اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

طنابی که خودش را خفه می کند!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۷:۳۸ ق.ظ

شکایت طرفدار مطلق آزادی بیان علیه کارمندان افشاگرش!

 

ایلان ماسک خودش را طرفدار آزادی مطلق می داند. هم اوست که می گفت «شفافیت کلید اعتماد است» و «نور خورشید بهترین ضدعفونی کننده است»!

حالا ایمیلی از او درز پیدا کرده که به کارمندانش با زبان تهدید گفته است کسی حق ندارد درباره او دست به افشاگری بزند!

این خصلت آزادی است که خودش را محدود می کند. آزادی مطلق به هیچ وجه در دنیا وجود و معنا ندارد. درست مثل پوشش که همه مردم دنیا به اصل حجاب باور دارند و تنها درباره محدوده آن سخن می رانند. بعضی چیزها را باطن انسانها به خودی خود درک می کند اگر خودش را به غفلت نزند.

آنهایی هم که این چند ماهه دم از نبود آزادی و طرفداری از حقوق مردم در کشور می زنند خودشان بارها به مخالفان خود بدترین اهانت ها را روا داشته، چادر از سر زنان محجبه کشیده اند، مجالس سخنرانی را بر هم زده اند، مغازه دارهایی که از تحصن آنها پیروی نکرده اند را مورد صدمه قرار داده اند، بسیجی را قطعه قطعه کرده اند و...

بیخود نیست که مدینه فاضله ترسیم شده در همه مکاتب زمینی و فرا زمینی عالم همواره مبتنی بر محوریت عقلا و فضلا و عالمان و خردمندان در اداره امور بوده است.

انسانها در مصاف بین غریزه و فطرت، عقل و شهوت و تعارض بین منافع فردی یا اجتماعی در معرض خروج از اعتدال و سقوط به ورطه ظلم و جنایت و خنایت قرار دارند. آزادی عقلانی در چارچوب خرد و نظارت دلسوزانه اجتماعی که همان امر به معروف و نهی از منکر خودمان است در حفظ سلامت جامعه و حاکمیت موثر است.

آزادی منهای عقل و فاقد چارچوب فقط یک شعار فریبنده و غیرقابل دسترس و طنابی است که اول از همه خودش را خفه می کند.

همانهایی که برای اغتشاش به خیابان آمده و نظم شهرها را بر هم میزنند و راه عبور مردم را سد میکنند، به بانکها و ماموران و اماکن دولتی حمله ور می شوند، همه جا را به آتش می کشند و ... جامعه را به جنگل تبدیل می کنند، وقتی آسیب دیده و مجروح یا کشته می دهند صدایشان بلند می شود که مگر جامعه قانون ندارد؟! 

نظرات  (۱)

قلمتان سدید 

بسیار پسنیدیم

جنایت و خنایت؟

این جمله خیلی عالی بود

انسانها در مصاف بین غریزه و فطرت، عقل و شهوت و تعارض بین منافع فردی یا اجتماعی در معرض خروج از اعتدال و سقوط به ورطه ظلم و جنایت و خنایت قرار دارند.
 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">