اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بیانیه انصار حزب الله شهرستان بابل در آستانه انتخاب شهردار دارالمؤمنین

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنی با اعضای شورای اسلامی شهر

با گذشت بیش از دوسال از عمر شورای اسلامی شهر، دیگر وقت آن است که عملکرد نمایندگان مردم شهر در این مجموعه  مورد واکاوی قرار بگیرد.

به یقین، فلسفه تشکیل شوراهای شهر، نظارت مردمی بر عملکرد شهرداری ها در راستای تقویت خدمات عمومی و ایفای حقوق شهروندی بوده و از این رو اعضای شورا که به نمایندگی از مردم به این کرسی دست یافته اند موظف به پاسخگویی نسبت به میزان تأثیر حضور خود در بهبود شرایط عمومی شهر خویش می باشند. هرچند تأملی در برآیند عضویت برخی از نمایندگان شورا، گاه نشان از تفکری غیر از خدمت رسانی بوده که بر مبنای آن، اصل با منفعت طلبی و باندبازی و خودمحوری است.

این معضل را باید یکی از آسیب های جدی مجموعه های شورای شهر دانست که بدیهی ترین ثمره آن، ایجاد یأس و بدبینی در جامعه و سلب اعتماد عمومی است.

مراجعه به نگاه و نظرات مردم شهرستان دارالمؤمنین بابل در خصوص عملکرد شورای اسلامی شهر بیانگر این حقیت تلخ است که اعضای محترم شورا هنوز نتوانسته اند آنچنان که در خور شأن مردم دلسوخته و رنج کشیده این دیار است، کاری مشهود و مؤثر در عرصه های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی انجام بدهند. واقعیت آن است که فضای کلی حاکم بر شورا، به رغم حضور تعدادی از عناصر دلسوز، در سمت و سویی نیست که رفع مشکلات اساسی و زیربنایی شهر در اولویت نخست آن قرار داشته باشد.

برداشت عموم شهروندان این است که متأسفانه رویکرد شورا، بیشتر در مسیر فعالیت های روبنایی با اهداف تبلیغاتی قرار داشته و هنوز برنامه ای جامع و مبنایی در جهت گیری های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شورا به چشم نمی آید.

شاید بی پرده باید گفت که اصلی ترین مشکل برخی از نمایندگان شورای اسلامی شهر بابل این است که گمان می کنند مردم از شعارزدگی و فعالیت های سطحی شورا فریب خورده و عملکرد آنان را به زیر ذره بین نقد و انصاف نخواهند کشاند. از این رو بایسته است اعضای محترم شورا بر اساس شعارهای پر زرق و برق خود در ایام انتخابات، ارتباطی مستمر و بی واسطه با مردم عادی کوچه و محلات شهر برقرار نموده و با حوصله و دقت از نقدها، نظرات و توقعات آنان مطلع شوند. هر چند دردمندانه باید گفت که تداوم نگرش های موجود در فضای کلی شورا مردم را به آن جا رسانده که دور بعدی انتخابات، در گزینش های خود تغییری جدی ایجاد نمایند.

این روزها شورای اسلامی شهر بابل در آزمونی سخت و سرنوشت ساز قرار گرفته است. شهر بزرگ و خوش نام بابل، شهردار ندارد و این اعضای شورا هستند که باید ثابت کنند اگر در ادعای خدمت رسانی و تعهد خود به مردم، صداقت دارند کسی را بر کرسی مدیریت شهرداری خواهند نشاند که به جای تأمین توقعات فردی و باندی برخی از حضرات، رفع معضلات کمرشکن شهری را در اولویت برنامه های خود قرار می دهد.

شورای شهر بابل بداند انتخاب شهردار ضعیف، خیانتی نابخشودنی در حق عموم مردم بوده و علاوه بر عقوبت اخروی آن، سیلی محکمی را از سوی مردم هوشیار و آگاه این شهر به دنبال خواهد داشت.

والسلام علی من اتبع الهدی انصار حزب الله شهرستان بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">