اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

کودتای ترکیه در نگاه نخست

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳ ق.ظ

الان برای قضاوت درباره کودتای نظامی در ترکیه و تحلیل پیرامون ماهیت این کودتا بسیار زود است. اکنون تنها چند ساعت از آغاز این کودتا می گذرد. اخباری هم که از داخل ترکیه منتشر می شود ضد و نقیض است.

در چنین شرایطی آن چه مهم به نظر می رسد نه اظهار نظر یا رد و تأیید مسائل داخلی ترکیه، که درانداختن طرحی برای شکار لحظاتی تاریخی در کشور سوریه است. اکنون به هر علتی، عقبه استراتژیک تروریست های جبهه النصره هدف قرار گرفته شده است.

رژیم ترکیه حتی در صورت پیروزی بر کودتاچیان تا مدت ها درگیر تثبیت موقعیت حاکمیت درونی است و تمرکز لازم را برای توجه به اهداف برون مرزی از دست داده است. الان وقت آن است که ضرباتی کاری بر پیکره تروریست های سوری وارد شود. امیدوارم قدردان این لحظات تاریخی باشیم.

عبرتی هم که از ماجرای ترکیه باید گرفت مربوط به ضعف اطلاعاتی نهادهای حاکمیتی این کشور است. اگر باور کنیم تحرکاتی گسترده برای تحقق بخشیدن به کودتا در آن وسعتی که دیده ایم از چشمان مسئولان امنیتی ترکیه مخفی مانده است چاره ای جز این نیست که خلأ مسئولیت شناسی نهادهای اطلاعاتی این کشور را عنصری تعیین کننده در وقایع اخیر بدانیم. البته بنا به تجربه، حتی اگر ضعف سیستم اطلاعاتی دولت ترکیه را بپذیریم بعید است که بتوان غفلت و بی اطلاعی نهادها و سازمان های جاسوسی مرتبط با آمریکا و انگلیس و اسرائیل را هم پذیرفت. با این حال جای پرسش درباره علت سکوت و عدم اطلاع رسانی دولت های مذکور جهت پیشگیری از کودتایی با این وسعت و دامنه تخریب همچنان باقی خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۲)

  • سرباز صفر
  • سلام دوست عزیز
    بحث ما بالا گرفته است.
    مشکل حقوق های نجومی از کجاست؟ حقوق مدیران چقدر باید باشد؟ نظر شما چیست؟
    http://sarbaz0.blog.ir/post/1404
    http://sarbaz0.blog.ir
    منتظر حضور گرم شما هستیم
    التماس دعا
    سلام دوست عزیز
    وبلاگ بسیار خوبی داری.
    انشاالله همیشه موفق و پیروز باشی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">