اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اقتصاد مقاومتی از شعار تا واقعیت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰ ب.ظ


مهندس محمد قنبرزاده را جوان تر های بسیجی بابل شاید از مناظره معروفش با یکی از چهره های شاخص بابلی مدعی تقلب در انتخابات به نام سروش – که البته باید او را به خاطر سرسپردگی اش به آرای التقاطی عبدالکریم دباغ، سروشک نامید! – می شناسند. در آن برهه از دوران مظلومیت نظام، مهندس قنبرزاده شهامت به خرج داد و مردانه در مناظره ای حضور یافت که جمعیت حاضر در آن اغلب از یک گرایش سیاسی خاص بوده و با ابزار همیشگی خود یعنی هیاهو و توهین، برخلاف ادعای پوشالی همگنانشان در آزادی بیان و احترام به نظر مخالف، درصدد مغلوب ساختن ناجوانمردانه تنها صدای مخالف خود بودند.

نسل هم سن و سال مهندس قنبرزاده اما این جوان نخبه شهر خود را از زمانی می شناسند که بحث های پخته و سنجیده اش در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی، خونی در رگ محافل انقلابی شهر بود. این دانش آموخته نخبه دانشگاه خواجه نصیرطوسی که رتبه تحصیلی اش همواره زبانزد جوان های بسیجی شهر و مثالی برای رد ادعای فراری بودن بسیجی ها از درس و مطالعه بود در تمام این سال ها و به رغم همه فراز و نشیب هایی که گاه موجب انزوا و مهجور شدن بخشی از بدنه مدافعان انقلاب می گردید همچنان در وسط میدان باقی ماند و در ارتباط با نسل جوان تر جبهه انقلاب، سعی در انتقال داشته های فکری و معرفتی خود به رزمندگان تازه نفس عرصه دفاع از ارزش ها نمود.

مهندس قنبرزاده میهمان این هفته جلسه عمومی انصار حزب الله بابل با موضوع اقتصاد مقاومتی است که روز یکشنبه بعد از نماز عشا در مسجد ولایت چهارسوق برگزار می شود.

تأکید حضرت آقا مبنی بر ضرورت تبدیل شدن مفهوم اقتصاد مقاومتی به یک مطالبه همگانی، لزوم پرداختن جامع به این مقوله ملی را در سطح جامعه گوشزد می نماید. از این رو جا دارد محافل متعدد انقلابی و مذهبی سعی کنند برنامه های ویژه ای را برای تبیین ابعاد و زوایای منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی اختصاص دهند.

نکته دیگری که در حاشیه پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد اشاره رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت ضرورت سکانداری کسانی در عرصه اقتصاد مقاومتی است که به این امر باور داشته باشند. مشابه این کنایه را مقام معظم رهبری سالها پیش در جریان عزم برخی از مسئولان قوا برای برخورد با مفاسد اقتصادی نیز گوشزد نمودند. جمله معروف ایشان در این خصوص را نمی توان از یاد برد که: با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد!

طبیعی است که در فرآیند اقتصاد مقاومتی، شعار و ظاهرنمایی های نمادین جایگاهی ندارد. بر اساس فرمایش رهبر انقلاب در مطالبه عمومی اقتصاد مقاومتی، لازم است که لایه های مختلف اجتماع با چشمانی تیزبین به رصد تحرکات دستگاه ها و نهادها و سنجش میزان تعهد آنها به این خواسته بنیادین و سازنده مقام معظم رهبری بپردازند. بی اعتقادی به توانایی های داخلی، فرهنگ غلط " ما نمی توانیم "، نگاه عاجزانه به گوشه چشم سران استکبار، بی توجهی به تحقیقات علمی و صنعت مبتنی بر دانش، موازی کاری دستگاه های اجرایی، اسراف و ریخت و پاش اموال عمومی و مصارف غیرضروری و... مصادیقی از عدم التزام به اقتصاد مقاومتی و در تعارض آشکار با این فرآیند محسوب خواهد شد.

ضمن آرزوی توفیق برای مهندس قنبرزاده امیدواریم حضور ایشان در محافل انقلابی شهر که به یقین باعث تقویت اندیشه و روحیه نیروهای جوان انقلاب خواهد شد را بیش از پیش شاهد باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">