اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

حاشیه های محرم نود و سه بابل (3)

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۲ ب.ظ


لخت شدن یا نشدن، مسئله این است!

من بالشخصه واقعاً نگران بودم که جریان لخت شدن در عزاداری ها به یک حاشیه جدید هیئتی ختم نشود. از طرفی بعضی هیئت ها برای اجرای این توصیه منتسب به مقام معظم رهبری نیازمند گذشت زمان و زمینه سازی هستند و از طرفی بعضی ها نیز طبق معمول دنبال مچ گیری اند تا به هر بهانه ای برخی بچه های هیئتی را که گاه به تندروی متهم می کردند امروز به تمرّد از فرمایش رهبری محکوم سازند.

آن چه که حجت الاسلام فلاح زاده از قول مقام معظم رهبری نقل نموده اند توصیه ای لازم الاجراست که البته چون فتوای معظم له نیست اجرای آن قید فوریت ندارد. رهبر انقلاب در مقام فتوا، برهنه شدن موقع عزاداری را در صورت عدم حضور نامحرم و عدم ترتّب مفسده، جائز شمرده اند.

البته نظر رهبر انقلاب در هر صورت باید نصب العین هیئات قرار بگیرد؛ اما بهتر است با اعتماد به مدیران هیئت ها اجرای این توصیه رهبری معظم را با در نظر گرفتن شرایط مخاطبان و در یک فرآیند زمانی مؤثر و بی حاشیه به این عزیزان بسپاریم.

نه در لزوم عمل به توصیه رهبری شکی هست و نه در میزان ولایت مداری مسئولان هیئات؛ روی سخن این است که تشخیص مهیا بودن بستر اصلاح هر امری نیازمند مقدماتی فرهنگی است.

شکر خدا دوستان همشهری ما با آگاهی کامل از شرایط هر هیئت و مخاطبانش، لخت شدن یا نشدن سینه زن های محرم امسال را به عنوان معیار ولایت پذیری هیئت ها تلقی نکرده و از پدید آمدن یک حاشیه و سوءتفاهم شکننده و فرسایشی، پیشگیری نمودند. انشاءالله هیئت ها به مرور درصدد ایجاد شرایط لازم برای انطباق مناسک عزاداری خود با نظرات مهم و سازنده رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب خواهند بود.

جایی هم اگر بین رفقا بحثی در می گرفت با بیان یک نکته نغز و البته طنز سعی به تلطیف فضا می نمودم. توجیه ملیح اینجانب درباره علت برهنگی برخی دوستان در سینه زنی این بود که لابد این دوستان برداشت کرده اند منظور رهبری معظم از توصیه به برهنه نشدن موقع سینه زنی، مطلق برهنگی بوده است!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">