد بومی ایران شود قابل تقدیر و حمایت است.

درباره بحث تجاری با چین آنگونه که از شواهد بر می آید صرفا یک سند راهبردی به امضای طرفین رسیده و توافقی در مصادیق صورت نگرفته است. امضای این سند را می توان در حال حاضر مانوری تبلیغاتی برای طرفین دانست. البته در کشور ما مصرف داخلی و جناحی نیز دارد که مربوط می شود به انتخابات ریاست جمهوری و انتقال قدرت از دولت روحانی به خلف صالح او یعنی علی لاریجانی.

درباره امضای این سند نه باید نگران بود نه ذوق زده. فعلا اتفاق خاصی فراتر از یک برگ کاغذ رخ نداده است. از حواشی نگران کننده این ماجرا بی اعتنایی به نقش مجلس شورای اسلامی در تحولات سرنوشت ساز کشور است. مجلسی که توانایی عزل رییس جمهور، قیمت گذاری بنزین، دخالت در برجام و قراردادهای کلان اقتصادی کشور را ندارد اما هزینه هنگفتی از بیت المال روی دست مردم می گذارد باید مورد واکاوی و ضرورت شناسی و بازنگری در فرآیند سیاسی قرار بگیرد.

از زاویه دیگر همین که دولت کاسه لیس کدخدا در واپسین روزهای حیات خود به سمت کشورهای دیگری غیر از غرب چرخش پیدا کرد می تواند نشانه ای مثبت از اذعان به جهت گیری غلط هفت ساله آن باشد. باید صبر کرد و دید نتیجه این سند در عرصه عمل چه خواهد بود؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا