اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

شورای تأمین شهرستان بابل بخواند!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ب.ظ

هر بار در واپسین روزهای ماه اسفند، آئین تحریف شده چهارشنبه آخر سال، چه از نظر آلودگی صوتی و چه از بُعد ناامنی فردی و اجتماعی، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آورد. فارغ از آسیب های همیشگی این خرافه بی هدف و نامعقول، معضل ناهنجاری اجتماعی و مفاسد اخلاقی نیز مدتی است که ذیل آن در پاره ای از موارد به چشم می خورد.

مسئولان مربوطه به خوبی می دانند که همواره یک شهرک و یک خیابان در شهرستان بابل به بهانه آئین چهارشنبه آخر سال، پاتوق هنجارشکنانی است که بعضاً با بهره گیری از انفعال متولیان امر، با راه اندازی سیستم های صوتی و اجتماع معدودی از دختران و پسرانی که از نظر فرهنگی، فاقد شخصیت تعریف شده ای هستند، به ارتکاب اعمال منافی اخلاق و باورهای عمومی دست می زنند.

این دو محل البته در ماه محرم و بهانه پخت نذری نیز به مکانی برای هنجارشکنی همین جماعت قلیان کش و مفتخر به بی هویتی گردیده و جلوه هایی سیاه از بازی با اعتقادات مذهبی را به منصه ظهور می رسانند. نکته جالب توجه این که هر دو محل مورد اشاره، فاقد مسجد، این سنگر مستحکم دین و بر هم زننده صفوف پوشالی شیطان صفتان هستند!

شورای تأمین شهر می داند که این دو محل در هر سال، مأمن معدودی از اوباش هنجارشکن است و از این رو اهمال و بی مبالاتی در قبال این تجرّی علنی که نتیجه ای جز عادی سازی تخلفات اجتماعی آن هم در ملأعام ندارد، از هیچ توجیهی برخوردار نیست.

کنترل این دو مکان با اندک همت و اراده ای از سوی مسئولان، ممکن خواهد بود. مهم دارا بودن همین دو عنصر ذکر شده یعنی همت و اراده است که امید است از این پس خلأیی در این خصوص به چشم نیاید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری،موفق باشی.
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">