اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

ویکتورهوگو و قصه ناتمام شهردار بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ق.ظ

شهردار بابل در شرف استیضاح و عزل قرار دارد. سنگ تمام تریبون مقدس شهر نیز نتوانست راه نجاتی برای او فراهم آورد. شکایت از معامله ناپذیرترین عضو شورا و نیز به کارگیری ظرفیت جمعی از ایثارگران شهر، آخرین تلاش های شهردار برای حفظ موقعیت فعلی بود که تا کنون نتیجه ای در بر نداشت. نه آن مرد شب شکن موصل که به استخبارات حزب بعث هم باج نداد، کسی است که پروای دادگاه و زندان و ... را داشته باشد و نه دیگر چون گذشته می توان اعتبار مجموعه ایثارگران را به نام جمعی محدود از رزمندگان مصادره نمود و از گرده عناوین ارزشی و دوست داشتنی، پله ای برای صعود ساخت. بماند که رسمی ترین نهاد مرتبط با مفاهیم ایثار و شهادت، نظر دیگری غیر از آن چه که در لابی اصحاب قدرت پیگیری شد در سر دارد. جای این سوال  هم البته باقی ماند که حامیان ارزشی شهردار چه نسبتی میان عملکرد واحد فرهنگی – قبرستانی ایشان با استراتژی فرهنگی انقلاب اسلامی قائل هستند؟

فارغ از این که استیضاح شهردار بابل، خوب است یا بد، نمی توان این حق قانونی اعضای شورای اسلامی! شهر را نادیده گرفت؛ اما نکته ای مهم در این بین باقی است که ظاهراً اعضای شورا هنوز التفاتی نسبت به آن نداشته اند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیریت فعلی شهرداری بابل، استخدام و راه اندازی کانال های متعدد رسمی و غیررسمی و قلم های تجاری نویس و مزد بگیر است که در پرتو بهره گیری از فضای بی در و پیکر مجازی توانسته اند شهردار بابل را در حد یک منجی بزرگ و ژان وال ژان قهرمان شهر بینوایان معرفی بنمایند. تبلیغات پرهیاهو بر محور تصاویر رنگارنگی که شهردار را در حالت های مختلف، مشغول رسیدگی به امور رعایا نشان می دهد در همین راستا ارزیابی می شود. تصویر شهردار در حال چرت زدن در کانال فاضلاب! عکس شهردار در حال خاموش کردن خودروی آتش گرفته با یک ظرف چهارلیتری! تصویر شهردار در حال خالی کردن سیلاب ساختمان بهزیستی با یک سطل! شهردار بابل در حالی که روی شاخه درخت نشسته و بن می برید! شهردار در حال نجات فوشلوان از زیر چرخ های گاری، خرید عروسک برای کوزت و ... نمونه هایی از تبلیغات مبالغه آمیز ستاد انتخاباتی ایشان است.

بخش قابل توجهی از شهروندان متأثر از همین تبلیغات پر سر و صدا متقاعد شده اند که شهردار فعلی، منجی بلامنازع شهرشان است. شورای شهر بابل برای استیضاح و عزل شهردار، تکلیف بزرگی به عنوان "ضرورت اقناع مخاطب" در پیش دارد که نباید از اهمیت آن غافل بماند. اصرار حامیان شهردار برای فرصت سوزی، تأخیر در روند استیضاح و اتلاف وقت تا برگزاری انتخابات آتی شورا به همراه برخی قرائن دیگر، نشان از برنامه مفصل این طیف برای به کرسی نشاندن فهرستی از نامزدهای بله قربان گوی شهردار و حفظ فضای موجود تا انتخابات دور آینده مجلس شورای اسلامی دارد. در صورت ناتوانی شورا در بیان دلایل موجه خود در عزل قانونی شهردار، بستر لازم به منظور مظلوم نمایی از چهره وی و به تبع آن استفاده تبلیغاتی از فرصت به وجود آمده برای جلب آرای عمومی در انتخابات پیش رو، می تواند شهر بابل را در خطر روی کارآمدن شورای شهری مطیع تر و ناکارآمدتر از شورای فعلی قرار بدهد.

اعضای شورای شهر همچنان با این پرسش جدی در اذهان عموم مواجه هستند که چرا در برابر تعلل و اهمال شهردار سابق بابل، سال ها سکوت و تحمل را پیشه خود ساختند؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">