اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

کارنامه ای بد برای برخورد با یک خبرنگار

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ق.ظ

والدین خبرنگار قمی بعد از بازداشت فرزندشان جان دادند


این که ممکن است یک خبر درج شده در جراید و پایگاه های اینترنتی راست باشد یا دروغ، امری محتمل و قابل پیش بینی است. قانون برای برخورد با اخبار غیرواقعی هم مجازت ها و قوانینی را پیش بینی کرده است.

مشکل از جایی شروع می شود که عده ای از صاحبان قدرت، بر فرض بهره مندی از حقانیت، بنا را بر برخورد سلبی و خشن و به زعم خود، تنبیهی عبرت آموز برای دیگران! می گذارند. آن وقت است که دیگر باید مقابل این نوع رفتارها از باب دفاع از مظلوم ایستاد.

هادی دریس خبرنگاری قمی و رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران این استان است که چندی پیش خبری را درباره تخلف یکی از برج های در حال ساخت در قم و تعلق آن به استاندار این استان منتشر کرد. استاندار وقت که چند هفته قبل برکنار شد و از قضا سابقه ای طولانی در نهادهای قدرتمند کشور داشت به صدور جوابیه و تکذیبیه بسنده نکرد و تدابیری چید تا خبرنگار منتشر کننده این خبر با واکنشی تلخ مواجه شود.

متأسفانه مادر و پدر این خبرنگار قمی از شوک برخورد بد مسئولان با فرزند خود و بازداشت طولانی او راهی بیمارستان شدند و اندکی بعد جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

این چند خط را برای ابراز همدردی با جامعه خبری قم نوشتم و گلایه از سکوت خبرنگاران سطوح ملی و نیز برای اعلام برائت از نفوذی هایی که وجهه نظام مقدس اسلامی را با منیّت های ناتمام خود سیاه می نمایند و برای آن که تاریخ از نوع آسیب های خزنده تهدید کننده انقلاب های مردمی عبرت بگیرد. حالا همه مسئولان صف بکشند و روز خبرنگار را تبریک بگویند. خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">