اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

نخستین پس لرزه تفکیک بین شرع و قانون

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۴۸ ب.ظ

Screenshots_۲۰۱۵-۰۴-۲۹-۱۴-۵۸-۱۰


ضرب و شتم دانشجویانی که در جریان سفر رئیس جمهور به شیراز، پلاکاردهایی از مطالبات هسته ای مقام معظم رهبری را بالای سر گرفته بودند، نخستین پس لرزه زلزله ای به نام تفکیک بین قانون و اسلام است.

وبلاگ اشک آتش به تازگی در یادداشتی هشدار داده بود که چالش مرزکشی بین قانون و شرع در مواردی است که صورت یک فعل، ظاهر قانونی داشته ( مثل اطاعت از مافوق ) اما باطن آن با احکام و حقوق الهی و انسانی در تضاد باشد. ( مثل ضرب و شتم و بازداشت انسان های بیگناه ).

دولت به خوبی می داند که نگاه ایدئولوژیک مأموران همه نهادها هرگز اجازه نمی دهد مفهوم شریفه رحماء بینهم را نادیده انگاشته و توان نظام را مصروف مقابله با نیروهای حقیقی و دلسوز نظام بسازند. این دغدغه مجریان قانون، آنان را بر آن داشت تا با تغییر تفکر برتری شرع بر قانون ( در معدود موارد تعارض، مانند آن چه که در تشخیص مصادیق شرع و قانون مثال زده شد ) اطاعت بی چون و چرا و بی تأمل و بدون تطبیق با موازین شرع توسط دستگاه ها نسبت به مافوق را وظیفه نهادهایی قرار دهند که فلسفه مشروعیتشان عمل به احکام دینی است.

دولت در حالی در پی برخورد فیزیکی با منتقدانش است که به اذعان خود درصدد مدارا با دشمنان برآمده است. دولت در حالی از تجمع اندک و البته قانونی جمعی از دانشجویان بسیجی در مراسم استقبال از رئیس جمهور به خشم می آید که هرگز در قبال تجمعات غیرقانونی و هنجارشکن جماعت سگ نشان و اسید ستیز و ... از خود واکنشی نشان نداده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">