اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

صحت سنجی یک ادعا

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴ ق.ظ

مجازات ارسال فیلم برای مسیح علی‌نژاد چقدر است؟ - قدس آنلاین | پایگاه خبری -  تحلیلی

 

آیا ایران میتواند مصی علینژاد را از آمریکا ربوده و به ونزوئلا انتقال دهد؟

به نظر می رسد آمریکا قرار است مزد خوش خدمتی های معصومه علی نژاد را از کیسه ملت ایران پرداخت کند برای همین با انتشار اتهامی واهی درصدد جو سازی علیه جمهوری اسلامی و در نهایت، مصادره بخشی از اموال بلوکه شده مردم ایران به نفع خبرنگار فراری و ضدانقلاب است.

دکتر دادخواه هم نکته ای ظریف پیرامون این داستان پردازی کاخ سفید مطرح کرده که قابل تأمل است:


در مورد اخبار مرتبط با ادعای علینژاد و اطلاعیه دادگستری آمریکا، من اطلاعی ندارم که آیا در واقع برنامه ای بوده یا نبوده. 
اما ادعاهای طرف آمریکایی واقعا مسخره است. حداقل بلد نیستند داستانی سرهم کنند که با عقل جور دربیابد. مدعی هستند که قرار بوده این خانم را در نیویورک بربایند و به ساحل اقیانوس اطلس منتقل کنند و از آنجا با قایق تندرو به ونزوئلا منتقل کنند! انگار ونزوئلا اونطرف رودخانه است. فاصله مستقیم دریایی بروکلین نیویورک تا نزدیکترین نقطه در ساحل ونزوئلا بیش از ۴ هزار کلیومتر است. یک قایق هرچند مجهز باشد چگونه  چنین فاصله ای را در اقیانوس و به موازات ساحل شرقی آمریکا و در تابستان در فصل طوفان‌های شدید دریایی که کشتی های بزرگ هم به سختی از آنها عبور می‌کنند، را می‌تواند طی کند؟
مدرکی که برای این ادعای غیر منطقی منتشر کرده‌اند و آن را به یکی از افراد مورد ادعا نسبت داده‌اند، تصویر  اسکرین شات جستجوی فرد مورد ادعا در موتور جستجوی گوگل با عبارت "از بروکلین نیویورک تا کاراکاس با قایق تندرو" است!
با این ادعا چند نکته افشا می‌شود. اولا اینکه شما هر جستجویی در گوگل انجام دهید تصویر صفحه شما برای دستگاههای امنیتی کشورهای دیگر ارسال می‌شود! این ادعا یا راست است که گوگل باید توضیح دهد، یا دروغ است که باز گوگل باید توضیح دهد. اگر راست است مردم  باید به شدت از استفاده از گوگل دوری کنند و  در دسترس بچه های خود هم قرار ندهند. چون بچه ممکن است هر چیزی را وارد کند و فردا مراکز امنیتی غرب برای او یا والدینش دردسر درست کنند. از طرفی صرف این عبارت مورد جستجو اگر واقعیت داشته باشد نشانگر ساده لوحی جستجو کننده است که نمیتواند کار یک فرد حرفه‌ای باشد! آخر کدام احمقی دنبال چنین چیزی می‌گردد؟ آن هم در گوگل؟ 

این هم از عجایب روزگار است که دادگستری یک ابرقدرت چهار نفر را به تلاش برای ربودن فردی متهم کند که یکی از آنها در کالیفرنیا یعنی آن سر قاره آمریکا با حدود ۵ هزار کیلومتر فاصله و سه نفر دیگر کلا آن سر دنیا با چند ده هزار کیلومتر فاصله سکونت دارند!
ذر بیانیه ادعا شده که افراد متهم در ایران، افرادی را در نیویورک برای زیر نطر گرفتن خانه این خانم اجیر کرده بودند، ولی هیچ اسم و نشانی از این افراد ادعایی اعلام نشده است. همچنین دلیل اتهام یکی دیگر از افراد ساکن ایران اینگونه بیان شده که فرد مورد نظر تصویر افراد دستگیر شده قبلی از جمله زم و شارمند را در کنار عکس این زن در دستگاه (ظاهرا موبایل یا صفحه اینترنتی) خود داشته که زیرش نوشته شده نوبت تو هم می‌رسد!
نمی‌دانم در چه دادگاهی این چرندیات و توهمات را به عنوان دلایل نقشه کشیدن برای ربودن یک نفر قبول می‌کنند. فقط این زور رسانه است که تلاش می‌کند ماسکی از واقعیت بر این ادعاها بپوشاند.
در واقعیت اگر دستگاهای امنیتی ایران بخواهند متهمی را برای محاکمه احضار کنند خیلی بعید است که به این روش‌های مسخره و غیر عملی اعلام شده در اطلاعیه روی آورند. وگرنه موارد قبلی را انگونه به سرانجام نمی‌رساندند. به نظر میرسد تنها تفسیر منطقی این اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا یک دستی زدن به ایران برای افشای روش‌های موفق قبلی ایران در این دست موارد باشد. والله اعلم
دکتر علی اکبر دادخواه عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

بابل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">