اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

باز هم اعتراض به سریال دولت مخفی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۴ ب.ظ


به دنبال انتشار نامه سرگشاده ای از سوی جمعی از روحانیون آزاده کشور و اعتراض نسبت به وارونه جلوه دادن نقش روحانیت در اسارت در مجموعه تلویزیونی دولت مخفی، حجت الاسلام علی علیدوست (قزوینی) یکی دیگر از روحانیون سرشناس دوران اسارت نیز طی یادداشتی از نحوه ارائه نامطلوب چهره یک روحانی در این سریال انتقاد کرد:

دولت مخفی

چند وقتی است که سریالی با موضوع اسارت و با عنوان دولت مخفی از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، من نمی دانم چقدر توانسته است توجه بینندگان را جلب کند و بقولی آیا توانسته است مشتری جذب نماید یا نه.

از آغاز پخش سریال من آنرا دنبال می کردم و از سال ها قبل نیز توسط یکی از نهاد های مربوطه در جریان ساخت این سریال بودم و حتی برای تهیه مطالب اولیه سریال به بنده نیز مراجعه شد و چند ساعتی نیز با من مصاحبه کردند و خیلی وقت بود که منتظر پخش این سریال بودیم و نوعا ً چون ما آزاده ها مورد بی مهری رسانه های دسته جمعی قرار گرفته ایم از هر نوع سریال و فیلم استقبال می کنیم و طبعا ً از هرکسی که بخواهد در این زمینه قدمی بردارد تشکر و قدر دانی می کنیم پس در قدم اول از همه دست اندرکاران قدر دانی می کنیم و خسته نباشید می گوییم.

و انتظار ما این بود که این سریال دارای محتوای قابل قبولی باشد و بتواند شمه ای از آنهمه صبر و استقامت و پایداری که در نوع خود بی نظیر بوده الهام گرفته از مکتب حضرت سیدالساجدین علیه السلام و زینب کبری علیها سلام بوده است را به نمایش بگذارد.

ولی بعد از ینکه چند قسمتی از آن پخش شد و وارد فضای اردوگاه شد که در آنجا چند شخصیت کلیدی دارد مانند فرمانده عراقی, ارشد ایرانی, پزشک اسیر, اسیر بسیجی و حتی اسیر سرباز مسیحی که همه شان شخسیت معتدلی دارند. اما در این میان اسیری که نقش یک طلبه و روحانی را بازی می کند که برعکس سایر نقش های مثبت و منفی داستان که از اخلاق و رفتار متدلی برخوردارند این حاج آقا یک عنصر عجول, خام و متحجر است که از هیچ گونه تجربه و اندیشه و عقل برخوردار نیست و فقط ظاهر قضایا را می بیند.

و مدام بر طبل اختلاف و تفرقه در بین اسرا می کوبد و افراد را تهدید به ترور و تحریم می کند و از طرفی باعث درگیری بین اسراء و عراقی ها شده و آنان را وادار به اعتصاب غذا می کند و در نهایت منجر به کشته شدن یکی از اسرا می گردد.

الحال پرسش ما از دست اندرکاران سریال این است که چطور شد شما به این نتیجه رسیدید که نقش منفی سریال یا به اصطلاح این اردوگاه اسرا فقط دو نفرند یکی جاسوس ایرانی خود فروخته که بخاطر چند نخ سیگار و احیای چند عدد نان و کمپوت راه خود را از بقیه جدا کرده و در اختیار عراقی ها قرار گرفته است. و دیگری همان شخص مذکور و به اصطلاح شما حاج آقای سریال؟!

سوال ما این است که با توجه  به اینکه تعداد روحانیون موجود در همه اردوگاه های عراق که شناخته شده بودند و ایفای نقش آنها از اوائل مهر ماه 59 الی مرداد 69 این آقا با این جمود فکری با کدام یک از طلبه های فعال دوران اسارت شباهت دارد؟ نزدیک 25 سال است که اسارت تمام شده و آزاده ها به خانه و کاشانه خود بازگشته اند و بعد از ربع قرن که از پایان اسارت می گذرد هنوز طلبه های آزاده محل مراجعه آزادگان هستند و از مقبولیت بالایی برخوردارند و روزانه آزاده ها از نقاط مختلف کشور زنگ می زنند و از آنها مسائل شرعی سوال می کنند. بعضی از این افراد امروز به درجه اجتهاد رسیده اند و بعضی نیز مدرس عالی حوزه علمیه اند و بعضی در کسوت امامت جمعه ایفاء نقش می کنند و گروهی در دانشگاه ها کرسی تدریس دارند و بعضی رئیس دانشگاهند. و چندین نفر از روحانیون آزاده تا بحال به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند.

همه میدانند گل سر سبد آزادگان به اعتراف دوست و دشمن سید آزادگان حاج آقای ابوترابی رحمه اله علیه می باشد و دارای نقش بی بدیل برای حفظ و هدایت و سلامت جامعه اسراء بودند و بنا بفرموده مقام معظم رهبری حفظه اله همچون خورشیدی بر دل های اسیران مظلوم می تابید و چون ستاره ای درخشان هدف و راه را به آنان نشان می دادند و چون ابری فیاض امید و ایمان را بر آنان می بارید.

حال بفرمایید چرا و چگونه با این پیشینه درخشان روحانیون آزاده در دوران ده ساله اسارت این گونه مورد بی مهری بلکه مورد غضب دست اندرکاران سریال قرار گرفته اند؟ در ضمن جهت اطلاع دست اندرکاران سریال باید عرض کنم که لفظ حاج آقا در دوران ده ساله اسارت فقط و فقط مختص سید آزادگان مرحوم حاج آقای ابوترابی بود. همه طلبه ها بخاطر مسائل امنیتی تلاش می کردند تا نا شناخته بمانند و حتی یک مورد نیز نمی توان یافت که کسی خود را در روزهای اولیه بعنوان روحانی و حاج آقا معرفی نماید.

امیدوارم که دست اندرکاران سریال زحمات چند ساله خود را پایمال نکرده و بنحوی این بی مهری و ستم را به این قشر فداکار خدوم و بی ادعا جبران نمایند. 

علی علیدوست

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">