اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

منع حضور در مزار شهدا توسط آموزش و پروزش بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶ ق.ظ

شنیده شده یکی از مدارس ابتدایی شهرستان بابل که قصد داشت در برنامه ای فرهنگی و به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، جمعی از آنها را به بازدید از گلزار شهدا ببرد با مخالفت یکی از مسئولان آموزش و پرورش مواجه گردید.

مسئول ذی ربط مدعی است بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، بازدید دانش آموزان مقطع ابتدایی از قبرستان ها ممنوع بوده و از آن جایی که مزار شهدا نیز در آرامگاه قرار دارد ذیل این مصوبه گنجیده و نمی توان مجوز برگزاری این برنامه را صادر کرد!

فارغ از نگاه تربیتی اسلام به مقوله مرگ باوری که تأکید بر تشییع پیکر مومنین در سطح معابر عمومی و در منظر عموم مردم اعم از زن ومرد و پیر و جوان و ...، دارد گلزار شهدا در واقع محیطی دل انگیز و پرطراوت و فرصتی بی بدیل برای ایجاد انس با شهدا و ترویج معارف ایثار و مجاهدت و تقویت باورهای فطری در راستای اصلاح سبک زندگی و در حقیقت، مدرسه عشق و رستگاری است که با یک برنامه ریزی مطلوب و جذاب می تواند یکی از خاطره انگیزترین ساعات عمر کودکان و نواجوانان و همه اقشار جامعه را در راستای شناخت و الگوگیری از سیره شهدا رقم بزند.

آموزش و پرورش چه از بعد آموزشی و چه از لحاظ پرورشی باید فرصت بهره گیری از فضای فرهنگی گلزارهای شهدا را همواره مغتنم شمرده و به جای کلنجار رفتن با صورت مسأله، به دنبال برنامه ریزی هر چه بهتر و متناسب با سن مخاطب برای استفاده سازنده و اثر گذار و جذاب از این محیط بکر فرهنگی و معنوی و تاریخی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">