اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

همیشه منتظر حمله دشمن نباشیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶ ق.ظ


کمتر از دو سال پیش، خواننده هتاک و مفسدی به نام ش ن، ( حرمت قلم را بالاتر از از آن می دانم که به نامش آلوده کنم) قطعات سخیفی را در وهن به شخصیت نورانی امام دهم حضرت علی النقی علیه السلام تولید کرد. هم زمان اقدام سازمان دهی شده ای در چند سایت و وبلاگ برون مرزی به منظور هتک حرمت این امام همام آغاز شد.

آن موقع همه صاحب نظرن، متّفق بودند که انتهای این حرکت، به وهن عاشورا و مکتب آزادگی امام عشق علیه السلام منتهی خواهد شد؛ چرا که دشمنان به خوبی می دانند که نهضت جهان شمول عاشورا منشأ بیداری ملت های ستمدیده عالم است.

 سؤالی که ذهن برخی از فعالان فکری و فرهنگی جامعه را به خود معطوف ساخت درباره چرایی انتخاب امام هادی علیه السلام برای آغاز سلسله هتاکی ها نسبت به حریم خاندان عصمت بوده است. تأملی اندک در ویژگی های امام دهم به یادمان آورد که زیارت جامعه کبیره، مخزن غنی معارف اهل بیت علیهم السلام، کلامی جاودان از آن امام بزرگ است که از نظر سندی نیز محکم و متقن محسوب می شود. کنکاش بیشتر، یادمان آورد " شبکه نقابت "، ابتکار بزرگ امام هادی علیه السلام برای زمینه چینی دوران غیبت و مستندترین دلیل تاریخی برای اثبات مقوله " ولایت فقیه " است که کمتر به آن توجه کرده ایم.

از باب مَثَل معروف " عدو شود سبب خیر " توهین پلید به ساحت مقدس آن امام بزرگ، تلنگری شد تا دانسته های خود پیرامون حیات طیبه ایشان را توسعه دهیم.

بزرگی به ظرافت و ملاحت می گفت: قبل از انقلاب، مردم با امام علی، امام حسین و امام رضا علیهم السلام آشنایی داشتند. بعد از انقلاب انس با حضرت زهرا سلام الله علیها و امام زمان (عج) در جامعه رواج پیدا کرد. بقیه ائمه علیهم السلام چه وقتی قرار است به مردم ما شناسانده شوند، خدا می داند!

بی تعارف باید گفت بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، یک جوان شیعه باید از کم اطلاعی خود درباره پیشوایان دینی اش خجالت بکشد و احساس ننگ کند.

سینما و تلویزیون، بهترین ابزار برای شناساندن مفاهیم دینی و رفع غربت بزرگان مذهب است. به طور نمونه به برکت مجموعه مختارنامه، اکثر مردم می دانند سلیمان بن صرد برخواسته از چه نوع تفکری است و زبیری ها مروّج چه قرائتی از اسلام هستند. ولی نباید از یاد برد تهیه مجموع های تصویری به طور معمول با موانعی چون کمبود بودجه، ضعف هنرمندان دینی و ... مواجه است. سینما و تلویزیون یک رسانه عام است و تأثیرگذاری در آن شاید به راحتی ممکن نباشد؛ اما ساده ترین نسخه برای شناساندن زندگی، افکار، مبارزات و شخصیت امامان شیعه – لااقل - به طیفی خاص از جامعه یعنی اهل مسجد و هیئت، اهتمام صاحبان منبر به رفع مظلومیت و غربت خاندان عترت است. هر یک از ده شب نخست ماه محرّم، با ابتکار مؤمنین، به نام یکی از شخصیت های برجسته نهضت عاشورا اختصاص پیدا کرده که ثمره ارزشمند آن افزایش شناخت جامعه نسبت به آن بزرگان است. جالب است که چنین ابتکاری در خصوص ائمه علیهم السلام نیز به کار گرفته شده است. در مفاتیح الجنان هر روز هفته به نام تعدادی از معصومین علیهم السلام نامگذاری شده است. صاحبان منبر و محراب، با یک برنامه ریزی منظّم می توانند لااقل یک روز در هر هفته، یا یک مجلس در ماه را به تحلیل و تبیین تاریخ زندگی امامان شیعه اختصاص دهند.

غربت ائمه را باید زدود و قشر مذهبی باید در این عرصه پیشگام باشد. مطمئن باشید آگاهی از داستان های عبرت آموز زندگی آن بزرگان علاوه بر شیرینی ها و جاذبه های شنیدنی و خواندنی، تجربه ها و عبرت هایی را پیش روی امت قرن پانزدهم اسلام قرار می دهد که محسوس ترین نتیجه آن، اعتلای نگرش و جامعیت فکری جبهه توحید خواهد بود؛ انشاءالله. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">