اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

هشدار آیت الله توکل درباره خطر تحریف در عزاداری ها

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۱۷ ب.ظ

1-(5).jpg


آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق و خارج فقه حوزه علمیه قم، یک شنبه گذشته در ابتدای جلسه تدریس خود ضمن تجلیل از برنامه ها و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که سراسر کشور را رنگ و بوی عاشورایی بخشیده بود از خطر تحقق نقشه های شوم دشمنان اهل بیت در ایجاد انحراف در عزاداری ها اظهار نگرانی کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با برشمردن برنامه ها و توطئه های پیچیده دشمنان در به فراموشی سپردن و تحریف اهداف قیام امام حسین علیه السلام فرمود:

دشمن درصدد است تا با سه رویکرد، فرهنگ عاشورا را تحت تأثیر قرار دهد. رویکرد نخست دشمن، کمرنگ سازی عزاداری هاست و رویکرد دوم او تحت الشعاع قرار دادن اهداف نهضت جهانی و تاریخی امام حسین علیه السلام است. دستیابی به این دو هدف شاید برای دشمن چندان ممکن و موفقیت آمیز نباشد. برای همین رویکرد سومی را در پیش گرفت که احتمال توفیق در آن ممکن به نظر می رسد. دشمن در تلاش است تا با ایجاد انحراف در مسیر عزاداری ها، اهداف سالار شهیدان را دستخوش تحریف و فراموشی سازد.

ظاهر امر نشان می دهد عده ای هنوز نفهمیده اند کار دشمن چیست!

اکنون وقتی می بینیم بعضی هیئت ها از ساعت و میزان سخنرانی و وعظ در مجالس کاسته، اما سینه زنی را تا ساعت ها ادامه می دهند باید بپذیریم که به بصیرت جامعه لطمه وارد می شود. دشمن همین را می خواهد که شیعه ما تا صبح، هر چقدر که دلش خواست و در توان داشت سینه بزند؛ اما چیزی بر بصیرتش افزوده نشود.

کارهای نوظهور در سینه زنی هم نشانه دیگری است که زنگ خطر تحریف در مسیر عزاداری ها را به صدا در می آورد. سینه زنی سنتی به مرور از میان هیئت ها رخت بر بست و اکنون کار به جایی رسید که از حسین حسین گفتن عزاداران فقط سین آن را می شنویم! عده ای موقع سینه زنی از جای خود می پرند و حرکات دیگری انجام می دهند و ...! اگر ساعت ها بگذرد با این کارها چیزی دستشان نمی آید.

آن چه بیان شد با قمه زنی و توهین به مقدسات سایر مذاهب و ... همه از یک محور نشأت می گیرد؛ محوری که بنای آن بر جدایی از مرام حسین علیه السلام استوار شده است. مطمئن باشید همین اندازه از انحراف هم در این شرایط برای دشمن غنیمت است.

عزاداری و سینه زنی باید با حالت متعارف خود صورت گرفته و توأم با بصیرت افزایی باشد. این گونه است که می توان اهداف قیام کربلا را سرلوحه امور جامعه قرار داد، تربیت حسینی را در سطح مردم رواج داد و دشمن را در اجرای نقشه های رذیلانه اش ناکام گذاشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">