اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

آرام تر برادر!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۰۴:۴۶ ب.ظ

وحید یامین‌پور - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

 

آقا وحید یامین پور که جوانی دوست داشتنی و موفق است یادداشتی منتشر کرده و مطالبه گری از دولت رییسی را زیر سوال برده و معتقد است وقتی آقا بحث جهاد تبیین را مطرح کرده پس باید بر تبلیغ و بیان محاسنی که دولت رییسی نسبت به دولت روحانی داشت تمرکز نمود و از مطالبه گری هم که جزو توصیه های آقا بوده دست برداشت!

یعنی فردی که در سطح معاون وزیر و از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام است نمی فهمد که توصیه جدید آقا لزوما به معنای الغا و کنار زدن توصیه های قبلی ایشان نیست؟ آقا اگر فرمود جهاد تبیین واجب است به معنای آن است که دیگر نباید به جنبش نرم افزاری و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و نهضت تولید علم و ... پرداخت؟

اساسا مطالبه گری بخشی از جهاد تبیین و جهاد تبیین جلوه ای از جنبش مطالبه گری است.

جهاد تبیین و نهضت روشنگری لزوما مرتبط با دعواهای جناحی و رقابتهای انتخاباتی نیست و در خصوص اصل مبانی انقلاب جهانی اسلام و حرکت تمدن ساز دین در گستره جهانی کارایی ضروری دارد.

اینکه به یقین عده ای از رویکرد مطالبه گری که باید مصداق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسئولان باشد سوءاستفاده می کنند بحثی نیست اما آیا اگر سوءاستفاده ای از سوی مدعیان اسلام در ارائه برداشتهای دینی صورت گرفت مثل عرضه اسلام طالبانی و داعشی یا اسلام رحمانی و بازرگانی و .... سبب خواهد شد اصل اسلام گرایی را نفی و مردود به شمار آورد؟

وحید یامین پور آدم کم اطلاعی نیست اما متن پریشان و قلم مضطرب وی نشان از تشویش مهلک درونی است که یا دستاورد هراس از اتمام دوره پشت میزنشینی در سطوح کلان مدیریتی است و یا دلهره از شکست انتخاباتی اضلاع اصولگرایی در مقابل رقیب فرتوتی چون پزشکیان و یاران اوست.

دولت آقای رییسی مثل هر دولت دیگری خالی از ایراد و نقد نبوده و نیست و البته رجحان عملکرد آن نسبت به دولت حسن روحانی غیرقابل کتمان است. آقا وحید یامین پور بهتر است در شرایط روانی بهتر و با آرامش خاطر بالاتری اقدام به نگارش متن نموده و از پریشان گویی اتهام آلود و توهین آمیز نسبت به منتقدان دلسوز پرهیز نماید. مطالبه گری یا همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب خطی و جناحی نیست که در دوره ای لازم و در دوره ای باطل شمرده شود. مخاطب حق دارد دچار این سوءبرداشت شود جوانی که خود بر مبنای عمل به اصل مطالبه گری در سپهر سیاسی کشور مطرح شده و رشد نموده اکنون که چرب و شیرین کرسی صدارت به مذاقش خوش آمده رویکرد دیگری را انتخاب نموده و معلوم نیست در صورت تغییر دولت و عزل احتمالی دوباره بر پاشنه دروازه سابق به چرخش در نیاید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">