اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

در حاشیه آزادی مصطفی ارفعی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ب.ظ


مصطفی ارفعی، نویسنده عدالتخواه جوانی اهل زنجان است که بعد از انتشار نقدها و افشاگری هایی در خصوص باندهای قدرت، با شکایت ساختگی و اعمال نفوذ برخی از مقامات محلی محکوم به زندان گردید. با ورود روحانی عدالتخواه سیرجانی و همراهی عده ای دیگر از عدالتخواهان کشور مانند حجت الاسلام بجانی ( انصار حزب الله تبریز)، حجت الاسلام موسی علی زاده (عدالتخواه کلیبری) و ... به زنجان و پیگیری مستقیم پرونده این نویسنده عدالتخواه و اطلاع رسانی به مردم و مسئولان عالی رتبه کشوری، مصطفی ارفعی که با حکم قطعی دادگاه در زندان به سر می برد آزاد گردید. در این خصوص تذکر سه نکته را لازم می دانم:

1- استقامت، امید و استحکام اعتقادی و شخصیتی روحانیون عدالتخواه، ثمره شیرینی را به دنیال داشت که نقطه عطفی در تاریخ مجاهدت های عدالتخواهانه حوزه علمیه محسوب می شود. مردم از روحانیت انتظار دارند که علاوه بر دفاع از ارکان نظام مقدس اسلامی، نسبت به خطاهای جسته و گریخته برخی کارمندان حکومتی که ممکن است منجر به تغییر باور عموم درباره اصل نظام دینی بشود سکوت نکنند. روحانیت، ابزار باندها و جناح های قدرت طلب نیست و بر اساس آموزه های مکتب وحی باید در خدمت به مبانی دین و اخلاق اجتماعی کوشا باشد.

2- انعطاف منطقی مسئولان قضایی و امنیتی به خصوص در سطح ملی در جریان آزادی این نویسنده را به حساب  ضعف و رعب آنان از ظهور حرکت های معترضانه طلاب نمی گذاریم. راقم این سطور معتقد است کنار گذاشتن برخی واسطه های دولتی  - که به منظور تعجیل در اتمام بررسی های حوزه کاری خود، گاه مرتکب ایراد تهمت و پرونده سازی برای عدالتخواهان فدایی ولایت می شوند - و برقراری ارتباط مستقیم و محترمانه با نیروهای عملیاتی و خط مقدمی اسلام و انقلاب، نه تنها باعث رفع بسیاری از سوءتفاهمات خواهد شد، بلکه نتایج شیرینی چون احقاق حق مظلوم را به دنبال خواهد داشت.

3- این احتمال که در گوشه و کنار کشور، باز هم کسانی باشند که در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دلایل مختلفی همچون نفوذ کانون های قدرت و ثروت یا عدم آشنایی با زیر و بم های حقوقی و... در مظلومیت به سر برده و نتوانند حقشان را در دادگاه باز ستانند اصلاً دور از ذهن نیست. به مسئولان عالی قضایی پیشنهاد می کنم با اعتماد به نیروهای عدالتخواه و پیشمرگان بی ادعای جبهه حق، ستادی را به طور اختصاصی و متمرکز برای بررسی مجدد گزارش ها و پرونده هایی مانند آن چه که در موضوع مصطفی ارفعی مشهود بود راه اندازی کنند. روحانیون، دانشجویان و بسیجیان عدالتخواه بدون هیچ چشمداشتی، آمادگی نظارت غیررسمی بر روند رسیدگی به پرونده های مرتبط با آمران به معروف و ناهیان از منکر را دارا هستند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">