اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

نیم نگاهی به کارنامه ده ماهه دولت یازدهم

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۰۹ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

دولت یازدهم اگر چه با طرح شعارهای معیشتی توانست با حداقل برتری آراء در انتخابات سال گذشته بر سر کار بیاید ولی به هر روی به عنوان دولت مشروع جمهوری اسلامی نیازمند حمایت آحاد ملت است. یکی از مهم ترین ارکان حمایت مردم از مسئولان، امر به معروف و نهی از منکر و بیان نقدهای سازنده به منظور رفع نواقص موجود و حرکت شایسته در مسیر اعتلای نظام مقدس اسلامی است.

دولت یازدهم به رغم تأکید بر رفع زودهنگام مشکلات اقتصادی، به دلیل عدم برخورداری از طرحی جامع، نتوانست رضایت عموم را نسبت به عملکرد مردان اقتصادی خود جلب نماید. گره زدن مشکلات مردم با مسأله مذاکرات هسته ای، توقف طرح های بزرگ عمرانی به منظور کنترل نقدینگی که البته در عمل نتیجه ای جز رکود اقتصادی و افزایش آمار بیکاری نداشت، اصرار بر افزایش قیمت خدمات عمومی به خصوص در زمینه حامل های انرژی آنهم بدون افزایش سهم دریافتی مردم از یارانه ها و... در مجموع نشان از عدم وجود نگرش علمی در حل معضلات اقتصادی دارد.

جنگ روانی دولت با مردم برای انصراف از یارانه ها که البته با پاسخ سرد جامعه مواجه شد، برگی دیگر از میزان رضایت و اعتماد عمومی نسبت به برنامه ریزهای کلان اقتصادی دولت را نمایان ساخت. در حالی که دولت هر از گاه خبری از ترک خوردن دیوار تحریم ها و وصول بدهی های نفتی ایران از کشورهای مختلف را منتشر کرده و از سوی دیگر بدون اجرای حتی یک طرح بزرگ صنعتی یا عمرانی، با افزایش حامل های انرژی و آزادسازی قیمت ها از درآمد بسیار بالاتری نسبت به گذشته برخوردار شده است؛ اما مردم همچنان شاهد گله و شکوه های بی پایان برخی مسئولان ارشد اجرایی مبنی بر کسری بودجه آنهم در نخستین ماه های سال جدید هستند. انتشار اخبار متعدد از ریخت و پاش های غیرضروری دولت در ساخت استخر و جکوزی در نهاد ریاست جمهوری، برگزاری جشن های بی فایده و نامتعارف توسط منسوبان مقامات اجرایی، واردات بی رویه اقلام غیر ضروری و... بی اعتمادی نسبت به شعارهای اقتصادی دولت را به آن جا رساند که استان سمنان به عنوان زادگاه ریاست محترم جمهور، رتبه نخست ثبت نام دریافت یارانه ها را به رغم خواهش از مردم و هواداران دولت برای انصراف از ثبت نام و گاه تحقیرهای مکرر تبلیغاتی توسط دولت، به خود اختصاص داد.

در مقوله فرهنگ نیز شاهد بی برنامگی دولت و نوعی رهاسازی فضای فرهنگی جامعه هستیم. طرح مسائل کم اهمیتی مانند آزادی تک خوانی زن، رفع فیلتر برخی شبکه های مجازی، عدم نظارت بر محتوای کتب، عدم برخورد با نشریات هتاک نسبت به مقدسات، اشتباه دانستن تقسیم بندی بین هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی، مخالفت با ارشاد هنرمندان، اهمیت دادن به نمادهای حاکمیت طاغوت مانند شیر و خورشید و.... که البته بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، نشان از بی توجهی دولت به دغدغه های علما و جامعه دینی داشته و فرآیند تعالی معنوی جامعه که از وظایف خطیر دولت اسلامی است را با تردید مواجه ساخته است. جالب آن که دولت در حالی دم از ضرورت احترام به قانون و حقوق اساسی می زند که متولیان آن برخلاف قانون در فضاهای مسدود شده مجازی مانند فیس بوک و توئیتر، خود را سرگرم ساخته اند. متأسفانه دولت محترم بر خلاف ادعاهای مکرر خود در لزوم حفظ حق آزادی بیان و دفاع از منتقد با حمله شدید به منتقدان خود و بی سواد یا مزدور دانستن آنان منزوی ساختن منتقدان را سرلوحه خویش قرار داده است. توقیف برخی نشریات انقلابی مانند یالثارات و نه دی، طرح شکایات متعدد از منتقدان در زمینه های هسته ای و مفاسد کلان چون قرارداد ننگین کرسنت در محاکم قضایی، برخورد با روحانیون عدالتخواه در قم، لغو سخنرانی بسیاری از شخصیت های ارزشی در مجامع عمومی به خصوص دانشگاه ها و.... سندی دیگر بر بی صداقتی مدعیان راستگویی در پایبندی به قانون و آزادی بیان محسوب می شود. دولت محترم در حالی دم از برخورد با مفاسد اقتصادی و به اصطلاح کاسبان تحریم می زند که در مقابل رانت 650 میلیون یورویی اخیر در یکی از وزارتخانه های دولتی که معادل فساد 3هزار میلیاردی است سکوت اختیار کرده است.

به رغم برخورداری دولت از تصدی ده ها شخصیت پرسابقه و فعال امنیتی در کابینه و بدنه اجرایی، توفیقات دولت در این حوزه نیز با تردیدهایی جدی مواجه است. آن چه در سیستان گذشت با هر انگیزه ای که صورت گرفت بر خلاف شعار تدبیر بود. تبلیغات گسترده و انفعالی در قبال زیاده خواهی یک گروهک منحوس و وابسته، باعث ایراد صدمه به حیثیت سیاسی و اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی در سطح بین المللی گردیده و در نهایت نتیجه ای جز افزایش شدید ناامنی توسط عوامل جریان خبیث تکفیری در مناطق مرزی جنوب شرقی کشور را به دنبال نداشته است. بها دادن و برجسته سازی عوامل اصلی و افراطیون فتنه توسط مدعیان اعتدال و استفاده از آنان در مشاغل دولتی به خصوص در مقاطع دانشگاهی، دیر یا زود مانند زخمی کهنه سر باز کرده و دولت را با چالشی بزرگ در حیطه امور امنیتی مواجه خواهد ساخت.

سیاست خارجه شاید تمام تکیه گاه و امید دولت برای جلب اعتماد بیگانگان و رفع نیازهای معیشتی جامعه و در نتیجه تعمیق پایگاه مردمی دولت محسوب می شد که به رغم مذاکره با کدخدا! و اعتمادسازی های منفعلانه در مقوله هسته ای، ثمره ای جز تحقیر مکرر مردم ایران توسط آمریکا و دیگر کشورهای به اصطلاح قدرتمند جهان نداشت. دلسوزان نظام بارها از دولتمردان این پرسش بی جواب را طرح کرده اند که آیا آن چه در مقابل حاتم بخشی خود در قبال غرب به دست آورده ایم از سر انصاف و عدالت و توازن و حفظ منافع و غرور ملی بوده است؟

از آن جا که تحلیل فوق از باب خیرخواهی و نصیحت و مدد به خدمتگذاران حکومت اسلامی منتشر شده، به منظور رفع معایب موجود و اعتلای نام و جایگاه نظام اسلامی، نظر تصمیم گیران کلان در دولت محترم را به توصیه های مؤکد مقام معظم رهبری در هفته های اخیر جلب می کنیم. رهبر فرزانه انقلاب در دیدارهای متعدد با فعالان فرهنگی و نیز کارکنان آموزش و پرورش بر لزوم به کارگیری جوانان مؤمن و انقلابی و تقویت جناج مؤمن تأکید فرمودند. رهبر اندیشمند انقلاب در گفتارهای متعدد دیگر نیز تکیه بر توانایی های داخلی و بهره مندی از داشته های ملی را تنها راه حل خروج از بحران اقتصادی و نیز به زانو درآوردن سردمداران استکبار بر شمرده اند. تبیین این خط و مشی نشان می دهد که دولت باید حرکت خود را در چارچوب مقتضیات انقلاب و ایران تنظیم نماید.

بدیهی است که التزام همه مسئولان دستگاه ها و قوای مختلف به این دو توصیه خردمندانه، بهترین راه برای فائق آمدن بر مشکلات موجود در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و بی توجهی به این دو راهبرد مهم که مستلزم سپردن امور به دست نااهلان و نامحرمان اسلام و انقلاب و نیروهای فاقد تعهد بوده و از سوی دیگر با سست شدن پایه های علم و تولید و اقتصاد ملی، باعث گسترش طمع ورزی و زیاده طلبی های سلطه گران جهانی است؛ خساراتی جبران ناشدنی را بر پیکره مستحکم ایران اسلامی وارد ساخته و متولیان اجرایی کشور را در نگاه عموم، شکست خورده و منفور خواهد ساخت.

امید است مسئولان خدوم دولت جمهوری اسلامی با بازنگری در راه و روش های طی شده، درصدد حرکت صحیح و قدرتمندانه بر مدار اسلام و انقلاب اسلامی بوده و از غلتیدن در بی راهه های فریبنده و سراب های پوشالی برحذر باشند.

والسلام علی عبادالله الصالحین

انصار حزب الله شهرستان بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

  • سید علی غضنفری
  •  باسلام
    وب بسیار خوبی است به من هم سر بزن.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">