اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

جنبه داشته باش اخوی!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۱۰ ق.ظ

 

یکی از اشتباهاتی که گاهی برادران عزیز سپاه مرتکب می شوند میدان دادن به عناصر ضعیف اما پرهیاهو برای اظهار نظر و لیدری جریان های انقلابی است. یکی اش همین مهدیان خبرگزاری فارس که نویسنده خوبی است اما لزوما هر نویسنده ای و هر طلبه ای قرار نیست اول بسم الله احساس کند که می تواند جای امثال مطهری و مفتح و هاشمی نژاد را پر کند. 

یک بابای سرهنگی که به صرف مطالعه چند کتاب مذهبی خودش را صاحب تریبون و محقّ در اظهار نظرهای کارشناسی می دانست رفته بود جایی سخنرانی و در پاسخ به چرایی تبعیت ما از رهبری گفت چون مقام معظم رهبری دارای ولایت تکوینی! است ما از ایشان تبعیت می کنیم. یکی دیگر جایی نشست و گفت ولایت را باید تعبدی قبول داشت! 

باور کنید گاهی دفاع بد بدتر از هر حمله ناجوانمردانه ای است.

من نمی دانم آقا چشم برزخی دارد یا نه ولایت تکوینی و ... هم بماند ولی این را می دانم که اتفاقا بزرگان دیگری هستند که به غیب متصلند و ... نکته ای که اقا را از همگان ممتاز می سازد تفکر، مدیریت و تیزهوشی و سلامت نفس برای گذر از بحران هاست که بارها به تجربه صحت آن را دریافته ایم. شما نمی توانید استدلال بیاورید و علم و اطلاعتان می لنگد بروید از کارشناس دین بپرسید تا برایتان توضیح دهد که ولایت فقیه یک امر عقلی و منطقی است که البته ریشه دینی دارد. یک بار آقا حرف جالبی درباره علت پیروی ما از خط امام زد و فرمود ما کورکورانه و با تعصب از خط امام تبعیت نمی کنیم ما فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که راه امام بهترین راه است.

دوستان تصمیم گیر ما در سپاه دقت کنند حوزه های علمیه مملو از روحانیون با سواد و مسلط به مبانی دین است که واقعا نیازی نیست برای پیشبرد امور به افراد ناوارد و سطحی نگر مراجعه شود. یادمان نرود اسلام را باید از عالم اسلام آموخت و رفتار خود را با آن منطبق ساخت نه آن که بخواهیم اسلام را توسط عده ای جوان جو گیر و شهرت طلب به سبک و سیاق خود دراوریم.

و اما عدالت که بحث این روزهای فضای مجازی است و یکی دیگر از شاهکارهای کوته نظرانه خبرگزاری فارس وابسته به سپاه عزیز است.

دقت کنید هر جنبشی که در عالم در طول تاریخ شکل می گیرد حتی اگر شعار عدالتخواهی را سر ندهد چون خودش را حق می داند که به تکاپو افتاده بنا بر این حق طلبی اش را می توان به حساب عدالت خواهی اش گذاشت چه این که از منظر او حق همان عدالت است.

این که از عدالتخواهی هم مثل هر شعار زیبای دیگری می توان بهره برداری سوء داشت حرف درستی است. مثل شعار حقوق بشر یا آزادی و یا اسلام گرایی و ...

پس عدالتخواه خوب و بد داریم.

در بین عدالتخواهی خوب و صراط المستقیمی هم البته مشکلی وجود دارد و آن هم بر می گردد به تعیین بعضی مصادیق. گاه در تشخیص مصداق ها اشتباه و یا شتابزدگی باعث آن می شود که عدالت خواهی جای خود را به ظلم بدهد.

این اشکال هم به نیروهای دلسوز انقلاب بر می گردد که گاهی با افشاگری نه چندان مستند خود باعث تضییع حق کسی می شوند و گاه شامل برادران عزیز بولتن ساز نهادها می شود که مثلا وقتی آقا می گوید فلان مسئله را اهم و مهم کنید درست عکس آن را عمل می نمایند!

اما این رویکردی که خبرگزاری فارس و تسنیم پی گرفته اند که انگار عدالتخواهی را هووی انقلابی گری می دانند رویکردی خطرناک و تحریف آمیز است که به مرور شائبه تقابل ولایت با عدالت و تعارض نظام با حق طلبی را دامن می زند. این جاست که باید تذکر داد نگذارید آدمهای کم سواد و سفارشی نویس جای متفکران و کارشناسان خبره دین را بگیرند.

دوستان وابسته به نهادها یادشان نرود طبق فرموده آقا انتقاد از منصوبان ایشان جایز است. طبق فرمایش ایشان مشروعیت نظام به اجرای عدالت است. این که گمان کنیم به خاطر حفظ نظام می شود دروغ گفت، تهمت زد، حریم خصوصی افراد را نادیده گرفت، نزول خواری را جایز شمرد و ... در حقیقت حرکت بر ضد نظام و تخریب موریانه وار پایه های اعتقادی نظامی است که باید بر مدار دین و احکام اسلام حرکت کند.

هیچ یک از مومنان و بسیجیان و انقلابی ها و عدالتخواهان مصون از خطا نیستند و همه باید برای تکامل هم بکوشیم اما این که بخواهیم به خاطر قدرت گرفتن قالیباف و دفاع از دانشگاه آزاد و ولایتی و صیانت از منافع دلالان صدا و سیما و .... حقایق دین را وارونه جلوه دهیم و یا بر چهره معدود عدالتخواهانی که به خاطر امر به معروف و نهی از منکر صدمات جدی دیده و هزینه های سنگین پرداخت کرده اند خاک بپاشیم خودش یک نوع بی عدالتی و مصداق تحریف در مسیر انقلاب و ایجاد شکاف بین مومنان است. یادتان نیست برای دفاع از آملی لاریجانی چه می کردید و هر چه منتقد بود را با چوب منحرف و معاند و منافق و بی بصیرت می راندید و بعد که گند اتباعی طبری و چند مسئول شاخص دیگر درآمد مشخص شد حق با چه کسانی بود؟

جنبه داشته باشیم و از نقد دوستان خود نهراسیم و میز صاحبان قدرت و ثروت را مساوی با اساس نظام مقدس اسلامی ندانیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

عدالتخواهی

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">