اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حاشیه ای بر نتایج انتخابات مجمع طلاب بابل + تکمیلی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۲۹ ب.ظ


انتخابات مجمع طلاب و فضلای شهرستان بابل روز شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد و از یازده نامزد ورود به مجمع به ترتیب حجج اسلام حسین زاده، پورحسن، گرجیان و جعفرزاده حائز اکثریت آراء گردیدند. ضمن تبریک به نمایندگان منتخب طلاب بابل و آرزوی توفیق در انجام کامل رسالت بزرگی که برعهده گرفته اند، ذکر چند نکته را لازم می دانم:

1- بابل جزو معدود شهرهای انگشت شماری است که بیشترین نماینده را در مجمع طلاب کشور داراست. البته اگر با احتساب دو منطقه امیرکلا و بندپی در نظر بگیریم، شهرستان بابل دارای شش کرسی نمایندگی در مجمع است که این موضوع، یک امتیاز منحصر به فرد محسوب می شود. با این وصف باید اذعان داشت که حوزه های علمیه بابل دارای یک پتانسیل بالا در بین حوزه های کشور بوده و از این منظر دارای اهمیتی بالا هستند. لازم است مسئولان اجتماعی - فرهنگی شهر و استان، حساب ویژه ای روی طلاب و فضلای این خطه باز کرده و بتوانند از ظرفیت عظیم دانش آموختگان حوزه های علمیه بابل نهایت استفاده را بنمایند.

2- به رغم اطلاع رسانی مبسوط در خصوص برگزاری انتخابات مجمع طلاب و تبلیغات گسترده پیامکی نامزدها که انتظار می رفت بر شور و هیجان انتخابات بیفزاید، استقبال مطلوبی از سوی طلاب بابل برای شرکت در انتخابات انجام نگرفت. این مسئله نشان می دهد قابلیت های مجمع همچنان ناشناخته مانده و نیز مجامع طلاب نتوانسته اند کارکردی از خود نشان بدهند که منجر به جلب اعتماد بدنه حوزه علمیه بشود.

3- تغییر سه نماینده محترم بابل در مجمع و اقبال طلاب این شهر به چهره های تازه نفس، پیام شفافی نسبت به عملکرد مجمع طلاب و فضلای بابل در دوره گذشته دارد.

4- اگر از برخی اتفاقات کوچک و ناخوشایند بگذریم در مجموع رقابت بین نامزدهای انتخابات بر مدار اخلاق جریان داشت. به نظر می رسد لازم است یازده کاندیدای این دور از رقابت ها در اسرع وقت با تشکیل جلسه ای دوستانه ضمن آسیب شناسی انتخابات، به رفع کدورت های احتمالی پرداخته و بر مؤدّت و برادری با یکدیگر صحه بگذارند.

5- نمایندگان منتخب مجمع به خوبی واقف هستند که تکلیف سنگینی را به دوش گرفته اند. نخستین شرط ادای این تکلیف، اتحاد و یکپارچگی و التزام به خرد جمعی است. با شناختی که از شخصیت خودساخته این عزیزان وجود دارد شکّی نیست که مجمع منتخب علاوه بر انجام کارهایی بزرگ و ماندگار، یکی از کم حاشیه ترین دوره های خود را پشت سر خواهد گذاشت.

6- حضرت آیت الله توکّل از علمای بابلی مقیم قم در حرکتی متواضعانه و آموزنده با حضور در پای صندوق رأی نشان دادند که نسبت به جایگاه مجمع طلاب و کارکرد آن حسّاس بوده و احساس تکلیف می نمایند. ضمن تشکر از این عالم برجسته و مدّرس خارج فقه و اخلاق در حوزه علمیه قم، ذکر این نکته را خالی از لطف نمی دانم که سه نفر از چهار نماینده منتخب ( آقایان حسین زاده، پورحسن، جعفرزاده) جزو شاگردان درس خارج این استاد فرزانه می باشند.

7- طلاب مدرسه علمیه روحیه بابل در قم اگر چه از نظر جمعیتی، تقریباً یک هفتم طلاب بابلی مقیم قم را تشکیل می دهند ولی توانستند دو کرسی مجمع را ( آقایان گرجیان و جعفرزاده ) به خود اختصاص دهند. البته حجت الاسلام پورحسن علاوه بر تحصیل در مدرسه صدر بابل، دو سالی نیز سابقه شاگردی حضرت آیت الله محمدی در مدرسه روحیه را داراست. نفرات پنجم و ششم انتخابات نیز از فضلای مدرسه روحیه بابل بودند. این مسئله نشان می دهد دانش آموختگان مدرسه روحیه از جایگاهی قابل اعتنا و مهم در بین دیگر فضلای حوزه علمیه بابل برخوردار بوده و می توانند نقشی تعیین کننده در برنامه ها و تصمیمات حوزوی مرتبط با شهرستان بابل داشته باشند.

8- با توجه به ارتباط نزدیکی که با بسیاری از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات داشتم می توانم گواهی بدهم که اغلب این عزیزان با رویکردی تکلیف مدارانه و با نیّت رفع مشکلات صنفی طلاب و دفاع از حریم انقلاب و حوزه علمیه پا به این عرصه گذاشتند. از این زاویه، همه کاندیداهای غیر منتخب نیز نزد مبدأ فیض هستی، مأجور خواهند بود؛ انشاءالله.

9- بی اغراق اعتراف می کنم بزرگترین دستاورد این دوره از انتخابات مجمع طلاب برای راقم این سطور، استفاده از محضر شریف و گرانقدر استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه و عالمی مبارز و بی ادعا یعنی حجت الاسلام غفاری فر بود. لازم به ذکر است این بزرگوار که تنها با دو رأی کمتر نتوانست به جمع نمایندگان مجمع بپیوندد با اصرار دوستان در این عرصه ماند و اگر تبلیغی برای رأی به ایشان دیده شد با اصرار حقیر و دیگر دوستان صورت گرفت. انشاءالله در دیگر عرصه های علمی – فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی توفیق استفاده بیشتر از محضر ایشان را خواهیم داشت.


تکمیلی: متاسفانه به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای ماخوذه یک سهم از کرسی طلاب بابل در مجمع کاسته شد بنابراین حجت الاسلام جعفرزاده نیز از فهرست منتخبان طلاب بابل حذف شد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">