اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

سفر امام جمعه بابل به قم

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ


پنج شنبه این هفته، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه محترم شهرستان بابل با طلاب و فضلای بابلی در حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو خواهد کرد. حجت الاسلام پوراکبر مدیر مدارس علمیه این شهرستان نیز در این سفر حجت الاسلام روحانی را همراهی می کند.

سفر امام جمعه شهرستان بابل به قم و دیدار با طلاب این شهر رسمی معمول و هر ساله بوده که البته دوسالی است با وقفه مواجه شده است. جلسه با روحانیون بابلی مقیم قم اگر چه سالی یک بار و محدود به چند ساعت است ولی به عنوان حرکتی نمادین به منظور هم اندیشی با فضلا و آشنایی با دغدغه ها و احترام به آرای آنان همواره از اهمیتی خاص برخوردار بوده و با استقبال طلاب مواجه بوده است. از سوی دیگر طلاب و روحانیون بابلی نیز در این جلسات با برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان خود از نزدیک آشنا می شوند. به نظر می رسد با توجه به ظرفیت و استعداد روحانیون برای حل معضلات فرهنگی و معنوی شهرستان لازم باشد رابطه مستقیم با امام جمعه محترم در طول سال نیز جریان داشته باشد. برای نیل به این مقصود، طلاب و فضلای این شهرستان می توانند در سفرهای خود به شهرستان فرصتی را نیز برای دیدار چهره به چهره با امام جمعه و برقراری ارتباطی صمیمانه با ایشان اختصاص دهند.

شناسایی توانایی های طلاب و فضلای بابلی مقیم قم و بهره مندی از ظرفیت های این جمع در امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان که یکی از آرزوهای مشترک روحانیون بابلی و امام جمعه این شهرستان بوده با تلاش نمایندگان محترم این شهرستان در مجمع طلاب و فضلا قابل پیگیری خواهد بود. خبرهای رسیده حاکی از عزم نمایندگان این مجمع برای حرکت در این مسیر سازنده و سرنوشت ساز است. به طور نمونه یکی از معضلات فرهنگی شهرستان، کمبود روحانی مستقر برای اداره مساجد و محور قرار گرفتن در سطح محلات است. در این خصوص امام جمعه محترم با کمک سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و مجمع نمایندگان طلاب می تواند ضمن شناسایی و دعوت از ده ها روحانی برجسته و موفق و نخبه بابلی مقیم قم به ارتقای سطح معنوی شهرستان کمکی شایان بنماید.

ضمن عرض خیر مقدم به امام جمعه محبوب شهرستان بابل و روحانی بسیجی و خستگی ناپذیر جناب حجت الاسلام پوراکبر، به سایر مسئولان شهرستان مانند نمایندگان محترم مجلس، فرماندار، دادستان و رئیس دادگستری، ریاست سازمان تبلیغات، رئیس سازمان اوقاف، فرمانده نیروی انتظامی و ... نیز پیشنهاد می شود با هماهنگی مجمع طلاب و فضلای حوزه علیمه قم فرصتی را برای حضور در جمع روحانیون و هم اندیشی با فضلای بابلی در جوار حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها اختصاص دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

سلام، وبلاگ خوبی دارید.واقعا وبلاگ تکی داری! دوست دارم به عنوان یه کارشناس نظرتو در مورد وبلاگم بدونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">