اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

حاشیه های محرم نود و سه بابل (2)

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۱۴ ق.ظ


چند سالی است که به همت برخی دوستان بسیجی بابل همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان سلام الله علیه، عزمی برای امر به معروف و نهی از منکر در میدان آستانه امامزاده قاسم این شهر که شاهد تردد عظیم مردم است شکل می گیرد.

این حرکت به اندازه خودش سازنده و مهم و تأثیرگذار است. متأسفانه برخی اخبار حاکی از آن است که معدودی از خانم ها برای نمایش رایگان و علنی چهره خود در سطح شهر حتی روزهای تاسوعا و عاشورا هم به آرایشگاه می روند و از قضا آرایشگاه هایی نیز به طور اختصاصی ویژه عاشورا! مشغول به فعالیت هستند.

پیش از این در این وبلاگ مجموعه دلایل خود در ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر عمومی را منتشر کرده ام که برای پرهیز از اطاله کلام نمی خواهم دوباره به آن بپردازم.

من هم قبول دارم که حوزه تأثیرگذاری این دوستان زحمت کش با توجه به محدودیت شدید امکانات و عدم همراهی مسئولان نهادهای ذی ربط – به غیر از امام جمعه شهر که ظاهراً تنها مقام همراه و پشتیبان این عزیزان بوده است – چندان گسترده نیست ولی به هر حال اجرایی شدن محدود این تکلیف الهی بهتر از اجرایی نشدن آن حتی در همین قدر و اندازه است.

نکته مهم و بسیار حائز توجه در این میان روحیه مستحکم این برادران بزرگوار است که درست در زمانی که اوج ناجوانمردانه ترین هجمه ها و سیاه نمایی ها را به بهانه اسیدپاشی و  .... بر ضد جریان های مؤمن و به منظور تعطیل ساختن اصل الهی امر به معروف و نهی از منکر شاهد هستیم دوستان بسیجی ما بی اعتنا به تبلیغات سیاه منافقان به جای تأثّر و انزوا و مصلحت اندیشی های کاذب و من در آوردی، مرد و مردانه پای در میدان عمل به تکلیف گذاشته اند. به راستی که باتقواترین و مؤمن ترین بندگان خدا کسانی هستند که تحت هیچ شرایطی از باورهای دینی خود عقب نشینی نمی کنند. الحق والانصاف برپایی خیمه امر و به معروف و نهی از منکر در چنین فضای غبارآلود و بی سابقه ای که در پرتو حاکمیت تکنولوژی رسانه ای اذناب شیطان بر ضد ارزش های اسلامی ایجاد شده است ریشه در یقین مؤمنانه یاوران بی ادعای مکتب وحی دارد.

حضور دانشجویان و طلاب جوان در این خیمه که با محوریت منطق و بیان حکیمانه به نصیحت و صحبت با مخاطبان خود می پرداختند جلوه زیبایی به این حرکت فرهنگی داده بود.

اگر بخواهم تنها یک عیب ظاهری از دوستان عزیز مجری این طرح معنوی بیان کنم این است که رفقای ما باید انشاءالله مشکل سوءتغذیه خودشان را تا عاشورای سال بعد حل کنند! از آن جا که برخی افراد جامعه، انسان هایی ظاهر بین هستند ضعف جسمی و اندام فلفلی فرد مقابلشان را مجوزی برای جسارت و گستاخی خود نسبت به او می شمارند.  در این روزگار، رابطه میان عقل و علم و حکمت با هیبت و ژست و شعار رابطه ای دوسویه و لازم و ملزومی است. همان طور که شعار بدون شعور یک عیب است شعور منهای شعار هم تأثیر محدودی دارد. اصلاً واعدّوا لهم مااستطعتم من قوة را برای همین گفته اند که ما قالب و محتوا را توأم با یکدیگر در نظر داشته باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">