اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حواشی نرده های مصلا!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۵۱ ب.ظ

afc8_photo_2017-11-24_07-38-15.jpg


نمی شود ادعا کرد نرده های نمازجمعه در تبریز و مشهد و گرگان جنبه امنیتی داشت اما نرده های نمازجمعه بابل، صرفاً برای ایجاد نظم یا مثلاً پشتی دادن معدودی از افراد مسن کاربرد دارد.

صرف وجود نرده و میله کشیدن در صفوف نماز، ذهن ها را به سمت جداسازی و تبعیض سوق می دهد ولو این که منظور چنین نباشد. در تبریز و مشهد و گرگان هم می شد نرده ها را حفظ کرد و اعلام نمود که از این پس همه می توانند آن طرف میله ها تردد داشته باشند. حذف میله ها در واقع یک حرکت نمادین برای اعلام تساوی و برادری بین مومنان در همه طبقات اجتماعی است. برداشتن این نرده ها چه خسارت و مشقتی دارد که بعضی آقایان زیربارش نمی روند، خدا می داند.

در ساده زیستی و مردمی بودن امام جمعه بابل هیچ شکی وجود ندارد. اما نمی توان از شائبه طبقاتی سازی نرده های مصلا به راحتی گذر کرد. توصیه مولا را که به خاطر دارید: اجتناب از موضع تهمت بر همگان ضروری است.

البته تأکید صحیح یکی از دوستان را نباید از یاد برد که برداشتن میله های آهنی و سرد نمازجمعه، ابداً نشانگر سطح مطالبه حزب الله از ائمه جمعه نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">