اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

استفاده ابزاری از لباس روحانیت در آگهی بازرگانی!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ


ساعت 21:30 دقیقه 18 خرداد پیامی بازرگانی از شبکه آی فیلم پخش شد که در نوع خود عحیب و بی سابقه بود.

در این تبلیغات که به سفارش بانک انصار تهیه شده بود چند نفر از ریش سفیدان به همراه شیخ جوانی در محل صندوق قرض الحسنه مسجد جمع شده و در تمجید از تسهیلات بانک انصار سخن می گفتند! شیخ جوان که مجذوب خدمات بانک انصار شده بود پیش بینی می کند که با وجود بانک انصار دیگر نیازی به صندوق قرض الحسنه مسجد وجود نداشته باشد.

این برای نخستین بار است که یک پیام بازرگانی با استفاده ابزاری از لباس روحانیت از سیمای جمهوری اسلامی به نمایش در می آید. استفاده از لباس روحانیت برای تبلیغ یک بانک در حالی صورت گرفته که بر اساس قانون به منظور پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی، استفاده از اسامی مقدس نیز برای بانک ها ممنوع می باشد. جالب آن که بانک انصار متعلق به یکی از نهادهای کشور، شهرت و ید طولایی در دریافت سودهای کلان و شبهه ناک از متقاضیان وام داراست.

بعید نیست با عادی شدن تبلیغ یک روحانی جوان برای بانک ها، اندکی بعد شاهد تولید پیام هایی باشیم که از شکل و شمایل یک روحانی مسن و جاافتاده برای دعوت از مردم و احیاناً صدور فتوا در وجوب رجوع به بانک مورد نظر بهره بگیرد!

به نظر می رسد نهادهای نظارتی به خصوص دادگاه ویژه روحانیت و مدیریت حوزه علمیه قم در راستای حراست از حریم روحانیت باید واکنشی مناسب به این نوع تبلیغات نشان بدهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">