اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳۶ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

از زلزله زدگان عراق چه خبر؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۶ ق.ظ

از اول که خبر زلزله غرب را اعلام کردند گفتند مرکز زلزله در سلیمانیه عراق بود. بعد معلوم شد زلزله در نقطه ای مرزی رخ داده است. آن چه مسلم است این است که این زلزله شدید در خاک عراق نیز تأثیری ملموس داشته و مانند بعضی از شهرهای مرزی ایران در آن جا نیز ویرانی هایی را به دنبال داشته است.

با این حال تمام این روزها هر چه اخبار خبرگزاری ها را زیر و رو می کنم اطلاعی از وضعیت زلزله زدگان کشور عراق را نمی بینم.

دور از انصاف است مردمی که در همین یک ماه اخیر مثل سال های گذشته، با میهمان نوازی خیره کننده خود پذیرای زوار کشورمان بودند حالا در موقع ابتلا به مصائب سهمی در حد انعکاس اخباری از اوضاع و احوال خود در رسانه های ایران اسلامی نداشته باشند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پژواک

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۳۱ ب.ظ

همین فارس، رجا و همه سایت ها و خبرگزاری های پرمخاطب اصولگرا که حاضر نشدند دیدار محمود احمدی نژاد از مناطق زلزله زده و ابراز ارادت پابرهنگان شیعه و سنی را نسبت به این مسئول مردمی نظام اسلامی انعکاس بدهند با شکست مجدد در انتخابات آتی ریاست جمهوری، باز هم تقصیر را گردن حامیان احمدی نژاد و عدم همراهی مطلوب آنان خواهند انداخت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فوران بصیرت در رسانه های ضدانقلاب!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۱۹ ق.ظ

رسانه های ضدانقلاب به بهانه تخریب دیوار یا نمای چند ساختمان مسکن مهر در زلزله اخیر غرب کشور که البته در زمان دولت یازدهم تکمیل شد و به بهره برداری رسید، به صورت هماهنگ و یک صدا مشغول کوبیدن دولت احمدی نژاد هستند.

احمدی نژاد به رغم تخریبب های ناجوانمردانه بعضی از خودی ها، همچنان خود را در مسیر انقلاب اسلامی و نهضت جهانی مستضعفین می داند.

اصولگرایانی که بودجه های مربوط به مقابله با جنگ نرم را در این سال ها خرج منحرف نمایی احمدی نژاد کرده اند نیز خود را انقلابی می دانند.

عقل سلیم، تجربه و توصیه بزرگان بارها بر این حقیقت صحه گذارده که هر جا را دشمن نشانه رفته و هدف قرار داده یعنی راهی به درستی طی شده و هدفی صحیح پیگیری گردیده که حساسیت بدخواهان را برانگیخته است.

با این وصف باید نتیجه گرفت رسانه های ضدانقلاب توانسته اند بصیرت لازم را پیدا کرده و درصدد تقابل با جریان انحرافی برآیند!

 با شما شرط می بندم گروهک های قارچ گونه انتخاباتی جریان موسوم به اصولگرا باز هم خود را به خواب زده و کاندیدای محوری آنها باز هم در مناظره های انتخابات آتی حاضر به دفاع از کارکردهای مثبت دولت احمدی نژاد نخواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پاسخی به یک وارونه نمایی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۴۹ ق.ظ

qcrx_photo_2017-09-14_19-46-49.jpg


برنی سندرز، سناتور آمریکایی:


اگر ما ثروتمندترین کشور جهان هستیم، پس چطور ممکن است که ۲ ماه پس از توفان ماریا هنوز نیمی از مردم پورتو ریکو برق ندارند؟!


پ ن:  اینا از بس یکشنبه ها راهپیمایی کردن و مرگ بر ایران گفتن انرژی های منفی به خودشون برگشته و این بلا رو سرشون آورده. به جان علی انصاریان راست میگم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاشیه ای بر جوابیه اداره کل کتابخانه های عمومی استان

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ

روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران با صدور اطلاعیه ای پیرامون حواشی اقدام اخیر این نهاد در انتقال کتاب های قدیمی کتابخانه شهیدان نجاریان شهرستان بابل به ساری، دلیل این تصمیم را صیانت از میراث کهن و مکتوب در "فضایی استاندارد" قلمداد نمود.

نکته ای که در این میان قابل توجه به نظر می رسد این است که آثار مورد بحث، نه در روزهای اخیر که مدت هاست در این کتابخانه قرار داشته است. چرا در این مدت، نهاد مذکور نسبت به ایفای وظیفه خود در صیانت از این آثار – که مطابق ادعای مسئولان در گونی! نگهداری می شد- غفلت ورزیده است؟

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: "طی بازدید کارشناس نهاد از مازندران، تعدادی کتاب چاپ سربی که در وضعیت نامناسب نگهداشت در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل قرار داشت، یافت شد به گونه ای که به دلیل بی مهری های صورت گرفته در سال های گذشته در داخل گونی و کارتن نگه داری می شدند و تمام کتاب ها در معرض نابودی کامل قرار داشتند"

این عبارات نشان می دهد که نهاد کتابخانه های عمومی استان در این مدت یعنی تا قبل از بازدید کارشناس اعزامی از مرکز، برای حفاظت از کتاب های قدیمی، اهتمام و دلسوزی لازم را نشان نداده است. با این وصف معلوم نیست آیا از این پس یعنی در غیاب کارشناس اعزامی نیز در قبال حفظ این آثار وظیفه شناسی لازم را به خرج خواهد داد یا نه؟

مسئول مربوطه بی آن که نسبت به کوتاهی های مجموعه ذی ربط در سال های اخیر، کوچکترین ندامت و عذرخواهی را اظهار کند مردم و مسئولان را مکلف به قدردانی از دلسوزی دیرهنگام خود نیز می داند: "اما این اقدام عقلانی که باید مورد تقدیر قرار می گرفت ..."!!

نکته دیگری هم در اطلاعیه مذکور به چشم می خورد که ابهام برانگیز است: "اما چنانچه شرایط نگهداری و فضای مطلوب در آن شهرستان فراهم گردد، بعد از مراحل آفت زدایی و درمان، کتاب ها به کتابخانه بابل عودت داده خواهد شد."

چنان که از این متن بر می آید نهاد کتابخانه های عمومی استان نه تنها در همه این سال ها نسبت به مناسب سازی فضای کتابخانه های شهرستانی در وزن و جایگاه علمی و فرهنگی بابل جهت نگهداری نسخ قدیمی اقدامی نکرده بلکه همچنان ایجاد فضای مطلوب را منوط به اقدام فاعلی مجهول می داند: " اما چنانچه شرایط نگهداری و فضای مطلوب در آن شهرستان فراهم گردد..."!

با این وصف به نظر می رسد مطالبه اصلی از مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی استان باید حول این محور باشد که درآمدهای قابل توجه دریافتی از شهرداری های سطح استان که مطابق قانون به نهاد مذکور تعلق می گیرد به جای تجهیز کتابخانه های مازندران کجا و چگونه صرف شده است؟

امام جمعه محترم شهر بابل اخیراً در سخنانی به مناسبت فرار سیدن هفته کتاب، ضمن گلایه از کمبود امکانات برای توسعه کتابخانه شصت هزار جلدی مرحوم آیت الله روحانی درباره نسخ خطی موجود در این کتابخانه نیز اظهار داشت: "گنجینه نسخ هزار جلدی خطی این کتابخانه از افتخارات فرهنگی شهر بابل در سطح منطقه می باشد."

امید است چنان چه اداره کل کتابخانه های عمومی استان عزمی برای تجهیز کتابخانه شهیدان نجاریان ندارد، لااقل به احترام مردم فرهنگ دوست شهرستان بابل و به منظور پرهیز از تشدید حساسیت ها، نگهداری آثار منتقل شده را به کتابخانه آیت الله روحانی بابل واگذار نماید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حسن روحانی دروغ می گوید

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۷ ق.ظ

تخریب صد در صدی بیمارستان تازه تأسیس اسلام آباد غرب، نقش به سزایی در افزایش تلفات زلزله زدگان مجروحی داشت که به علت از بین رفتن امکانان درمانی، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

حسن روحانی و دستگاه سیاست باز دولت همگام با رسانه های ضدانقلاب برون مرزی، با تمام امکانات در حال تزریق این دروغ بزرگ به مردم هستند که مسکن مهر عامل اصلی تشدید تلفات جانی در غرب کشور بوده است! بماند که مسکن مهر نیز در سال 94 توسط همین دولت تکمیل و افتتاح گردید.

با ورود رسانه های مستقل به عرصه این خبرسازی ها و افشای دروغ بزرگ دولت، حالا رسانه های وابسته با اتخاذ ژستی به ظاهر معتدلانه و خیرخواهانه، این خط را دنبال می کنند که از اساس بحث پیرامون خرابی مسکن مهر یا بیمارستان تازه تأسیس یا کم کاری هلال احمر و بی کفایتی مسئولان ستاد بحران و ... ضرورتی ندارد!

توصیه می کنم سرمقاله امروز کیهان را حتماً بخوانید. حسین شریعتمداری در یادداشتی روشنگرانه به افشای دروغ پردازی دولت در خصوص خسارت های زلزله اخیر پرداخته است:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960823001743


  • سیدحمید مشتاقی نیا

پدر هم چون پسر آسمانی شد

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۳۹ ب.ظ
6vor_photo_2017-09-12_08-24-14.jpg

پدر آن قدری به پسر وابسته بود که وقتی می خواست به سوریه برود او را نیز با خودش برد. پسر در آغوش پدر شهید شد. هفت هشت ماه پیش بود که پیکرش را تشییع کردیم.
پدر آن قدری به پسر وابسته بود که دلش نیاید از او جدا بماند. امروز رسول جعفری، پدر شهید مهدی جعفری را بر دوش شهر، تا معراج آسمان بدرقه کردیم.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

محمود تقی پور، روحانی شهید مدافع حرم

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۱۵ ب.ظ

alvw_photo_2017-09-12_06-51-06.jpg


دوستش موقع تشییع پیکر او تعریف می کرد:

این اواخر ورد زبانش این جمله بود: الاحسان بالاتمام!

می گفت: امیدوارم خدایی که لطف و عنایتش شامل حالم شده و مرا تا این جا، در حریم زینبی کشانده و توفیق جهاد با دشمن را نصیبم کرده احسانش را با شهادت من به کمال و تمام برساند.

روز اربعین بود که پرگشود. نفس های آخر را که می کشید همه در تلاطم بودند کاری برایش انجام بدهند. خودش اما آرام و بی دلهره لب باز کرد و گفت: اشهدن ان لااله الاالله اشهد انّ محمدا رسول الله. کمی مکث کرد. بعد سه بار تکرار کرد: اشهد انّ علیا ولی الله... اشهد انّ علیا ولی الله ... اشهد انّ علیا ولی الله ...


  • سیدحمید مشتاقی نیا

پشت نقاب زلزله!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸ ب.ظ


وسط سر و صدای اخبار مربوط به زلزله کرمانشاه، حواستان به فعل و انفعالات سیاست خارجه دولت هم باشد. یکهو نشنوید فلان قرارداد ننگجام برای محدودیت فعالیت های موشکی ایران به تصویب رسید و در عوض سایه جنگ و خطر حمله جیبوتی از سر کشور ما رفع شد!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از ماشین آقای رئیس فاصله بگیرید!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ب.ظ


فردا رییس جمهور به کرمانشاه سفر می کند. مردم مصیبت زده این استان اگر تنشان نمی خارد لطفا به ماشین آقای رئیس نزدیک نشده و حرفی از نارسایی ها به زبان نیاورند. کتک خوردن کارگران معدن را که یادتان نرفته؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مالباختگان موسسات ورشکسته را دریابید

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ب.ظ

ته خیابانی که در آن زندگی می کنیم، حالت بیابانی دارد و بن بست است. کافی است یک نفر بیاید انتهای همین خیابان بساط راه بیندازد و بخواهد نارنگی، سبزی یا هر چیز دیگری را بفروشد. در سه سوت، سر و کله مأموران شهرداری پیدا شده و با توپ و تشر بساط را جمع می کنند که خدای ناکرده سد معبر نشود! یک نفر خواست مغازه ای را همین حوالی اجاره کند. زود آمدند یقه اش را گرفتند که جواز کسبت را ببینیم.

آدم کور هم توی خیابان راه می رفت متوجه تابلوهای موسسات مالی اعتباری می شد. بعد آقایان با پررویی می گویند چشمتان هشت تا! چرا در موسسات فاقد مجوز سرمایه گذاری کردید!

به نظرم قوه قضاییه یک بار باید مردانگی نشان بدهد و مسئولان بانک مرکزی را به خاطر عدم انجام وظیفه در نظارت بر موسسات مالی، محاکمه نماید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ثلاث باباجانی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۱۶ ب.ظ


زلزله و ویرانی اخیرغرب کشور باعث شد بفهمیم شهرستانی هم به نام ثلاث باباجانی داریم.

والا اگر به سازندگی و افتتاح و خدمات دولتی بود که حالاها حالا هم بعید بود بتوانیم نامی از آن بشنویم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از حذف آبونمان گاز چه خبر؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ


دو سه ماه پیش بود که همه رسانه ها حکمی را از سوی دیوان عدالت اداری نشر دادند که حکایت از لغو مبالغ آبونمان درج شده در قبوض گاز مصرفی شهروندان داشت.

با این حال هنوز هم به رغم وعده و وعید مسئولان شرکت ملی گاز ایران، شاهد اجرای این حکم نبوده و نیستیم.

به نظر می رسد دولت پرادعای ما عزمی در تمکین نسبت به قوانین ندارد. با این حال مشخص نیست نیست چرا دیوان عدالت اداری در خصوص عدم التزام دولت به اجرای این قانون سکوت اختیار کرده و از جایگاه قانونی خود در دفاع از حقوق مردم وارد عمل نمی شود؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

استفتای رهبری، قابل توجه شهرداری بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ق.ظ

hq9y_photo_2017-09-08_23-17-03.jpg


سؤال: مدتی است در فضای مجازی خبری از دفتر جنابعالی منتشر شده که دوچرخه سواری بانوان با رعایت نکات شرعی جایز اعلام گردیده...

اگر امکانش هست پیرامون این حکم و صحت و سقم آن توضیحی فرمایید. آیا دوچرخه سواری بانوان در خیابان جایز است ؟

جواب: دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است.      


http://www.leader.ir/fa/content/16227/%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86


  • سیدحمید مشتاقی نیا

درخواست عضو شورای شهر بابل از ریاض و تهران!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ق.ظ

عضو شورای اسلامی! شهر بابل در یادداشتی، از تهران و ریاض خواست تا با حفظ خویشتنداری مانع از بروز جنگ داخلی در کشور لبنان بشوند:

"در شرایط موجود که نا امنی و جنگ و درگیری سراسر خاورمیانه را فر گرفته حفظ  آرامش در لبنان از اوجب واجبات است و در صورت بر هم خوردن  آرامش در کشوری که سابقه جنگی داخلی در تاریخ خود دارد  چیزی جز سود رساندن به اسرائیل نیست . از این رو ریاض و تهران باید ؛ اهمیت موضوع را درک کنند و با حفظ خویشتن داری ؛ به آرامش لبنان و منطقه کمک کنند و بیشتر از این آب به آسیاب آن هائی نریزند که آرامش کشورشان را در شعله ور ساختن جنگ در منطقه جستجو می کنند ."

خدمت دکتر داروساز عزیزمان جناب آقای شهابی عرض کنم:

بعد از کشتار بی رحمانه زائران در حرم امن الهی(حج خونین 66)، تجاوز به نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده، شهادت مظلومانه زائران ایرانی در منا، راه اندازی صدها عملیات تروریستی در نقاط مختلف دنیا بر ضد شهروندان و وابستگان جمهوری اسلامی با حمایت آشکار آل سعود خبیث و ... دقیقاً چه واکنش تندی را از ایران شاهد بودید که حالا نگران عصبانیت دولتیان گردیده و تهران را همپای ریاض به حفظ خونسردی و خویشتن داری دعوت می نمایید؟

یک روزنامه از بین ده ها نشریه رسمی کشور تیتر خود را به وعده انصارالله یمن در انتقام گیری از مهاجمین و هدف قرار دادن کشور امارات اختصاص داد که آن هم با اتحاد بی نظیر و سریع السیر دولت، قوه قضاییه و شورای امنیت ملی اخطار گرفت و توقیف شد.

می ماند ماجرای مردم مظلوم یمن که هزاران نفر از آنان در کشتار بیرحمانه مهاجمین خون آشام به شهادت رسیده و هر روز بر اثر کمبود غذا و دارو و دست و پنجه نرم کردن با انواع بیماری های واگیردار از جمله وبا مقابل چشمان حیرت زده خانواده خود پرپر می شوند که امیدوارم آرمان اصیل نهضت اسلامی و شهدای والامقام در حمایت از مظلومان عالم را از یاد نبرده باشید. نمی دانم آیا می شود با خونسردی به تماشای نفس نفس زدن کودکان بی گناه یمن نشست و دم بر نیاورد؟

به راستی چه اتفاقی باعث شده است نگارنده یادداشت مذکور از ایران و عربستان به صورت یکسان و مشترک درخواست کند که "آب به آسیاب آنهایی (اسرائیل غاصب) نریزند که آرامش کشورشان را در شعله ور ساختن جنگ در منطقه جستجو می کنند"؟!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

روزشمار مرگ سعودی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۲ ق.ظ

بعید می دانم عربستان و متحدینش شهامت حمله به لبنان را داشته باشند؛ اما خوب است این دولت وهابی و همدستانش بداند جنگ با حزب الله لبنان، جنگ با حزب الله است و حزب خدا در سراسر عالم، گستره منافع وهابیت خبیث را جبهه رزم بی امان خود با آل سعود خواهد دانست.

ما سال هاست که منتظر فرصتی برای خونخواهی شهدای مظلوم کعبه در حج شصت و شش و شهدای تشنه لب منا و دیگر شهدای جبهه جهانی اسلام هستیم.

امیدوارم دولت کودک کش عربستان، این خبط تاریخی را مرتکب شده و با دست خود، طومار انهدام خاندان غارتگر و جنایتکار آل سعود را برای همیشه در هم بپیچد.

"انشاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد، و با برپایى جشن پیروزى حق بر جنود کفر و نفاق و آزادى کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد. "

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حرکت به سمت "نور"!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۵۷ ق.ظ

حجت الاسلام پوراکبر، رزمنده و جانباز عرصه مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنوب لبنان است که صراحت لهجه او در بیان حق، همواره از مشهورترین خصایص ایشان بوده است. در بین ائمه جمعه مازندران، از نظر سطح علمی با توجه به تدریس رسمی دروس خارج فقه، از ممتازترین چهره ها شمرده می شود.

روحیه انقلابی این استاد برجسته حوزه علمیه در ادای فریضه نهی از منکر نسبت به وزیر سابق و امنیتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری مشکوک و مستمر کنسرت های مختلط در غرب استان، یکی از مهم ترین اخبار رسانه های استانی و ملی در سال گذشته بوده است.

فکر اشتباهی است اگر کسی گمان کند حجت الاسلام پوراکبر، جایگاه امامت جمعه را از سنگر رفیع امر به معروف و مصدر آرمان های فراموش ناشدنی اسلام ناب محمدی(ص) به چارچوبی اداری جهت معامله با احزاب و جریان های قدرت و توجیه و اغماض از خطاها و اشتباهات مسئولان تبدیل خواهد داد. او بارها ثابت نموده که در عمل به تکلیف دینی خویش، آخرت خود را به دنیای دیگران نخواهد فروخت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

احتمال لغو عضویت یکی از اعضای شورای شهر ...

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۳۶ ب.ظ

شنیده شده عضو شورای یکی از شهرهای تابعه بابل به دلیل زد و خورد فیزیکی با برادر خود و با شکایت او به دو سال زندان محکوم شده و در صورت تأیید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، ادامه عضویت او در شورای این شهر، لغو و یا تعلیق خواهد شد.

وی پیش از این نیز به دلیل ضررب و شتم یکی از منتقدین خود محکوم گردیده و یک دور از شرکت در رقابت های انتخاباتی شوراهای شهر و روستا محروم ماند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بیدار شو حاج حسین، بیدار شو!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۳۳ ب.ظ

5z7s_photo_2017-09-06_07-28-06.jpg


در جنگ بین عربستان و یمن، عربستان کشور متجاوز است.

جنگ بین عربستان و یمن، یک جنگ نابرابر است. دو طرف از نظر تسلیحات و برخورداری از توانایی های نظامی فاصله ای چشمگیر با هم دارند.

شهرهای مهم یمن به ویرانه تبدیل شده است. هزاران نفر از مردم بیگناه و شیعیان مظلوم یمن به خاک و خون افتاده اند. هزاران نفر از مردم بیگناه و شیعیان مظلوم یمن در محاصره شدید غذا و دارو به سر برده و بسیاری از کودکان بر اثر بیماری و فقدان دارو در مقابل چشم پدران و مادرانشان دست و پا زده زده و طعم مرگ را به کام می کشند.

بعد از ماه ها تجاوز و ویرانی و قتل و غارت مردم مسلمان یمن توسط آل سعود و هم پیمانان خون خوارش، این حق طبیعی و مسلّم آنان است که به محض دسترسی به سلاح دوربرد، قلب دشمن را نشانه بگیرند. حق مردم مظلوم یمن است که لااقل یک موشک را در انتقام از جنایات بی شمار ائتلاف متجاوزین، به نقطه ای در امارات خبیث و هم جبهه با عربستان کودک کش شلیک کنند.

روزنامه کیهان، حق طبیعی و البته قریب الوقوع مردم یمن در شلیک موشک به دوبی را تیتر روزنامه خود ساخت.

از دولت منفعل با تجربه زانو زدن در مقابل سران نانجیب عرب، البته انتظاری جز اعتراض به جانبداری از حق توسط این روزنامه نیست؛ اما ورود نهادی دیگر به این پرونده و امضای مشی خودباختگی سیاستگذاران فرهنگی و رسانه ای دولت باید برای آنانی که در تشخیص منشأ و ریشه انحرافات، یک بعدی نظر می دهند عجیب باشد.

اگر امام گفت که ما از مظلوم دفاع کرده و بر ظالم می تازیم، هر نوع حرکت برخلاف این سیاست بنیادین انقلاب اسلامی را باید انحراف مسلّم از راه سترگ انقلاب در مسیر حمایت از جبهه جهانی حق و مستضعفین عالم دانست. در این خصوص با هیچ قوه و جناحی نباید تعارف داشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

غارتگری فرهنگی، ممنوع

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۲۴ ب.ظ

تا آن جا که من می دانم کتابخانه مرحوم آیت الله روحانی بابل شرایط استاندارد نگهداری آثار خطی و سنگی و ... را داراست و حتی یادم است که بعضی از این نوع کتاب ها که در کتابخانه مدرسه علمیه روحیه بابل نگهداری می شد جهت صیانت از آفات و پوسیدگی و ... به دستور آیت الله محمدی به کتابخانه مرحوم روحانی انتقال داده شد.

حالا این که کتاب های قدیمی کتابخانه شهید نجاریان بابل را جمع آوری کرده و جهت نگهداری به ساری برده اند طبیعی است که واکنش اعتراضی مردم فرهنگ دوست شهر مومنان را به دنبال داشته باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی! شهر بابل هم بهتر است از این پس دقت کند که در هنگام نگارش نامه های رسمی، امانتداری فرهنگ انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار داده و به جای استفاده از نام های منسوخ مربوط به دوران طاغوت، از اسامی تغییر یافته و بعد از انقلابی و رسمی اماکن و محلات استفاده نماید.

چهل سال است که دبیرستان شاهپور، به نام مبارک امام خمینی تغییر نام داده است.

شنیده شده یک روحانی بزرگوار که سابقه کاندیداتوری مجلس و البته عدم اقبال عمومی را داشته نیز در سخنانی پیشنهاد تغییر نام میدان حمزه کلا به نام مورد نظر خودش را داده است. به این روحانی بزرگوار هم باید گوشزد کرد که میدانی به نام حمزه کلا وجود نداشته و نام رسمی مکان مورد نظر، میدان جمهوری اسلامی است.

یک بار حواسمان نبود و نام میدان سید جمال الدین اسدآبادی بابل را به نام قبل از انقلاب برگرداندند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا