اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

آزادی برای همه، آزادگی فقط مختص انسان!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸ ق.ظ

مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام سجاد (ع) | خبرگزاری صدا و سیما

 

از همان ابتدای آغاز جنگ تحمیلی و حمله ارتش متجاوز بعث عراق و اسارت رزمندگان و یا حتی مردم مرزنشین کشورمان، زادروز امام سجاد علیه السلام روز اسرا نام گرفت. بدین ترتیب سه روز پاسدار، جانباز و اسرا در جوار و توالی هم قرار گرفتند.

بعد از آزادی اسرا در سال 69 و نامگذاری روز 26 مرداد به نام آزادگان، دیگر روز میلاد امام زین العابدین روز اسرا خوانده نشد. در حالی که همچنان اسرایی هستند که در اقصی نقاط عالم به خاطر پیگیری اهداف جمهوری اسلامی و خدمت به مکتب جهانی اسلام در بند حکام جائر قرار دارند که مناسب است گاهی یاد این مجاهدان بی نام و نشان نیز گرامی داشته شود.

امام سجاد علیه السلام ترجمانی از تبدیل اسارت به مفهوم آزادگی است. او و عمه بزرگوارش به رغم آن که در بند دشمن گرفتار بودند با بیان رسا و قدرت استدلال و منطق روشن توانستند بر جوّ غالب پیروز گشته و فرهنگ عاشورا و پیام جهانی و تاریخی نهضت اباعبدالله علیه السلام را ماندگار سازند.

خیلی ها ممکن است در زندگی روزمره خود به ظاهر آزاد باشند و بسیاری از قیود متعارف اجتماعی را هم پشت سر بگذارند؛ اما آزادگی در معنایی بلندتر از کلمه آزادی، منظری از حرّیّت و جوانمردی و غیرت و عزت است. آزادگی در مرام اهل بیت از نه گفتن به استبداد، تقابل با ظلم و روشنگری درباره حقانیت راه توحید جلوه گر شده و چنین است که هیچ امامی ولو آن که دست به شمشیر نبرد با مرگ طبیعی و در بستر از دنیا نرفت. انسان و حیوان در مقصدی به نام آزادی مشترک هستند؛ اما در آزادگی، فقط انسان است که با رشد فکری و تعالی شخصیتی حتی به قیمت اسارت ظاهری و فقدان امکانات مادی، در مقابل کژی ها و زیاده خواهی ها سر خم نکرده و در مسیر هدایت و عدالت، مستحکم و غیرتمند می ایستد.

نظرات  (۱)

آزاد از ماییم و من فانی در الله‌ایم 

با روح در زنجیر آزادی نمی خواهیم 

پاسخ:
دم شما گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">