اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

نمره بیست به بزرگترین کار فرهنگی شهرداری بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۲ ب.ظ

رفع مشکل آب گرفتگی خیابان ایثار در محدوده محله قدیمی چهارشمع (شنبه) پیش در روزهای اخیر یکی از اخبار خوب و البته مستمر شبکه های تلگرامی مرتبط با شهرستان بابل بوده است.

اگر چه افراط در بازتاب مکرر این خبر و تهیه تصاویر پی در پی از حالت های مختلف فعالیت جناب آقای شهردار، صدای منتقدین را درآورد و باعث شد این رفتار را در روزهای پرتردد منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی، نوعی حرکت تبلیغی صرف معنا نمایند؛ اما واقعیت آن است که بنا بر آموزه های اخلاقی دین، هیچ کس مجاز به تحلیل و قضاوت در خصوص نیّت مومنین نبوده و ظنّ بد، گاه می تواند بسترساز وقوع گناه باشد.

آن چه برای هر شهروندی می تواند مهم و امید بخش محسوب شود، رفع یکی از مشکلات دیرینه شهر توسط مدیریت شهرداری و ارائه نیکوی خدمتی موثر به مردم است که در این خصوص، این قلم نیز قدردانی از همّت جهادی برگرفته از فرهنگ غنی مکتب عاشورا را با آرزوی تداوم آن، بر خود فرضی مسلّم می داند.

در جامعه اسلامی، هر خدمتی که توسط مسئولان امر در راستای وظایف ذاتی شان در حق مردم صورت می گیرد، علاوه بر ادای تکلیف و دین و ذخیره اجر اخروی، باعث تقویت باور عمومی نسبت به صلاحیت نظام دینی می گردد. از این منظر، همه نهادهای اجرایی، اعم از مجموعه های خدماتی یا اقتصادی و سیاسی و ... در گستره حاکمیت دینی، به خودی خود، نهادی فرهنگی محسوب می شوند. نظام اسلامی در همه شئون خود یک نظام مبتنی بر فرهنگ است و هر نوع رفتار مدیران منتسب به نظام، خوب یا بد، در تعیین جایگاه مردمی نظام و میزان مقبولیت آن نقشی اساسی دارد.

از این رو راقم این سطور، ضمن قدردانی نسبت به همه فعالیت های زیرمجموعه های وابسته به شهرداری بابل در دهه محرم، معتقد است ارائه خدماتی مشابه آن چه که در راستای وظیفه ذاتی شهرداری در رفع مشکل کهنه ساکنین محله مذکور صورت گرفت، با توجه به ایجاد خوش بینی در مردم و تقویت نشاط عمومی از وقوع خدمتی بایسته، بزرگترین و بهترین کار فرهنگی شهرداری بابل در این ایام محسوب می شود.

بدیهی است تقسیم وظایف بین نهادها و سازمان ها مستلزم عدم دخالت در امور یک دیگر و پرهیز از موازی کاری است. بر این اساس انتظار می رود واحدهای فرهنگی وابسته به هر مجموعه، ارتقای سطح فرهنگی و اصلاح نگرش های اجتماعی مرتبط با مجموعه ذی ربط را در اولویت نخست وظایف خویش قلمداد نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سید حمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">