اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ارادت به نسل اولی ها

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۱۲ ب.ظ


مدت هاست به این باور رسیده ام که بین نسل های اول و سوم انقلاب از نظر فکری و آرمانی، قرابت شدیدی وجود دارد.

یکی از این شخصیت های نسل اولی که ارادت ویژه ای نسبت به ایشان دارم، استاد بزرگوارم حجت الاسلام یزدانی از مبارزان خط مقدمی شهرستان بابل در زمان طاغوت است که در نزدیک به دو دهه آشنایی ما، به رغم وجود پاره ای از تفاوت سلایق، الفتی عمیق بین ما برقرار شده است.

یک بار در موزه عبرت های تهران با پیرمرد دلاوری به نام حاج آقا شیخی آشنا و همصحبت شدم. او از زندانی های همان مکانی بود که اینک تبدیل به موزه شده است. ساعتی که کنار هم نشستیم و از هر دری سخن گفتیم، احساس کردم دغدغه های این دو نسل چقدر به هم نزدیک است.

حاج آقا عربستانی رئیس اتحادیه چاپ و نشر قم که از مبارزان همنفس آیت الله مشکینی بود، کتاب انقلاب سوم مرا خواند و به هر دری زد تا مرا پیدا کرد و برای ادامه این مسیر، مورد تفقد و تشویقم قرار داد ....

به نظرم نسل دومی ها خوب نتوانستند نقش خود را در ایجاد پیوند فکری بین نسل های قبل و بعدشان ایفا کنند.

حاج قدرت رضانیاء از پدران شهدای شهرستان بابل و جزو نسل اولی های مبارز این شهرستان است که بچه های نسل سومی و عدالت خواه شهر ما الفتی عمیق با ایشان برقرار کرده اند. این پیرمرد شجاع، بسیار صریح اللهجه است و در مواجهه با مسئولان شهری و استانی از ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابایی ندارد. این ویژگی برجسته ایشان باعث علقه بیشتر جوانان انقلابی شهر نسبت به این شیر بیشه عدالت گردیده است.

برای من هم جالب است که ایشان با این سن و سال، حوصله می کند و مباحث روز کشور را به دقت پیگیری می کند. اظهار لطف و انتقادات و نظرات این بزرگوار در خصوص مطالب اشک آتش به گوش من رسید و باعث خوشحالی ام شد. ضمن تشکر از حسن عنایت حاج قدرت عزیز، انشاءالله با بهره گیری از تجربیات و توصیه های سازنده ایشان در غنا و جامعیت مطالب وبلاگ، بیش از پیش خواهم کوشید.

البته یک نکته را نباید از یاد برد. نمونه کامل یک نسل اولی دوست داشتنی، که نسل های سوم وچهارم انقلاب، ذره ذره افکار و آرمان های او را با جان و دل پذیرا بوده و زندگی خویش را فدای یک لحظه از عمر ایشان می کنند کسی نیست جز مقام معظم رهبری که افق اندیشه تابناک اسلام ناب را در زاویه نگاه نسل جدید نیروهای آرمان گرا و عدالت طلب جبهه توحید، ترسیم نموده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">