اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

مدینه فاضله دولتمردان خاص!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱ ب.ظ


بر اساس یک باور تجربی، درست یا غلط معتقدم طلبه هایی که وارد سازمان های اداری شده و در نهادها مشغول به کار می شوند، به طور معمول از زیّ طلبگی ومرام حوزوی خود فاصله می گیرند. به عبارت صریح تر این طیف از روحانیون از نظر معنوی دچار عقبگرد می شوند. حالا دلیلش هر چه می خواهد باشد؛ دور شدن از فضای معنوی و علمی حوزه، ذوب شدن در سیستمی که فیش حقوقی، میز و رضایت مافوق در آن حرف اول را می زند یا ...

اگر بتوانم یک نفر را نام ببرم که تجزیه و تحلیل شخصیتش! به من ثابت کرد که این باور ممکن است گاهی صحیح نباشد باید از سید حامد صالحیان نام ببرم.

حجت الاسلام سید حامد صالحیان مدتی مسئولیتی را در پایگاه های مختلف نیروی هوایی ارتش برعهده داشت. اکنون که از این کار دست کشیده و به امور ذاتی روحانیت می پردازد، وقتی رفتار و گفتارش را ورانداز می کنم با تمام وجود احساس می کنم نسبت به گذشته از نظر معنوی، اجتماعی و مدیریتی چند قدمی بالاتر رفته و اکنون به یک روحانی کارآمد، مردمی، مجرّب و با درایت که قابلیت محور قرار گرفتن را داراست، تبدیل شده است.

آسید حامد الان امامت جماعت یکی از مساجد مرکزی شهر در محله پیرعلم بابل را برعهده دارد. آن چه که خود دیدم و بارها از دوستان مختلف با سطوح فکری و اعتقادی متفاوت شنیدم حکایت از توفیق مثال زدنی این استاد جوان حوزه و داشنگاه دارد. به نظرم اگر تاریخ به گونه ای دیگر رقم می خورد و این اتفاق یعنی حضور حجت الاسلام صالحیان در مسجد پیرعلم در دهه های گذشته رخ می داد محله مذهبی پیرعلم نقشی بسیار مؤثرتر در تاریخ سیاسی و انقلابی این شهرستان ایفا می کرد؛ البته اگر منافقین ساکن در یکی از محله های همجوار اجازه ادامه حیات را به ایشان می دادند!

یکشنبه شب گذشته حجت الاسلام صالحیان سخنران جلسه بصیرت در مسجد ولایت بابل با موضوع مدینه فاضله دولتمردان خاص! بود.

شنیده ام سخنان صریح و مستدل این روحانی فرهیخته با استقبال مخاطبان مواجه گردیده و برخی غایبان جلسه را در حسرت شنیدن سخنانش به دنبال فایل صوتی جلسه، روانه ساخته است.

ضمن آرزوی توفیق بیشتر برای این برادر دوست داشتنی، به حلقه های مذهبی و انقلابی شهرستان پیشنهاد می کنم قدر فرصت ها را دانسته و از حضور این روحانی آگاه و شجاع نهایت بهره را ببرند. به نظر لازم است عزیزان بزرگوار در جامعه روحانیت بابل نیز شرایط هموارتری را برای معرفی و استفاده از نخبگان جوان حوزه علمیه در سطح شهرستان فراهم سازند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">