اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بولتن داغ سوژه های منتشر نشده اشک آتش (بسته شماره یک)

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ


    1-بعضی از صاحبنظران معتقدند حجت الاسلام ماندگار در جریان نامه معروف خود در مخافتت با تبلیغات در برنامه عمو پورنگ، ناخواسته بازی حسام الدین آشنا را خورده است. این مطلب را به صورت پیامکی به این بزرگوار اطلاع دادم که هنوز پاسخی به دستم نرسیده. هفته آینده انشاءالله جلسه ای دراین باره با این خطیب توانا خواهم داشت. تحلیل اشک آتش در این خصوص نیز آماده انتشار است. در محافل سیاسی از حسام الدین اشنا با توجه به شهرتی که در حذف مخالفین خود دارد با کنایه به عنوان وزیر دفاع روحانی یاد می شود.

2-شنیده شده ستاد کل نیروهای مسلح از حوزه علمیه درخواست کرده طلابی که قصد گذراندن خدمت سربازی را دارند باید هر نفر یک میلیون تومان واریز کنند! با توجه به وضع ناگوار معشیتی طلاب، تعداد قابل توجهی از روحانیون به منظور استخدام در نهادهای دولتی و خصوصی و دریافت کارت پایان خدمت، برای گذراندن این دوره مجبور به ثبت نام هستند. در سالهای پیش طلاب نیز مانند سایر سربازان از تسهیلات و مقرری یکسان با سایر مشمولین و تعیین شده در قانون برخوردار بودند. معاونت امور طلاب حوزه درصدد رایزنی برای رفع این مشکل است.

3-مهندس محسن نریمان قصد دارد در انتخابات سال آینده مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان بابل ثبت نام کند. ایشان که سابقه چند دوره نمایندگی این شهر را در کارنامه خود دارد به دلیل پاره ای از مسائل و اطمینان از رد صلاحیت خود، در دوره گذشته انتخابات مجلس ثبت نام نکرد. با روی کار آمدن دولت جدید و مسئولیت وی در وزارت مسکن، نریمان قصد دارد شانس خود را برای اخذ تأیید از شورای نگهبان امتحان کند. صبحانه دوستانه وی با یکی از بزرگان سیاسی مذهبی شهر نیز اقدامی در راستای تسهیل شرایط ورود وی به انتخابات تحلیل می شود. یاران وی در منطقه بندپی بابل از هم اکنون درصدد ایجاد ذهنیت در مردم برای رأی به ائتلاف نیازآذری و نریمان هستند. در طیف مقابل این ائتلاف نیز شنیده شده دکتر علی کریمی فیروزجایی و آقای طاهرنژاد از قضات دادگستری استان خود را برای رقابت در انتخابات مجلس آماده می کنند.

      4-حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری که همزمان مسئولیت حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت را نیز برعهده دارد در هفته جاری دوبار در مصاحبه های خود تأکید کرده که دولت گذشته درصدد قانون شکنی بوده است. به نظر می رسد این روحانی بزگوار در ماه های اخیر به دلیل سکوت در مقابل قانون شکنی های مکرر دولت یازدهم دچار عذاب وجدان شده و در پی دفع شبهه مقدّر است. به هر حال تا کنون چندین بار مصوبات دولت یازدهم توسط ریاست مجلس مغایر با قانون تشخیص داده شده و به این پرسش دامن زده است که چرا دیوان عدالت برخلاف مشی خود در دولت سابق، هیچ گونه نظری برای ابطال مصوبات خلاف قانون دولت فعلی نداشته است. دیوان عدالت در خصوص برداشت غیرقانونی دولت به میزان چهار میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی، رانت 650 میلیون یورویی معادل سه هزار میلیارد تومان توسط یکی از نزدیکان دولت، قرارداد مفتضح کرسنت، عدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها، عدم تمکین برخی وزرا از ارائه فهرست اموال و... موضع روشنی نداشته است. گفتنی است حجت الاسلام منتظری در ابتدای روی کار آمدن دولت جدید در اقدامی شجاعانه نخستین مصوبه رسمی دولت را خلاف قانون اعلام کرد که با واکنش ریاست دو قوه مقننه و قضائیه مواجه شده و از آن پس ترجیح داد کمتر وارد خطوط قرمز بشود! ریاست قوه قضائیه اعلام کرده بود خلاف قانون دانستن مصوبه دولت، نظر شخصی ریاست دیوان عدالت بوده و نظر دیوان عدالت محسوب نمی شود!

5-یکی از دانشگاه های پزشکی شمال کشور با سخنرانی حجت الاسلام رسایی در جمع دانشجویان این دانشگاه مخالفت کرد. بهانه رئیس معتدل دانشگاه این بود که رسایی نماینده ای تندرو است و صحبت های او در دانشگاه مانع انجام فعالیت های دولت می شود! این ممانعت در حالی صورت گرفت که حجت الاسلام رسایی چند روز پیش میهمان دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر بود. گفتنی است به رغم آن که بخش عمده ای از کارکنان دانشگاه مازندران از طیف موسوم به اصلاح طلب هستند ولی مخالفتی با سخنرانی حجت الاسلام رسایی نداشتند.

6-زمزمه هایی در خصوص احتمال کاندیداتوری یکی از ائمه جمعه شهرهای مرکزی استان مازندران در انتخابات آتی مجلس خبرگان شنیده می شود. با توجه به مواضع مشکوک سیاسی وی در سالهای اخیر جوانان حزب الله این شهر درصدد اطلاع از دیدگاه شفاف وی در خصوص جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری و نیز نسبت ایشان با جناحی است که برای تصرف صندلی ریاست خبرگان دورخیز کرده است. گفتنی است ابتکار جمعی از طلاب بابلی مقیم قم در ارائه فهرستی از حداقل بیست کاندیدای جوان برای انتخابات خبرگان به رغم برخی مخالفت ها با روند خوبی در حال شکل گیری است. فرهیختگان جوان حوزه پس از شرکت در امتحانات و تأیید صلاحیت توسط شورای محترم نگهبان از ادامه رقابت ها انصراف خواهند داد. یکی از اهداف از این اقدام معرفی چهره های متعهد تازه نفس به مسئولان و تصمیم سازان سطوح کلان کشور است.

7-طلاب و روحانیون عدالتخواه قم همچنان پیگیر برخوردهای زننده در جریان بازداشت عجیب خود در آخرین روزهای سال گذشته هستند. گفتنی است در جلسات متعدد برخی از نمایندگان مجلس با این طلاب، آنان از برخورد قرون وسطایی بعضی از مسئولان با نیروهای خط مقدمی انقلاب بسیار تعجب کردند. در یکی از این جلسات، نماینده محترم یکی از شهرهای مرکزی کشور با شنیدن وقایعی که برای این طلاب ( به خصوص آن چه درباره حجت السلام موسی علی زاده) روی داد دچار حالت تهوع گردید.

8-برکناری رئیس زندان های کشور اقدامی بی موقع و فاقد تحلیل تلقی می شود. با توجه به ادعای قوه قضائیه در حقانیت برخورد با اخلاگران بند 350 اوین که عملاً در مقام جاسوس بیگانه عمل می کردند، برکناری رئیس زندان ها این بهانه را در اختیار رسانه های ضدانقلاب قرار داد که مدعی شوند خود قوه قضائیه هم در حقانیت برخورد با فتنه گران دچار تردید است.

9-از کنار مسائلی که در سیستان جاری است نباید به سادگی گذشت. نماینده مردم زاهدان در مجلس طی سخنانی اعلام کرد که در دولت گذشته نیز پانزده تن از مرزبانان به اسارت ضدانقلاب درآمدند که با تدبیر استاندار وقت و بدون ایجاد جنجال خبری در طی دو روز آزاد شدند. 48 زائر ایرانی نیز در سال های گذشته توسط شورشیان سوریه گروگان گرفته شده بودند که همگی با سلامت به کشور بازگشتند. کمک از هنرمندان و ورزشکاران برای ایجاد فضای روانی در جامعه و در نهایت بزرگ نمایی از شخصیت یکی از علمای مشکوک اهل سنت این ذهنیت را دامن زد که نظام با تمام ابهتی که دارد قادر به مقابله با یک گروهک منحط و مزدور نیست و در این خصوص باید دست به دامان چهره های فرهنگی و... بشود. با ترور یک معلم و یک کارمند ثبت احوال و تنی چند از پاسداران در روزهای اخیر لزوم ریشه کنی جریان های معاند در سیستان بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد. از نظر برخی کارشناسان، رویکرد مفهومی سخنان و بیانیه های مولوی عبدالحمید بی شباهت به بیانیه های شیخ شبیر خاقان در ماه های نخست پیروزی انقلاب در قبال رفتار خصمانه گروهک خلق عرب نیست.

10-بر اساس اخبار رسیده تعدادی از مسئولان صدا و سیما، حسینی وزیر سایق ارشاد را گزینه اصلی ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانسته اند.

       11- پس از روی کار آمد دولت جدید تا کنون اخبار متعددی از مسئولیت گرفتن همکاران نزدیک باقر قالیباف در سطح معاونت وزارت و دفتر ریاست جمهوری منتشر شده است. از بین کاندیداهای منتسب به جریان اصولگرایی، بدنه ستاد انتخاباتی قالیباف بیشترین سهم را در تصدی مسئولیت در دولت یازدهم به خود اختصاص داده است. از ستاد دکتر ولایتی نیز نهاوندیان به ریاست دفتر روحانی منصوب شد. حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات نیز از حامیان جدی محسن رضایی است. با این وصف تنها جریان اصوگرایی خالص، مربوط می شود به حامیان گفتمان اصیل انقلاب در ستاد سعید جلیلی که نه تنها هیچ یک از آنها در دولت جدید پستی نگرفتند، بلکه بسیاری از این طیف مانند دانشمندان هسته ای از چرخه مسئولیت کنار گذاشته شده و نشریات مدافع این گفتمان نیز یکی پس از دیگری در حال توقیف هستند.

12-مستند من روحانی هستم این روزها به جنجالی ترین کار هنری سیاسی روز تبدیل شده است. پیش از این نیز سی دی های مربوط به سخنرانی حسن عباسی، مستند ظهور، فقر و فحشا، فساد در سینمای ایران (تولید طلاب بابلی مقیم قم) و... جزو پر سر و صدا ترین آثار هنری کشور شمرده می شدند. این در حالی است که چندی پیش یک مستند با موضوع تمسخر احمدی نژاد و هوگوچاوز در سینمای به اصلاح حقیقت رونمایی شد. مستندهای بی بی سی در تخریب شخصیت رهبر عزیز انقلاب و رئیس جمهور قبلی، مستند مزخرف مخملباف در نقد رهبری و... نیز در کشور توزیع شد که چنین بازتاب و واکنش های متعدد از سوی مقامات رسمی را در داخل کشور به دنبال نداشت. این مسئله اگر چه از سویی نشانه موفقیت جریان های ارزشی در فضاسازی و رویکرد ژورنالیستی بوده و نقدناپذیری کانون های قدرت را به اثبات می رساند اما این روزها باعث شکل گیری این پرسش کنایه آمیز در محافل ارزشی گردیده که بالاخره ما اپوزیسیون هستیم یا آنطرفی ها؟!!

13-به دنبال تبلیغات بی سابقه برای سخنرانی ناطق نوری در قم و جدی شدن سفرهای تبلیغاتی دکتر عارف، به نظر می رسد دکتر علی لاریجانی نگران وضعیت خود در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است. شتاب لاریجانی در دفاع جانانه از روحانی در جریان توزیع مستند معروف، در همین راستا قابل اریابی است. گفته می شود بی اطلاعی وی از استناد ادعای دخالت روحانی در جریان مک فارلین به خاطرات هاشمی رفسنجانی و تکذیب قاطعانه آن، باعث شده برخی از اطرافیان لاریجانی با زبان طنز به او بگویند که از آن ور بام افتاده است!

14-به دنبال کسب رتبه نخست مردم سمنان در ثبت نام برای دریافت یارانه، شنیده شده برخی مشاوران روحانی به وی توصیه کرده اند برای انتخابات آتی مجلس خبرگان، حوزه انتخابیه دیگری غیر از استان سمنان را انتخاب کند. به احتمال زیاد حسن روحانی سال آینده در حوزه انتخابیه تهران داوطلب ورود به مجلس خبرگان خواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">