اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

هر آماری که از تعداد نامزدهای انتخاباتی مازندران دیده اید ناقص است!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۴۷ ب.ظ

یک اشتباهی که بسیاری از شهروندان مرتکب شده اند این است که گمان می کنند فهرست های منتشر شده از اسامی نامزدهای استان یا شهرشان کامل و جامع است. توضیح این نکته ضروری است که اسامی انتشار یافته توسط فرمانداری ها فقط مربوط به نامزدهایی است که در آن شهر ثبت نام کرده اند نه اینکه برای آن شهر ثبت نام کرده باشند.

به طور مثال در فهرست نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در مازندران هرگز نام بزرگوارانی که در قم یا دیگر استان ها ثبت نام کرده اما قصد حضور در رقابت های استان مازندران را دارند به چشم نمی آید. این ویژگی، دارای نقص است و ناخواسته، باعث می شود اتاق های فکر مرتبط با نامزدها نتوانند با توجه به برنامه ها و شناخت مورد نیاز از رقبای خود، سبک تبلیغاتی مناسبی را طراحی کنند. حضرات آقایان "ن" و "ج" از این گروه نامزدهای مازندرانی مجلس خبرگان هستند که در قم و استانی دیگر ثبت نام کرده اما قصدشان حضور در رقابت های حوزه انتخابی مازندران است.

در انتخابات مجلس نیز اوضاع به همین شکل است. به طور مثال عزیزانی از شهرستان بابل در تهران ثبت نام کرده اند و قصدشان هم حضور در رقابت های انتخاباتی شهرستان بابل است اما اسمی از آنها هنوز در این شهر منتشر نشده است. آقایان "ح" و "الف" از این دست نامزدها هستند.

نکته جالب درباره آقای الف این است که یقین دارد شعبه استانی شورای نگهبان در مازندران قطعا صلاحیت او را رد می کند اما اگر ادعا کند که قصد حضور در رقابتهای تهران را دارد با توجه به گستره رقابت ها در این حوزه و عدم اقبال عمومی نسبت به وی، سوابق و گرایشات او چندان مورد توجه ناظران قانونی قرار نخواهد گرفت. حامیان وی لحظه به لحظه فرآیند ثبت نام او را در گروه های مجازی مرتبط با مازندران با این ادعا که او قرار است نامزد تهران شود پوشش داده اند تا زمینه را برای چرخش صوری و ناگهانی او پس از تأیید احتمالی صلاحیتش برای حضور در رقابت های انتخاباتی بابل آماده نگاه دارند.

به نظر می رسد با این سبک و سیاق موجود، رسانه های معتبر و فعال مازندران، وظیفه ای سنگین در قبال کشف و انعکاس حقایق برعهده دارند. در قدم نخست لازم است بر این واقعیت تأکید شود که فهرست منتشر شده مربوط به اسامی نامزدهای انتخابات مجلسین در مازندران، کامل و جامع نیست و مردم باید همچنان منتظر شنیدن اسامی جدید شرکت کنندگان در این دور از رقابت ها باشند.

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">