اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ایران و چین

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ

کریمی فیروزجایی: همکاری اقتصادی 25 ساله کشورمان با چین راهبردی است

 

قرارداد اقتصادی و تجاری با هر کشوری اگر منجر به شکوفایی تولید و تقویت اقتصاد بومی ایران شود قابل تقدیر و حمایت است.

درباره بحث تجاری با چین آنگونه که از شواهد بر می آید صرفا یک سند راهبردی به امضای طرفین رسیده و توافقی در مصادیق صورت نگرفته است. امضای این سند را می توان در حال حاضر مانوری تبلیغاتی برای طرفین دانست. البته در کشور ما مصرف داخلی و جناحی نیز دارد که مربوط می شود به انتخابات ریاست جمهوری و انتقال قدرت از دولت روحانی به خلف صالح او یعنی علی لاریجانی.

درباره امضای این سند نه باید نگران بود نه ذوق زده. فعلا اتفاق خاصی فراتر از یک برگ کاغذ رخ نداده است. از حواشی نگران کننده این ماجرا بی اعتنایی به نقش مجلس شورای اسلامی در تحولات سرنوشت ساز کشور است. مجلسی که توانایی عزل رییس جمهور، قیمت گذاری بنزین، دخالت در برجام و قراردادهای کلان اقتصادی کشور را ندارد اما هزینه هنگفتی از بیت المال روی دست مردم می گذارد باید مورد واکاوی و ضرورت شناسی و بازنگری در فرآیند سیاسی قرار بگیرد.

از زاویه دیگر همین که دولت کاسه لیس کدخدا در واپسین روزهای حیات خود به سمت کشورهای دیگری غیر از غرب چرخش پیدا کرد می تواند نشانه ای مثبت از اذعان به جهت گیری غلط هفت ساله آن باشد. باید صبر کرد و دید نتیجه این سند در عرصه عمل چه خواهد بود؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

اقتصاد مقاومتی

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">