اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

همه کار بر مدار نماز

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸ ب.ظ

سوار بر هلیکوپتر، در آسمان کردستان بودیم. دیدم صیاد مدام به ساعتش نگاه می کند، وقتی علت کارش را پرسیدم، گفت:«الان موقع نمازه» بعدش هم، به خلبان اشاره کرد که همین جا فرود بیا!

 خلبان گفت: این منطقه زیاد امن نیست، اگه اجازه بدین تا مقصد صبر کنیم. گفت:«اشکالی نداره، ما باید همین جا نماز بخونیم!» هلی کوپتر نشست. صیاد با آب قمقمه ای که داشت، وضو گرفت و به نماز ایستاد، ما هم به او اقتدا کردیم.

خیلی از قدیمی های جنگ، از شهید صیاد شیرازی به عنوان پایه گذار نماز اول وقت در بین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی یاد می کنند. حق هم همین است. ایشان در مهم ترین جلسات نظامی وقتی متوجه وقت نماز می شد، جلسه را به طور موقّت خاتمه می داد، وضو می گرفت و به نماز می ایستاد. این حرکت ایشان باعث می شد سایر فرماندهان هم نسبت به اقامه نماز اول وقت، دقت و اهتمام بیشتری از خود نشان بدهند. آنها نیز نه تنها خودشان وضو گرفته و پشت سر صیاد می ایستادند بلکه این روش شهید صیاد را در یگان های خود و در جلسه با فرماندهان رده های زیر دست خویش تکرار می کردند.

از جمله نمونه های مهم و قابل توجهی که در رفتار شهید صیاد شیرازی و درباره اهتمام ایشان در ترویج نماز اول وقت به چشم می خورد باید به دستور ایشان برای تنظیم برنامه های حرکت قطارهایی که نیروهای رزمنده ارتش را جا به جا می کردند با وقت اذان اشاره کرد. امیر سرافراز ارتش حزب الله دستور داده بود قطارهای حمل نیرو، طوری حرکت خود را برنامه ریزی کنند که ابتدای اذان و در وقت نماز در یکی از ایستگاه های بین راهی بوده و بتوانند توقف کنند. این اقدام برای نیروها و سربازها جالب توجه بود و اهمیت نماز اول وقت را به آنها یادآور می شد.

بر اساس خاطراتی از شهید علی صیاد شیرازی، کتاب ناگفته های جنگ، احمد دهقان

نظرات  (۱)

  • پوریا قلعه
  • چه زیبا
    خیلی ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">