اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

در اطراف هاشمی چه می گذشت؟

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ق.ظ

آخرین و بالاترین پستی که هاشمی رفسنجانی در سال های پایانی عمرش داشت، ریاست مجمع تشخیص ملحت نظام بود. او البته ریاست هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی را نیز بر عهده داشت. جایگاه ریاست مجمع یکی از بالاترین مساند سیاسی کشور بوده و از ریاست بر هیئت موسس دانشگاه، در ظاهر ممتازتر است.

چند روز پس از فوت آن مرحوم، رهبر معظم انقلاب در حکمی که باید آن را ولایی خواند، دکتر علی اکبر ولایتی را به عنوان ریاست این هیئت برگزید. صدور این حکم در حالی است که هنوز ریاست مجمع تشخیص، منصوب نگردیده و نیز اساسنامه دانشگاه، نحوه انتخاب رئیس را مسکوت گذاشته است.

مصادف با این خبر، اتفاق مهم دیگری نیز روی داد. اتاق بعضی از مشاوران هاشمی در ساختمان مجمع پلمپ شد. این پلمپ آن قدر با سرعت انجام گرفت که گفته می شود مرتضی الویری و یاسر هاشمی فرصت خروج اسناد داخل دفترشان را هم پیدا نکردند. اصلاح طلبان نیز به رغم برتری رسانه ای نسبت به طیف رقیب، تمایل چندانی برای پیگیری این خبر از خود نشان ندادند.

به نظر می رسد اطلاعات ما در باره علت بروز این دو رویداد به اندازه کافی نیست؛ اما مرور زمان شاید روزی از پس پرده این وقایع، ناگفته هایی را آشکار سازد. هر چه هست می توان این گونه گفت که پیرامون مرحوم هاشمی رفسنجانی مسائل مهمی در جریان بود که بلافاصله بعد از مرگ او منجر به اتخاذ این دو تصمیم قاطع گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">