اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

تکریم اموات هم اندازه ای دارد!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ب.ظ
آن گونه که در خبرها آمده قرار است بر مزار مرحوم مهرداد اولادی، فوتبالیست مشهور قائمشهری در روستای قادیکلا ساختمانی را بنا نهاده و با این کار به شخصیت این ورزشکار جوان، ادای احترام نمایند. همین خبر البته به گونه ای دیگر نیز منتشر شد. گفتند که قرار است ساختمان مذکور به عنوان قبرستان خانوادگی از سوی بستگان مرحوم مورد استفاده قرار بگیرد.
دلیل اول مخالفت با این نوع الگوسازی ها همان استدلالی است که در مخالفت با ساخت بنای یادبود مرحوم هادی نوروزی در روستای کپورچال بابل نیز مورد اشاره قرار گرفت. ضمن ابراز تأسف از فقدان هر ورزشکار و هنرمندی که بار سفر از این دنیا را می بندد، نباید فراموش کرد که این عزیزان هیچ کدام نمی توانند الگویی باشند که آخرت بچه های ما را تضمین نمایند. بی انصافی است که گلزار شهدای روستا حالتی معمولی داشته اما مزار ورزشکاری که در نهایت توانست به موفقیت در رشته ای خاص دست یابد و البته از مواهب مادی آن نیز به اندازه کافی بهره مند گردد، این گونه برجسته سازی شود.
دلیل دوم مخالفت با ساخت بنا یا بقعه یا هر چیز دیگری که باعث تکریم ورای عرف نسبت به شخصیت مرحوم اولادی می گردد مربوط است به آن چه که از سوی مسئولان قضا به عنوان علت مرگ او در جراید منتشر شد.
بر اساس آموزه های دین، تکریم امواتی که بر اثر خودکشی و یا مصرف مشروبات الکلی و ... از دنیا رفته اند و جرم آنها علنی شده است، نوعی قبح شکنی نسبت به گناه محسوب شده و رفتاری ناموجه به حساب می آید. آیا مسئولان فرهنگی و مذهبی شهرستان قائمشهر به این موضوع توجه لازم را داشته اند؟
  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">