اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

دو مقام قضایی مازندران سیبل تهاجم چه کسانی خواهند شد؟

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۴۰ ق.ظ

رأی محکومیت شهردار اسبق بابل توسط دادگستری استان مازندران صادر شد. اگر میخواهید اهمیت این اتفاق را درک کنید نگاه کنید که بعد دو روز از افشای این موضوع هنوز هم بسیاری از رسانه های غیرمستقل حتی شهامت درج اصل خبر را ندارند.

شهردار اسبق بابل منتسب به جریان خاص، تنها شهرداری در تاریخ بابل و شاید کشور بود که بدون تحصیلات مرتبط، بدون ارائه برنامه، بدون رقیب، بدون حضور در صحن شورا به تصدی این جایگاه رسید.

از بدو شکل گیری پرونده اتهامات وی، شدیدترین حملات رسانه ای تا اعمال نفوذ و به خط کردن همگی عناصر وابسته طیف خاص در بابل و استان و قم و تهران برای به حاشیه راندن پرونده و خروج آن از مدار قانون رخ داد اما باز هم دادگاه از عمل به وظیفه تخطی نکرد.

شاهد بودیم مدعیان بزرگی که در جریان بعضی وقایع تلخ مثل تخریب کلبه جنگل نشینان تورسو و... حاضر به دفاع از مظلوم نشدند این بار اما در جریان رسیدگی به پرونده اتهامات مالی شاه داماد شهر، رگ گردنی شده و با تمام قوا به میدان آمدند. زمین و زمان را به هم دوختند، فیلم و کلیپ و منبر و عکس یادگاری و طومار و شایعه ساختند. متهمان را در جلسات رسمی در جایگاه ویژه و مقابل انظار عموم می نشاندند و...

برای مردم همواره این شائبه وجود داشت چرا قانون فقط برای ضعفا قانون است؟ آیا قرار نیست پرونده صاحبان قدرت به سرانجام برسد؟

کار دادگستری مازندران از این جهت اقدامی بزرگ و قابل تحسین است که در دفاع از حقوق مردم اعتنایی به وابستگی جناحی و باندی متهمان نشان نداد. پیش تر حتی در برخورد با پرونده مدیر قضایی در آمل هم شاهد استقلال و سلامت دادگستری استان و عدم رودربایستی با همکار متخلف بودیم. برخورد با تخلفات پتروشیمی میانکاله تا آنجا که مربوط به دادگستری استان می شد نیز مورد اهتمام قرار داشت.

حجت الاسلام اکبری ریاست بی حاشیه و سالم و مومن دادگستری و جناب کریمی دادستان جوان و شجاع استان در مجموع نشان دادند که بی اعتنا به وسوسه و تحریک و خط دهی بعضی اطرافیان حاضر به تعلل بر سر دفاع از حریم قانون و حقوق عامه نیستند.

کاش پرونده اتهامات عناصر دانه درشتی مثل عبدالله عبدی، مهدی عبوری، کیومرث نیاز، بیژن قاسم زاده و ... در همین استان مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می گرفت. خدا امثال این دو بزرگوار را بیشتر کند هر چند که زین پس احتمال می رود اژدهای هفت سر فساد و مافیای قانون شکن هزار فامیل، عزمی جزم تر برای تغییر مدیران قضایی استان در پس پرده لابی های کلان خویش با بقایای باند اکبر طبری نشان بدهند.

به عنوان یک منتقد همیشگی ترک فعل های دستگاه عدلیه بر خود لازم دانستم ضمن تشکر از قضات و مسئولان امنیتی حافظ قانون و دلسوز مردم در استان این نکته را یاداور شوم که برخورد بی اغماض با عناصر دانه درشت و صاحب نفوذ، بالاترین اقدام فرهنگی برای اثبات سلامت نظام اداری و جلب اعتماد جامعه نسبت به حکومت پرافتخاری خواهد بود که خون آورد هزاران جوان گلگون کفن و عدالت خواه این مرز و بوم است. این راه سخت، مستدام باد ان شاءالله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">