اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

از ثریا تا شنود اشباح!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۵ ب.ظ

دوازده یا سیزده سال پیش کتابی قطور با عنوان "شنود اشباح" به قلم رضا گلپور منتشر شد که اندکی بعد بلافاصله از بازار جمع آوری گردید.

در بخشی از این اثر، ذبل موضوع مرتبط با ترور شهیدان رجایی و باهنر، فرضیه ای امنیتی مطرح شد که در جای خود مهم و قابل تأمل بود.

در این فرضیه با توجه به جایگاه خاص مسعود کشمیری در دبیرخانه شورای امنیت ملی و اعتماد ویژه شهید رجایی به او و برخورداری اش از اطلاعات سرّی و طبقه بندی شده کشور آن هم در شرایطی که انقلابی اعجاب انگیز در ایران رخ داده بود که منافع شرق و غرب عالم را مورد تهدید قرار می داد، این پرسش مطرح شد که آیا سرویس های جاسوسی دنیا در ازای ترور دو شخصیت سیاسی کشور واقعاً حاضر شدند منبع نفوذی خود در لایه های درونی نظام را به راحتی به مهره ای سوخته مبدل سازند؟!

انقلاب تاریخی مردم ایران در سال های نخستین خود قرار داشت و درصدد بود تا مستضعفین عالم را بر ضد مستکبران بسیج کند. ابرقدرت ها بی هیچ ملاحظه ای تلاش داشتند تا این انقلاب را با انواع خدعه ها مانند جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، کودتا، ترور، شورش های جدایی طلبانه و .... از پای در بیاورند. در چنین شرایطی حضور یک مهره وابسته و خودفروخته در سیستم نوپای امنیتی ایران می توانست کمکی شگرف به اجرای طراحی های عملیاتی و جاسوسی آمریکا و شوروی و ... محسوب شود. در حالی که جای دو شخصیت سیاسی انقلاب مانند رجایی و باهنر به راحتی توسط دیگر نیروهای نخبه انقلاب پر می شد. چنان که پیش از آن نیز ترور شهید بهشتی و یاران او در حزب جمهوری اسلامی، هرگز باعث از هم پاشیدن نظام اسلامی ایران نگردید.

نویسنده کتاب مذکور در مصاحبه با بعضی شخصیت های امنیتی کشور با پرداختن به این نکته مهم، فرضیه ای را طرح کرد که بر اساس آن این احتمال وجود داشته و دارد که با حضور مهره ای مهم تر در جایگاهی بالاتر از دبیرخانه شورای امنیت ملی، وجود مسعود کشمیری اهمیت لازم را برای سرویس های جاسوسی دشمن از دست داده بود. از این رو لو رفتن این عنصر وابسته در ازای ایراد صدمه ای در سطح ترور دو مقام اجرایی کشور، قابل توجیه به نظر می رسید.

همان طور که اشاره شد این تحلیل فقط یک نظریه و فرضیه امنیتی به شمار آمده و لزوماً به معنای تأیید حضور عنصری خائن در جایگاهی حساس نخواهد بود.

امروز عصر جمعه سوم اردیبهشت 1395، برنامه ثریا با عنوان " پدرخوانده " که از شبکه نخست سیما پخش شد اسنادی را از ارتباط مستقیم مسئولان عالیرتیه بنیاد آمریکایی راکفلر با یکی از مقامات عالی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نشان داد که باید آن را نقطه عطفی در حل بسیاری از پرسش های بی پاسخ تاریخ جمهوری اسلامی دانست. نمایندگانی که از طرف بنیاد راکفلر به ایران سفر کرده بودند درست همان کسانی بودندکه نقش مستقیم در فروپاشی نظام سیاسی چکسلواکی و نیز استقلال جمهوری های شوروی سابق را ایفا کرده بودند. این دیدار در سال 1387 یعنی یکسال قبل از فتنه شوم88 صورت گرفته بود.

مستند پدرخوانده، حرف هایی دیگری هم از سیاست قدم به قدم و همسو و همزمان ریاست مجمع تشخیص با بنیاد راکفل بیان داشت که توصیه می کنم تکرار آن را به زودی از سیمای جمهوری اسلامی با دقت مشاهده کنید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">