اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حاشیه ای بر دستگیری یک وبلاگ نویس در امیرکلا

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۰۴:۰۶ ب.ظ

یک دانشجوی وبلاگ نویس در امیرکلا بازداشت شد. علی خ که با نام مستعار علی امیری، وبلاگ امیرکلا نیوز را مدیریت می کرد پس از ایراد اتهاماتی به امام جمعه این شهر، توسط نیروی انتظامی در منزل خود دستگیر شد و پس از ساعاتی آزاد گردید. پرونده وی مراحل اولیه خود را برای ارسال به دادگاه طی می کند. در این خصوص توجه به چند نکته ضروری است:

یک- هر چند وبلاگ مذکور فیلتر شده ولی چند خط قابل رؤیت از این وبلاگ در موتور جستجوگر گوگل نشان می دهد نویسنده وبلاگ، امام جمعه امیرکلا را به منفعت طلبی و سوءاستفاده از بیت المال متهم کرده است. ذکر این نکته لازم است که اگر چه تعدادی از جوانان حزب اللهی امیرکلا و بابل نسبت به آستانه تحمل امام جمعه امیرکلا در مواجهه با منتقدان معترض بوده و یا مراودات وی با برخی چهره های ناموجه امیرکلا مانند عضو رد صلاحیت شده شورای این شهر و نیز یکی از ائمه جمعه برکنار شده استان را نمی پسندند؛ اما به هر حال خروج از دایره اخلاق و انصاف، دور از شأن سربازان جبهه حق است و وجود برخی انتقادات نباید باعث هتک حرمت اشخاص و تمسک به محرّماتی چون تهمت و کذب بشود. امام جمعه امیرکلا روحانی محترمی است که انتقاداتی نیز به وی وجود دارد و این نقدها هیچ گاه جواز مشروعیت وهن به ایشان نخواهد بود.

دو- ردیابی وبلاگ مذکور از طریق بررسی مشترکین شرکت شاتل و شناسایی آی پی سیستم مورد استفاده نویسنده وبلاگ به طور معمول برای کشف شبکه های فساد در فضای مجازی یا سایت های ضد دین و انقلاب به کار گرفته می شود. عملیات نیروی انتظامی برای کشف و دستگیری یک وبلاگ نویس در شهری مانند امیرکلا،عجیب و کم سابقه به نظر می رسد. امیدواریم نیروی انتظامی شهرستان بابل در مواجهه با مفاسد اجتماعی مشهود در سطح این شهر که اعتبار دارالمومنین را دارای خدشه نموده و کارایی دستگاه های انتظامی و قضایی را مورد تردید قرار داده نیز از چنین جدیت و قاطعیتی برخوردار باشد. فراموش نکنیم ضرب و شتم یک روحانی ناهی از منکر ( حجت الاسلام محمود کیا) و هتک حرمت دو روحانی دیگر (آیت الله توکل و حجت الاسلام اصغر جعفرزاده) در ماه های اخیر، اخبار ناگواری بوده که وجهه مذهبی شهرستان بابل را تخریب کرده است.

سه- یک وبلاگ نویس انقلابی، بنا بر تکلیف دینی و اعتقادی خود وارد فضای مجازی شده و باید با رعایت اصول شرع به دفاع از آرمان های خویش بپردازد. از این رو استفاده از نام مستعار برای نویسنده ای که قرار است پای آرمان های خود بایستد منطقی به نظر نمی رسد. بر فرض هم اگر روزی شرایط به گونه ای شد که برای افشای ماهیت بدخواهان انقلاب نیاز به پنهان کاری بود طبیعی است که اینترنیت خانگی، شبکه امنی برای این گونه امور محسوب نخواهد شد.

چهار- امام جمعه محترم امیرکلا اگر حواشی یکسال اخیر برگزاری نمازجمعه در این شهر را بشمارد لابد متقاعد خواهد شد که کثرت برخوردهای سلبی با منتقدان و مخالفان، هیچ گاه باعث تقویت پایگاه اجتماعی ایشان نمی شود. از این بابت به این بزرگوار توصیه می شود جایگاه امامت جمعه را در راستای جایگاه تربیتی رهبران امت اسلام دانسته و با اتخاذ رویکردی پدرانه، جلوه های رحمانی مکتب اسلام را به تشنگان معارف الهی بیاموزد.  

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">