اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

سخنگویی که به جای تقدیر، قربانی شد!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۱۶ ق.ظ


سایت مهرورزی: شنبه ۱۶ شهریور برای سخنگوی شورای نگهبان مراسم تقدیری برگزار شد و رسانه های مختلف عبارت های متعدد و متنوعی را برای وی در نظر گرقتند از صدق و عمل و حتی مرد فقه تا … همه هم آماده بودند و از او تقدیر می کردند تا مصداق عملی عاقبت به خیری در دنیا شود. در آخر هم آیت الله جنتی فرمودند “انتقام جویی و حسادت موجب برکناری کدخدایی شد” و از همین رو از ایشان در معاونت اجرایی و امور انتخابات این شورا استفاده می شود.

نمی دانم چرا در این میان یکباره یاد دکتر الهام افتادم همان که چوب ماندنش با احمدی نژاد را بدجوری خورد و امروز نیز شاید مورد سرزنش قرار گیرد که دیدی …

آن روزگار هیچ کس برای مردی که خود را وقف شورای نگهبان کرده بود مراسم تقدیر نگرفت او به جرم همراهی با دولتی که به قول مقام معظم رهبری قطار انقلاب را به مسیر اصلی اش بازگردانده بود کنار گذاشتند…

می خواستم از الهام بنویسم و از مظلومیتش از مظلومیتش در بین دوستانش از مظلومیتش در … از پاکی اش از مردمی بودنش از ترور شخصیت وی از تصویب قانون برای محدود کردنش از مدال درجه دومی که سکه هایش را وقف کودکان و بیماران کرد و هیچ نگفت و نگذاشت هیچ کس چیزی بگوید …

اما پشیمان شدم می دانستم دکتر بی شک ناراحت می شود و گله می کند شاید هم بگوید بابا بی خیال ما شوید، می‌خواهید دوباره تکذیبتان کنند یک کاری می کنید تا جواب سلامتان را هم ندهم ها… البته جواب در آستین آماده داریم که دکتر محبت را که نمی شود تکذیب کرد…

اما به رسم تقدیر از مردی که به دنبال تقدیر نبود، به جای نوشتن در سال ۹۲ قسمتی از یاداشت محمد حسن روزی طلب در اول اسفند سال ۱۳۸۵ را با یکدیگر مرور می‌کنیم با این علم که تنها ماشین دکتر عوض شده است ماشینی که … بگذریم :

بزرگمردی به نام غلامحسین الهام!

دیروز صبح که معارفه دکتر الهام در وزارت دادگستری بود، ایشان به رسم احمدی نژاد دارایی هایش را اعلام کرد: سه دانگ از یک خانه و یک پیکان ۸۳(سفید یخچالی!)

چندتا نکته به نظرم رسید:

۱- خانه ۱۲۰ متری دکتر الهام در شهرک آزادی در منطقه ۲۱ تهران و در شهرک آزادی کیلومتر۴ جاده کرج قرار دارد. شب ۱۴ خرداد اگر خواستید هر سال برای سالگرد امام مراسم می گیرند می توانید تشریف ببرید.

۲- سه دانگ خانه متعلق به ایشان است و سه دانگ خانه متعلق به خانم فاطمه رجبی همسر ایشان. قابل توجه زوج های جوان! هر چند کسی که پشت تریبون مجلس می گوید: زنم را از وزارت بیشتر دوست دارم، اگر بهش بگویند ۶ دانگ خانه اش را به اسم همسرش می کند!

۳- شماره تلفن خانه شهرک آزادی دکتر الهام را تقریبا همه دانشجویانش دارند ۴۴۴…. دیروز با یکی از بچه های انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران صحبت می کردم. شماره خانه دکتر الهام را حفظ بود!

۴- دکتر الهام استاد بسیار آسانگیری هم هست. لیست نمره دانشجویانش اینجوری است ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۱۸ ۱۹ ۲۰! خوش به حال کسانی که با هاش واحد زیاد داشتند! ماکه یک واحد بیشتر نداشتیم و وقتی می خواستیم ۲ واحد حقوق جزای اختصاصی ۳باهاش بگیریم رفت در دولت و جایش دکتر نجفی توانا آمد، همکار شیرین عبادی! چقدر هم بی سواد بود!

۵- یک بار بعد از مدت ها با دکتر الهام قرار مصاحبه گذاشتم برای ویژه نامه سوم تیر. قرار ساعت ۵ بعد از ظهر بود در دفتر ریاست جمهوری. سر ساعت ۵ رسیدم گیت مسجد سلمان. دیدم اسم ما هماهنگ نشده. شاکی شدم … چند دقیقه ای نگذشته بود که دیدم خود دکتر آمده دم در گیت و ما را آورد بالا. گفتم چرا خودتان آمدید. گفت: فراموش کرده بودم اسمت را رد کنم. اگر الان رد می کردم حدود نیم ساعت توی چک و خنثی گیر می کردی .

۶- مدینه که بودیم. همان شب اول آمده بود هتل ما و نقش همیشگی سخنگویی را انجام می داد. بعد از مراسم رفتم سلامی کردم و فردا صبح با ایشان قرار گذاشتیم در صحن مسجدالنبی.
صبحش با خانم رجبی آمدند و یک ساعتی صحبت کردیم. زائران ایرانی که قیافه ایشان برایشان آشنا بود می آمدند و آدرس هتل می پر سیدند!

۷- شبی که پیش مرحوم دوانی رفته بودم، حدود نیم ساعت از دکتر الهام تعریف می کرد. می گفت: یک بار سال ۷۲(اگر اشتباه نکنم) رفتم منزل بچه ها. ایشان آن موقع معاون مالی دادستان کل کشور بود، دیدم کف اتاق صدها چک و سندش را پهن کرده و در حال حسابرسی است. این در حالی بود که منزل استیجاری دکتر الهام یک صدم یکی از این چک ها هم نمی شد!

۸- می دانید اولین بار شهید بهشتی در زمستان ۵۹ برای دکتر الهام حکم ویژه قضایی زده است. زمانی که ایشان تنها ۲۰ سال سن داشته.

۹- سمت های دکتر الهام تا آن جایی که من اطلاع دارم: قاضی ویژه با حکم شهید بهشتی، قاضی ویژه در مناطق جنگی، مسئول قضایی سپاه پاسداران، معاون مالی دادستان تهران، معاون مالی دادستان کل کشور، مسئول ستادلشکر ۲۷ محمدرسول الله در ساله ای ۶۶و ۶۷(این را مطمئن نیستم)، معاون مالی اداری دانشکده حقوق دانشگاه تهران، قائم مقام نهاد رهبری در دانشگاه ها، رئیس مرکز تحقیقات شورای نگهبان، عضو و سخنگوی شورای نگهبان، سخنگوی قوه قضاییه، رئیس دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت ، وزیر دادگستری.

خدا وکیلی هر کدام از ما اگر یکی از این پست ها را داشتیم، الان ماشینمان پیکان سفید یخچالی اول ۸۳ بود!

۱۰- این ها را نوشتم که فقط عرض ارادتی خدمت این استاد عزیز داشته باشم و خیلی حرف های دیگر هم هست که مطمئنم ایشان اگر گفته شود به خاطر تواضع فوق العاده ناراحت می شود.


اشک آتش: من هم دلم می خواست یادی از این مرد بی ادعا داشته باشم. مطلب فوق آن قدری جامعیت داشت که لازم ندیدم خودم دست به قلم شوم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">